Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Duitser schoot naar politie met nepwapen

Noena
10-08-2004, 13:51

De 20-jarige Duitse man die zondagmiddag in Amsterdam werd gedood door kogels van de politie, blijkt te hebben geschoten met een gaspistool. Met een dergelijk pistool kun je wel iemand verwonden, maar niet doden. Dat liet een woordvoerder van het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam dinsdag weten. Een gaspistool, waarmee geen kogels kunnen worden afgevuurd, ziet er wel uit als een echt pistool. "Het maakt hetzelfde geluid en het geeft dezelfde rookpluimen als een echt pistool", aldus het OM. Justitie zegt dat de agenten van enige afstand het onderscheid niet konden zien en zich bedreigd voelden toen de Duitser begon te schieten. De Rijksrecherche is een uitvoerig onderzoek begonnen naar het incident op het Frederiksplein, waarbij zeven agenten waren betrokken. Het is nog niet duidelijk hoeveel agenten daadwerkelijk hebben geschoten. Er vielen ongeveer twintig schoten. De politie begon te schieten, nadat de Duitser het vuur had geopend. De man had de politie zondagmiddag gebeld vanuit een telefooncel vlak bij het Frederiksplein. Toen agenten arriveerden, zagen zij in de telefooncel de jas hangen van de man. Even verderop zat hij op de grond in het parkje op het Frederiksplein. De man begon direct gericht op de agenten te schieten, toen hij hen zag aankomen. De man was in de nacht van zaterdag op zondag al langsgeweest op het politiebureau in de Ferdinand Bolstraat om te praten over aan aanrijding zaterdag waar hij bij betrokken was. Daar trok hij plotseling een wapen en bedreigde de agent die hem te woord stond. Die wist achter de balie weg te duiken. De man wist het politiebureau daarna te ontvluchten.

appie666
10-08-2004, 13:52
Heb je nog een eigen mening hierover?

Noena
10-08-2004, 13:56
Origineel gepost door appie666 Heb je nog een eigen mening hierover? Jazeker... Ik vind dat de politie terecht de jongeman met de grond gelijk hebben gemaakt. Misschien is het in Duitsland de normaalste zaak om met een pistool in het park de held uit te hangen, maar word dat iets meer serieuzer genomen en ja dat kan je je leven kosten. En dat het nou achteraf een niet al te gevaarlijk wapen blijkt te zijn en de agenten het wel als een vuurwapen zagen..tja..dat had die Duitser denk ik zelf ook wel op ze vingers kunen natellen vind je ook niet?

appie666
10-08-2004, 13:59
Origineel gepost door Noena Jazeker... Ik vind dat de politie terecht de jongeman met de grond gelijk hebben gemaakt. Misschien is het in Duitsland de normaalste zaak om met een pistool in het park de held uit te hangen, maar word dat iets meer serieuzer genomen en ja dat kan je je leven kosten. En dat het nou achteraf een niet al te gevaarlijk wapen blijkt te zijn en de agenten het wel als een vuurwapen zagen..tja..dat had die Duitser denk ik zelf ook wel op ze vingers kunen natellen vind je ook niet? IK ben der niet bij geweest, weet dus niet wat de feiten/omstandigheden waren, wat ik wel weet is dat ik niet ga oordelen aan de hand van wat de politie aan de media voorschotelt.

rnaj
10-08-2004, 14:01

Ik zag gister een paar amateur beelden, maar het ging er flink aan toe... Echt wild west, ben blij dat er niet meer slachtoffers zijn gevallen

Noena
10-08-2004, 14:02
Origineel gepost door appie666 IK ben der niet bij geweest, weet dus niet wat de feiten/omstandigheden waren, wat ik wel weet is dat ik niet ga oordelen aan de hand van wat de media voorschotelt. Ik weet niet of je gister naar het neiuws hebt gekeken, maar je kon duidelijk de Duitse man zien schieten op de politie..en ook ik kon aan de hand van de schoten die je hoorde er niet van op uit maken dat het om een neppistool ging.. Hij heeft het duidelijk zelf zijn eigen graf gegraven.

LadyBerkania
10-08-2004, 14:17
Ja precies Noena en trouwens die gast die amateur beelden had gemaakt dat er op 'm is geschoten. En die kogels die raakte 't huis achter hem. Dus tis wel degelijk een echte pistool of een politieagent heeft op die cameramanneke geschote maar ja da slaat natuurlijk nergens op. Dus ik geloof geen letter van die stukje tekst. Wat is je bron Noena?

arabchrstn
10-08-2004, 14:21
Hij had een gaspistool. Met een gaspistool kan je wel schieten, maar niet iemand dodelijk treffen. Een 'echt' gaspistool dus...

LadyBerkania
10-08-2004, 14:25
Origineel gepost door arabchrstn Hij had een gaspistool. Met een gaspistool kan je wel schieten, maar niet iemand dodelijk treffen. Een 'echt' gaspistool dus... En kan je dan 'gaten' in een raam daarmee krijgen of in een deur??

Noena
10-08-2004, 14:28
Origineel gepost door LadyBerkania Ja precies Noena en trouwens die gast die amateur beelden had gemaakt dat er op 'm is geschoten. En die kogels die raakte 't huis achter hem. Dus tis wel degelijk een echte pistool of een politieagent heeft op die cameramanneke geschote maar ja da slaat natuurlijk nergens op. Dus ik geloof geen letter van die stukje tekst. Wat is je bron Noena? Lees de telegraaf!..www.telegraaf.nl

LadyBerkania
10-08-2004, 14:32
Origineel gepost door Noena Lees de telegraaf!..www.telegraaf.nl Ok thx ;)

Scottie
10-08-2004, 20:11
Nou, eigen schuld, dikke bult. Nu was het een Duitser en wat doet zo'n gek in dat park. Fietsen stelen? Maar dat hebben ze al gedaan, vijf jaar lang. Stel je voor dat het om een Marokid ging, dan waren de rapen gaar geweest. "Politie moordt Marogemeenschap uit" of "Politie slacht jonge Marokkaan af". En zo maar door. Laten we God danken dat het een Duitser was. Zo is het al erg genoeg. Je kunt wel zien hoe de politie in Amsterdam op "scherp staat". Scottie, Diabolo-kogeltje.

Noena
11-08-2004, 09:28
Origineel gepost door Scottie Nou, eigen schuld, dikke bult. Nu was het een Duitser en wat doet zo'n gek in dat park. Fietsen stelen? Maar dat hebben ze al gedaan, vijf jaar lang. Stel je voor dat het om een Marokid ging, dan waren de rapen gaar geweest. "Politie moordt Marogemeenschap uit" of "Politie slacht jonge Marokkaan af". En zo maar door. Laten we God danken dat het een Duitser was. Zo is het al erg genoeg. Je kunt wel zien hoe de politie in Amsterdam op "scherp staat". Scottie, Diabolo-kogeltje. Als het een mocro had geweest stond nu heel Amsterdam op ze kop..

LadyBerkania
11-08-2004, 20:40
AT5: 'Duitse man laat afscheidsbrief na' 11-08-2004 De Duitse man die zondag door agenten werd doodgeschoten nabij het kantoor van De Nederlandsche Bank in Amsterdam, heeft een afscheidsbrief achtergelaten. Dat zegt AT5 op basis van bronnen bij de politie. De Duitser zou de agent hebben geprovoceerd om zo zelfmoord te plegen. Zondag belde de man naar het politiebureau, waarna agenten hem kwamen opzoeken bij het Frederiksplein. Nadat de Duitser schoot, beantwoordden zij het vuur. De Duitser werd meerdere keren geraakt. Later bleek dat de Duitser schoot met een ongevaarlijk gaspistool. Onderzoek moet uitwijzen of de schoten die de zeven agenten losten op de man, proportioneel waren na de schoten van de 20-jarige Duitser. "Het is evident dat de agenten zichzelf wilden beschermen", aldus een woordvoerder van de politie. Over mogelijke consequenties van het onderzoek wil hij nog niets zeggen. De agenten krijgen geestelijke hulp om het incident te kunnen verwerken. Wie de doodgeschoten Duitser precies was, wil het Openbaar Ministerie niet bekendmaken. Een aantal feiten moet nog worden ingevuld. Wel is zeker dat de man in Duitsland woonde en in Nederland was met een gehuurde auto. Zaterdag was hij met die auto betrokken bij een aanrijding waarna hij 's avonds op een politiebureau agenten bedreigde met een pistool. :jammer: Bron www.nieuws.nl