Bekijk originele versie : Nederlandse tolerantie schijn?
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Eerder vandaag ben ik in Utrecht geweest. Al met al een leuke dag gehad hoor… Alhoewel… Dat moet ik dan maar even uitleggen... Als je net als ik superieur bent aan alle andere mensen samen lukt het je niet zomaar ongestoord over straat te lopen. Niemand van jullie die de sensatie die ik hieromtrent voel kan begrijpen, om de simpele reden natuurlijk dat niemand zo superieur is als ik. Het punt is… Al die mensen in Utrecht doken naar de grond om me te aanbidden als Allah’s meest geweldige onovertroffen creatie, alleen al omdat ik moslim ben, elhamdoelillaah. Behalve dat het niet prettig loopt als je bij een Hollander op het hoofd staat worden je schoenen er gewoon heel erg vuil van.
Dit alles terzijde. Op een gegeven moment kwam ik binnen bij de winkel ‘WE’, dan heb ik het niet over het filiaal op Hoog K. maar over de zaak een eindje lopen van het Centraal Station. Bij het afrekenen van de zwembroek die ik daar wenste mee te nemen viel me iets op. Het personeelslid door welke ik bediend werd droeg een koptelefoontje en een microfoon om met zijn collega’s te kunnen communiceren. Tsa, het kan tegenwoordig allemaal, de techniek staat immers voor niets. Geheel onbelangrijk nog op dit moment, de knul zag er uit als een homo.
Ik was wat nieuwsgierig naar waarom het nodig was… Er werd me uitgelegd dat er nogal dikwijls iets gestolen werd in die winkel. Heel regelmatig gebeurde het dat hij samen met een stel collega’s dan iemand moet aanhouden. Het was, volgens de uitleg die ik kreeg, gewoon heel erg makkelijk om een dief samen in de gaten te houden en te pakken. Overigens was zulks een halfuurtje eerder nog voorgevallen liet ik me verhalen, naar aanleiding van mijn vraag of het noodzakelijk is.
“In sommige landen”, verklaarde ik… “In sommige landen wordt je hand er dan afgehakt”. De jongeman, die dienst deed als caissière, aarzelde geen moment om te verklaren dat ze dat in Nederland ook moeten doen. Ik keek hem geschokt aan, maar dat merkte hij niet eens op. Hij ging verder: “Verkrachters gewoon kop er af. Kinderlokkers vergas ik het liefst persoonlijk. Homo’s levend begraven of verbranden”.
Het gebeurt me steeds vaker dat ik rasechte Hollanders betrap op nazi-gedachtegoed. Hollanders doen zich beschaafd voor… In veel gevallen blijft het helaas maar bij schijn. Dit uit zich overigens ook in het steunen van apartheidsstaten geleid door oorlogscriminelen en het financieel uitbuiten van derde wereld landen, om later uit te leggen dat sommige mensen de beschaving hier benijden.
Je kunt een Hollander vragen wat hij van homo’s vindt. Hij zal je vertellen dat hij ‘respect’ voor ze heeft. Stel je dan de vraag wat hij er echt van vindt dan krijg je in 96% van de gevallen de onthulling dat dat ongedierte afgeslacht moet worden. Hetzelfde heb je met Hollanders die zeggen van allochtonen te houden en helemaal geen racist te zijn….
Er lijkt zich een kwaadaardig beest te huisvesten in het collectieve onderbewustzijn van de westerling. Ik maak me zorgen. Heel spoedig, vrees ik, heel spoedig worden de deportaties naar Westerbork en Auschwitz weer op gang gezet. Vage mensen die Nederlanders. Overal respect voor… ze3ma.
Zita.
P.S.: Feel free to drop me a line if you agree with me..
sneakynawal
07-08-2004, 21:18
Grappig verhaal.
Ik geloof er alleen geen bal van.
sneakynawal
07-08-2004, 21:25
Neen.
Origineel gepost door sneakynawal
Neen.
Volgens mij heb je dit van mij gejat. :kwaad:
sneakynawal
07-08-2004, 21:58
Origineel gepost door Junkie
Volgens mij heb je dit van mij gejat. :kwaad:
Nerrie :rolleyes:
sneakynawal
07-08-2004, 21:59
Mijn neen is zo goed als uw ja.
1_L_1_A_2_2
07-08-2004, 22:02
Nederlandse intolerantie...? Hmmm, aard van het beestje?
Nerrie :rolleyes:
Mijn Marokkaans is buitengewoon slecht. Wat betekent 'nerrie'? :confused:
sneakynawal
07-08-2004, 22:19
Origineel gepost door Junkie
Mijn Marokkaans is buitengewoon slecht. Wat betekent 'nerrie'? :confused:
Naar mijn weten betekent het: 'jeetje'. Althans ik gebruik hem daarvoor :o
Ik dacht dat mijn Marokkaans het slechtst was.
Naar mijn weten betekent het: 'jeetje'. Althans ik gebruik hem daarvoor :o
Ik dacht dat mijn Marokkaans het slechtst was.
Ja, ik dacht ook zoiets. Dus ik snapte het niet helemaal. Nog steeds niet. :confused: :)
sneakynawal
07-08-2004, 22:30
Zucht.
"Nerrie, nerrie, nerrie. A bak sjiebennie.
A mok el heloefa, a gtek a mentoefa."
Is van een rijmpje, dat ik vroeger heb geleerd.
En ik gebruik het als het Marokaanse woord voor 'jeetje'! C'est ca.
Origineel gepost door King_II
Eerder vandaag ben ik in Utrecht geweest. Al met al een leuke dag gehad hoor… Alhoewel… Dat moet ik dan maar even uitleggen... Als je net als ik superieur bent aan alle andere mensen samen lukt het je niet zomaar ongestoord over straat te lopen. Niemand van jullie die de sensatie die ik hieromtrent voel kan begrijpen, om de simpele reden natuurlijk dat niemand zo superieur is als ik. Het punt is… Al die mensen in Utrecht doken naar de grond om me te aanbidden als Allah’s meest geweldige onovertroffen creatie, alleen al omdat ik moslim ben , elhamdoelillaah. Behalve dat het niet prettig loopt als je bij een Hollander op het hoofd staat worden je schoenen er gewoon heel erg vuil van.
Dit alles terzijde. Op een gegeven moment kwam ik binnen bij de winkel ‘WE’, dan heb ik het niet over het filiaal op Hoog K. maar over de zaak een eindje lopen van het Centraal Station. Bij het afrekenen van de zwembroek die ik daar wenste mee te nemen viel me iets op. Het personeelslid door welke ik bediend werd droeg een koptelefoontje en een microfoon om met zijn collega’s te kunnen communiceren. Tsa, het kan tegenwoordig allemaal, de techniek staat immers voor niets. Geheel onbelangrijk nog op dit moment, de knul zag er uit als een homo.
Ik was wat nieuwsgierig naar waarom het nodig was… Er werd me uitgelegd dat er nogal dikwijls iets gestolen werd in die winkel. Heel regelmatig gebeurde het dat hij samen met een stel collega’s dan iemand moet aanhouden. Het was, volgens de uitleg die ik kreeg, gewoon heel erg makkelijk om een dief samen in de gaten te houden en te pakken. Overigens was zulks een halfuurtje eerder nog voorgevallen liet ik me verhalen, naar aanleiding van mijn vraag of het noodzakelijk is.
“In sommige landen”, verklaarde ik… “In sommige landen wordt je hand er dan afgehakt”. De jongeman, die dienst deed als caissière, aarzelde geen moment om te verklaren dat ze dat in Nederland ook moeten doen. Ik keek hem geschokt aan, maar dat merkte hij niet eens op. Hij ging verder: “Verkrachters gewoon kop er af. Kinderlokkers vergas ik het liefst persoonlijk. Homo’s levend begraven of verbranden”.
Het gebeurt me steeds vaker dat ik rasechte Hollanders betrap op nazi-gedachtegoed. Hollanders doen zich beschaafd voor… In veel gevallen blijft het helaas maar bij schijn. Dit uit zich overigens ook in het steunen van apartheidsstaten geleid door oorlogscriminelen en het financieel uitbuiten van derde wereld landen, om later uit te leggen dat sommige mensen de beschaving hier benijden.
Je kunt een Hollander vragen wat hij van homo’s vindt. Hij zal je vertellen dat hij ‘respect’ voor ze heeft. Stel je dan de vraag wat hij er echt van vindt dan krijg je in 96% van de gevallen de onthulling dat dat ongedierte afgeslacht moet worden. Hetzelfde heb je met Hollanders die zeggen van allochtonen te houden en helemaal geen racist te zijn….
Er lijkt zich een kwaadaardig beest te huisvesten in het collectieve onderbewustzijn van de westerling. Ik maak me zorgen. Heel spoedig, vrees ik, heel spoedig worden de deportaties naar Westerbork en Auschwitz weer op gang gezet. Vage mensen die Nederlanders. Overal respect voor… ze3ma.
Zita.
P.S.: Feel free to drop me a line if you agree with me.
Dat eerste stukje zegt al genoeg :ego:
AboeAbdullah
08-08-2004, 02:39
Origineel gepost door King_II
' Hij ging verder: “Verkrachters gewoon kop er af. Kinderlokkers vergas ik het liefst persoonlijk. Homo’s levend begraven of verbranden”.
Dadelijk gaan de homo's nog vragen voor de shariah omdat het zo eerlijk en zachtaardig is.
www.islamlinks.tk
Ik snap eigenlijk niet wat je hiermee duidelijk wilt maken.
Want ja als je het mij vraagt dan doet iedereen zich anders voor dan dat hij is.... en met iedereen bedoel ik niet echt iedereen, dus vat het niet letterlijk op.
En ja als je alleen al kijkt naar een marokkaan die zich (heel snel) gediscrimineerd voelt. Dan denk je ach dat zullen die marokkanen zeker niet discrimineren want anders vonden ze het minder erg als anderen wat zeiden over hun geloof/ras/uiterlijk/criminelen daden etc.
Neeeeeeee hoor de gemiddelde marokkaan discrimineerd zelf super. Voor diegene waarbij dit vreemd in de oren klinkt zal ik wat voorbeelden geven.
-Marokkaanse Oude man komt bij de sociale dienst en zegt dat hij minder geld krijgt dan normaal, en eist zijn oude inkomen terug......Medewerker zegt dat hij hier niks tegen kan doen en wilt verder gaan met de volgende klant....... de oude man zegt direkt--> Jij bent vuile rasicst
- Berberse jongen die om de hand van de arabisch dochter komt vragen bij haar pa..... Pa reageert met --> waar kom je vandaan?? hmmm Noorden?? nee kan niet mijn dochter mag niet met jou trouwen want ze is nog veel te jong, of een of andere smoes komt naar voren.
-Berberse Dochter gaat naar moeder en zegt dat iemand om haar hand wilt komen vragen maar het is wel een arabisch jongen? Moeder gaat te keer en zegt dat dat soort niet oké is bla bla bla --- conclusie meid zoek je eigen ras
En ja dit komt niet overal voor dat weet ik wel, maar het komt wel voor en dat zegt al genoeg.
Dus ik denk niet dat men kan verlangen van anderen dat ze zich helemaal bloot geven, en geen schijn mogen ophouden, want dat is naar mijn mening onmogelijk
deze man is wacko :hihi: zeker te lang in koffiedik gehangen of in horizon in utrecht :D nog een jonko swa :D
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.