Bekijk originele versie : ZiJn mArOkKaAnSe GeMaNcIpEeRDe GeEn GoEdE mOsLiMs ???????
Sanae-01
11-12-2002, 15:40
WANNEER BEN JE EEN GOEDE MOSLIM ???
Veel mensen denken die geen echte moslims zijn denken zo als ik maar een hoofddoek draag dan is het wel goed. Maar dat is het niet. Ik draag wel geen hoofddoek en draag westerse kleding maar ik ben een moslim in hart en nieren. :cool:
VERDER HIEROVER DISCUSIEREN REAGEER !!!
Als moslim moet je als eerst geloven....... dat is de basis die veel marokkanen en turken hebben......
daarnaast moet je als moslim zijnde bepaalde daden verichten.....
hoofdoek dragen hoort daarbij.... dat sommige meisjes er niet aan toe zijn is begrijpelijk....... hoofdoek dragen is natuurlijk geen spelletje...... vadaag wel een hoofdoek.... maar morgen heb ik een schoolfeest dus dan doe ik heb eff een paar uurtje af..
tatouzient
11-12-2002, 15:51
wat versta jij onder emancipatie?? omda je gn hoofddoek draagt ben je geemancipeerd of wa??
bisous xxx
Ik denk dat zoiets als een hoofddoek aardig helpt tegen de roddels, maar je geen "betere" Moslim maakt.
Ben zelf dan wel geen Moslim, maar lijkt me dat allah andere zaken (als de 5 zuilen, of bijvoorbeeld de sociale omgang) belangrijker vindt dan zo`n doekie....
Toufik19
11-12-2002, 15:58
persoonlijk vind ik pas dat je een goede moslim bent als je de 5 zuilen erkent en uitvoert en alles in het dagelijkse leven beredeneert vanuit de Islam.(dus niet volgens cultuur of eigen meningen)
de 5 zuilen maken je nog steeds geen goede moslim, als je dat maar weet..........
naoual_tangawia
11-12-2002, 16:01
hey...
je hebt gelijk de 5 zuilen zijn alleen de basis van de islam, als je verder gaat kijken dan.....zal je wel merken dat je noagl tekort schiet als je denkt dat je daarmee genoeg moslim bent
beslama
liefs naoual
tatouzient
11-12-2002, 16:13
maar als je de vijf zuilen al uitvoert, das toch al een begin?
bisous xxx
Abden_nour
11-12-2002, 16:19
Kijk mensne we komen in een soort vicieus cirkel.Er zijn goede moslimas en weer noetv Voila we bespreken niet de stelling van pytaghoras dus het is heel simpel valt weinig over te discusseren
Wat is een goede Moslim?
Er bestaat toch niet zoiets als DE Islam, ik denk dan ook dat er evenveel verschillende Moslims als interpretaties van de Islam zijn......elkaar beoordelen heeft in mijn ogen dan ook niet zo veel zin, dat lijkt me voorbehouden aan Allah en jezelf......
tatouzient
11-12-2002, 16:23
Origineel gepost door Abden_nour
Kijk mensne we komen in een soort vicieus cirkel.Er zijn goede moslimas en weer noetv Voila we bespreken niet de stelling van pytaghoras dus het is heel simpel valt weinig over te discusseren
jij bekijkt het echt wel heel simpel hé :D
bisous xxx
Abden_nour
11-12-2002, 16:27
Wat een goede moslima is.Een mens met het vrouwelijk geslacht die zich aan de fard houd en wat zegt de fard over een goede moslim dat diegene zich aan de soennah moet houden voila.Allah swt heeft de zuivere moslims mensen van het taqwa beschreven in de koran en verschillende hadiths.Dus er is zat kennis om te vergaren.En zelfkritiek doet ons moslims goed Sommige mensen luisteren pas als jij met hen een goede gesprek zal hebben,maar dan op een goede wijze met argumenten en niet beledigingen
Origineel gepost door missyberkane17
WANNEER BEN JE EEN GOEDE MOSLIM ???
Veel mensen denken die geen echte moslims zijn denken zo als ik maar een hoofddoek draag dan is het wel goed. Maar dat is het niet. Ik draag wel geen hoofddoek en draag westerse kleding maar ik ben een moslim in hart en nieren. :cool:
VERDER HIEROVER DISCUSIEREN REAGEER !!!
Er zijn ook kledingvoorschriften in de islam. Strakke of halfblote kleding is haram. Deze hadith is er niet voor niets:
De boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft de vrouwen gewaarschuwd door te zeggen: "Er zijn twee soorten mensen van de Hel die ik nog niet gezien heb. Mensen met zweepjes zoals de staarten van het vee waarmee ze mensen slaan, en vrouwen die gekleed zijn maar toch naakt zijn en die op een verleidende manier lopen. Zij zullen het Paradijs niet betreden, noch zullen zij de geur ruiken, alhoewel de geur ervan geroken kan worden van een afstand (dat te vergelijken is met de afstand van 40 jaar ver)."
-xxx-Rachida
11-12-2002, 22:54
Emancipatie....ff voor de duidelijkheid hier de definitie van het woord volgens onze dikke van Dale: ontwikkeling waarbij er gestreefd wordt naar gelijke rechten en kansen voor een groep die achtergesteld is *de emancipatie van een vrouw het streven om vrouwen dezelfde rechten en kansen te geven als mannen....
Waar wordt dit beter naar voren gebracht dan in Islam zelf.....mensen zijn hier blind voor....willen dit niet inzien....
Ik ben een geemancipeerde, hoofddoekdragende, praktiserede, in Nederland geboren, van Marokko afkomstige moslima......
het feit dat een vrouw gekozen heeft om een hijaab te dragen en dus heeft gekozen voor de Islam bewijst toch alleen maar dat ze hier ZELF voor heeft gekozen en er ook achter staat en dus geemancipeerd is.......
En ff voor de duidelijkheid.....een hoofddoek alleen is geen hijaab....maar een deel....ook je gedrag....stem....blik aanpassen en ga zo maar verder is deel van de hijaab....als een deel ervan komt te vervallen is je hijaab incompleet.....
Sorry dat ik even stoor, maar maken al die uiterlijkheden je gelovig of een goede Moslim?
Het gaat er toch ook om hoe je van binnen bent?
Of zie ik dat nou verkeerd.
Even goeie vrienden hoor?
:Iluvu:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.