Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Waarom nou ''Radicale moskee''?

Pagina's : [1] 2 3

Raihana
06-08-2004, 23:13

'Radicale moskee profiteert van anti-terreurmaatregel' De Amsterdamse El Tawheedmoskee mag een lening aan een Saoudische geldschieter niet terugbetalen. De geldschieter staat op een lijst van de Verenigde Naties met terreurfinanciers. Wie op deze lijst staat mag geen financiële transacties meer verrichten en dus ook geen geld ontvangen. Trouw meldt zaterdag dat deze regeling de radicale moskee mogelijk geen windeieren legt. De moskee heeft in 1997 3 miljoen gulden (1,4 miljoen euro) geleend van de man. Het ministerie van financiën heeft de moskee erop geattendeerd op de regeling. Hoeveel geld de moskee van de lening heeft afbetaald is niet bekend. De betreffende financier is een oud-directeur van de stichting Al Haramain wereldwijd en was voorzitter van de Nederlandse tak, die was gelieerd aan de moskee. Ik begrijp dat dus echt niet, zo snel radicaal roepen terwijl het een doodgewone moskee is.. En als het wel zo was, dan was het toch al lang dicht gegooit.. Stelletje bufnukkels.. :rolleyes:

Deliana
06-08-2004, 23:22
Moskee roept op tot doden homo's UTRECHT - 21/04/04 - De Amsterdamse moskee El Tawheed blijkt ook Nederlandse lectuur te verkopen waarin wordt opgeroepen tot de jihad tegen 'ongelovigen' en het doden van homoseksuelen. Dat schrijft Trouw. De moskee raakte onlangs nog in opspraak door te pleiten voor vrouwenbesnijdenis. "Het is de plicht van iedere moslim die onder de invloed van een ongelovige vandaan wil komen, om een vrome leider te kiezen", aldus een van de boekjes, dat waarschijnlijk verwijst naar de in het Westen levende moslims. "Daarna kan hij de strijd aangaan, met alle middelen, van woorden tot wapens", meldt de Nederlandstalige serie 'De weg van de moslim'. Het boekje zou met name onder Marokkanen gretig aftrek vinden. Over homoseksuelen en moslims die van hun geloof afvallen zegt het boek: "Dood hen! Hierover is met unaniem." Homo's wacht de doodstraf, door verbranding of door steniging of zoek het hoogste gebouw in de buurt 'waarvan men ze vanaf het terras met het hoofd naar beneden gooit, vervolgens doodt men ze met stenen'. Het slaan van vrouwen wordt in geen van de boeken van de moskee verboden. Wel wordt er gesproken in gradaties van 'zacht slaan' tot het vermijden van ernstig letsel of 'wreedheid'. Een woordvoerder van El Tawheed ontkent dat de moskee oproept tot de jihad of homohaat. Het zou gaan om oude boeken. Daarom radicaal.

A_K_A
06-08-2004, 23:23
Dude, it's radical. :wijs:

Deliana
06-08-2004, 23:28
Origineel gepost door A_K_A Dude, it's radical. :wijs: Dude??? :rolleyes:

A_K_A
06-08-2004, 23:29

Surferstaaltje. In jouw geval dudette. :o

caprio
06-08-2004, 23:38
De El Tawheedmoskee was bezocht door Atta, bekend misschien?? Die moordde 3000 mensen uit. Er liggen ook linken met financiers van Al Qaida, oa de Saoediër Aqeel Abdulaziz Al-Aqeel die ook bestuurslid was, zo werd het pand gehuurd van de Al Haramain-stichting, inmiddels is het pand in bezit van een stichting, via via, etc. Het bestuur van de Moskee is onduidelijk, heeft de gemeente meer dan eens voorgelogen over wie er in het bestuur zat etc. F. Zaari 's antwoord op de beschuldigingen:"Overigens blijven we erbij dat ze onschuldig zijn" Deze moskee is volgens mij een van de weinige voorbeelden onder de moskees in Nederland waarvan ik je zweer dat de meeste Nederlanders doodziek zijn, en het zijn dit soort moskeeen die ze van mij meteen mogen dichtsmijten en iedereen, waaronder imam El Shershaby, die nauw bij betrokken is, het land uit *******en indien ze geen Nederlanders zijn. Iedereen die dit soort tenten steunt mogen van mij trouwens ook lekker oprotten naar dat Islamitische paradijs van ze waar ze die vreedzame moslimlanden dan ook denken te vinden.

Raihana
06-08-2004, 23:41
Origineel gepost door Deliana Daarom radicaal. - Persbericht / woensdag 28 april 2004 - Stichting El Tawheed wijst beschuldigingen van de hand Naar aanleiding van de negatieve berichtgeving in de media betreffende stichting El Tawheed, wensen wij opheldering te vershaffen en ons te distantiëren van de valse aantijgingen, door ons standpunt kenbaar te maken aan de politiek, media en samenleving. In de te volgen alinea's, zullen wij duidelijk uitleggen waarom men El Tawheed niets kwalijk kan nemen, daar er geen sprake is van wetsovertredingen, dan wel het schenden van iemands rechten. Tot slot wordt gewezen op de houding van zowel politiek als media. Schijnbaar bestaat de indruk dat men ons simpelweg denigrerend kan behandelen. Wij beëindigen met een korte uitleg van onze standpunten. Hetgeen vooropgesteld dient te worden in deze discussie, betreft de scheiding tussen kerk en staat in Nederland. Men beschuldigt El Tawheed ervan op te roepen tot haat jegens homoseksuelen, het mishandelen van vrouwen en het toepassen van ‘afgrijselijke’ straffen, geheel vreemd aan de democratische rechtstaat. Echter, er dient onderstreept te worden, dat deze beschuldigingen geheel ongegrond zijn, daar – zoals onze woordvoerder reeds heeft aangegeven – de genoemde straffen, zoals geciteerd uit de lectuur, enkel toegepast kunnen worden in een islamitische staat. Het toepassen van islamitische straffen in Nederland is dan ook onmogelijk, daar een islamitisch rechtsysteem en bijbehorende rechters ontbreken, waarbij het eveneens niet toegestaan is voor individuen om eigen rechter te spelen. Kortom, daar het voorgaande duidelijk laat zien, dat het voltrekken van de 'eloquent' geciteerde uitspraken onmogelijk is, en men nooit opgeroepen heeft tot het in praktijk brengen hiervan, kan gesteld worden dat El Tawheed heeft zich gewoon aan de wet heeft gehouden en niet onjuist heeft gehandeld. El Tawheed heeft in wezen niets anders dan een boek verkocht, als boekhandel zijnde, hetgeen tot dit ‘debat’ geleid heeft. Het vestrekken van een boek, dat in meer dan 5 talen vertaald is, verspreidt wordt over verschillende continenten – specifiek ook in Nederland – en verkocht wordt in alle boekhandels, is blijkbaar enkel strafbaar voor El Tawheed. Democratisch heeft blijkbaar de betekenis, dat bibliotheken, boekhandels en zelfs hogescholen over dit boek kunnen beschikken – onder andere Hogeschool van Amsterdam onderwijst uit dit boek, maar zodra stichting El Tawheed in beeld komt, is er sprake van schending van rechten en het aanzetten tot haat. Indien er wérkelijk sprake zou zijn van het aanzetten tot haat, geachte heer Dittrich, dan dient dit ook toegeschreven te worden aan de eigen openbare boekhandels, bibliotheken en Hogescholen en níet alleen aan El Tawheed. Dat lijkt meer dan vanzelfsprekend en rechtvaardig, ervan uitgaand dat dit woord nog steeds betekenis heeft voor u en andere politici, nietwaar? Het voorgaande in overweging nemend, komt men al snel tot de redenering, dat men er in dit geval enkel op gericht is, om El Tawheed in een slecht daglicht te stellen, daar werkelijke gronden voor deze ophef afwezig zijn. Indien dit boek werkelijk dermate aanstootgevend is, dient men een verbod op het boek in het algemeen te plaatsen, en níet enkel El Tawheed hierop aan te spreken. Zoals bij elk persbericht en uitspraak van een politicus, betreffende een bepaalde stichting in de samenleving, verwachten wij dat men degelijk onderzoek verricht, dat er sprake is van objectieve, betrouwbare berichtgeving, alvorens men beschuldigingen uit, op deze wijze voorkomend dat de publieke opinie verkeerd wordt beïnvloedt. Met andere woorden, er wordt verwacht dat de ingenomen houding er een zal zijn van objectiviteit en afzijdigheid. Hetgeen waarin de media en politiek duidelijk in gebreke zijn gebleven. In het geval van El Tawheed is er namelijk geenszins sprake van een zorgvuldige aanpak, daar de eenzijdige, bovenal onjuiste, berichtgeving niets te wensen over laat en bijdraagt tot een dissonant wereldbeeld. Hoewel politici, journalisten en wethouders negatief spreken over El Tawheed, hiermee de toon zettend voor het verdere ‘debat’, is ons geenszins gevraagd om uitleg of toelichting. Communicatie lijkt enkel via de pers te lopen, een werkwijze die enkel bij El Tawheed toegepast lijkt te worden. Echter, zou het niet degelijk zijn, alvorens ons publiekelijk valselijk te beschuldigen, om opheldering te vragen? Of wringt precies daar de schoen, en is men gewoonweg niet geïnteresseerd in de waarheid, in het verhaal van El Tawheed, maar enkel in de eigen gedachtespinsels, de eigen ‘feitjes? Ten behoeve van het wegnemen van twijfels en het ons distantiëren van de geuite kritiek, wensen wij duidelijk te maken waarvoor El Tawheed staat. El Tawheed volgt de Islam, volgens de Koran en de Soennah, zoals deze uitgelegd is door de boodschapper van Allah, Mohammad, en onderwezen is aan zijn metgezellen en volgelingen. Geheel in overeenstemming met het voorgaande, impliceert dit, dat el Tawheed (onder andere) niet oproept tot extremisme, gewelddadigheid, overtreding van de Nederlandse wetgeving –waaronder wij vallen – en / of terrorisme. De Islam verkondigt vrede, verbiedt onderdrukking, en als plicht voor ons moslims dienen wij hieraan gehoor te geven. Indien u in dialoog wenst te gaan met ons dan staat de deur hiertoe open. Indien u echter enkel op deze wijze uw hetze wenst te continueren, dan is dit uiteraard ook een mogelijkheid; één, waarvan El Tawheed echter geen deel uit wenst te maken, of associatie mee wenst te hebben. - Einde bericht - eltawheed.nl

Deliana
06-08-2004, 23:47
Origineel gepost door Raihana eltawheed.nl :rolleyes:

rnaj
07-08-2004, 01:29
Origineel gepost door caprio De El Tawheedmoskee was bezocht door Atta, bekend misschien?? Die moordde 3000 mensen uit. Er liggen ook linken met financiers van Al Qaida, oa de Saoediër Aqeel Abdulaziz Al-Aqeel die ook bestuurslid was, zo werd het pand gehuurd van de Al Haramain-stichting, inmiddels is het pand in bezit van een stichting, via via, etc. Het bestuur van de Moskee is onduidelijk, heeft de gemeente meer dan eens voorgelogen over wie er in het bestuur zat etc. F. Zaari 's antwoord op de beschuldigingen:"Overigens blijven we erbij dat ze onschuldig zijn" Deze moskee is volgens mij een van de weinige voorbeelden onder de moskees in Nederland waarvan ik je zweer dat de meeste Nederlanders doodziek zijn, en het zijn dit soort moskeeen die ze van mij meteen mogen dichtsmijten en iedereen, waaronder imam El Shershaby, die nauw bij betrokken is, het land uit *******en indien ze geen Nederlanders zijn. Iedereen die dit soort tenten steunt mogen van mij trouwens ook lekker oprotten naar dat Islamitische paradijs van ze waar ze die vreedzame moslimlanden dan ook denken te vinden. Niet iedere kroeg waar ik binnen stap wordt daarmee een homo-kroeg :D

jenniferlopezzz
07-08-2004, 01:33
Origineel gepost door rnaj Niet iedere kroeg waar ik binnen stap wordt daarmee een homo-kroeg :D hahha gelukkig niet nee maar rnaj ben je voorbereid voor morgen de "gayparade" daar heb je zeker een hele jaar naar uitgekeken! :D

rnaj
07-08-2004, 01:38
Origineel gepost door jenniferlopezzz hahha gelukkig niet nee maar rnaj ben je voorbereid voor morgen de "gayparade" daar heb je zeker een hele jaar naar uitgekeken! :D :boogie: ik ben er klaar voor, enne ik heb er niet het hele jaar naar uitgekeken :cool:

jenniferlopezzz
07-08-2004, 01:40
Origineel gepost door rnaj :boogie: ik ben er klaar voor, enne ik heb er niet het hele jaar naar uitgekeken :cool: wat doen jullie dan precies na die toch te hebben gemaakt?? sex :confused:

Deliana
07-08-2004, 02:05
Origineel gepost door jenniferlopezzz wat doen jullie dan precies na die toch te hebben gemaakt?? sex :confused: Dan gaan ze alle hetero's die naar de tocht hebben gekeken, stenigen. De moslims eerst. :D

rnaj
07-08-2004, 02:06
Origineel gepost door Deliana Dan gaan ze alle hetero's die naar de tocht hebben gekeken, stenigen. De moslims eerst. :D :lol: :boogie:

rnaj
07-08-2004, 02:10

Origineel gepost door Deliana Dan gaan ze alle hetero's die naar de tocht hebben gekeken, stenigen. De moslims eerst. :D Is niet waar hoor ;) Ik hoop dat jullie allemaal komen.... :D Lijkt me echt gezellig zo'n "eerste marokko.nl flash mob" en dan meteen bij de gaypride, weet je zeker dat je het 20:00 journaal haalt.

Pagina's : [1] 2 3