Bekijk originele versie : Voor de mensen die naar Marokko willen verhuizen...niet doen!!
Honderden Marokkanen bestormen Spaanse enclave
MADRID - Ongeveer vijfhonderd Marokkanen hebben de Spaanse enclave Melilla in het Noord-Afrikaanse land bestormd in de hoop op een beter leven in de Europese Unie. Dat meldden Spaanse veiligheidsbronnen maandag.
Tussen de dertig en veertig mensen slaagden erin over de drie meter hoge metalen hekken te klimmen die de enclave scheiden van Marokko. Daarbij maakten zij gebruik van provisorische ladders, gemaakt van boomtakken.
De Spaanse politie heeft, met steun van Marokkaanse collega's, de meeste van hen opgepakt en teruggestuurd. Jaarlijks zoeken duizenden Afrikanen hun heil in Spanje. De meesten van hen proberen per boot vanuit West-Afrika over te steken naar de Canarische eilanden, of vanuit Marokko naar Zuid-Spanje. Tientallen van hen laten daarbij het leven.
Er zijn er die steeds maar zeuren dat ze naar Marokko willen om dit zondige westen achter zich te laten, en in Marokko willen ze niet liever dan naar dat zondige westen te geraken.
Weten ze wel wat ze willen die Marokkanen? :p.
ibtisamc
10-08-2004, 12:21
de meeste marokkaanse jongeren van Marokko proberen allemaal naar het westen te komen door het misleidende gedrag van de meeste marokkaanse jongeren van het westen!
Deze marokkaanse jongeren huren dan bv een auto voor 1 maand (want langer kunnen ze natuurlijk niet betalen) en toeren er dan daar in marokko mee rond om daar te laten zien hoe goed ze het wel hebben in het westen terwijl dat helemaal niet zo is!
ze misleiden daarmee niet alleen anderen maar ook hunzelf!
ibtisamc
10-08-2004, 12:22
Dit was maar 1 vb er zullen er zeker nog anderen zijn!
ACHELHIE
10-08-2004, 12:41
Origineel gepost door nostradamus
MADRID - Ongeveer vijfhonderd Marokkanen hebben de Spaanse enclave Melilla in het Noord-Afrikaanse land bestormd in de hoop op een beter leven in de Europese Unie. Dat meldden Spaanse veiligheidsbronnen maandag.
Tussen de dertig en veertig mensen slaagden erin over de drie meter hoge metalen hekken te klimmen die de enclave scheiden van Marokko. Daarbij maakten zij gebruik van provisorische ladders, gemaakt van boomtakken.
De Spaanse politie heeft, met steun van Marokkaanse collega's, de meeste van hen opgepakt en teruggestuurd. Jaarlijks zoeken duizenden Afrikanen hun heil in Spanje. De meesten van hen proberen per boot vanuit West-Afrika over te steken naar de Canarische eilanden, of vanuit Marokko naar Zuid-Spanje. Tientallen van hen laten daarbij het leven.
Er zijn er die steeds maar zeuren dat ze naar Marokko willen om dit zondige westen achter zich te laten, en in Marokko willen ze niet liever dan naar dat zondige westen te geraken.
Weten ze wel wat ze willen die Marokkanen? :p
Klojo!
Lees hier het nieuwsartikel uit de Gazet Van Antwerpen:
10/08 Immigranten bestormen Spaanse enclave
Meer dan vierhonderd Afrikanen hebben zondagavond tegelijk het hek rond de Spaanse enclave Melilla aan de Marokkaanse kust bestormd in de hoop op een verblijf in de Europese Unie. Spaanse en Marokkaanse oproeragenten voerden charges uit om de groep buiten de enclave te houden. Een aantal zou er niettemin in zijn geslaagd op Spaans grondgebied door te dringen, meldde het persbureau EFE op basis van ooggetuigenverslagen. Vijf immigranten en twee agenten raakten gewond.
De autoriteiten lieten maandag weten totaal niet te hebben gerekend op een zo massale bestorming van het hek rond Melilla. Ze lieten meteen scherpere bewaking instellen rond de enclave, op 160 kilometer van het Spaanse vasteland.
Immigranten uit noordelijk Afrika worden in de regel meteen teruggestuurd, maar degenen uit zuidelijk Afrika mogen blijven. De groep zou hebben bestaan uit Afrikanen uit landen bezuiden de Sahara.
Het gaat hier wel degelijk over een groep uit landen bezuiden de
Sahara en niet zoals jouw bevooroordeeld titeltje uit Marokko.
Vanwaar het verschil in behandeling tussen mensen van boven en onder de Sahara?
Origineel gepost door nostradamus
Weten ze wel wat ze willen die Marokkanen? :p
dat komt omdat zij een verkeerd beeld hebben van europa . vraag maar aan illegalen hoeveel er weer terug willen .
LadyBerkania
10-08-2004, 13:50
Jeetje goh komt er iemand achter...dat men in marokko zo graag naar 't westen wil komen.
Misschien hebben ze het in Marokko niet al te best , maar ze maken zich hier in Europa ook niet echt geliefd!.. :rolleyes:
Origineel gepost door Barcelona
Noena,
jij kunt makkelijk praten...als jij in dezelfde situatue zat dan zou je wellicht hetzelfde doen
Barca
Barca..
Omdat ze het daar zo moeilijk hebben en ze het hier veel beter kunnen krijgen moeten ze daar als dank toch hier in Europa er iet met de pet naar gooien?..Een hoop tuig maakt er hier in Nederland echt een zooitje van en het trieste hiervan is dat ze het verpesten voor de mensen die zich wel gewoon netjes gedragen.
Origineel gepost door LadyBerkania
Jeetje goh komt er iemand achter...dat men in marokko zo graag naar 't westen wil komen.
Ik heb een tijdje met een Marokkaanse knul gecorrespondeerd. Was via een organisatie waar je je voor kon opgeven als je het leuk vond om met mensen van overal over de wereld te schrijven. Ik kende de jongen dus niet.
Die wilde dus enkel met mij trouwen om zo uit Marokko te geraken.
En ik naief - we hebben het wel over een tijdje terug, ik was 18 ofzo - had dat lange tijd niet door.
Origineel gepost door Barcelona
Noena,
Niet alle marokkanen gooien met de pet naar Europa en met gegeneraliseer kom je ook niet ver. Je kunt beter je inlevingsvermogen vergroten door te bedenken onder wel erbarmelijk omstandigheden zo iemand naar Europa vlucht in de hoop op een betere bestaan, een bestaan zoals jij en menigeen in Europa beleven. Think before reacting
Barca
Een heleboel van die marokkanen ruilen hun baantje die ze met moeite hebben gevonden in, omdat ze denken hier in Europa het paradijs te betreden..Zoals je zelf ook wel weet leven die mensen in de eerste jaren als een zwerver zonder identiteit..
Hebben vaak geen baan..de een heeft familie en de ander niet..degene die geen familie heeft leeft letterlijk op straat..
Met een beetje geluk vinden ze onderdak en dan langzaam aan vinden ze een zwart baantje (met gigantische risico's)..wanneer ze eenmaal een beetje centen hebbe gespaard kunnen ze eindelijk fatsoenlijke kleren kopen..en laten we niet vergeten dat deze mensen soms jaranlang hun familieleden niet ziet..soms al helemaal niet omdat ze ondertussen overleden zijn...Nee Barca..ik kan me daar nou niet echt in verplaatsen..Het is gewoon letterlijk gezichtsbedrog wat die mensen zien..ze zien vakantiegangers die met dikke auto's marokko betreden en met allerlei geld lopen te smijten overal en nergens..logisch dat ze dat denken, maar ze moeten nu wel inzien dat dat een fantasie is?? ik neem aan dat er al honderden voor hen het heeft ondervonden toch?
Nounousa
10-08-2004, 14:43
Ik begrijp ze volkomen.
Iemand in marokko vroeg me ooit; "Hebben jullie allemaal robots thuis? Is het echt zo dat wanneer jullie iets willen, alleen maar op een knopje hoeven te drukken en dat het dan tevoorschijn komt..?"
Tsjah, dan zou ik ook wel naar dit 'enige' land willen, indien ik in hen schoenen stond en dit beeld had van 'el gariezj'.. (buitenland)
DePaRaBier
10-08-2004, 14:44
Origineel gepost door ibtisamc
de meeste marokkaanse jongeren van Marokko proberen allemaal naar het westen te komen door het misleidende gedrag van de meeste marokkaanse jongeren van het westen!
Deze marokkaanse jongeren huren dan bv een auto voor 1 maand (want langer kunnen ze natuurlijk niet betalen) en toeren er dan daar in marokko mee rond om daar te laten zien hoe goed ze het wel hebben in het westen terwijl dat helemaal niet zo is!
ze misleiden daarmee niet alleen anderen maar ook hunzelf!
Word!
Meeste illegalen willen na `n kort verblijf hier terug naar Marokko. Als je dan toch op `n straathoek moet hangen zonder werk, kan je dat net zo goed in de zon doen en waar er naast jou nog honderdduizend zijn met `tzelfde probleem.
Hallo allemaal,
Wat ik niet begrijp is dat de mensen die hier praten over mensen uit Afrika, al dan niet uit Marokko, er zo denigrerend over praten.
Is het niet normaal dat men zijn levensstandaard wil verbeteren.
Is het niet nornaal dat je een goede toekomst wil voor jezelf, en dat je zekerheid wil hebben.
Wat is daar mis mee.
Aan de andere kant, hoor ik hier alleen maar dat Afrika een continent is waar eigenlijk niets te halen valt. FOUT, Afrika is een van de rijkste continenten. Alleen het probleem is mensen dat de grote jongens (bedrijven) uit het Westen, echt alles STELEN, wat er maar te STELEN valt uit het werelddeel. En dan maar zeuren dat Afrika zo arm is, doe niet zo hypocriet.
Iets dat ik dan ook nog kwijt wil, is dat globalisering een gevolg is van de levenswijze van de moderene samenleving, en dat je het dan ook moet accepteren dat mensen die het minder hebben naar plaatsen gaan waar ze het beter zullen hebben.
Voor die mensen die nu gaan zeuren over het feit dat het leven in het Westen geen pretje is, verwijs ik naar de ladder van Maslow, om zijn eigen conclusie te trekken.
Wil je meer inzicht in hoe het er in deze wereld aan toegaat, dan verwijs ik u graag naar het boek: Zwartboek Wereldmerken!!!
Ik hoop dat u allen een stuk wijzer zult worden
gegroet van een Afrikaan
Nounousa
10-08-2004, 15:33
Origineel gepost door hollandcore
Ik ben er een voorstander van dat ze juist WEL allemaal naar Marokko gaan.Ik lees hier alleen maar geklaag over Nederland en het westen.
Nederland voor de nederlanders,Marokko voor de Marokkanen.
Wat dacht je van al die Nederlanders die emigreren naar het buitenland, moet die landen die Nederlanders er ook maar uit kicken? Hypocriet gevalletje.
Wat 'n kwezelarij.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.