Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Mensen Wat Moet Ik Doen (mbt Hooffdoek)

Pagina's : [1] 2

434343
19-06-2010, 20:46

IK BEDOEL HOOFDDOEK EXCUSES VOOR FOUTE SPELLING Ik hoop dat mensen mij echt hiemee kunnen helpen. Ik draag alhamdulilah al 2 jaar een hoofddoek, ik heb er zelf voor gekozen en ben er ook ontzettend gelukkig mee. Maar soms maken mensen onnodig het leven moeilijk voor de ander. Sinds ik mijn hoofddoek draag, kom ik heel erg moelijk aan een baan. IK heb maanden lang gezocht, uiteindelijk bijbaantje in een winkel. Het ergste is dat ik binnenkort mijn economische studie afrond, en mezelf echt zie werken bij een grote bedrijf. Maar ik weet dat ze me daar heel moeilijk aan zullen nemen. Maar het alle grootste probleem is dat mijn ouders het niet zo breed hebben. Nu zijn ze ook een deel afhankelijk van mij. Want als ik hun financieel niet help komen ze elke maand moeilijk rond, en ben eerlijk gezegd zat van zo'n pijnlijk leven. Ik wil mijn hoofddoek graag behouden, maar ik weet dat ik heel erg lang moet zoeken voordat ik een baan vind dat aansluit bij mijn opleiding de vraag is nog of ik die vind. Ik werk nu wel in een winkel maar ben steeds bang dat ik zomaar wordt ontslagen (is me namelijk weleens overkomen). Als ik wordt ontslagen heb ik helemaal niets meer en weet ik dat ik heel lang moet zoeken wil een een baan vinden. Mijn ouders zeggen nu tegen mij dat als het zo moeilijk is dat je dan maar je hooffdoek afdoet als je gaat solliciteren en / of gaat werken. Ik ben zo depressief. Ik wil graag een prachtige baan, om mijn ouders naar hadj te sturen een zorgloze leven te krijgen, zodat oook zij gelukkig kunnen leven, maar wat moet ik doen als NL dit niet willen, waar moet ik heen. Ik lees vaak van trek je er niets van aan, heb geduld. Maar het leven is moeilijk, ik heb niet jaren moeten studeren om uiteindelijk achter de kassa te werken, of ander werk te doen. Maar ik heb ook recht om te denken aan een baan bij unilever in de afdeling marketing, terwijl ik weet dat het niet kan

434343
19-06-2010, 20:50
Wat moet ik doen mensen, moet ik een doek om mijn hoofd gooien, en als ik werk het als sjaal zetten, om zo'n baan te krijgen. Bovendien, ben ik het zat van Nederland. Ik wil maar voor een paar jaar hier werken, en dan naar een land gaan waar mijn hooffdoek wel wordt geaccepteerd

434343
19-06-2010, 20:53
En voor de mensen die zeggen heb geduld; ik heb echt gesolliciteerd maar het is in vergelijking met toen ik geen hoofddoek droeg veel moeilijker. Ik weet dat dat een beproeving van Alah ta3ala is, maar ik ben zo hopeloos

xfaatje
19-06-2010, 21:01
pff echt moeilijk meid:jammer:

zeeman
19-06-2010, 21:07

Waarom wil jij graag een hoofddoek dragen?

teardrop
19-06-2010, 21:35
Salam zuster, Op welke niveau heb je gestudeerd? Hoe lang heb je gewerkt? En vertelde ze redenen waarom je niet werd aangenomen? Je moet namelijk wel begrijpen dat de arbeidsmarkt op dit moment niet gunstig is. En vooral voor starters. Ik heb vrienden die afgestudeerd zijn van hbo en uni. En op dit moment parttime baantjes hebben. Een vriendin van mij werkt nu bijvoorbeeld in een zonnestudio(als receptioniste) en bij een bouwwinkel. Maar dit soort bijbaantjes zijn tijdelijk (ookal dacht je mssichien na het afstuderen dat je dit soort baantjes nooit meer zou doen!) Maar de arbeidsmarkt zal beter worden. Dus het is gewoon een kwestie van geduld voor iedereen. En er zal altijd iets zijn dat zal tegenvallen: dan is het accent, of kleding of anders etc. Dus als je je hoofddoek afdoet dan zullen ze weer iets anders opmerken. Heel cliché wat ik nu gaat zeggen maar Be yourself en blijf positief straal dat uit! Als je ergens binnenstapt voor een sollicitatiegesprek of anders dan ga je uit van je capaciteiten. Zo moet je binnenstappen zelfverzekerd en niet van ‘oh door mijn hoofddoek gaan ze me zeker niet aannemen’. Gewoon een positieve instelling hebben. Zie het als iets uniek. Het is apart en mooi! And its me. En voel me verzekerd en Allah zal mij helpen.

434343
19-06-2010, 21:36
ja, ik weet dat het moeilijk is, maar ja

Zonnetje_78
19-06-2010, 21:39
IK BEDOEL HOOFDDOEK EXCUSES VOOR FOUTE SPELLING Ik hoop dat mensen mij echt hiemee kunnen helpen. Ik draag alhamdulilah al 2 jaar een hoofddoek, ik heb er zelf voor gekozen en ben er ook ontzettend gelukkig mee. Maar soms maken mensen onnodig het leven moeilijk voor de ander. Sinds ik mijn hoofddoek draag, kom ik heel erg moelijk aan een baan. IK heb maanden lang gezocht, uiteindelijk bijbaantje in een winkel. Het ergste is dat ik binnenkort mijn economische studie afrond, en mezelf echt zie werken bij een grote bedrijf. Maar ik weet dat ze me daar heel moeilijk aan zullen nemen. Maar het alle grootste probleem is dat mijn ouders het niet zo breed hebben. Nu zijn ze ook een deel afhankelijk van mij. Want als ik hun financieel niet help komen ze elke maand moeilijk rond, en ben eerlijk gezegd zat van zo'n pijnlijk leven. Ik wil mijn hoofddoek graag behouden, maar ik weet dat ik heel erg lang moet zoeken voordat ik een baan vind dat aansluit bij mijn opleiding de vraag is nog of ik die vind. Ik werk nu wel in een winkel maar ben steeds bang dat ik zomaar wordt ontslagen (is me namelijk weleens overkomen). Als ik wordt ontslagen heb ik helemaal niets meer en weet ik dat ik heel lang moet zoeken wil een een baan vinden. Mijn ouders zeggen nu tegen mij dat als het zo moeilijk is dat je dan maar je hooffdoek afdoet als je gaat solliciteren en / of gaat werken. Ik ben zo depressief. Ik wil graag een prachtige baan, om mijn ouders naar hadj te sturen een zorgloze leven te krijgen, zodat oook zij gelukkig kunnen leven, maar wat moet ik doen als NL dit niet willen, waar moet ik heen. Ik lees vaak van trek je er niets van aan, heb geduld. Maar het leven is moeilijk, ik heb niet jaren moeten studeren om uiteindelijk achter de kassa te werken, of ander werk te doen. Maar ik heb ook recht om te denken aan een baan bij unilever in de afdeling marketing, terwijl ik weet dat het niet kan Jouw ouders hebben het recht niet om jou te vragen om je hoofddoek af te doen om makkelijker een baan te vinden. Ik schrik ervan dat ze dat aan jou vragen. Je mag ze hierin ook niet gehoorzamen. Oke, dan kan je ze op hadj sturen maar wel met geld wat je hebt kunnen verdienen door een zonde te begaan. Het is echt een beproeving, een test om te kijken hoe sterk je vertrouwen in Allah (swt) is. Blijf volhouden en je zal een uitweg vinden insha'Allah Er zijn genoeg zusters met hijab die een goede baan hebben Misschien moet je het in een andere sector zoeken? wassalaam, zonnetje

434343
19-06-2010, 21:45
Salam zuster, Wat heb je eigenlijk gestudeerd en op welke niveau? Hoe lang heb je gewerkt? En vertelde ze redenen waarom je niet werd aangenomen? Je moet namelijk wel begrijpen dat de arbeidsmarkt op dit moment niet gunstig is. En vooral voor starters. Ik heb vrienden die afgestudeerd zijn van hbo en uni. En op dit moment parttime baantjes hebben. Een vriendin van mij werkt nu bijvoorbeeld in een zonnestudio(als receptioniste) en bij een bouwwinkel. Maar dit soort bijbaantjes zijn tijdelijk (ookal dacht je mssichien na het afstuderen dat je dit soort baantjes nooit meer zou doen!) Maar de arbeidsmarkt zal beter worden. Dus het is gewoon een kwestie van geduld voor iedereen. En er zal altijd iets zijn dat zal tegenvallen: dan is het accent, of kleding of anders etc. Dus als je je hoofddoek afdoet dan zullen ze weer iets anders opmerken. Heel cliché wat ik nu gaat zeggen maar Be yourself en blijf positief straal dat uit! Als je ergens binnenstapt voor een sollicitatiegesprek of anders dan ga je uit van je capaciteiten. Zo moet je binnenstappen zelfverzekerd en niet van ‘oh door mijn hoofddoek gaan ze me zeker niet aannemen’. Gewoon een positieve instelling hebben. Zie het als iets uniek. Het is apart en mooi! And its me. En voel me verzekerd en Allah zal mij helpen. Wat je nu allemaal verteld weet ik, ik ben zelfzeker, heb goede kwaliteiten. Maar dat is niet genoeg. Hoe vaak ga je dat tegen jezelf zeggen. En als je dat tegen je zelf zegt, krijg je het tegengestelde terug. Realiteit is immers anders. Bovendien zie ik heel weinig vrouwen met hooffdoek die een topbaan hebben, de meeste belanden in het onderwijs, of dikwijls een baan die niet aansluit bij wat ze studeerden. ik studeer een marketing gerichte opleiding op hbo niv.

434343
19-06-2010, 21:51
Jouw ouders hebben het recht niet om jou te vragen om je hoofddoek af te doen om makkelijker een baan te vinden. Ik schrik ervan dat ze dat aan jou vragen. Je mag ze hierin ook niet gehoorzamen. Oke, dan kan je ze op hadj sturen maar wel met geld wat je hebt kunnen verdienen door een zonde te begaan. Het is echt een beproeving, een test om te kijken hoe sterk je vertrouwen in Allah (swt) is. Blijf volhouden en je zal een uitweg vinden insha'Allah Er zijn genoeg zusters met hijab die een goede baan hebben Misschien moet je het in een andere sector zoeken? wassalaam, zonnetje In welke sector? ik ben een marketing mens, ik zie mezelf totaal niet juffrouw worden, of bij een vereniging als leidster werken. Mijn ouders willen helemaal niet dat ik me hoofddoek uit ga doen, maar ze weten hoe moeilijk het is. Bovendien zie ik de meeste meiden met hoofddoek meer maatschappelijke opleidingen doen, of het in het onderwijs. weinig doen economische opleiding (meer turkse meiden)

teardrop
19-06-2010, 22:18
Wat je nu allemaal verteld weet ik, ik ben zelfzeker, heb goede kwaliteiten. Maar dat is niet genoeg. Hoe vaak ga je dat tegen jezelf zeggen. En als je dat tegen je zelf zegt, krijg je het tegengestelde terug. Realiteit is immers anders. Bovendien zie ik heel weinig vrouwen met hooffdoek die een topbaan hebben, de meeste belanden in het onderwijs, of dikwijls een baan die niet aansluit bij wat ze studeerden. ik studeer een marketing gerichte opleiding op hbo niv. Ok. Je studeert nog(welke jaar?) en hebt weing werkervaringen in de economisch sector?? Zoals ik al eerder vertelde de arbeidsmarkt is op dit moment niet gunstig voor starters. Ze vragen tegenwoordig allerlei eisen. En vooral veel ervaringen. Maar vertelde ze de reden waarom je werdt afgewezen. En hoe zit het met je stages? Je moet wel begrijpen dat immigranten/moslim vrouwen in Nederland(en in EU) een redelijke nieuwe generatie is. Wij zijn pas de 2de generatie. En zijn bezig om ons weg te timmeren. Mijn oom is zelf 5 jaar geleden afgestuurd aan de uni voor economische wetenschappen. En heeft zelf enorm lang moeten zoeken. Maar niet alleen hij ook zijn medestudenten. Het is inderdaad zo dat economie moeilijk sector is vooral voor vrouwen in het algemeen. Ook commercieele/media studies. Maar ik bedoel wat wil je nu doen? Want ik krijg sterk de indruk dat je je hoofddoek af wilt doen omdat je gelooft dat het je weerhoudt voor allerlei carriere mogelijkheden? Als jij je hoofddoek niet wilt dragen omdat je gelooft dat het je meer goed zal doen: 'You choose'. Ik bedoel ik zal je niet oordelen, want het is jouw keuze en jouw leven.

Jeblie
19-06-2010, 22:19
Marketing gericht icm hoofddoek is idd lastig (vanuit hollands perspectief) Maar ik zou zeggen(adviseren) om bij de overheid te gaan werken. Er zijn zat en zattttttt meiden die met hoofddoek werken bij de overheid. Ik wil je niet beledigen, maar ik las dat jij je ouders naar Hadj wilt sturen zodat zij gelukkig worden etc etc..maar als ik daarvoor lees dat zij willen dat je je hoofddoek afdoet, dan vraag ik me af of zij dat uberhaupt wel verdienen. Ze zijn wel erg veel op geld gericht, kan ik zo opmaken uit je verhaal. Dit komt regelmatig voor bij ouders die het financieel niet breed hebben.

weesbarmhartig
19-06-2010, 22:58
IK BEDOEL HOOFDDOEK EXCUSES VOOR FOUTE SPELLING Ik hoop dat mensen mij echt hiemee kunnen helpen. Ik draag alhamdulilah al 2 jaar een hoofddoek, ik heb er zelf voor gekozen en ben er ook ontzettend gelukkig mee. Maar soms maken mensen onnodig het leven moeilijk voor de ander. Sinds ik mijn hoofddoek draag, kom ik heel erg moelijk aan een baan. IK heb maanden lang gezocht, uiteindelijk bijbaantje in een winkel. Het ergste is dat ik binnenkort mijn economische studie afrond, en mezelf echt zie werken bij een grote bedrijf. Maar ik weet dat ze me daar heel moeilijk aan zullen nemen. Maar het alle grootste probleem is dat mijn ouders het niet zo breed hebben. Nu zijn ze ook een deel afhankelijk van mij. Want als ik hun financieel niet help komen ze elke maand moeilijk rond, en ben eerlijk gezegd zat van zo'n pijnlijk leven. Ik wil mijn hoofddoek graag behouden, maar ik weet dat ik heel erg lang moet zoeken voordat ik een baan vind dat aansluit bij mijn opleiding de vraag is nog of ik die vind. Ik werk nu wel in een winkel maar ben steeds bang dat ik zomaar wordt ontslagen (is me namelijk weleens overkomen). Als ik wordt ontslagen heb ik helemaal niets meer en weet ik dat ik heel lang moet zoeken wil een een baan vinden. Mijn ouders zeggen nu tegen mij dat als het zo moeilijk is dat je dan maar je hooffdoek afdoet als je gaat solliciteren en / of gaat werken. Ik ben zo depressief. Ik wil graag een prachtige baan, om mijn ouders naar hadj te sturen een zorgloze leven te krijgen, zodat oook zij gelukkig kunnen leven, maar wat moet ik doen als NL dit niet willen, waar moet ik heen. Ik lees vaak van trek je er niets van aan, heb geduld. Maar het leven is moeilijk, ik heb niet jaren moeten studeren om uiteindelijk achter de kassa te werken, of ander werk te doen. Maar ik heb ook recht om te denken aan een baan bij unilever in de afdeling marketing, terwijl ik weet dat het niet kan Drie vragen die je jezelf moet stellen 1) WIe is degene die de mensen voorziet van geld, onderdak, eten en drinken, dus wie bepaalt daarvan de maat en hoeveelheid? 2) Wie is degene die de mensen doet beproeven, dus eigenlijks op de proef stellen om te kijken of een persoon standvastig is in het geloof of toch wel twijfelt. Bij twijfel neemt Iblies de loop met je en brengt je alle kanten op en met alle winden mee. 3) Als een persoon gaat werken dan dient de dame te voldoen aan de islamitische kledingvoorschriften en dus ook de hijaab. Als je dus je hijaab weglaat is het geld dat je dan nog verdient 100 % halal of is het twijfelachtig? 4) Denk jij dat als jij je hijaab weghaalt dat Iblies je dan met rustlaat of zal hij je dan naar fase twee nemen, oftewel de manier van kleden? 5) Zijn er praktiserende moslims met baarden en vrouwen met correcte hijaabs die goede functies in het kantoorleven bekleden denk je? Zo ja waarom hebben zij hun baarden niet geschoren of hun hijaabs weggedaan? Probeer de antwoorden zo ruimdenkend en sterk beargumenterend te geven ajb.

434343
19-06-2010, 23:36
Marketing gericht icm hoofddoek is idd lastig (vanuit hollands perspectief) Maar ik zou zeggen(adviseren) om bij de overheid te gaan werken. Er zijn zat en zattttttt meiden die met hoofddoek werken bij de overheid. Ik wil je niet beledigen, maar ik las dat jij je ouders naar Hadj wilt sturen zodat zij gelukkig worden etc etc..maar als ik daarvoor lees dat zij willen dat je je hoofddoek afdoet, dan vraag ik me af of zij dat uberhaupt wel verdienen. Ze zijn wel erg veel op geld gericht, kan ik zo opmaken uit je verhaal. Dit komt regelmatig voor bij ouders die het financieel niet breed hebben. Ze zijn niet geld gericht, vooral mijn moeder. die vast elke witte dagen van de islamitische maanden en vast elke donderdag en maandag en mijn vader en moeder hebben mij nooit gevraagd om financieel hulp, maar ik zie en weet hoe moeilijk het is. ze hebben mij het ook niet gevraagd, maar gaven aan dat als er geen oplossing is dat, de enige mogelijkheid is. maar je weet past waar ik het over heb als je ziet dat je vader een familie (zijn moeder en zussen) in marokko moet onderhouden en een gezin in Nederland, terwijl hij het niet breed heeft. Mijn vader is ook de enige jongen die zijn fam. in Marokko moet onderhouden, en hier moet hij ons ook onderhouden. Ik ben de enige thuis die hem kan helpen. Immers ben ik nu 23 en kan de verantwoordelijkheid dragen. De meeste ouders hebben hier in Nederland 5, 6 of 7 kinderen die allen of een deel van hen werken en allemaal thuis helpen. Bij ons is dat niet zo. Ik ben de enige. Bovendien probeer ik ook mijn vader te helpen om af en toe geld naar marokko te sturen om dat ook hij de enige is die daar helpt. Het is moeilijker dan de meeste denken. Allah Ta3ala gaat boven alles, dat was ook de reden waarom ik voor me hoofddoek heb gekozen. Maar soms zijn de beproevingen zo zwaar dat, we het moelijk kunnen krijgen. Zoals ik al zei je kunt oorlog voeren door te zeggen ik ga ervoor, en ik hou vol om uiteindelijk die marketing baan te krijgen, maar de tegenstanders van Allah Ta3ala, zitten ons steeds in de weg. En om nu zo maar een ander land te kiezen om te gaan leven en de juiste baan te verkrijgen is ook geen optie. Maar goed, Allah lost alles op "wa al a3maloe bi nïet" Allah weet wat mijn intentie is. Dat is genoeg voor mij.

Jeblie
19-06-2010, 23:50

Ze zijn niet geld gericht, vooral mijn moeder. die vast elke witte dagen van de islamitische maanden en vast elke donderdag en maandag en mijn vader en moeder hebben mij nooit gevraagd om financieel hulp, maar ik zie en weet hoe moeilijk het is. ze hebben mij het ook niet gevraagd, maar gaven aan dat als er geen oplossing is dat, de enige mogelijkheid is. maar je weet past waar ik het over heb als je ziet dat je vader een familie (zijn moeder en zussen) in marokko moet onderhouden en een gezin in Nederland, terwijl hij het niet breed heeft. Mijn vader is ook de enige jongen die zijn fam. in Marokko moet onderhouden, en hier moet hij ons ook onderhouden. Ik ben de enige thuis die hem kan helpen. Immers ben ik nu 23 en kan de verantwoordelijkheid dragen. De meeste ouders hebben hier in Nederland 5, 6 of 7 kinderen die allen of een deel van hen werken en allemaal thuis helpen. Bij ons is dat niet zo. Ik ben de enige. Bovendien probeer ik ook mijn vader te helpen om af en toe geld naar marokko te sturen om dat ook hij de enige is die daar helpt. Het is moeilijker dan de meeste denken. Allah Ta3ala gaat boven alles, dat was ook de reden waarom ik voor me hoofddoek heb gekozen. Maar soms zijn de beproevingen zo zwaar dat, we het moelijk kunnen krijgen. Zoals ik al zei je kunt oorlog voeren door te zeggen ik ga ervoor, en ik hou vol om uiteindelijk die marketing baan te krijgen, maar de tegenstanders van Allah Ta3ala, zitten ons steeds in de weg. En om nu zo maar een ander land te kiezen om te gaan leven en de juiste baan te verkrijgen is ook geen optie. Maar goed, Allah lost alles op "wa al a3maloe bi nïet" Allah weet wat mijn intentie is. Dat is genoeg voor mij. Lieve 43544234321342343542 (hoe verzin je dit btw haha) Zoals ik eerder zei, uit je verhaal kan ik opmaken dat je ouders wel van je verwachten dat jij hen financieel gaat ondersteunen. Het is een bekend fenomeen binnen gezinnen die krap bij kas zitten. Maar het is toch eigenlijk absurd dat zij jou adviseren om desnoods je hoofddoek af te doen?? Vooral als ze zo gelovig zijn zoals jij het hebt omschreven. Binnen een gezin en of familie moet je elkaar helpen waar dat nodig is. Maar dit kan niet altijd, op een gegeven moment bereik je een leeftijd waarbij je zelf de touwtjes moet gaan knopen. Ieder mens is verantwoordelijk voor de keuzes die hij/zij maakt. Je bent 23 tberkerlah en je zegt de verantwoordelijkheid te kunnen dragen, maar als ik zo naar je 1e citaat kijk, dan zet ik daar wel vraagtekens bij. Uiteraard zijn de beproevingen zwaar, lijkt me logisch! het gaat er ook om hoe jij ermee omgaat! leg jij je erbij neer? of blijf je doorzoeken totdat je erbij neervalt? neem je genoeg met een baan van lager nivo? of blijf je eigenwijs solliciteren naar een baan van hoger nivo? ;) Allah lost alles voor je op? ik zie het anders..ik geloof erin dat Allah mij zal belonen op de moeite die ik neem om voor mijn gezin te zorgen op halal wijze. door de juiste keuzes te maken in moeilijke momenten. Als Allah alles zou oplossen, dan was het leven wel heel erg simpel geweest :hihi: Maar een persoonlijk vraagje: Is je vader werkzaam? hoe komt het dat hij voor broers/zussen moet zorgen in marokko? kunnen zij dat niet zelf daar?

Pagina's : [1] 2