Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : wat moet ik doen!!!

Pagina's : [1] 2

narcisse
17-06-2010, 00:48

lieve dames, ik hoop dat julie me kunnen helpen, ik ben een gelukkig 26 jarige dame die nu alweer 1 jaar verloofd is, en aanstaande zomer ga trouwen, met een lieve moslim man waarvan ik zielsveel van hou, en hij van mij. maar er is 1 probleem, en dat is dat hij altijd liever niet heeft dat ik me opmaak , en nagelak zet. en ik ben niet zo iemand die me dagelijks opmaak, maar vind het wel leuk op en bruiloft op te maken, zoals ieder meid dat doet op zulke gelegenheden. en het is natuurlijk nu vaker voorgekomen dat hij bv fotos heeft gezien, en me telkens moet vertellen dat hij het niet liever wil, en dat hij me niet weer voor de volgende keer ga zeggen, maar ik als koppig iemand, maak me alweer op. en jah hoor, laat weer leuk de fotos zien, en dat breekt natuurlijk zn hart, omdat hij iemand ziet waarvan hij zielsveel van hou, dingen doet die hij haar verbied. en hij verteld er natuurlijk wel bij, omdat hij het niet liever niet wil, vanwege de islame, en dat weet ik ook wel, maar ik kan nou eenmaal niet met en bleke kop verschijnen op zulke gelegenheden. wat moet ik nu doen, ik hou zielsveel van hem, en voel me ook gewetst als ik hem zie kwetsen, omdat ik me niet aan mn woord hou. maar ik kan ook niet zonder makup haha. voel me dan erg lelijk, en denk dan dat hij me niet aantrekklijk zal vinden, al weet ik dat het niet zo is, maar het is en gevoel kunnen julie aub nu advies geven, naar mn hart luisteren , of gewoon naar mn mannetje, en gewoon met en dood kop verschijnen of feeesten, omdat hij dat liever niet wil. hij is net alweer boos offline gegaan, omdat ik hem weer liet schrikken met en foto waar ik opgemaakt was, op en bruiloft, en we hadden het er eigelijk al over daarvoor, en had gezegd dat ik me niet zou opmaken, maar jammer genoeg heb ik me niet ingehouden, dus dames wat moet ik doen, en hoe kom dit, dat ik hem maar laat kwetsen, ben bang dat mn huwelijk er later aan kapot gaat, want wil hem niet kwijt. alleen serieuze reactie aub. groetjes. narcisse

meknesiat
17-06-2010, 01:31
Meid toch laat je ''make-up'' tussen je toekomstige huwelijk staan? Het kan toch niet gekker worden...makeup is sowieso haram, en je denkt dat het je mooier maakt maar dat is gewoon omdat je het gewend bent. Zodra je het een maandje niet doet zal je je veel beter voelen, en meer vrije tijd hebben want dan hoef je je niet elke dag op te maken voordat je de deur uit gaat. Het belangrijkste is toch dat je man je mooi vindt zoals je bent, dus waarom die makeup? Het heeft geen enkele doel, behalve dat het je gezicht naarmate tijd verouderd en puisten geeft, en Etos wordt er rijker van. Ik snap wel waarom jou man het verbiedt, hij houdt van jou en wil niet dat je een zonde pleegt, je moet juist blij zijn met zo een man, en zelf veranderen, is ook goed voor jezelf want zo hou je ook de belangrijkste ALLAH mee tevreden! Eigenlijk mag een vrouw sowieso niks weigeren van haar man, tenzij hij iets verkeerds zeg, maar in dit geval zegt hij juist het goede tegen jou...wist je dat een vrouw waarvan de man later met tevredenheid over haar sterft direct naar het paradijs gaat...doe wat hij zegt omwille van allah en omwille van je bestwil, je moet al blij zijn dat je een goede man hebt die geen slechte dingen doet, als je dan ruzie maakt om makeup dan geef je de duivel zelfs van de kleinste kier van de deur de kans om tussen jouw geluk te komen...dus beslis goed, het lot zit in jou handen...veel sterkte en geluk verder met je huwelijk en toekomst!

ams
17-06-2010, 10:17
lieve dames, ik hoop dat julie me kunnen helpen, ik ben een gelukkig 26 jarige dame die nu alweer 1 jaar verloofd is, en aanstaande zomer ga trouwen, met een lieve moslim man waarvan ik zielsveel van hou, en hij van mij. maar er is 1 probleem, en dat is dat hij altijd liever niet heeft dat ik me opmaak , en nagelak zet. en ik ben niet zo iemand die me dagelijks opmaak, maar vind het wel leuk op en bruiloft op te maken, zoals ieder meid dat doet op zulke gelegenheden. en het is natuurlijk nu vaker voorgekomen dat hij bv fotos heeft gezien, en me telkens moet vertellen dat hij het niet liever wil, en dat hij me niet weer voor de volgende keer ga zeggen, maar ik als koppig iemand, maak me alweer op. en jah hoor, laat weer leuk de fotos zien, en dat breekt natuurlijk zn hart, omdat hij iemand ziet waarvan hij zielsveel van hou, dingen doet die hij haar verbied. en hij verteld er natuurlijk wel bij, omdat hij het niet liever niet wil, vanwege de islame, en dat weet ik ook wel, maar ik kan nou eenmaal niet met en bleke kop verschijnen op zulke gelegenheden. wat moet ik nu doen, ik hou zielsveel van hem, en voel me ook gewetst als ik hem zie kwetsen, omdat ik me niet aan mn woord hou. maar ik kan ook niet zonder makup haha. voel me dan erg lelijk, en denk dan dat hij me niet aantrekklijk zal vinden, al weet ik dat het niet zo is, maar het is en gevoel kunnen julie aub nu advies geven, naar mn hart luisteren , of gewoon naar mn mannetje, en gewoon met en dood kop verschijnen of feeesten, omdat hij dat liever niet wil. hij is net alweer boos offline gegaan, omdat ik hem weer liet schrikken met en foto waar ik opgemaakt was, op en bruiloft, en we hadden het er eigelijk al over daarvoor, en had gezegd dat ik me niet zou opmaken, maar jammer genoeg heb ik me niet ingehouden, dus dames wat moet ik doen, en hoe kom dit, dat ik hem maar laat kwetsen, ben bang dat mn huwelijk er later aan kapot gaat, want wil hem niet kwijt. alleen serieuze reactie aub. groetjes. narcisse Pfff wat vreselijk zeg :( Als je hier al zorgen om gaat maken dan hoop ik dat je sterk genoeg zal zijn voor de echte problemen die elke huwelijk met zich meebrengt

smurfin88
17-06-2010, 10:30
lieve dames, ik hoop dat julie me kunnen helpen, ik ben een gelukkig 26 jarige dame die nu alweer 1 jaar verloofd is, en aanstaande zomer ga trouwen, met een lieve moslim man waarvan ik zielsveel van hou, en hij van mij. maar er is 1 probleem, en dat is dat hij altijd liever niet heeft dat ik me opmaak , en nagelak zet. en ik ben niet zo iemand die me dagelijks opmaak, maar vind het wel leuk op en bruiloft op te maken, zoals ieder meid dat doet op zulke gelegenheden. en het is natuurlijk nu vaker voorgekomen dat hij bv fotos heeft gezien, en me telkens moet vertellen dat hij het niet liever wil, en dat hij me niet weer voor de volgende keer ga zeggen, maar ik als koppig iemand, maak me alweer op. en jah hoor, laat weer leuk de fotos zien, en dat breekt natuurlijk zn hart, omdat hij iemand ziet waarvan hij zielsveel van hou, dingen doet die hij haar verbied. en hij verteld er natuurlijk wel bij, omdat hij het niet liever niet wil, vanwege de islame, en dat weet ik ook wel, maar ik kan nou eenmaal niet met en bleke kop verschijnen op zulke gelegenheden. wat moet ik nu doen, ik hou zielsveel van hem, en voel me ook gewetst als ik hem zie kwetsen, omdat ik me niet aan mn woord hou. maar ik kan ook niet zonder makup haha. voel me dan erg lelijk, en denk dan dat hij me niet aantrekklijk zal vinden, al weet ik dat het niet zo is, maar het is en gevoel kunnen julie aub nu advies geven, naar mn hart luisteren , of gewoon naar mn mannetje, en gewoon met en dood kop verschijnen of feeesten, omdat hij dat liever niet wil. hij is net alweer boos offline gegaan, omdat ik hem weer liet schrikken met en foto waar ik opgemaakt was, op en bruiloft, en we hadden het er eigelijk al over daarvoor, en had gezegd dat ik me niet zou opmaken, maar jammer genoeg heb ik me niet ingehouden, dus dames wat moet ik doen, en hoe kom dit, dat ik hem maar laat kwetsen, ben bang dat mn huwelijk er later aan kapot gaat, want wil hem niet kwijt. alleen serieuze reactie aub. groetjes. narcisse Als ik zo je verhaal lees dan zou ik niet zeggen dat je 26 jaar bent. Maar veel jonger. Maar goed als je echt zo erg van hem houdt wrm luister je dan gewoon niet naar hem? En je weet dat het in de islaam verboden is dus wrm wacht je pas tot iemand het tegen jou zegt. Als je getrouwd bent met je mannentje dan doe het lkkr thuis. Zo denk ik er over, ik ga mij niet opmaken voor dat ik getrouwd ben.

GwoonM
17-06-2010, 11:10

Weeg het even af; je man gehoorzamen (die overigens van je houd om hoe je bent en niet om hoe je eruit ziet, of je make u p tassie? Het is ff moeilijk als je ineens van make uppen naar geen make up moet gaan, maar probeer het. Na een paar weken went het vanzelf.

narcisse
17-06-2010, 13:27
lieve dames, bedankt dat julie hebben gereageerd op mijn verhaal. ik begrijp ook heel goed, dat de meeste van julie vinden dat ik van en mug en oliftant maak, en dat ik wel en kind lijk van 10. maar het is niet zo, dat ik niet wil stoppen met het gebruiken van makup, maar het is wel zo, dat ik dat nooit gewend ben dat iemand het tegen me zegt, en hij had het ook over opvallende kleuren dragen, en dat het haram is om alleen bv op vakantie te gaan, dat begrijp ik ook allemaal wel, het is allemaal haram in de islam, en ik mag trots zijn met zo en persoon, die zich gericht in de islam, en hij zegt ook tegen mij van. ik wil later inshallah samen met jou het paradijs treden, en dat het hem recht is om dingen te verbieden wat niet mag. maaar heb het nu het gevoel alsof ik met mn hoofd in een zak zit, heb het harstikke benauwd gekregn van al dit dingen die hij verbied, want ben bang dat hij later nog erger word. ik doe niets verkeerds, en draag me fatsoenlijk, en hijaab, maar zoals alleen gewonlijk en spijkerbroek, vind hij minder dus tot hoever zal dit gaan. kan ik het wel allemaal accepteer ook al weet ik dat het niet mag. maar omdat je het gewend bent, en nooit gewend bent dat iemand het van je verbied, tot dit moment, en blijkt het je man te zijn waar je veels van houdt,

salma2010
17-06-2010, 13:32
Hey meid, verbiedt hij jou ook dingen di volgens de islam wel mogen? er zijn ook mannen die gewoon bazig en streng tegen hun vrouw zijn. heb het zelf meegemaakt. als hij enkel dingen verbiedt die volgens de islam niet kunnen, make-up buiten dragen, strakke kleding enz... dan heeft hij wel gelijk. enkel als hij onredelijke dingen vraagt, kun je er wel iets van zeggen.

narcisse
17-06-2010, 13:37
oow neeh dat helemaal niet, hij verbied me alleen dingen die vanwege de islam niet mogen. maar eerlijk verbied ik me ook niet echt in. en hij juist wel. maar gister zei hij ook bv, omdat ik mn bruiloft groot ga houden, met alles erop en eraan, wat hij liever natuurlijk niet had met en band, wou liever bv en anasseed, maar ik zei neeh, wil en feest met band, negafa , , catering, is hij ermee gestemd, maar gister zei hij van. geef alvast door aan jou negafa dat ze je niet teveel moet opmaken, is dat normaal dat hij dat zegt, het is mn bruiloft ik zou natuurlijk niets zeggen , halloooo.. hij houdt gewoon niet van die terelentijntjes, en te te te. hij is gewoon simpel, en mischien komt het ook door jaloezie van mensen of zo kweet niet.

salma2010
17-06-2010, 13:52
Negaffa doen sowieso en beetje veel make-up bij een bruid, dat maakt het mooier en specialer. wat ik afleid uit jou verhaal is dat je verloofde wel verstandig is. we worden te veel verleid door wereldse dingen, grote trouwfeest, make-up, er mooi uitzien, grote trouwfeest. jou man heeft nog gezond verstand zou ik zo zeggen. al begrijp ik heel goed jou standpunt. het is moeilijk om dingen te laten die je gewoon bent te doen. maar meid, ik zou zeggen dingen die haram zijn (make-up enz) laat het gewoon weg. allah zal je wel belonen. jou verloofde vraagt geen onredelijke dingen van je.

narcisse
17-06-2010, 14:06
dat is waar, elke negafa doet en speciale hoeveelheid makup op voor en la3rousa, ze moet natuurlijk wel opvallen. maar elhamdulalh is hij zeker verstandig in en het is ook echt en teddybeertje. ik dank ook allah swt met zo en persoon. maar het is echt moeilijk, hij is wel snel over te halen bv, maar daar bedoel ik mee, dat ik bepaalde dingen wel voor de laatste keer mag doen. omdat hij mij niet wil kwetsen, en dat vind ik wel weer lief van hem. bv met epileren, wou hij natuurlijk ook niet, ik heb vanmezelf elhamdullah al niet zulke lelijke wenkbrouwen, maar ben er toch op mn verlovingfeest voor het eerst begonnen met epileren 26 jarige leeftijd, dus ben er wel later mee begonnen hihi. maar hij wou dat niet, maar omdat het onze verloving was, zei toe maar voor deze keer dan maar, maar ben daarna het shi 4 x blijven doen. en hij was wel teleurgesteld, maar goed, hij zei op onze bruiloft is het de laatste keer dat je ze epileert , want het is haram. dan denk ik weer, nou hij doet het speciaal om mij niet te kwetsen, maar ik weet hierboven ons die is het belangrijkste. dus het gaat echt alleen om belangrijke dingen die verboden zijn. maar ik blijf koppig, maar het is ook meer en stemmetje in mn hoofd dat zegt, je bent zonder dat allemaal lelijk , hij zal dan naar andere meiden kijken etc... al weet ik dat hij niet zo is. hoe kom ik aan dat gevoel weg.

salma2010
17-06-2010, 14:36
je moet gewoon denken van "hij doet dit om mijn bestwil, dat jij voor jezelf geen dingen doet die haram zijn". dan raak je op den duur van die gevoel wel af. zie het als iets positiefs, hij leert jou de juiste dingen aan. de weg van de islam.

Vlampje
17-06-2010, 14:59
Nou ik denk dat je eerst even moet uizoeken wat het Islamitisch standpunt is omtrent make -up dragen op een plek waar alleen vrouwen zijn. Dus is het toegestaan om make-up de dragen met vrouwen. Ik neem aan dat je naar gescheiden bruiloften gaat. Weet iemand hier een antwoord op? Want eerlijk gezegd verbaast het me wel, hij heeft wel moeite met zoiets als make-up, maar het feit dat je op een bruiloft bent waar ze muziek draaien, foto's maken, erotisch dansen doet hij niet moeilijk over. Denk je niet dat hij het gewoon lelijk vindt? Veel mannen vinden make up lelijk en hebben liever niet dat hun vrouw het draagt omdat ze er dan uitziet als een clown. Misschien hij ook, maar dat hij het onder het mom van de Islam verbiedt. Want het lijkt me dat hij namelijk bruiloften ook zou verbieden als hij make-up erg vindt, dat is 1 zonde. Terwijl op een bruiloft meer zondes samen komen, zoals muziek, foto's, witte bruidsjurk (imitatie van koefar), erotisch dansen en dat zijn al 4 zondes.

F.aatima
17-06-2010, 15:03
Ik snap wat je bedoeld, dat je denk dat je je neit zo kan vertonen en dat je dan niet aantrekkelijk genoeg bent... maar als jouw man je aantrekkelijk vind en gek genoeg op je is hoe je bent zonder make-up snap ik niet waarom je niet aan zijn wensen wilt houden. Als je een man hebt die jouw prachtig vind hoe je bent zonder make-up dan mag je Allah swt bedanken dat je zo'n man hebt gekregen!!!! En daarbij het gaat ook alleen om hoe knap hij jou vind wat andere mensen vinden daar heb je toch niks aan.. En als je man wel een complimentje maakt hoe knap je zonder bent is dat toch het mooiste wat er is????

l7obl3mar
17-06-2010, 18:31
Kijk. Als jij erbij loopt als een clown dat uit de circus is ontsnapt geef ik hem groot gelijk. Maar om je te verbieden helemaal geen make up te dragen vind ik een beetje overdreven. Helaas, is het zo dat je je man moet gehoorzamen. Ik zou hem daarin voor een gedeelte gehoorzamen:hihi: . Je kan dit doen: Dagelijks naar buiten zonder make up. Thuis voor jezelf en voor hem weinig make up doen. Omdat hij niet vcan veel make up houd (gezien hij je vroeg je nagaffa weinig make up op te doen). Maar als je naar feesten gaat dan ga je je wel lekker opdoffen. Dat moet kunnen. Maak afspraken met hem. Hoop alleen wel dat je ook naar feesten mag:hihi: Want als ik jou verhaal lees dan is jou Masha Allah man een praktiserende. En als het echt niet gaat? dan gehoorzaam je hem gewoon daarin. Je houdt toch van hem? Het is echt dom als je alleen om deze reden je huwelijk wilt kapotmaken. Hopelijk komen jullie eruit. Ps: Ik als vrouw vind nagellak ook vies en lelijk.

Kalthoum
17-06-2010, 19:04

Als je "echt van hem houdt"zoals je zelf zegt zou je het moeten overwegen om geen make up meer te dragen buitenshuis. Het kan ook zo zijn dat het een type man is die niet van make up houdt, dus ook als je met hem samen thuis bent. Goed, waar ik vroeger moeite mee had was dus zonder make up naar butien. Dat kon ik me niet voorstellen. Moest iets op me gezicht en in me ogen. Stapsgewijs ging ik te werk om minder make up tot geen make up te dragen. Omwille van allah. Ik ging hijaab dragen, dacht: Time for some change. Plaatje moest uiteindelijk compleet zijn. Kortom; het is me hamdulilah tot de dag vandaag gelukt maarrrrrrr af en toe doe ik wel is een blush. Ben blij met wat ik bereikt heb want het was schminkwerk. Puur vanwege onzekerheid. Onzekerheid was me de baas. Op feesten maak ik mezelf wel op en me vriendinnen zeggen vreemd genoeg: Je hebt niets op! Hoe bedoel je: ik ben opgemaakt? Het is iets wat je stapsgewijs moet aanpakken. Probeer het licht aan te brengen. Ga lekker in de zon liggen of neem een zonnebank.. voor de gezonde gloed. Krul je wimpers met een wimperkrul Kam je wenkbrouwen netjes. Zorg dat je (als je wallen heb) deze te bedekken door: witte potlood in je ooghoeken en in je ogen te doen. Effect: fris, gezond en grotere ogen.. Kortom dit is iets wat je stapsgewijs moet doen en kost tijd en en nog is tijd. Het komt allemaal wel goed hoor meissie. Maar zorg er niet voor dat dit een reden wordt dat je huwelijk niet doorgaat. Het zou belachelijk zijn het zou zonde zijn. Het is het niet waard..

Pagina's : [1] 2