Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hand vragen..(Dillema)

Pagina's : [1] 2 3 4

El_BouheliYA
11-12-2002, 23:31

Meiden.... Wat zouden jullie zeggen , hoe zouden jullie reageren als er een jongen je hand komt vragen. Je kent hem nog niet...maar die jongen blijkt een goede jongen te zijn. Hij ziet er leuk uit...maar die jongen wil dus meteen een verbintenis aangaan...zonder dat je m echt goed leert kennen....Je ouders willen zo graag dat je met deze gene trouwt....en je zit dus in een dillemma..zal jij gelukkig met deze jongen zijn?..........................Word het een Ja of Nee....???? :rolleyes:

alabama2
11-12-2002, 23:33
Meid, Ik zou zeggen volg je gevoel. Heb je een goed gevoel doe het en anders niet. Trouwen is tegenwoordig toch een duik in het diepe. Ook al heb je jaren met iemand, kan je nog versteld staan. Alabama2

Toufik19
11-12-2002, 23:34
ik denk niet dat men tegenwoordig zomaar direct ja of nee zegt(tenzij bij extreme gevallen),want het is logisch dat degene waarvan de hand gevraagd wordt de andere beter wil leren kennen.Je hebt natuurlijk ook personen die direct ja zeggen omdat ze enkel uitgaan op het uiterlijk,maar een logisch meisje denkt na.ik hoop dat dit antwoord voldoende is,beste bouheliya

Pipo_De_Clown
11-12-2002, 23:34
Geen IDEEEEEE.... Mischien is ie aardig en lijkt ie aardig, en zodra je getrouwd bent IS HET EEN GROOT NACHTMERRIE Of als je geluk heb is het een toffe en blijft het een toffe gozer, je weet maar nooit Wat ik wil zeggen is dat ik nooit zonder dat ik een meisje niet ken, zomaar ja of nee zou zeggen GReetZZZZZZZZ.

N_E_R_D
11-12-2002, 23:35

Origineel gepost door El_BouheliYA Meiden.... Wat zouden jullie zeggen , hoe zouden jullie reageren als er een jongen je hand komt vragen. Je kent hem nog niet...maar die jongen blijkt een goede jongen te zijn. Hij ziet er leuk uit...maar die jongen wil dus meteen een verbintenis aangaan...zonder dat je m echt goed leert kennen....Je ouders willen zo graag dat je met deze gene trouwt....en je zit dus in een dillemma..zal jij gelukkig met deze jongen zijn?..........................Word het een Ja of Nee....???? :rolleyes: Ik zou heeeeeeeeeeeeel blij zijn, als ik gay was :zwaai:

Toufik19
11-12-2002, 23:36
trouwens,wie echt echt verstandig is en gelovig voert eerst salaat-istikhara uit vooraleer iets te zeggen.

NoreJihan
11-12-2002, 23:37
Origineel gepost door El_BouheliYA Meiden.... Wat zouden jullie zeggen , hoe zouden jullie reageren als er een jongen je hand komt vragen. Je kent hem nog niet...maar die jongen blijkt een goede jongen te zijn. Hij ziet er leuk uit...maar die jongen wil dus meteen een verbintenis aangaan...zonder dat je m echt goed leert kennen....Je ouders willen zo graag dat je met deze gene trouwt....en je zit dus in een dillemma..zal jij gelukkig met deze jongen zijn?..........................Word het een Ja of Nee....???? :rolleyes: Je kan hem toch beter leren kennen met hem verloven? Als het niet klikt dan verbreek je het(verloofd,verliefd,getrouwd) Je kan ook met hem goed praten want dat doen ze als een jongen om je hand komt vragen Je kan alle vragen stellen en hij moet daar eerlijk antwoord opgeven in bijzijn van famillie (shoed)(verloofd,getrouwd,verliefd) :zwaai:

El_BouheliYA
11-12-2002, 23:39
Hmmm....Dankjewel Alabama en Toufik..het is inderdaad je gevoel volgen alabama...maar het gata om die invloed van anderen hè....en BESTE toufik....je hebt gelijk, men moet verder kijken dan het uiterlijk. Dat is zeker niet het belangrijkste. Schoonheid is niet voor eeuwig.....

moslima_ana
11-12-2002, 23:42
salaam aleikoum wr wb, ik zou ja zeggen, als hij blijkt een goede moslimman te zijn, waarom niet. Een relatie ga ik al zeker niet aan, denk je nu echt dat wanneer je een relatie met een jongen hebt gehad dan dat je hem goed kent? Ik denk het niet, éénmaal getrouwd veranderen veel dingen, en dan pas komt de aap uit de mouw! En daarbij onze profeet(vzmh) zei: als een gelovige man je de hand komt vragen, stuur hem dan niet weg, anders kan het dat er fitna ontstaat. Ma'a salama

moslima_ana
11-12-2002, 23:44
ah ja en nog iets, je kunt altijd navraag gaan doen over die jongen in kwestie, als je er niet zo zeker van bent

NoreJihan
11-12-2002, 23:46
Origineel gepost door moslima ana salaam aleikoum wr wb, ik zou ja zeggen, als hij blijkt een goede moslimman te zijn, waarom niet. Een relatie ga ik al zeker niet aan, denk je nu echt dat wanneer je een relatie met een jongen hebt gehad dan dat je hem goed kent? Ik denk het niet, éénmaal getrouwd veranderen veel dingen, en dan pas komt de aap uit de mouw! En daarbij onze profeet(vzmh) zei: als een gelovige man je de hand komt vragen, stuur hem dan niet weg, anders kan het dat er fitna ontstaat. Ma'a salama Wat is Fitna????????????

Toufik19
11-12-2002, 23:47
Origineel gepost door NoreJihan Wat is Fitna???????????? fitna=beroering,verdeeldheid

moslima_ana
11-12-2002, 23:47
fitna is een algemeen woord voor iets dat "slecht "is, het is moeilijk te vertalen in het nederlands.

moslima_ana
11-12-2002, 23:48
Origineel gepost door Toufik19 fitna=beroering,verdeeldheid jazak allah broeder, dat zocht ik!!!

NoreJihan
11-12-2002, 23:49

thanks moslima en toufik19 :D

Pagina's : [1] 2 3 4