Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : ael erkend imazighen niet...

Pagina's : [1] 2

tatouzient
10-12-2002, 23:49

kzat ff op amazigh site wa te lezen en ben dan beland bij dit stukje... is een beetje lang, maar elke amazigh die een beetje trots op zichzelf is, MOET dit ff lezen... bisous xxx Toen de AEL in het nieuws kwam en er een heleboel ophef over ontstond, ook bij de Imazighen, besloot ik eens op hun site te kijken en hun doelstellingen te lezen. Ik viel zowat van mijn stoel toen ik deze las, ik dacht dat de AEL vocht tegen achterstelling van Marokkanen in België. Nergens uit de doelstelling kon echter een verband worden afgeleid met de Belgische overheid of met de Marokkanen in België. Het enige waar de doelstellingen over lijken te gaan is Arabische nationalisme, de Imazighen worden onder aan de visie even genoemd als zijnde een linguïstische minderheid die naast het Arabisch ook nog Tamazight spreekt, wat een leugen is. Imazighen spreken Tamazight, er is een enkeling die ook Arabisch spreekt. Wat nog frapanter is, de Imazighen worden genoemd bij de doelstellingen voor 'de rest van de Arabische wereld', bij doelstellingen voor Europa wordt met geen woord over ze gerept. Daar wordt enkel gesproken over de Arabische migrantengemeenschap. Het bestaan van Imazighen wordt hierdoor ontkend of op zijn zachtst gezegd gebagatelliseerd. Opmerkelijk ook is dat in de doelstellingen punten worden genoemd die veel te hoog gegrepen zijn, ze zullen waarschijnlijk nooit worden bereikt omdat de formulering te vaag is en temeer omdat bovendien de essentie ontbreekt. Ik kom hierdoor tot de conclusie dat de AEL gebakken lucht verkoopt, lhawwa, zoals we in het Tamazight zeggen. De visie van de AEL staat bol van contradicties. Zo zegt de hoofdoelstelling dat ze voor de Arabische migrant in Europa opkomt, in België vormen Imazighen maar liefst 80 % van deze zogenoemde Arabische gemeenschap, toch worden ze niet bij de naam genoemd. De AEL zegt ook dat zij verscheidenheid toejuichen, hoe komt het dan dat zij vanuit een "Arabische" visie en ideologie hun doelstellingen willen bereiken terwijl toch echt de meerderheid niet van Arabische origine is. Volgens de AEL is de "Arabische" identiteit ook hetgeen wat de "moslims" bij elkaar brengt/heeft gebracht, wat complete onzin is. Hoe kan het anders dat de grote meerderheid van de moslims in de wereld niet Arabisch is. Het standpunt dat islam alleen goed is in combinatie met het Arabisme (wat duidelijk in de visie van de AEL wordt beweerd) is voor vele Marokkanen reden om het Arabisch en de Arabische identiteit als onderdeel te zien van de islam. AEL moet geen organisatie worden die namens de Marokkanen spreekt, veel autochtonen hebben al een slecht beeld van ons en als de AEL namens de Marokkanen gaat spreken en handelen ben ik bang dat het alleen maar erger wordt. Ook vind ik het schandalig dat de media spreekt van een moslim organisatie als zij over de AEL spreken. De AEL mengt Arabische politiek/nationalisme met de islam, hierdoor neemt de vrees voor moslims alleen maar toe.

tatouzient
10-12-2002, 23:51
solly fout in titel, het moet zijn: ael erkent imazighen niet... :D bisous xxx

moslima_ana
weet je dat 80% van de leden van ael imazighen zijn?

Najib26
Wat een domme post. Alsof andere partijen de berbers wel erkennen.

-xxx-Rachida
10-12-2002, 23:53

ik bedoel maar:rolleyes:

tatouzient
ewa als 80% leden imazighen zijn, waarom erkent hij deze ni?? :confused: bisous xxx ps van waar heb je het da 80% van de leden imazighen zijn??

moslima_ana
ik ben daar toevallig lid van ;)

tatouzient
10-12-2002, 23:54
Origineel gepost door Najib26 Wat een domme post. Alsof andere partijen de berbers wel erkennen. wat vind je er zo dom aan?? er is zo veel lof over deze partij, ook de andere kant mag gezegd worden, toch?? en btw ieder hoe hij/zij er over denkt... bisous xxx

tatouzient
10-12-2002, 23:55
Origineel gepost door -xxx-Rachida ik bedoel maar:rolleyes: je bedoelt wat?? :confused:

tatouzient
10-12-2002, 23:57
Origineel gepost door moslima ana ik ben daar toevallig lid van ;) okay, cool :D dan kun je direct zeggen of dit waar is of ni?? want als het zo ni is, dan gaat iemand het toch ni op een site zetten toch?? bisous xxx

Tnawie
10-12-2002, 23:58
als ze de belgische politie achter de hielen zitten om ze dan te filmen....., hoe zij marocs behandelen..... dan gaan ze niet eerste aan die marocs vragen of ze berber zijn of arabische. ze3ma als het berbers zijn dat zij die films gaan weggooien :confused:

moslima_ana
10-12-2002, 23:58
Origineel gepost door tatouzient okay, cool :D dan kun je direct zeggen of dit waar is of ni?? want als het zo ni is, dan gaat iemand het toch ni op een site zetten toch?? bisous xxx schrijf je in meisje, dan weet je ook de fijne daarvan :)

Najib26
11-12-2002, 00:00
Origineel gepost door tatouzient ewa als 80% leden imazighen zijn, waarom erkent hij deze ni?? :confused: bisous xxx ps van waar heb je het da 80% van de leden imazighen zijn?? Hebben andere partijen gezegd: berbers bestaan? Waarom zeurt niemand daarover? Laat deze mensen met rust en ga de Kuffar niet helpen!!!

tatouzient
11-12-2002, 00:01
Origineel gepost door Tnawie als ze de belgische politie achter de hielen zitten om ze dan te filmen....., hoe zij marocs behandelen..... dan gaan ze niet eerste aan die marocs vragen of ze berber zijn of arabische. ze3ma als het berbers zijn dat zij die films gaan weggooien :confused: daar heeft het ni mee te maken, kheb net het stukje gelezen da het ael de imazighen ni erkent (of dit waar is Allahoe allem) maar dan kwam er bij mij een vraag op van: de meeste mharba hier zijn bijna allemaal imazighen?? :confused: dus wa je vraag te maken heeft mt het artikel da geplaats is snap ik ni :confused: bisous xxx

tatouzient
11-12-2002, 00:05

Origineel gepost door Najib26 Hebben andere partijen gezegd: berbers bestaan? Waarom zeurt niemand daarover? Laat deze mensen met rust en ga de Kuffar niet helpen!!! wat heeft kuffar hier nu weer mee te maken?? tjongens toch. ik leg je ff uit: ael staat hier in antwerpen groot, om te zeggen da het veel mgarba achter zich heeft, de meeste allemaal imazighen, maar dan lees ik dit artikel da er eigenlijk nergens staat da imazighen door ael worden erkent?? da vond ik ff raar, en kwou gewoon ff mening van andere imazighen horen!! dit heeft helemaal nix te maken mt kuffar!!! het artikel van hier boven is geplaats op de imazighen site zoals ik al vermeld heb... er is een platform van imazighen, maar is alom ni bekend ... spijtig genoeg... bisous xxx

Pagina's : [1] 2