Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Kan iemand mij helpen met een probleempje qua studiefinanciering?

moOie_mOkurrr
18-06-2010, 16:38

Please? Het zit zo. Ik heb twee maanden geleden studiefinanciering aangevraagd. Waarschijnlijk heb ik toen de verkeerde schooljaren ingevuld. In plaats van 2010/2011 heb ik 2011/2012 ingevuld. Daarom heb ik dus volgend jaar nog geen recht op een studiefinanciering... Terwijl ik wel gewoon een voltijd studie ga volgen :kweetnie:. Wie weet waar ik dit kan wijzigen? Want ik zoek mij de pleuris, maar kan het niet vinden. En ben ik nu te laat? Loop ik nu 2 maanden mis, of zo? Want als ik zelf de kosten moet betalen voor de studie, dan ben ik alleen al aan vervoer 100 euro kwijt. Per week. WIe kan deze dame in nood helpen :o. Via PM of e-mail mag ook :hihi:.

florida
18-06-2010, 18:54
Hier kan je het opzoeken veel succes. http://www.informatiebeheergroep.nl/particulieren/default.asp

Vlampje
18-06-2010, 19:09
Ben je wel 18, want anders heb je er geen recht op.

Mar7aban
18-06-2010, 19:25
he meid waar woon je??? t beste is om naar IB-Loket te gaan.. in denhaag en rotterdam heb je er 1.. zij kunnen je dan meteen persoonlijk helpen!!!! Succes meis

amahoela
18-06-2010, 20:37

Please? Het zit zo. Ik heb twee maanden geleden studiefinanciering aangevraagd. Waarschijnlijk heb ik toen de verkeerde schooljaren ingevuld. In plaats van 2010/2011 heb ik 2011/2012 ingevuld. Daarom heb ik dus volgend jaar nog geen recht op een studiefinanciering... Terwijl ik wel gewoon een voltijd studie ga volgen :kweetnie:. Wie weet waar ik dit kan wijzigen? Want ik zoek mij de pleuris, maar kan het niet vinden. En ben ik nu te laat? Loop ik nu 2 maanden mis, of zo? Want als ik zelf de kosten moet betalen voor de studie, dan ben ik alleen al aan vervoer 100 euro kwijt. Per week. WIe kan deze dame in nood helpen :o. Via PM of e-mail mag ook :hihi:. Gewoon een wijzigingsformulier invullen, kun je halen bij de IB:goedzo:

Sun-Kissed
18-06-2010, 20:58
Via je digid inloggen op site van IB-groep. Maar het beste kun je meteen naar een service kantoor gaan. Daar vullen ze met jou een wijzigingsformulier correct en volledig in en is het zo geregeld. Als dit de eerste keer is dat je een studiefinanciering aan vraagt moet je het echt snel doen, want het neemt nog al veel tijd in om je gegevens te controleren. En als je daarboven ook nog een foutje hebt gemaakt die je moet wijzigen kan het nog extra lang duren. Je kunt ook bellen en vragen naar een wijzigingsformulier, maar de kans is groot dat ze het niet op vooraad hebben en het duurt sowieso ietjes langer.

moOie_mOkurrr
18-06-2010, 22:37
Ben je wel 18, want anders heb je er geen recht op. Dat maakt niet veel uit. Als HAVO'er of VWO'er heb je altijd recht op studiefinanciering.

Vlampje
18-06-2010, 23:04
Dat maakt niet veel uit. Als HAVO'er of VWO'er heb je altijd recht op studiefinanciering. Nee niet waar, dan krijg je geen studiefinancering maar een studie tegemoetkoming. Je hebt dan ook geen recht op een OV.

Nahnah
18-06-2010, 23:07
Nee niet waar, dan krijg je geen studiefinancering maar een studie tegemoetkoming. Je hebt dan ook geen recht op een OV. Was dit ook niet afhankelijk van de inkomen van de ouders. Als beiden ouders werken en redelijk goed inkomen hebben krijg het kind niets........

moOie_mOkurrr
18-06-2010, 23:07
Nee niet waar, dan krijg je geen studiefinancering maar een studie tegemoetkoming. Je hebt dan ook geen recht op een OV. Heb het iets te onduidelijk verwoord, geloof ik... Ik bedoel te zeggen dat elke HBO'er (dus ook HBO'ers van 16/17 die van HAVO komen) recht hebben op studiefinanciering. Dat is gewoon zo. Dat weet ik wel zeker.

_yasmina_
18-06-2010, 23:37
als student die van de havo of vwo komt heb je recht op studie. Al ben je 16 of 17 je krijgt dan ook die ov chipkaart! Het beste wat jij nu moet doen is een wijzingsformulier invullen en opsturen of via digid. mocht je hier niet uitkomen of je begrijpt het niet, hoor ik het graag van je!

Vlampje
19-06-2010, 01:22
als student die van de havo of vwo komt heb je recht op studie. Al ben je 16 of 17 je krijgt dan ook die ov chipkaart! Het beste wat jij nu moet doen is een wijzingsformulier invullen en opsturen of via digid. mocht je hier niet uitkomen of je begrijpt het niet, hoor ik het graag van je! Nou mijn zusje niet hoor. Ze moest echt wachten ook al zat ze op het mbo, tot ze 18 was, toen pas kreeg ze studiefianc. Voor die tijd kreeg ze geen cent, en toen moest ze ook nog eens wachten tot het nieuwe kwartaal in ging. Ik heb het nu over vorig jaar. Zoveel kunnen de regels niet veranderd zijn.

Vlampje
19-06-2010, 01:23
Was dit ook niet afhankelijk van de inkomen van de ouders. Als beiden ouders werken en redelijk goed inkomen hebben krijg het kind niets........ Ja klopt, maar je krijgt volgens mij altijd wel wat, maar gewoon heel weinig als je ouders dus goed verdienen.

Imane_Arab
19-06-2010, 03:15
Nou mijn zusje niet hoor. Ze moest echt wachten ook al zat ze op het mbo, tot ze 18 was, toen pas kreeg ze studiefianc. Voor die tijd kreeg ze geen cent, en toen moest ze ook nog eens wachten tot het nieuwe kwartaal in ging. Ik heb het nu over vorig jaar. Zoveel kunnen de regels niet veranderd zijn. Volgens mij geldt dat dan ook alleen voor studenten die van de havo of vwo komen.

3endoesh
19-06-2010, 08:54

Nou mijn zusje niet hoor. Ze moest echt wachten ook al zat ze op het mbo, tot ze 18 was, toen pas kreeg ze studiefianc. Voor die tijd kreeg ze geen cent, en toen moest ze ook nog eens wachten tot het nieuwe kwartaal in ging. Ik heb het nu over vorig jaar. Zoveel kunnen de regels niet veranderd zijn. Het geldt niet voor MBO, dan moet je inderdaad wachten tot je 18e Alleen als je naar op je 16/17 of jonger naar het HBO of UNI gaat.