Bekijk originele versie : Kleine mensen verplicht in kinderzitje
AMSTERDAM - Kinderen tot 1.35 meter en kleine volwassenen moeten binnenkort allemaal verplicht in een kinderstoeltje op de achterbank van de auto zitten. Volgens De Telegraaf werkt de Europese Unie momenteel aan een voorstel die dat bepaalt.
Mogelijk wordt de wet zelfs zo aangescherpt dat straks iedereen onder de 1.50 meter verplicht in een kinderzitje moet plaatsnemen. Verder blijkt uit de wet dat er straks nog maar plaats is voor twee kinderzitjes op de achterbank. Meer kinderen achterin wordt dus een probleem. Een uitzondering wordt gemaakt voor incidenteel vervoer over korte afstanden door een andere persoon dan de ouders.
De Belangenvereniging van Kleine Mensen (BVKM) is woedend over de op handen zijnde maatregel. De organisatie is bang dat duizenden van haar leden straks in een kinderstoeltje belanden.
Bij 1.50 al.. Ook niet leuk zeg!! :)
mocroroosje15
09-08-2004, 11:48
oef hamdoulillah.. k ben 1.56
Origineel gepost door mocroroosje15
oef hamdoulillah.. k ben 1.56
:giechel: Gelukkig anders kon je ook op het zitje!
Kun je gordels niet anders instellen dan voor als je klein bent?
Als volwassene in een kinderzitje lijkt me behoorlijk vernederend.
Ik vind trouwens dat al die veiligheidsmaatregelen uit de hand beginnen te lopen. Zo meteen moet je nog een helm op als je naar de bakker op de hoek wandelt.
Ik laat de gordel trouwens vaak onder mijn oksel lopen. In plaats van half over mijn keel heen. Dat is wat minder oncomfortabel. Maar mag dat eigenlijk wel?
Nounousa
09-08-2004, 12:32
Origineel gepost door Sanglier
Juist. En dan koop je zo'n kinderzitje en dan deugt zo'n kreng niet.
Allemaal onzin uit Brussel, over vijf jaar rijden de fietsers hier met valhelm en zijwieltjes en krijgen pizzakoeriers sirene en zwaailichten op hun scooter....
Stel je voor.. :D
Origineel gepost door Sanglier
Juist. En dan koop je zo'n kinderzitje en dan deugt zo'n kreng niet.
Allemaal onzin uit Brussel, over vijf jaar rijden de fietsers hier met valhelm en zijwieltjes en krijgen pizzakoeriers sirene en zwaailichten op hun scooter....
Ja nou dat is toch alleen maar veilig en goed!! ;)
Origineel gepost door R0osje
Ja nou dat is toch alleen maar veilig en goed!! ;) Ik zie het al voor me , allemaal zijwiltjes:maf2:
Origineel gepost door KohiNoor
Belachelijke regel!! Is ook erg ben je hartstikke klein en dan op een kinderzitje! Dan moeten ze maar iets bedenken wat niet zo vernederend is!
tonk je poesje :Iluvu: Poesje :confused:
Origineel gepost door a3ir
Poesje :confused:
Ze zal mijn avatar bedoelen. :D
Die is inderdaad erg :Iluvu:
Origineel gepost door tonk
Ze zal mijn avatar bedoelen. :D
Die is inderdaad erg :Iluvu: Tonk ,hij is zooooooooooooooo lief :Iluvu:
Origineel gepost door a3ir
Tonk ,hij is zooooooooooooooo lief :Iluvu:
Lief he?
Ik had er 8! Want zowel Drfy als Kalle (mijn 2 vrouwtjespoezen) hadden een nestje. Helaas zijn ze alle 8 al naar hun nieuwe baasjes. :( En Drfy en Kalle zijn nu gesteriliseerd, wat wel zo verstandig is, maar jonkies zitten er niet meer in.
Overigens zijn ze niet vervoerd in kinderzitjes maar in kattenmandjes. En zo zijn we weer enigszins on topic.
Origineel gepost door tonk
Lief he?
Ik had er 8! Want zowel Drfy als Kalle (mijn 2 vrouwtjespoezen) hadden een nestje. Helaas zijn ze alle 8 al naar hun nieuwe baasjes. :( En Drfy en Kalle zijn nu gesteriliseerd, wat wel zo verstandig is, maar jonkies zitten er niet meer in.
Overigens zijn ze niet vervoerd in kinderzitjes maar in kattenmandjes. En zo zijn we weer enigszins on topic. Heb 2 sloogies en daar heb ik mijn handen vol aan
maar een poes zou best leuk zijn :Iluvu:
Origineel gepost door KohiNoor
Belachelijke regel!! Is ook erg ben je hartstikke klein en dan op een kinderzitje! Dan moeten ze maar iets bedenken wat niet zo vernederend is!
tonk je poesje :Iluvu:
Ja lijkt mij inderdaad heel vernederend... Ben je een volwassen vrouw eindelijk, dan moet je als nog in het kinderzitje blijven.. :rolleyes:
Origineel gepost door Couscousje
Leuk onderwerp, poesjes!
Ik krijg er over een paar weken 1.
Ze heet Nike.
Cc
Stoere naam!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.