Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : mammografie

Pagina's : [1] 2 3

koekje21
17-06-2010, 13:49

iemand hier ervaring mee? ik hoor dat het pijn kan doen of ongemakkelijk is. (onderzoek voor borstkanker)

Beauty_00
17-06-2010, 14:05
ja is wel pijnlijk

koekje21
17-06-2010, 14:06
ja is wel pijnlijk ja eg heb je er zelf ook een gehad?

pride_bride
17-06-2010, 14:06
ik heb het laten doen. Het doet wel pijn want de borsten worden platgedrukt, maar effe tanden bijten dan. Ga je dat laten doen?

koekje21
17-06-2010, 14:07

ik heb het laten doen. Het doet wel pijn want de borsten worden platgedrukt, maar effe tanden bijten dan. Ga je dat laten doen? pfffffff platgedrukt:eek: ja ik moet er een laten doen. kom van de huisarts vandaag. heb een bobbel en nog 3 andere verschijnselen van borstkanker. nu die mammo om het zeker te weten.

Mayday09
17-06-2010, 14:09
Ze worden platgedrukt, het is even doorbijten. Is zo achter de rug.

Beauty_00
17-06-2010, 14:10
ja eg heb je er zelf ook een gehad? ja had erg last van mijn linkerborst en huisarts verwijs mij direct, hamdoelilah was het slechts een melkklier die opgezwollen was. ze legde mijn borst op dat mamogram en kwam zo een klep erop die drukte mijn borst helemaal tegen aan. Was erg pijnlijk, dit deden ze paar keer en gelijk kreeg ik uitslag mee.

Mayday09
17-06-2010, 14:11
ja had erg last van mijn linkerborst en huisarts verwijs mij direct, hamdoelilah was het slechts een melkklier die opgezwollen was. ze legde mijn borst op dat mamogram en kwam zo een klep erop die drukte mijn borst helemaal tegen aan. Was erg pijnlijk, dit deden ze paar keer en gelijk kreeg ik uitslag mee. Bij mij konden ze niks zien omdat ik te veel melkklieren had, had het toen voor niks gedaan :moe:

koekje21
17-06-2010, 14:11
ja had erg last van mijn linkerborst en huisarts verwijs mij direct, hamdoelilah was het slechts een melkklier die opgezwollen was. ze legde mijn borst op dat mamogram en kwam zo een klep erop die drukte mijn borst helemaal tegen aan. Was erg pijnlijk, dit deden ze paar keer en gelijk kreeg ik uitslag mee. gelukkkig! en wat goed dat je gelijk uitslag krijg zou me vreselijk lijken op uitslag te wachten

pride_bride
17-06-2010, 14:12
pfffffff platgedrukt:eek: ja ik moet er een laten doen. kom van de huisarts vandaag. heb een bobbel en nog 3 andere verschijnselen van borstkanker. nu die mammo om het zeker te weten. oei... allah ishafik meid! laat het maar gauw doen dan! :hadj: Het is wel pijnlijk, dat wel, maar dat moet dan maar. Hier wat info: Een mammografie is een onderzoek van de borsten door middel van röntgenstralen. Hiervoor wordt speciale apparatuur gebruikt die een zo precies mogelijk beeld moet opleveren met een minimum aan bestraling. De borsten worden afwisselend tussen twee platen gebracht en zo plat mogelijk gedrukt. Want hoe platter men de borsten kan samendrukken, hoe beter men de foto kan interpreteren. Een mammografie is daardoor wel vrij onaangenaam en soms zelfs wat pijnlijk, maar dit ongemak is van korte duur. Het beste moment voor een mammografie is de 4de tot de 12de dag na het begin van de menstruatie. De borsten zijn dan minder gespannen en zullen minder pijn doen tijdens de mammografie. Bovendien kunnen opnamen van betere kwaliteit gemaakt worden. Enkele tips • Omdat u bij een mammografie het bovenlijf moet blootmaken, draagt u best een blouse of een pull die u gemakkelijk kan uittrekken. • Gebruik geen cosmetica, crèmes, deodorants enz. voor het onderzoek want die kunnen de kwaliteit van de mammografie beïnvloeden. • Verwittig de arts die de mammografie uitvoert indien u een hormonale therapie volgt. Hormonen kunnen de dichtheid van het borstweefsel beïnvloeden. • Indien u vermoedt dat er op een bepaalde plek iets niet pluis is, moet u dat zeggen tegen de arts die daar dan speciaal aandacht aan kan besteden. • Bewaar vroegere mammografieën die kunnen worden gebruikt om te vergelijken.

Beauty_00
17-06-2010, 14:13
gelukkkig! en wat goed dat je gelijk uitslag krijg zou me vreselijk lijken op uitslag te wachten ja ik was erg nerveus en mijn man helemaal die begon helemaal te zweten. Hamdoelilah was er niets aan de hand. wat voor 3 symtonen heb je dan en is het ook erfelijk bij jullie in de familie?

koekje21
17-06-2010, 14:15
oei... allah ishafik meid! laat het maar gauw doen dan! :hadj: Het is wel pijnlijk, dat wel, maar dat moet dan maar. Hier wat info: Een mammografie is een onderzoek van de borsten door middel van röntgenstralen. Hiervoor wordt speciale apparatuur gebruikt die een zo precies mogelijk beeld moet opleveren met een minimum aan bestraling. De borsten worden afwisselend tussen twee platen gebracht en zo plat mogelijk gedrukt. Want hoe platter men de borsten kan samendrukken, hoe beter men de foto kan interpreteren. Een mammografie is daardoor wel vrij onaangenaam en soms zelfs wat pijnlijk, maar dit ongemak is van korte duur. Het beste moment voor een mammografie is de 4de tot de 12de dag na het begin van de menstruatie. De borsten zijn dan minder gespannen en zullen minder pijn doen tijdens de mammografie. Bovendien kunnen opnamen van betere kwaliteit gemaakt worden. Enkele tips • Omdat u bij een mammografie het bovenlijf moet blootmaken, draagt u best een blouse of een pull die u gemakkelijk kan uittrekken. • Gebruik geen cosmetica, crèmes, deodorants enz. voor het onderzoek want die kunnen de kwaliteit van de mammografie beïnvloeden. • Verwittig de arts die de mammografie uitvoert indien u een hormonale therapie volgt. Hormonen kunnen de dichtheid van het borstweefsel beïnvloeden. • Indien u vermoedt dat er op een bepaalde plek iets niet pluis is, moet u dat zeggen tegen de arts die daar dan speciaal aandacht aan kan besteden. • Bewaar vroegere mammografieën die kunnen worden gebruikt om te vergelijken. insha llah dankje voor de tekstje

Dikra_m
17-06-2010, 14:15
En wat met hele kleine borsten die je niet eens op dat ding kan leggen laat staan plat drukken?

pride_bride
17-06-2010, 14:16
En wat met hele kleine borsten die je niet eens op dat ding kan leggen laat staan plat drukken? :kweetnie: dat vraag ik me ook af...

koekje21
17-06-2010, 14:18

ja ik was erg nerveus en mijn man helemaal die begon helemaal te zweten. Hamdoelilah was er niets aan de hand. wat voor 3 symtonen heb je dan en is het ook erfelijk bij jullie in de familie? aaaa meskien,hij was nog meschien meer in spanning als jij. verder heb ik vocht uit mijn tepels verergerde ingetrokken tepels ingekrompen plekken en ja het zit heel erg bij ons in de familie. mijn oma is ook gestorven aan borst kanker en hoofd tumor. heb ook heel erg last van hoofdpijn aanvallen. waardoor ik dan egt niks meer kan doen. het liefst dan als een klein kind huilen ofzo. maar krijg die hoofdscan al de 24ste gelukkig voor de borst is de wachttijd erg lang

Pagina's : [1] 2 3