Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : wat zou jij doen.......???!!!

Pagina's : [1] 2

NaWeLoS
08-08-2004, 00:30

wat zou jij doen....? Wat zou jij doen in deze situatie? je bent de ware tegen gekomen.. :Iluvu: ..gewoon perfect met hem/haar wil je je leven doorbrengen. :rolleyes: ..je besluit met hem/haar te trouwen.....MAAR :( ,je ouders willen dat absoluut niet wegens een een of ander reden..WAT DOE JIJ DAN? :confused: kies je voor je ouders OF zeg je sorry paps en mams maar ik kies voor mij ware......!! en trouw hoe dan ook met hem/haar of jullie mij dan nooit meer willen zien of wel...... nou ben benieuwd naar jullie reacties??/ ;)

Vlampje
08-08-2004, 00:41
Wanneer ze hem weigeren omdat hij uit een andere streek uit Marokko komt, of omdat ze vinden dat ie niet rijk genoeg is of om een of andere slappe reden, dan zou ik toch voor die jongen kiezen en alsnog met hem trouwen. Als je niet voor hem kiest zou dat betekenen dat je niet genoeg van hem houdt. Maar wanneer het een crimineel is, of een ongelovige, tja, dan vraag je toch gewoon om problemen door met zo iemand een relatie aan te gaan. Want je weet van te voren dat je ouders dat toch niet goed keuren.

Beloved_Person
08-08-2004, 00:42
Origineel gepost door Vlampje Wanneer ze hem weigeren omdat hij uit een andere streek uit Marokko komt, of omdat ze vinden dat ie niet rijk genoeg is of om een of andere slappe reden, dan zou ik toch voor die jongen kiezen en alsnog met hem trouwen. Als je niet voor hem kiest zou dat betekenen dat je niet genoeg van hem houdt. Maar wanneer het een crimineel is, of een ongelovige, tja, dan vraag je toch gewoon om problemen door met zo iemand een relatie aan te gaan. Want je weet van te voren dat je ouders dat toch niet goed keuren. Juist. Zo denk ik er ook over. ;)

NaWeLoS
08-08-2004, 00:46
neej vlampje,.....gewoon eerder om een slappe reden...weet je , niet omdat ie ongelovig is of crimineel ofso........:zwaai: En ookal zeggen je ouders we hoeven je dan nooit meer te zien....?trouw je dan alsnog met die jongen?

NaWeLoS
08-08-2004, 00:47

en hoe dan met je ouders, als je voor je ware kiest is het dan ook zo dat je dan niet van je ouders houdt?

Vlampje
08-08-2004, 00:48
Origineel gepost door NaWeLoS neej vlampje,.....gewoon eerder om een slappe reden...weet je , niet omdat ie ongelovig is of crimineel ofso........:zwaai: En ookal zeggen je ouders we hoeven je dan nooit meer te zien....?trouw je dan alsnog met die jongen? Ja, want als je zoveel van iemand houdt dat je zelfs de rest van jullie levens met elkaar wilt delen, dan zou niks jou kunnen tegenhouden, zelfs ouders niet! Dus mijn antwoord is JA!

NaWeLoS
08-08-2004, 00:56
hmmmm...best moeilijk.....ik zou eerder er alles voor doen om te bewijzen dat het een goede jongen is en vaak het argument gebruiken als :hij is toch moslim en bovendien marokaan...en hulp bij andere familieleden vragen die het wel begrijpen...toch? :zwaai: het is moeilijk om je ouders de rug toe te keren weet je....dus..

Daarom
08-08-2004, 01:09
"Een vrouw die trouwt zonder de toestemming van haar waali (Pappa in dit geval), haar huwelijk is ongeldig, haar huwelijk is ongeldig, haar huwelijk is ongeldig. Als haar echtgenoot gebruik heeft gemaakt van zijn huwelijksrechten, dan behoort de mahr aan haar in ruil daarvoor. Als ze geen waali heeft, dan is de (Moslim) leider de waali van iemand die geen waali heeft." (Overgeleverd en geclassificeerd als hasan, door at-Tirmidhi 1102; Abou Dawoed, 2083; Ibn Maajah, 1879) "Er is geen nikaah (huwelijkscontract) behalve met een waali (voogd)." (overgeleverd door at-Tirmidhi, 1101; Abou Dawoed, 2085; Ibn Maajah, 1881. Het is sahih; zie Irwaa al-Ghaliel, 6/235, door Al-Albaani, rahimahoe Allah)

Malaga
08-08-2004, 01:55
ewa...ik zou toch naar mijn ouders luisteren en later weer opnieuw proberen :D liefs

LaLa_SoFiA
08-08-2004, 11:12
Ik zou ook eerst proberen er alles aan te doen om mijn ouders ervan te overtuigen dat het een goede jongen(als hij dat ook echt is, anders niet) is en dat k veel van hem hou. En ik zou er goed met ze erover praten enzo. Het is wel een erg moeilijke situatie. Ik zou nu wel kunnen zeggen ik zou voor mijn ouders kiezen, maar als ik in die situatie zou zitten zou ik misschien wel anders piepen.

seniorita1988
08-08-2004, 11:15
Origineel gepost door NaWeLoS wat zou jij doen....? Wat zou jij doen in deze situatie? je bent de ware tegen gekomen.. :Iluvu: ..gewoon perfect met hem/haar wil je je leven doorbrengen. :rolleyes: ..je besluit met hem/haar te trouwen.....MAAR :( ,je ouders willen dat absoluut niet wegens een een of ander reden..WAT DOE JIJ DAN? :confused: kies je voor je ouders OF zeg je sorry paps en mams maar ik kies voor mij ware......!! en trouw hoe dan ook met hem/haar of jullie mij dan nooit meer willen zien of wel...... nou ben benieuwd naar jullie reacties??/ ;) Heey lady! hmm ik zou denk ik alle postitieve kanten van de jongen laten zien.. jongens komen en gaan...maar je hebt maar 1 paps en 1 mams.. maar ja mijn mannetje accepteren ze inshallah wel :D:D xXx

Kumakikai
08-08-2004, 12:00
Origineel gepost door seniorita1988 Heey lady! hmm ik zou denk ik alle postitieve kanten van de jongen laten zien.. jongens komen en gaan...maar je hebt maar 1 paps en 1 mams.. maar ja mijn mannetje accepteren ze inshallah wel :D:D xXx jah, best doen om ze te overtuigen :)

seniorita1988
08-08-2004, 12:05
Origineel gepost door Kumakikai jah, best doen om ze te overtuigen :) jaaaaaaaaa precies :D:D:D want ik zou ze allebei niet kwijt willen.. o my god kan er niet aan denken om 1 van hun kwijt te raken.. 1 van me ouders of me geliefde :(

lhouceimagirl1
08-08-2004, 12:06
het ligt aan wat de reden van hun weigering is.... maar ik zou sowieso niet voor een jongen kiezen, hoeveel ik ook van hem hou.... en geef het natuurlijk ook nooit op, ik blijf proberen om met mijn ouders te praten en ze hem beter moeten leren kennen ewa hopen natuurlijk dat het goed komt. ik zit helaas momenteel ook in dit probleem

Kumakikai
08-08-2004, 12:14

Origineel gepost door lhouceimagirl1 het ligt aan wat de reden van hun weigering is.... maar ik zou sowieso niet voor een jongen kiezen, hoeveel ik ook van hem hou.... en geef het natuurlijk ook nooit op, ik blijf proberen om met mijn ouders te praten en ze hem beter moeten leren kennen ewa hopen natuurlijk dat het goed komt. ik zit helaas momenteel ook in dit probleem ohhw =(! ik hoop dat je eruit komt en je ouders kunt overtuigen!

Pagina's : [1] 2