Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Executie Amerikaan blijkt stunt

Pagina's : [1] 2

a3ir
08-08-2004, 08:54

Executie Amerikaan blijkt stunt Een videocamera, wat nepbloed en een aardige dosis acteertalent; meer had de Amerikaan Benjamin Vanderford niet nodig om de internationale pers om te tuin te leiden. Vandaag was op verschillende websites een video te zien, waarop getoond werd hoe een Amerikaanse gijzelaar in Irak wordt onthoofd. Op de videoband zit een man op een witte plastic stoel met zijn handen achter zijn rug gebonden. De man bibbert en wiegt heen en weer. Mes Vervolgens leest hij een verklaring voor, waarin hij de Verenigde Staten oproept Irak te verlaten. “Zo niet, dan wordt iedereen zo gedood.” Na het voorlezen van de verklaring is te zien hoe er met een mes in zijn nek wordt gesneden. Media brachten vanochtend wereldwijd het nieuws van de ‘onthoofdingsvideo’. Naar nu blijkt gaat het echter om een stunt. De ‘gijzelaar’, Benjamin Vanderford, heeft inmiddels tegenover persbureau AP toegegeven de ‘onthoofding’ zelf in scène te hebben gezet. Het persbureau AP wist Vanderford te traceren omdat hij in de video zijn adres noemt. Vanderford maakte de video enkele maanden geleden met de hulp van een vriend om de aandacht te vestigen op zijn politieke aspiraties. Makkelijk Daarnaast wilde hij aantonen hoe makkelijk het is om dergelijke video’s te maken. De tape zwerft al maanden rond op het internet. De Nederlandse beheerder van een website die verscheidene onthoofdingsvideo's vertoont, had zijn twijfel al geuit over de authenticiteit van de video. Zo merkte hij op dat de video en de beelden zeer amateuristisch waren.http://img52.exs.cx/img52/3951/AMERICAN_BEHEAD_ap_0708_tcm4-76768.jpg

Heiba
08-08-2004, 09:39
Als dat waar is, is dit ZEER frappant!

tonk
08-08-2004, 09:43
Ik zag het gisteren bij het nieuws. Maar als de onthoofding in scene gezet kan zijn, dan kan natuurlijk ook het nieuwsbericht dat de onthoofding niet echt was in scene gezet zijn. Help!

a3ir
08-08-2004, 09:43
Origineel gepost door achmad heb je een bron? kan het op ap zelf niet terug vinden namelijk www.nos.nl

Deliana
08-08-2004, 13:23

Origineel gepost door Heiba Als dat waar is, is dit ZEER frappant! Dan hebben we dus te maken met een Amerikaan, die net als de Irakezen vind dat de US moet vertrekken, en dit op een manier kenbaar maakt, waarbij de Irakezen in een slecht daglicht komen te staan. Een nieuwe groepering :D

a3ir
08-08-2004, 16:00
meen je da nou Origineel gepost door maroc_master2 ik ben teleurgesteld! :eek: meen je da nou?

a3ir
08-08-2004, 16:01
Origineel gepost door uhh Vraag me af hoeveel forum gebruikers nu helemaal teleurgested achter hun computertje zitten. volgens mij ben jij het meest teleurgesteld

a3ir
08-08-2004, 16:26
Origineel gepost door uhh Ik vind het bijzonder vermakelijk :) VERMAKELIJK:rolleyes:vind je :maf:

a3ir
08-08-2004, 17:29
Origineel gepost door uhh Ja dat het een stunt is, al die achterlijke moslims die aan het juigen waren dat er een Amerikaan onthoofd was. Nu blijkt het een stunt te zijn geweest, ik zou al die beteuterde gezichtjes wel eens willen zien. die van jouw wil ik ook zien alleen al om de teleursteling op je gezicht te zien dat niet alle moslims zooooo slecht zijn en dat ze niet allen blij zijn als er iemand onthoofd wort :p

a3ir
08-08-2004, 17:30
Origineel gepost door uhh Ja dat het een stunt is, al die achterlijke moslims die aan het juigen waren dat er een Amerikaan onthoofd was. Nu blijkt het een stunt te zijn geweest, ik zou al die beteuterde gezichtjes wel eens willen zien. die van jouw wil ik ook zien alleen al om de teleursteling op je gezichtje te zien dat niet alle moslims zooooo slecht zijn ;) en dat ze niet allemaal staan te juigen als er een Amerikaan onthoofd wort :p

batata112
08-08-2004, 18:56
en dan nog verbaasd reageren als we het hebben over de onbetrouwbaarheid van de corrupte westerse media (volgens het patroon gaat er nu iemand iets posten over "corrupte" media in islamitische landen en hoeveel erger die is om het onderwerp te vermijden)

a3ir
08-08-2004, 19:09
Origineel gepost door freepalestina heeft iemand video beeld van deze nep executie?? ga naar www.rtl4nieuws.nld

Pagina's : [1] 2