Bekijk volle/desktop versie : Ramadan 2010, wat is jouw planning Insha Allah.



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

20-06-2010, 17:46


[I][CENTER]Nou de ramadan is nu helaas alweer bijna 2 weken voorbij en voor de ramadan heeft iedereen een planning gemaakt wat je graag wilde doen. Nu de vraag, is er nog wat van je planning gekomen? Hoe heb je ramadan ervaren dit jaar.





------------------------------------------
Heerlijk, ramadan is er weer bijna zodat wij weer ons best kunnen doen om er een geslaagde ramadan van te maken en hiermee zegeningen te krijgen en bovenal zondes die van ons verwijderd worden insha allah.[/I][/CENTER]

Iedereen is nu vast bezig met de aankomende zomervakantie, hoe gezellig en leuk ook, dat is logisch natuurlijk maar wat heb jij je voorgenomen te doen tijdens deze gezegende maand. Of heb je je nog niets voorgenomen, dan is het handig er over na te denken en je voor te bereiden.



Ikzelf, ga de ramadan in marokko doorbrengen, omdat ik weet dat ik hierdoor meer goeds kan doen dan als ik in nederland blijf.

Ik ga elke dag (samen met opa en oma) naar de moskee om tarawi7 te bidden. Daarnaast ga ik meer extra gebeden bidden, vooral 's-nachts (heel veilig ook als je zeker wil zijn dat je laylat-ul-qadr niet gemist hebt)



Daarnaast ga ik hard aan de slag om het arabisch machtiger te worden zodat ik de koran in het arabisch kan lezen.



Ik wil de laatste 25 aya's van sura Rahman geleerd hebben en daarnaast nog een aantal andere sura's o.a. sura al 'alaq, du3a's uit het hoofd leren.



En natuurlijk de gehele koran lezen, al is het in het nederlands, maar daarnaast zal ik er dan ook naar luisteren.



Ik hoop dat dit mij allemaal lukt en dat ik na de ramadan tevreden kan zijn met hoe het is gegaan, en natuurlijk dat Allah tevreden zal zijn met mij en mij mijn zondes vergeeft en mijn imaan versterkt. Allahoema Amien.



Nou dames, vertel eens wat jullie graag willen.



Ik vraag Allah ons te leiden en te vergeven en te zegenen voor het goede dat wij doen.


20-06-2010, 18:14


wat een leuke topic.

ik heb me voorgenomen om incha allah de koran uit te lezen en taraweeh elke dag ook standaard. als je dat doet heb je bijna geen tijd meer om te leren dus dat zal niet lukken vrees ik. wel wil ik de surats die ik beetje ben verleerd een paar keer extra lezen zodat ik ze niet helemaal vergeet.



hogedrukreinige

20-06-2010, 18:28
Oeeeef zucht, kon ik er maar ten volle van genieten

20-06-2010, 18:32
Naar Taraweeh gaan, de Qoer'aan uitlezen (liefst + luisteren). Daarnaast proberen mn imaan veeel sterker te laten zijn (dmv kennis op doen) en meer onder broeders of zusters te zijn

20-06-2010, 18:35



Citaat door hogedrukreinige:
wat een leuke topic.

ik heb me voorgenomen om incha allah de koran uit te lezen en taraweeh elke dag ook standaard. als je dat doet heb je bijna geen tijd meer om te leren dus dat zal niet lukken vrees ik. wel wil ik de surats die ik beetje ben verleerd een paar keer extra lezen zodat ik ze niet helemaal vergeet.



hogedrukreinige


Insha Allah kan je dat allemaal doen. Je studeert of werkt natuurlijk nog dus dan heb je sowieso veel minder tijd. Ik heb speciaal daarvoor een vakantie ingelast zodat ik non-stop ermee bezig kan zijn Insha Allah, natuurlijk zal ik ook gewoon rust hebben en vrijetijd hebben om tijd te besteden aan familie enzo.

Misschien handig, maar als je met het openbaar vervoer reist naar je werk of studie dan zou je de tijd in de trein of bus etc goed kunnen gebruiken om boeken te lezen en sura's te leren. Dit deed ik namelijk ook altijd. Inplaats dat je dan 1, 2 etc uur per dag alleen maar zit in de trein kan je deze nuttig gebruiken. Ik heb namelijk sura rahman in de bus geleerd, door een printje te maken van de transliteratie van de aya's en dan deed ik mijn mp3 aan met de sura zodat ik de juiste uitspraak hoorde en zo kan je toch wat meer doen tijdens de ramadan insha allah.


20-06-2010, 18:38

Citaat door Sfinks:
Oeeeef zucht, kon ik er maar ten volle van genieten


En waarom lukt dat niet schat. Druk met werken of studie?
Kijk elke tijd die je eraan kan besteden is goed, en daarnaast je bent aan het vasten dus sowieso de hele tijd insha allah in aanbidding. Herinner je de hele dag door aan Allah door tasbih etc te doen en te bidden zelfs als je op school bent of op het werk.

En daarnaast dan de laatste 10 dagen van ramadan elke nacht een tijd op te blijven voor extra gebed om zo zeker te zijn dat je laylat-ul-qadr niet mist. Dan heb je insha allah gedaan wat je kon en zal het voor jou ook een gezegende ramadan zijn. Allahoema Amien.


20-06-2010, 18:49

Citaat door Tattler_Noor:

Insha Allah kan je dat allemaal doen. Je studeert of werkt natuurlijk nog dus dan heb je sowieso veel minder tijd. Ik heb speciaal daarvoor een vakantie ingelast zodat ik non-stop ermee bezig kan zijn Insha Allah, natuurlijk zal ik ook gewoon rust hebben en vrijetijd hebben om tijd te besteden aan familie enzo.

Misschien handig, maar als je met het openbaar vervoer reist naar je werk of studie dan zou je de tijd in de trein of bus etc goed kunnen gebruiken om boeken te lezen en sura's te leren. Dit deed ik namelijk ook altijd. Inplaats dat je dan 1, 2 etc uur per dag alleen maar zit in de trein kan je deze nuttig gebruiken. Ik heb namelijk sura rahman in de bus geleerd, door een printje te maken van de transliteratie van de aya's en dan deed ik mijn mp3 aan met de sura zodat ik de juiste uitspraak hoorde en zo kan je toch wat meer doen tijdens de ramadan insha allah.


ik ben huisvrouw en heb alle tijd, maar dan nog heb je geen tijd naast de koran uitlezen en taraweeh en de keuken om nog te leren enzo. maar met de aanstaande lange dagen kan het misschien wel incha allah.


hogedrukreinige

20-06-2010, 18:53

Citaat door hogedrukreinige:
ik ben huisvrouw en heb alle tijd, maar dan nog heb je geen tijd naast de koran uitlezen en taraweeh en de keuken om nog te leren enzo. maar met de aanstaande lange dagen kan het misschien wel incha allah.


hogedrukreinige


Ok, ja dat kan best zo zijn, want huishouden neemt ook veel tijd in beslag daar heb je zeker gelijk in. Gair Insha Allah alle tijd die je hebt en kunt besteden om Allah te eren is goed.


20-06-2010, 18:54

Citaat door dutchSaliha:
Naar Taraweeh gaan, de Qoer'aan uitlezen (liefst + luisteren). Daarnaast proberen mn imaan veeel sterker te laten zijn (dmv kennis op doen) en meer onder broeders of zusters te zijn


Insha Allah zal jou dat lukken en zul je een fijne en gezegende ramadan tegemoet gaan.


20-06-2010, 18:59

Citaat door Tattler_Noor:

Insha Allah zal jou dat lukken en zul je een fijne en gezegende ramadan tegemoet gaan.


Heb eig zoveel spijt van vorige Ramadhaan, we waren helemaal alleen. Misschien één keer samen met anderen het vasten verbroken =(

20-06-2010, 18:59
wie weet wanneer de maand Ramadhaan precies begint ??

20-06-2010, 18:59
Ik heb nog geen planning, maar zou wel de hele maand tarawieh willen bidden in de moskee, beter arabisch leren lezen, de koran uitlezen in het nederlands, meer surat en dua´s leren.

Ik hoop dat ik dit allemaal kan waarmaken, in yasha Allah swt!!

20-06-2010, 19:01


Wanneer begint het? Volgens mij ben ik dan nog steeds op vakantie.

20-06-2010, 19:02

Citaat door missmagrebia1:
wie weet wanneer de maand Ramadhaan precies begint ??

10/08/2010

20-06-2010, 19:03
Tarawieh bidden in de moskee
Koran uitlezen
Arabisch leren
Meer surat en dua´s leren

Inshallah!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9