Bekijk originele versie : Speciaalonderwijs
SBO wel of niet doen voor me kind???
SAMIRA49
18-06-2010, 19:55
hey meid,
Ik heb zelf 1 jaar lang stage gelopen op een SBO, en ik moet eerlijk zeggen dat die kinderen daar veel aandacht krijgen wat betreft spelling,rekenen,lezen etc. Het enige nadeel er van was dat er veel kinderen tussen zitten die er niet alleen voor leer achterstand zitten maar ook kinderen die zeer moeilijk opvoedbaar zijn. Kinderen die geen respect hebben en anderen plagen. De kans is dus groot dat als je kind op zo een school zit dat snel gaat overnemen, omdat het daar voor die kinderen heel normaal lijkt te zijn.
Denk er maar goed overna.
hey meid,
Ik heb zelf 1 jaar lang stage gelopen op een SBO, en ik moet eerlijk zeggen dat die kinderen daar veel aandacht krijgen wat betreft spelling,rekenen,lezen etc. Het enige nadeel er van was dat er veel kinderen tussen zitten die er niet alleen voor leer achterstand zitten maar ook kinderen die zeer moeilijk opvoedbaar zijn. Kinderen die geen respect hebben en anderen plagen. De kans is dus groot dat als je kind op zo een school zit dat snel gaat overnemen, omdat het daar voor die kinderen heel normaal lijkt te zijn.
Denk er maar goed overna.
Dank je wel schat..
zal er zeker over nadenken.
groetjes
ìk zou het niet doen het kindt krijgt gelijken stempel er zitten genoeg kinderen op een wittenschool waar mij kids zitten die adhd hebben zolang die ouders geen toestemming geven gebeurt er niks
Mayday09
19-06-2010, 17:49
ìk zou het niet doen het kindt krijgt gelijken stempel er zitten genoeg kinderen op een wittenschool waar mij kids zitten die adhd hebben zolang die ouders geen toestemming geven gebeurt er niks
Sommige kinderen kunnen niet op een normale school functioneren.
Dat een kind adhd heeft wil niet meteen zeggen dat ie speciaal onderwijs nodig. Bij mijn zoontje zaten er 2 kinderen met adhd. 1 kind nam de medicijnen niet op tijd in en was gewoon niet te doen om hem in de klas te hebben. Die hebben ze naar speciaal onderwijs gestuurd.
En die andere is ook druk maar omdat de medicijnen goed aan slaan bij hem mag hij voorlopig op de normale school blijven.
Imane_84
26-06-2010, 21:36
Salaam alikoem
Ik ben zelf werkzaam in het Speciaal Basis Onderwijs.
Het het is heel anders dan het reguliere onderwijs.
Bij ons zitten kinderen met gedragsproblematiek en kinderen die moeilijk leren.
Sommige kinderen hebben een rugzak en krijgen dan nog meer begeleiding.
Er zitten niet meer dan 16 ll in een klas. Zo krijgen ze meer begeleiding dan op het reguliere onderwijs.
Wat is de reden dat jij je kind mischien naar het SBO wilt sturen als ik vragen mag?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.