Bekijk originele versie : Bronchites kom je er snel vanaf?
HMverslaafd
15-06-2010, 19:26
Salam aleykoem dames en heren msschien:hihi:
Vraagje, mijn moeder heeft bronchites, ze hoest elke nacht en overdag heeft ze nergens last van.
ze heeft antibiotica gekregen en een pufje!
maar komt ze er gauw vanaf? voor de mensen die het ooit gehad hebben?
btw voor de mensen die niet weten wat het is bronchites is een soort hoest bij je luchtwegen ofzo:maf2:
Shoukrane:sjans:
Muslim_NL
15-06-2010, 19:40
Sinds hoelang heeft ze het al? Is ze ook kortademig of is het alleen hoesten? Slijm? Koorts? Pijn bij ademen? Afvallen?
Heeft ze ook last van opgezwollen dikke benen? En moet ze vaak plassen 's nachts? Kan ze plat liggen zonder kortademig te worden?
HMverslaafd
15-06-2010, 19:51
Sinds hoelang heeft ze het al? Is ze ook kortademig of is het alleen hoesten? Slijm? Koorts? Pijn bij ademen? Afvallen?
Heeft ze ook last van opgezwollen dikke benen? En moet ze vaak plassen 's nachts? Kan ze plat liggen zonder kortademig te worden?
Salam, bedankt voor je hulp be3da aller eerst!! sinds vorige week ong.
Het enige wat ze heeft is dus het hoesten in de nacht, en ze wordt misselijk als ze hoest.
Thats all. Maar ik vraag me af hoelang het meestal duurt zo een bornchites, want we gaan 9e van de maand juli op vakantie.
En gaat niet door als ze het nog heeft.
En aangezien ik geen ervaring heb met bronichites weet ik niet hoelang het meestal duurt.
:jammer:
shokran
Muslim_NL
15-06-2010, 20:09
Als het echt bronchitis is, gaat dat voor die tijd inshallah wel over. Helpen de pufjes tegen het hoesten? En is het zo dat ze als ze hoest heel hard en vaak achter elkaar hoest? En direct na het hoesten voor seconden ook heel moeilijk ademt? Dan zou het misschien nog kinkhoest kunnen zijn. Dat begint vaak zo, dat mensen dan 's avonds beginnen met hoesten.
HMverslaafd
15-06-2010, 20:39
Als het echt bronchitis is, gaat dat voor die tijd inshallah wel over. Helpen de pufjes tegen het hoesten? En is het zo dat ze als ze hoest heel hard en vaak achter elkaar hoest? En direct na het hoesten voor seconden ook heel moeilijk ademt? Dan zou het misschien nog kinkhoest kunnen zijn. Dat begint vaak zo, dat mensen dan 's avonds beginnen met hoesten.
Dankjewel voor je reactie jongeman!
Ze is ervoor naar de dokter geweest, die zij bronchitis, ikh oop insha allah wel dat ze gauw beter wordt!
Hmm k zou he tniet weten, ik ga het er straks even vragen, ik vroeg wel of ze last van benauwdheid had, maar dat had ze niet zegt ze.
dus allah o3lam.
Dankjewel:love: hoe weet jij dit allemaal?? ben je zelf dokter?
Muslim_NL
15-06-2010, 21:39
Neen ;).
HMverslaafd
15-06-2010, 21:55
Neen ;).
Ow waga, Heb je het zelf gehad??
Muslim_NL
15-06-2010, 22:02
Bronchitis? Vast wel. Jij vast ook :D. Iedereen zo een beetje.
HMverslaafd
15-06-2010, 22:12
Bronchitis? Vast wel. Jij vast ook :D. Iedereen zo een beetje.
echt?:haha: nooit gemerkt.
missriffia21
15-06-2010, 23:07
Brochites is een lichte vorm van astma. Daar kom je niet 123 vanaf......Het kan ook ouderdomsastma zijn, maar als ze alleen hoest en geen last heeft van benauwdheid en kortademigheid, denk ik dat ze gewoon last heeft van een vervelende hoest, maar daar had ze een hoestdrankje voor moeten krijgen. Waar je even op moet letten is of ze niet een piepend geluid maakt als ze slaapt. Als het niets ergs is dan zal ze na de pufjes ervan af zijn, Insahallah.
Ik heb zelf van jongs af aan brochites gehad maar sinds mijn 18de niet meer,Alhamdoelilah..heel soms nog kortademig.Mijn dochtertje heeft een benauwdheidsaanval gehad en heeft een weekje in het ziekenhuis gelegen voor verneveling en daarna overgestapt op pufjes en toen was het snel weer goed. Tip die ik van een verpleegster heb gekregen is in Marokko naar de zee gaan omdat in Marokko de lucht niet zo droog is als hier in Nederland. Ik wens je moeder veel beterschap toe en Insahallah zal ze gauw weer de oude worden.
Mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel van je.
Fijne vakantie alvast
HMverslaafd
15-06-2010, 23:19
Brochites is een lichte vorm van astma. Daar kom je niet 123 vanaf......Het kan ook ouderdomsastma zijn, maar als ze alleen hoest en geen last heeft van benauwdheid en kortademigheid, denk ik dat ze gewoon last heeft van een vervelende hoest, maar daar had ze een hoestdrankje voor moeten krijgen. Waar je even op moet letten is of ze niet een piepend geluid maakt als ze slaapt. Als het niets ergs is dan zal ze na de pufjes ervan af zijn, Insahallah.
Ik heb zelf van jongs af aan brochites gehad maar sinds mijn 18de niet meer,Alhamdoelilah..heel soms nog kortademig.Mijn dochtertje heeft een benauwdheidsaanval gehad en heeft een weekje in het ziekenhuis gelegen voor verneveling en daarna overgestapt op pufjes en toen was het snel weer goed. Tip die ik van een verpleegster heb gekregen is in Marokko naar de zee gaan omdat in Marokko de lucht niet zo droog is als hier in Nederland. Ik wens je moeder veel beterschap toe en Insahallah zal ze gauw weer de oude worden.
Mocht je nog vragen hebben hoor ik het wel van je.
Fijne vakantie alvast
Dankjeweeeeeeel lieveschat voor je reactie!:sjans:
Nee ze heeft geen last van benauwdheid, ze heeft er overdag sowieso echt toaal geen last van!
Maar zodra de avond begint, begint het hoesten weer.
Ze doet geen oog dicht.
En tijdens het hoesten wordt ze zo misselijk, dat ze bijna moet overgeven.
Verder heeft ze dus antibiotica gekregen en die pufjes en schijnt het bronchites te zijn volgens de dokter.
Maar k vraag me nu af is het een soort van ziekte of gwn een soort griep??
Shoukrane habiba:sjans: Moge je lieve kleine engeltje Genezen en jij ook insha'allah.
En nog bedankt:sjans:
Muslim_NL
18-06-2010, 22:46
Bronchitis is toch een ontsteking van de bronchieën? Ik zie weer eens het verband niet tussen astma en bronchitis. Tenzij je moeder rookt, rokers kunnen chronische bronchitis hebben, dat heet COPD.
HMverslaafd
19-06-2010, 11:07
Bronchitis is toch een ontsteking van de bronchieën? Ik zie weer eens het verband niet tussen astma en bronchitis. Tenzij je moeder rookt, rokers kunnen chronische bronchitis hebben, dat heet COPD.
Nee gek mijn moeder rookt niet! ik vat het ook niet.. want ze heeft geen last van ademhaling:traan1:
ManneQuiin
15-07-2010, 23:39
Bronchitis is een chronisch ziekte dwz dat het voor de rest van je leven blijft.. (9 vd 10 keer) het kan ook zijn dat je moeder gewoon luchtweg infectie heeft dat veroorzaakt ook veel hoesten en benauwdheid.. dat is goed te behandelen met antibiotica en eventueel een pufje maar heeft meestal ook wel zn tijd nodig.
Hey meid ik heb bronchites gehad ben er gelukkig wel vanaf maar bij mij ging het als volgt ik ging naar de dokter en daar kreeg ik 3 soorten pufjes van in 3 kleuren de ene was lichtblauw met donkerblauw de 2e was lichtpaars met donker paars en de 3e pufje was licht oranje met donker oranje..
Die heb elke dag moeten gebruiken 3x per dag..weet eigenlijk niet meer hoe lang ik het had maar ongv na een half jaartje/12 maanden had ik er geen last meer van..dus ik raad het je moeder echt aan om dat pufje regelmatig te gebruiken hoop dat je hier wat aan hebt..
Als je nog vragen hebt kun je altijd bij me terecht!
Nou meid Ik wens je moeder veel beterschap toe en onthou het heeft echt tijd nodig..
Liefs.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.