Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : pgb en de fiscus please helpp spoed

shahnaaz
21-06-2010, 20:33

ben in loondienst via pgb nu heb ik een brief ontvangen van de fiscus dat omdat er een familieverhouding is er geen sprake is van werkgever -werknemer. dus ben niet verplicht om bepaalde dingen te betalen maar heb ook geen recht op ww. iemand ervaring hiermee en hoe ik dit op kan lossen

VetStrak
22-06-2010, 20:46
Maar je bent wel in loondienst dus er worden gewoon loonheffingen afgedragen? En wat was de conclusie van de fiscus?

inir
23-06-2010, 18:22
In loondienst via de PGB ???? PGB staat voor Persoons Gebonden Budget,om er ZELF "zorg "mee van te kopen......... Bent U de zaak aan het "flessen "? U liegt !!!!!!!!!!!!!!:hadj:

Drifter
23-06-2010, 20:54
In loondienst via de PGB ???? PGB staat voor Persoons Gebonden Budget,om er ZELF "zorg "mee van te kopen......... Bent U de zaak aan het "flessen "? U liegt !!!!!!!!!!!!!!:hadj: Dat PGB is van iemand anders, zij is in loondienst bij diegene. Duh :moe:

Sa3ied_Nadori
23-06-2010, 20:58

het is een "inkomst" ..dus zou kunnen

Drifter
23-06-2010, 21:00
ben in loondienst via pgb nu heb ik een brief ontvangen van de fiscus dat omdat er een familieverhouding is er geen sprake is van werkgever -werknemer. dus ben niet verplicht om bepaalde dingen te betalen maar heb ook geen recht op ww. iemand ervaring hiermee en hoe ik dit op kan lossen Ik weet het fijne hier niet van, maar klinkt logisch: geen premies betaald = geen recht op WW. :rolleyes:

Opzoek-meid
23-06-2010, 21:40
Is het niet zo dat als je inkomsten uit pgb hebt dat je dan bruto wordt uit betaald als het ware, er worden dan geen premies of belasting van ingehouden. Dit moet je dan zelf regelen, dus zelf ergens laten verzekeren voor ww en wat belasting betreft houd er rekening mee dat je aan het eind van het jaar bij je aangifte waarschijnlijk iets moet betalen.

Berber4life
23-06-2010, 23:19
Is het niet zo dat als je inkomsten uit pgb hebt dat je dan bruto wordt uit betaald als het ware, er worden dan geen premies of belasting van ingehouden. Dit moet je dan zelf regelen, dus zelf ergens laten verzekeren voor ww en wat belasting betreft houd er rekening mee dat je aan het eind van het jaar bij je aangifte waarschijnlijk iets moet betalen. ja maar als je bruto bruto krijgt van de pgb houder dan weet de belastingdienst volgens mij niet dat de pgb houder iemand in dienst heeft. in dienst is meestal met contract want dat meldt je bij de belastingdienst. en belasting en premies betaal je altijd of per maand of bij aangifte. ik denk dat deze persoon zo n formulie familieverhouding heeft ingevuld om zo als pgb houder aan de belasstingdienst vraagt voor onderzoek daarnaar om zo als pgb houder geen werknemerspremiest hoeft te betalen en als dit het geval is ja dan betaalt de pgb houder geen premies voor jou dus dan ben je niet verzekerd voor ww maar als je el premies en loonbelasting betaalt wel voor andere dingen zoals ziektewet en wao dacht ik dus dat is dategen wat op je loon ingehouden wordt maar de topic starter kent zijn situatie het beste

Farahmoonlight
23-06-2010, 23:24
jou werkgever of jij zelf betaald sowieso beslasting, je moet verplicht een contract met werkgever opstellen dan heb je wel recht.

Berber4life
23-06-2010, 23:36
jou werkgever of jij zelf betaald sowieso beslasting, je moet verplicht een contract met werkgever opstellen dan heb je wel recht. er zit een verschil werk je drie dagen max per week of meer. bij meer is je werkgever verplicht sociale premies te betalen namelijk 20 procent boven het loon die hij of zij moet afdragen bij minder dan drie dage niet. en dan dat verschilt per situatie. is het weinig uren of weinig loon afhankelijk van dat bepaalt wat je aan de belastingdienst eventueel betaalt. er bestaat ook nog een regeling weet niet of die nog bestaat maar het bestond wel dat als je onder het bedragen zit van die allerlei kortingen dus als arbeidskorting ed dan betaal je geen heffingen omdat het te laag bedrag is dus dat verschilt denk ik ik heb net gekeken. als je max drie dagen werkt dan betaal je bij hoge loon dan geen premies ww en zo. het enige wt ingehouden wordt is zvw en loonheffing dus je bent niet verzekerd voor ww wao etc bij deze situatie alleen bij ziektewet meer niet. maar je bent zeker werkgever werknemer in deze situatie als je belasting betaalt dus dat is beetje vaag

La_Femme20
24-06-2010, 00:29
Als je in dienst bent bij een PGB houder en hieruit salaris ontvangt heb jij gewoon recht op ww. Je kunt hierover veel vinden op de website van de SVB. Overigens is het zo dat je de loonheffing kunt toepassen of niet, je zou op je loonbelasting verklaring of contract moeten kijken wat je hebt ingevuld. En of de PGB houder nou je vader/ moeder of je buurman is er is altijd sprake van een werkgever- werknemer relatie.

Berber4life
24-06-2010, 03:00
die premies zitten in de loonheffing als ik het zo zie hhh dus klopt wel wt me collega hierboven zegt. als je belasting betaalt ben je verzekerd

Mouna_rifia
24-06-2010, 03:13
als je je salarisadministratie laat regelen door het SVB dan krijg je een loonstrook elke maand er word een maandelijks bedrag van het totaal bruto bedrag af gehaald en maandelijks word er een netto bedrag op je rekening gestort. het enige verschil is je bent niet verzekerd voor de ww ook al betaal je premies alleen voor de zw ben je wel verzekerd. als je svb salarisadministratie belt in utrecht kunnen ze je meer informatie geven. er is wel sprake van een een werkgever werknemer verhouding

Mouna_rifia
24-06-2010, 03:14
http://www.svb.nl/int/nl/ssp/direct_regelen/aanmelden_voor_de_salarisadministratie/index.jsp hier de link om je aan te melden