Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Proeftijd..

Pagina's : [1] 2

Leyla21
24-06-2010, 14:15

Hallo leden, even een vraagje.. Ik werk sinds begin Juni bij de thuiszorg. Ik heb een nul uren contract gekregen en daarin staat dat je een maand van tevoren moet aangeven als je wil stoppen. Maar geld dit ook voor de proeftijd? Kun je na die maand proef niet gewoon zeggen of je wil stoppen of niet? Groetjes Leyla

Anoe123
24-06-2010, 14:32
Salam aleikoem zuster, Het is niet verstandig om een 0- urencontract te accepteren. De reden hiervan is omdat je dan niets opbouwt voor je eventuele toekomstige WW- uitkering. Tuurlijk kan je na de maand proeftijd aangeven of je verder wilt gaan of wilt stoppen. Alleen hangt het ervan af wat je in je contract hebt staan betreft de opzegtermijn. Anderszijds kan je met de wederzijde goedkeuring van de werkgever stoppen met werken.

Leyla21
24-06-2010, 14:37
Salam aleikoem zuster, Het is niet verstandig om een 0- urencontract te accepteren. De reden hiervan is omdat je dan niets opbouwt voor je eventuele toekomstige WW- uitkering. Tuurlijk kan je na de maand proeftijd aangeven of je verder wilt gaan of wilt stoppen. Alleen hangt het ervan af wat je in je contract hebt staan betreft de opzegtermijn. Anderszijds kan je met de wederzijde goedkeuring van de werkgever stoppen met werken. Ja k weet dat dat niet verstandig is maar had snel werk nodig voor in de vakantie. Maar bevalt toch niet zo goed als ik dacht haha. In mijn contract staat een maand opzeg termijn dus dan zal ik Juli ook nog wel moeten afmaken:( Maar in ieder geval dankje voor je tip. Groetjes

Anoe123
24-06-2010, 14:52
Ja k weet dat dat niet verstandig is maar had snel werk nodig voor in de vakantie. Maar bevalt toch niet zo goed als ik dacht haha. In mijn contract staat een maand opzeg termijn dus dan zal ik Juli ook nog wel moeten afmaken:( Maar in ieder geval dankje voor je tip. Groetjes Als je nog in je proeftijd zit dan hoef je je niet te houden aan een opzegtermijn. Je dient in principe dan schriftelijk aan te geven dat je aok opzegt. Als jij inderdaad een maand opzegtermijn hebt staan in je contract dan zal je theoretisch gezien inderdaad tm maand juli daar te werken. Hier een tip: meld je ziek. je werkgever is verplicht om je minstens 70% van het minimumloon door te betalen tijdens ziekte/arbeidsongeschiktheid.

prins
24-06-2010, 14:57

Als je nog in je proeftijd zit en je wilt ermee stoppen dan kan je dat gewoon aangeven zonder dat je hoeft te houden aan de opzegtermijn. Daar is die proeftijd namelijk voor bedacht.

Leyla21
24-06-2010, 19:30
Als je nog in je proeftijd zit dan hoef je je niet te houden aan een opzegtermijn. Je dient in principe dan schriftelijk aan te geven dat je aok opzegt. Als jij inderdaad een maand opzegtermijn hebt staan in je contract dan zal je theoretisch gezien inderdaad tm maand juli daar te werken. Hier een tip: meld je ziek. je werkgever is verplicht om je minstens 70% van het minimumloon door te betalen tijdens ziekte/arbeidsongeschiktheid. Als ik me ziek meld betalen hun niet door want ik heb nul uren contract. Maar ik lees net dat het waarschijnlijk niet geldt in proefperiode. Toch bedankt ;)

Leyla21
24-06-2010, 19:32
Als je nog in je proeftijd zit en je wilt ermee stoppen dan kan je dat gewoon aangeven zonder dat je hoeft te houden aan de opzegtermijn. Daar is die proeftijd namelijk voor bedacht. Oke dan ga ik dat morgen meteen doen. Moet dit schriftelijk of kan ik het gewoon zeggen? Ik krijg dan toch wel gewoon die proeftijd betaald neem ik aan he ? Dankjewel groetjes x

ja3dar
24-06-2010, 19:54
Als je nog in je proeftijd zit en je wilt ermee stoppen dan kan je dat gewoon aangeven zonder dat je hoeft te houden aan de opzegtermijn. Daar is die proeftijd namelijk voor bedacht. Dat klopt schat, je kunt gewoon opzeggen in je proeftijd. Hoezo bevalt het je niet, als ik mag vragen (werk er namelijk ook bij):o?

Leyla21
24-06-2010, 23:43
Dat klopt schat, je kunt gewoon opzeggen in je proeftijd. Hoezo bevalt het je niet, als ik mag vragen (werk er namelijk ook bij):o? Het werk opzich bevalt me wel.. Maar heb er Net iets te veel vrouwtjes bij die me te veel zeuren, en de hele tijd me na lopen om te kijken of k alles goed doe haha kan ik echt niet tegen!

barbie2de
24-06-2010, 23:50
Hallo leden, even een vraagje.. Ik werk sinds begin Juni bij de thuiszorg. Ik heb een nul uren contract gekregen en daarin staat dat je een maand van tevoren moet aangeven als je wil stoppen. Maar geld dit ook voor de proeftijd? Kun je na die maand proef niet gewoon zeggen of je wil stoppen of niet? Groetjes Leyla Nee in je proeftijd kun je iedere moment opzeggen en de werkgever ook. Als ze iets anders beweren liegen ze. En ook al zou je verdergaan met je 0uren contract en je zou een maand minder of niet ingeroosterd worden moeten ze je alsnog en gemiddelde van de laatste 3 maanden uitbetalen. Trouwens als je van plan bent te gaan stoppen kun je beter vragen je vakantiegeld er meteen bij te doen i.v.m. belasting

Leyla21
24-06-2010, 23:56
Nee in je proeftijd kun je iedere moment opzeggen en de werkgever ook. Als ze iets anders beweren liegen ze. En ook al zou je verdergaan met je 0uren contract en je zou een maand minder of niet ingeroosterd worden moeten ze je alsnog en gemiddelde van de laatste 3 maanden uitbetalen. Trouwens als je van plan bent te gaan stoppen kun je beter vragen je vakantiegeld er meteen bij te doen i.v.m. belasting Weet je wat t is.. ik ben altijd zo`n schijterd op dat gebied he! Ik heb nu gewoon al zenuwen dat ik moet gaan zeggen dat ik wil stoppen hahah maarja moet toch gebeuren! Vakantiegeld zit al in mijn uurloon verekend zei die vrouw dus dan moet ik dat maar geloven he.. Dank jullie wel allemaal voor de tips..

haf1
25-06-2010, 00:07
jeh dat mot anders jij gekrijgen boete 4000 euro ik heb gehad gister die

barbie2de
25-06-2010, 00:08
Weet je wat t is.. ik ben altijd zo`n schijterd op dat gebied he! Ik heb nu gewoon al zenuwen dat ik moet gaan zeggen dat ik wil stoppen hahah maarja moet toch gebeuren! Vakantiegeld zit al in mijn uurloon verekend zei die vrouw dus dan moet ik dat maar geloven he.. Dank jullie wel allemaal voor de tips.. wie zijn hun dat je daar zenuwachtig van word? Zoals jij zei zij zitten toch op jou hielen ik zou er gewoon wat van zeggen tegen de leidinggevend. Je zult vast niet de enige zijn die daar last van hebt. Zeg dat je daar nerveus van word en je werk daardoor niet goed kunt doen. Als ze dan nog niets veranderen kun je altijd nog weggaan.

barbie2de
25-06-2010, 00:09
jeh dat mot anders jij gekrijgen boete 4000 euro ik heb gehad gister die niet als je in je proeftijd zit

haf1
25-06-2010, 00:10

niet als je in je proeftijd zit jewel ik tog gezient met mijn ogen ik viel flauw alteid als ik zie 3 noellen ik 4 dagen ziekenhous

Pagina's : [1] 2