Bekijk originele versie : Naar marokko 18 jaar paspoort!
Scheme_015
19-06-2010, 23:37
Ik wil naar marokko gaan maar ik heb deze week mijn paspoort aangevraagd, op 17 juni. Zijn misschien mensen die het ook hebben gedaan en weten hoe lang het duurt?
En als je shen tacktiek weet dat ik een reisdocument kan krijgen zou je die dan kunnen vertellen?
PS: ik moet naar marokko want mij tante is heel erg ziek, dus inshallah kan iemand mij helpen! ;)
strawberriez
19-06-2010, 23:42
5 werkdagen
Scheme_015
19-06-2010, 23:44
5 werkdagen
Maar ik heb ook die la carte nationale aangevraagd weet je, heb jij dat ook gedaan?
l7obl3mar
19-06-2010, 23:50
Maar ik heb ook die la carte nationale aangevraagd weet je, heb jij dat ook gedaan?
Als je een nederlandse pasport hebt moet je ook een la carte national hebben.
Nederlands paspoort duurt 5 dagen. Wil je hem eerder hebben dan moet een spoedaanvraag doen, maar dan betaal je wel het dubbel. Voor zover ik weet.
Vraag anders bij het stadhuis/gemeente waar je die aangevraagd heb.
Scheme_015
19-06-2010, 23:53
Als je een nederlandse pasport hebt moet je ook een la carte national hebben.
Nederlands paspoort duurt 5 dagen. Wil je hem eerder hebben dan moet een spoedaanvraag doen, maar dan betaal je wel het dubbel. Voor zover ik weet.
Vraag anders bij het stadhuis/gemeente waar je die aangevraagd heb.
Ik heb aleen marokkaanse paspoort, bij nederlandse paspoort is procedure van 4 weken dus dat lukt niet.
alhouceimagirl
20-06-2010, 00:07
heb je je verblijfsdocument nog
Scheme_015
20-06-2010, 00:07
heb je je verblijfsdocument nog
ja die heb ik nog
alhouceimagirl
20-06-2010, 00:11
oke nou als die nog geldig dan kun je hem gewoon gebruiken en als je een la carte nationaal hebt aangevraagd dan heb je een brief gekregen van de consulaat en die kun je gebruiken zolang de carte nog niet hebt en je marokkaanse paspoort moet geldig zijn of je moet een verklaring van aanvraag meenenem
Scheme_015
20-06-2010, 00:15
oke nou als die nog geldig dan kun je hem gewoon gebruiken en als je een la carte nationaal hebt aangevraagd dan heb je een brief gekregen van de consulaat en die kun je gebruiken zolang de carte nog niet hebt en je marokkaanse paspoort moet geldig zijn of je moet een verklaring van aanvraag meenenem
Kijk ik heb em aangevraagd samen met paspoort omdat ik eigen paspoort en die kaart moet hebben, ik ben 18.
Dus ik moet wachten, is er geen snellere optie?
alhouceimagirl
20-06-2010, 00:21
Kijk ik heb em aangevraagd samen met paspoort omdat ik eigen paspoort en die kaart moet hebben, ik ben 18.
Dus ik moet wachten, is er geen snellere optie?
nee je hoeft niet te wachten, toen je je marokkaanse paspoort en la carte hebt aangevraagd heb je toch een brief meegekregen???
Scheme_015
20-06-2010, 00:26
nee je hoeft niet te wachten, toen je je marokkaanse paspoort en la carte hebt aangevraagd heb je toch een brief meegekregen???
Ja zo een klein papiertje, geen a4 brief
alhouceimagirl
20-06-2010, 00:27
ja klopt is misschien een kwart van een a-4 die kun je meenemen en je verblijfsdocument en ik denk dat dat wel genoeg is en als je echt duidelijkheid wil hebben dan kunne je naar de consulaat bellen of langs gaan
Marocfinest
20-06-2010, 10:55
la carte national, is niet verplicht. Ik reis al 4 jaar zonder.
Ze zeggen wel wat van. Maar is niet verplicht.
Maar dan reis je met je Nederlandse paspoort right?
Deze heeft hij dus niet ;)
ja klopt is misschien een kwart van een a-4 die kun je meenemen en je verblijfsdocument en ik denk dat dat wel genoeg is en als je echt duidelijkheid wil hebben dan kunne je naar de consulaat bellen of langs gaan
Je kunt NIET reizen buiten Europa zonder geldig reisdocument. Als je geen geldig Marokkaans paspoort hebt kan je bij het consulaat een Laissez Passer aanvragen om te reizen.
la carte duurde bij mij wahed 6 maanden totdat ik die kreeg
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.