Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Saree stoffen

adel_tetouani
29-06-2010, 14:36

Hallo allemaal, Voor een vriend van mij die in marokko een winkel wil gaan openen voor saree stoffen ,ben ik opzoek naar wat tips/suggesties. Hoe kom ik aan de bron van die stoffen ?

ScrappyCoco
29-06-2010, 14:45
Goedkoopst is naar India of Pakistaan. Makkelijker is naar Engeland.

zakariak
29-06-2010, 14:53
in engeland is het duur, je winst zal nihil zijn als je het daar vandaan haalt. de indiers en pakistanen zijn overigens verspreid over heel het midden oosten en zo ook hun stoffen, prijzen zijn redelijk en kwaliteit is goed. is iets dichterbij dan india/pakistan. wil je ze echt van de bron hebben, dan moet je toch echt in india zijn. pakistan vind je overigens meer van die drie delige outfits. broek, kortje jellaba-achtig bovendeel en een sjaal. voor sarees kun je het beste naar india. ik wil trouwens hetzelfde doen, maar dan voor in nederland.

adel_tetouani
29-06-2010, 15:00
Bedankt voor jullie tips.. zakaria hoe wil ji het oppakken als ik het vragen mag ? Hebben jullie mischien sites en/of adressen van fabrieken daar in indie ?

ScrappyCoco
29-06-2010, 15:05

Je kan het midden oosten ook proberen. Dubai, Abu Dhabi. Overigens kun je zowel in Pakistan als india terecht voor stoffen.

adel_tetouani
29-06-2010, 15:09
Ik weet dat die stoffen inderdaad ook in dubai, middel oosten goedkoop zijn.. maar ja hebben jullie websites of iets dergelijks ..

zakariak
29-06-2010, 15:12
Bedankt voor jullie tips.. zakaria hoe wil ji het oppakken als ik het vragen mag ? Hebben jullie mischien sites en/of adressen van fabrieken daar in indie ? ik ben nu al een paar maanden in bahrain en het idee is eigenlijk hier ontstaan. ik heb de afgelopen tijd wat telefoonnummers en visitekaartjes verzameld van verkopers hier, duur, goedkoop, goede kwaliteit en slechte, van alles een beetje. ik wil nog niet meteen beginnen, eerst even een plan maken, daar had ik hier geen tijd voor. over een paar dagen weer terug naar nederland, dan even een plannetje opstellen en als dat gedaan is weer deze kant op komen. websites van fabrieken zul je denk ik niet veel vinden, want dat hebben ze bijna niet, hier ook niet. je kunt het beste ter plekke zijn of samen met iemand gaan die de omgeving kent. kleine investering in de reis is denk ik wel nodig.

zakariak
29-06-2010, 19:26
oke, waar in het midden oosten woon je dan? ik ga dit weekend weer terug naar nederland..

Simssima
29-06-2010, 21:17
ik denk dat je gewoon lekker makkelijk naar de markt moet gaan denk aan de haagse markt eindhoven roosendaal tilburg breda hebben ook grote partijen stof te koop op de markt als je vaak een kijkje neemt kan je voordelig inkopen doen voor marokko om nou stoffen te halen vanuit dubai of pakistan denk dat je met verzendkosten meer kwijt bent begin simpel en denk klein en dichtbij als het een succes word kan je de marktlieden vragen met welke groothandels ze werken succes

TanJaOuiaa
30-06-2010, 10:28
India

Genietend
30-06-2010, 10:30
Dit is bijna onzinnig wat er gezegd wordt. Je hebt een aantal kooplieden in Nederland die echt niet iedere week nieuwe rollen stof uit pakistan laten overkomen. 9 vand e 10 saristoffen die de idioten van onze marokkanen als sari noemen, is stof bewerkt met kralen en stenen. Geloof me dat is geen sari. Tuurlijk is er verschil qua kwaliteit, maar ik heb de stoffen in Londen, In de indische winkels in Nederland en groothandel in Frankrijk gezien en geloof me dat de echte sari al gauw op minimaal 400 euro tikt. Wil je stof inkopen en in Nederland verkopen, dan kun je in Frankrijk terecht. In Parijs heb je groothandel (voornamelijk joden) bij wie je dat kunt afnemen. Stof uit Dubai overlaten komen is niet haalbaar als je grootschalig wilt verhandelen. Een kennis van mij kwam op het idee toen ze in het Midden Oosten op vakantie was. Nou haar klanten betalen al gauw tussen de 300 en 500 euro voor stof. anyway succes als je het toch wilt voorzetten!

roska
02-02-2011, 19:42
Ik zit in Nederland. Je kunt de kwaliteit van mijn stoffen komen bekijken. Zelf haal ik ze uit India, ik heb daar goede contacten. Mijn prijzen liggen echt duidelijk onder de Eur 300. Je hebt bij mij al stoffen vanaf Eur 65. Gemiddeld liggen de mooie sari's zo rond de Eur 150 tot Eur 200. Ik draag ook gewoon btw af, dus je kunt ook gewoon een btw bon krijgen. Nederland is toch het makkelijkste lijkt mij..... Mocht je meer willen weten. Bel dan op 06-20385659. www.roskamode.nl