Bekijk originele versie : migrante werknemers
ik heb in een tijdschrift een artikel gelezen over buitenlandse werknemers.
Werkgevers moesten een top 10 maken van migranten die ze liever niet tewerkstelden in hun bedrijf.
Je kunt het niet geloven (of misschien juist wel) maar de marokkanen stonden telkens weer op nummer 1!!
Schandalig vind ik dat, wat denken jullie hiervan? :(
allé hebben jullie nu geen mening over dit soort dingen of moet het altijd over *** gaan
Origineel gepost door Zaroka
Werkgevers moesten een top 10 maken van migranten die ze liever niet tewerkstelden in hun bedrijf.
Je kunt het niet geloven (of misschien juist wel) maar de marokkanen stonden telkens weer op nummer 1!!
kun je dit hier plaatsen
zodat we het allemaal kunnen lezen
ik_oke_is
07-08-2004, 04:54
ik heb iemand binnengeloods bij coca cola in Antwerpen
(geraak je als marokaan bijna niet binnen)
die man verdiend 15 euro per uur , en toch komt ie elke
dag klage;
malla7 alhajaat hier enzo
(hij wil terug gaan stempelen)
wil hem gewoon klappen geven maar hij kent mijn pa goed :maf:
Azzzizzz
07-08-2004, 13:37
ik heb hier een zeer uitgesproken mening over.
ik GEEF die WERKGEVERS dubbel en dwars Groot GELIJK.
wij zijn een slecht volk, wij verdienen dwang om aan het werk te gaan, wij zijn geen sociale voorzieningen gewend, en nu het hier wel kan, maken we daar uitzonderlijk goed misbruik van.
en daarbij gedragen we ons als we die voorzinnigen hebben geschapen.
en ga me nou niet aanvallen dat ik iedereen over een kam scheer, ik werk verdomd vanaf mijn 16 en ik werk gemiddeld 60 uur per week, en mijn werkgever heeft al honderden ontslagen en ik ben er nog., e ndat zegt wat.
ja ik heb al dikwijls vechtpartijen meegemaakt in bedrijven, door marokkanen spijtig genoeg!
Saartje20
08-08-2004, 11:49
Ja kijk het kan twee redenen hebben: 1: de werkgever is een racist en heeft vooroordelen over migranten dus discrimineert hij ze door uitsluiting. 2: OF hij heeft al eerder meerdere Marokkanen in dienst gehad, en slechte ervarigen mee gehad zoals bv;==> agressie, grote bek, diefstal enz...
Maar dat zou ik dan nog steeds geen reden vinden om ze niet aan te nemen, want elk mens is uniek en de goede werkers moeten niet gestraft worden voor uitschot-landgenoten. Ik zou zeggen, geef iedereen een kans. Als je iemand niet aanneemt omwille van zijn afkomst omdat je met meerder van zijn langenoten last hebt gehad, vind ikh et aan 1 kant misschien wel 'voorzorgsmaatregelen en preventief handelen, en aan de andere kant vind ik het ronduit discriminatie en racisme!
Saartje
ik geef je 100 % gelijk meisje, goed gezegd!!
Azzzizzz
08-08-2004, 23:12
Origineel gepost door Saartje20
Ja kijk het kan twee redenen hebben: 1: de werkgever is een racist en heeft vooroordelen over migranten dus discrimineert hij ze door uitsluiting. 2: OF hij heeft al eerder meerdere Marokkanen in dienst gehad, en slechte ervarigen mee gehad zoals bv;==> agressie, grote bek, diefstal enz...
Maar dat zou ik dan nog steeds geen reden vinden om ze niet aan te nemen, want elk mens is uniek en de goede werkers moeten niet gestraft worden voor uitschot-landgenoten. Ik zou zeggen, geef iedereen een kans. Als je iemand niet aanneemt omwille van zijn afkomst omdat je met meerder van zijn langenoten last hebt gehad, vind ikh et aan 1 kant misschien wel 'voorzorgsmaatregelen en preventief handelen, en aan de andere kant vind ik het ronduit discriminatie en racisme!
Saartje
hee maar lieve schat, ondernemen is geen sociale voorziening
ondernemen is keihard werken om te verdienen, en er staan commerciele belangen op het spel, nou het spijt me zeer dat ik zo je politiek correcte reactie onderuit moet halen, maar mijn bedrijf of mijn klanten en dus mijn toekomst laat ik niet naar beneden halen door een stelletje marokanen die maandelijks ziek zijn, de elke vankantie te laat terug komen, die elke laptop meenemen, die elke pauze als eerste arriveren en als laatste vertrekken, die regels aan hun laars lappen, die geen manieren kennen, die andere werknemers intimederen, die tjidens het werk hopen op een bedrijfsongeval om zo een schadevergoeding te krijgen. en ga zo door tot diep in de nacht met redenen om ze niet aan het werk te helpen.
en ieder mens is bijzonder, maar de praktijk leert dat marokanen over het algemeen hetzelfde in zich hebben, en uitzonderingen daar gelaten.
punt nl.
LuNatica
08-08-2004, 23:18
Origineel gepost door EMIEN
Terecht.
Idd:goedzo:!
ja maar er zijn ook wel marokkanen met goede intenties he!! Hoe moeten die dan ooit aan de bak komen, als de anderen het voor hen verpesten, ik word daar dus ziek van he!!
LuNatica
08-08-2004, 23:35
ja maar er zijn ook wel marokkanen met goede intenties he!! Hoe moeten die dan ooit aan de bak komen, als de anderen het voor hen verpesten, ik word daar dus ziek van he!!
Hard werken!
ja maar ze moeten wel eerst de kans krijgen om het te bewijzen, dus ze moeten ze wel eerst aannemen, maar dat doen ze niet
Terecht.
echt niet :kwaad:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.