Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Waarom islamitische kleding? Deze zuster vertelt het M'allah

Chaimaa
11-12-2002, 21:03

Salaam Moeailekom Wa Rahmatoe Allah Wa Bareketoe Hier zit ik dan helemaal alleen in me kamer. Ik luister nou naar Quraan, tranen rollen over me wangen. Het is ook zo mooi, telkens als ik Quraan op heb begin ik te huilen WAAROM?? Ik begin na te denken over me leven en over de stomme fouten dingen die ik gedaan heb. Wat was er met me aan de hand al die tijd. Hoe heb ik ooit zo stom kunnen zijn om naar saitan te luisteren terwijl alles wat Allah(swt) voor de moslims heeft belooft zo mooi is. Waarom heb ik naar saitan geluisterd en niet naar Allah (swt) die mij dit leven heeft gegeven?? El-Hamdoeilah ben ik niet meer zo maar toch is het iets waar ik steeds aan moet denken het is nou ongeveer een 1.5 jaar geleden. Ik zag mensen met hoofdoek ik keek naar ze maar het deed me niets. Ik zal dat de hoofdoek op verschillende manieren werd gedragen. Ik heb er nooit bij stil gestaan dat ik het ooit zou gaan dragen. Ik hield me altijd vast bij 1 zin en dat was "Ik ga pas hoofdoek dragen als ik ga trouwen". Tot op een dag een vriendin aan me vroeg Ouafa waarom draag je geen hoofdoek? En daar ging ik weer met mijn standaart zin ik antwoorde daarop en zei: "Ik ga pas een hoofdoek dragen als ik ga trouwen" waarop zij antwoorde: "Wat maakt jou zo zeker dat je ooit zult gaan trouwen voor je het weet ben je dood en is het te laat. Die woorden zijn mij zo bij gebleven El-Hamdoeilah ik ben die woorden tot de dag van vandaag nog niet vergeten. Ik wist niet wat ik tegen me vriendin moets zeggen, ik stond met mij mond vol tanden. Ze had gelijk ik had de waarheid gehoort en ik kon er niet tegen op . Ik wou zo snel weg en zei:"Sorry ik moet naar huis". Thuis aangekomen begon ik na te denken, ik hoorde steeds een stem in me hoofd zeggen: Straks ben je dood en is het te laat. Straks ben je dood en is het te laat. Ik ben die zelfde dag een hoofdoek gaan kopen . Het was op een vrijdag vorig jaar vrijdag 2 dagen voor ramadan. Ik ben mijn hoofdoek op een maandag gaan dragen de dag dat het Ramadan was. Velen zeiden tegen mij Het staat je goed. Ik vond het fijn om dat aan te horen. Velen zeiden ook van dat ze het goed van me vonden dat ik een hoofdoek was gaan dragen. Maar droeg ik het wel op de juiste manier?? Nee is het antwoord ik droeg het niet op de juiste manier. Ik had me haar wel bedekt maar je kon me nek wel zien, ik had zo iets van je ziet me haar toch niet dus het zit wel goed. Niet dus het was helemaal niet de juiste manier. Je kon me nek zien en ik droeg nog steeds strakke kleding hoe ik mijn hoofdoek droeg was niet juis. Ik heb er misbruik van gemaakt Moge allah(swt) me daarvoor vergeven. Ik ben gaan lezen en informatie gaan zoeken, en ik ben mijn hoofdoek anders gaan dragen ik ben mijn nek gaan bedekken. Ik dacht dat ik nou wel de juiste manier had gevonden. Maar nee hoor ik droeg het nog steed niet op de juiste manier. Ik had me nek wel bedekt maar wel met een hoofdoek die versiert was en dat mag niet volgens de Islam. Het is het zelfde als iemand een mooi kapsel heeft men (de jongens) zullen gaan zeggen "Kijk die meid heeft een mooi kapsel mooie meid is het" Ze zullen naar je kijken je toont je schoonheid. Het zelfde geval zal met een versierde hoofdoek zijn. Men (de jongens) zullen zeggen "kijk die meid ze heeft een mooi hoofdoek op mooie meid is het" En ze zullen naar je kijken en sommige zullen je zelf tot last zijn. Je toont je schoonheid aan hun, en dat is de bedoeling juist niet. Je draagt een hoofdoek om je schoonheid te verbergen en mensen zullen je dan ook niet tot last zijn. En in de Quraan staan in Soerah En-Noer: "En laat de vrouwen hun sluiers over hun nek en boezems slaan". En El-Hamdoeilah heb ik nou de juiste manier gevonden ik heb een lange zwarte jas gekocht waarin je me figuur niet kan zien en een Hidjaab en ik ben die ook gaan dragen El-Hamdoeilah ik draag nu zelfs ook geen broeken meer. Ik ben in 1jaar tijd een ander persoon geworden El-Hamdoeilah ben ik op mijn 15 jarige leeftijd er achter gekomen hoe mooi de ISLAM is. En waarvoor Allah (swt) mij dit leven heeft gegeven. Allah (swt) heeft mij dit leven gegeven om hem te dienen. Ik hou me nu El-Hamdoeilah meer bezig met de Islam Maar ik ben er nog lang niet, er is nog zoveel wat ik nog moet leren. Ik zal er ook alles aan doen om het zo goed mogelijk te doen en Insahallah zal het me ook lukken. Vroeger zei ik ook van morgen ga ik dit en dat doen, maar wat maakte mij zo zeker dat ik de dag morgen wel mee zou maken. Ik heb dat ook zo vaak gezegt en dat is zo stom van mij geweest. Zelfs daarover ben ik na gaan denken, ik zal niet meer gaan zeggen morgen zal ik dit of dat gaan doen. Ik doe alsof de dag morgen niet zal komen en ik leef voor de dag van vandaag en niet voor de dag voor morgen. Als men weet dat de dag morgen nooit zal komen dan zal iedereen alleen maar het goede doen. Omdat ze weten dat de dag morgen niet zal komen , de mensen hebben dat Taqwa. Zo zal ik mijn dagen vanaf nu door brengen. Ik leef voor de dag van vandaag en doe alsof de dag morgen niet zal komen. Dat ik de zonlicht van vandaag heb gezien wilt niet zeggen dat ik het morgen ook zal mee maken

SAMMYGIRL
11-12-2002, 21:07
:huil: :huil:

Zina17
11-12-2002, 21:07
Waw!!!!Heel mooi!!! Thanks Chaimaa!!!!

naoual_tangawia
11-12-2002, 21:09
prachtig

wardaroosje
11-12-2002, 21:11

Heel mooi meid Tbarkellah Liefs warda

leipe_mocro
11-12-2002, 21:13
heel goed je moet wel zo blijven

farah16
11-12-2002, 21:17
echt mooi meid, masha allah!!!!!!! groetjes Farah

Chaimaa
11-12-2002, 21:17
bedankt allemaal deze tekst is afkomstig van mijn lieve nicht ik heb het namens haar uitgetypt met haar naast mijn zijde...ik hoop inchaillah ook zo sterk te worden :tranen: