Bekijk originele versie : problemen met baas
broeder-fi-dien
12-06-2010, 00:00
Ik werk als maatschappelijk werker. Ben zelf van Marokkaans komaf en ik zoals de meeste Marokkanen veel Marokkanen. Incidenteel praat ik wel eens met andere Marokkanen bv in de moskee of in de stad en daar zitten sommige erbij die niet bekend zijn bij de politie. Ik heb daar al afstand van genomen omdat ik vanwege mijn werk weinig vrije tijd meer heb en dat goed benut. Maar omdat onze marokkaanse gemeenschap gehecht is en best klein kent iedereen elkaar. Vandaag kreeg ik van de politie een telefoontje en ze vroegen aan mij of ik langs wilde komen om wat over mij funtie te vertellen. Eenmaal aangekomen begonnen ze gelijk met de deur in huis vallen van het kan niet dat wij met jou overleggen en in de avond zit je met die marokaanse tuig in de auto etc. Nou jullie mogen gerust weten dit heeft mij echt diep geraakt. Ze zeggen tegen mij zo van we vertrouwen je niet en willen dus ook niet meer dat je bij overleggen erbij zit. Ze zeggen als er een overleg is en ik zit daar bij gaan ze opstaan en lopen ze weg totdat ik bewijs dat ik geen contact meer met ze heb. Ik vind dit echt belachelijk want ik heb allang geen contact meer met ze maar als ik ze een keer tegen kom in de stad of ergens praat ik dat is niet te vermijden. Vervolgens zeiden ze ook dat ze het niet naar mijn werkgever gingen communiceren maar het kan wel zo zijn dat ze ooit dan vragen waarom ik niet bij overleggen zit waar ook de politie erbij zit maar ik zat er echt mee en heb dat zelf maar gedaan. Toen ik met mijn teamleider ging praten werd ik zo emotineel dat ik ervan moest huilen dit komt echt nooit voor dat ik ging huilen maar het raakte mij omdat je je best doet en je wordt nog niet geaccepteerd. Nu is mijn contract bijna verlopen ze deden eerst moeilijk om mijn baard en nu heb ik elhamduliah een mooie baard en daar zijn ze nu aan gewend geraakt maar. Nadat ik mijn teamleider heb gesproken is hij met de politie gaan praten ik weet natruulijk niet wat ze allemaal over mij hebben gezegd. Nu ben ik bang dat ik door dit gedoe mijn contract niet verlengd krijgt en ik voel me echt gekwetst door deze agent. Hij kwam met termen en het leek alsof ik een crimineel was. Mijn vraag is wat kan ik doen want dit pik ik echt niet. DIt is echt iets waar we allemaal op moeten letten want blijkbaar wordt je NOOIT geaccepteerd het is nooit goed met ze. Mijn vrouw wordt ook getreiterd vanwege haar hoofddoek op haar werk etc maar dat terzeide.
zijn er broeders of zusters die zo iets soort gelijks hebben meegemaakt en wat kan ik doen want dit is echt balachelijk je mag dus gewoon met niemand meer praten
Simssima
12-06-2010, 00:14
dit is wel een nare streek
ik vind het juist goed dat je die tuig weleens aanspreekt hier zou je je punt eigelijk mee moeten maken
maatschappelijk werkers zijn er toch om met dat soort lui te communiceren
ze kunnen je niks maken doen ze dat wel heb je een hele goeie reden om ze aan te klagen
Gair inshallah
Pavel_Nedved
12-06-2010, 00:42
Smaad ?
microsoft
12-06-2010, 00:58
eerstvolgende gesprek met die mensen is een geluidsopname maken. alles wat vaststaat is mooi meegenomen in een eventueel proces later. Trouwens een nonsensverhaal, want als politieagent kun je ook foute vrienden hebben. die screenen ze alleen op familie.
broeder-fi-dien
12-06-2010, 11:55
Ja maar ik denk niet dat er nog een gesprek komt. Het is nu afwachten wat mijn werkgever gaat doen en ik weet zeker dat bij het gesprek de politie er nog druk achter heeft gezet zovan jullie moeten oppassen wie jullie in kuip hebben etc en dat is echt een naaistreek van ze
woningruilspoed
15-06-2010, 20:30
en dat te bedenken dat pvv, mischien in de regering komt.
weet je er is al innerlijke haat naar marokanen toe, het maakt nu niet uit wat voor baan je hebt, je zult altijd vergeleken worden met anderen, je zult altijd wel in een hoekje geduwd worden.
het enigste probleeem aan dit is doe rustig, ga niet te veel daar op in doe je werk goed, hou liever afstand van alles en zoek een anderen baan.
want als je er teveel op in gaat kan het niet goed voor je worden.
ik heb dit meegemaakt maar dan op een anderen manier.
Parfummetje
15-06-2010, 20:53
Ik kan mij best voorstellen dat de politie wantrouwend is als je niet vanwege je werk met die jongens optrekt. Ik ken genoeg maatschappelijk werkers van Marokkaanse afkomst die voor hun werk optrekken met hangjongeren/probleemjongeren. Daar is niets mis mee, zolang je een goed verhaal hebt.
Maar als het je matties zijn en tegelijkertijd zit je bij politieoverleggen waar besproken wordt hoe ze die jongens willen aanpakken, vind ik het niet gek dat ze niet meer willen dat je erbij zit.
laat ze met bewijzen komen
112233moh
16-06-2010, 09:04
Salamoe alaikoem
Akhi kun je niet met je werkgever hierover hebben? dat je even rustig in een ruimte bespreekt. dat helpt wel eens, gooi er alles deruit wat jij te zeggen hebt. en wees eerlijk tegen hem, dat zal hij dan ook doen. en vertrouw op Allah swt! Moge Allah het voor je vergemakkelijk inschallah en je vrouw, want deze tijd leven we echt in de hel.
Sellaam broeder,
Ik denk dat de politie bang is dat je wat 'vertrouwelijke info' overdraagt aan de desbetreffende personen/ partij, vandaar de reactie. Maar ghier insha-Allah. Er gaat niet boven De Wil van Allah swt.
Maar 1 ding meot je duidelijk kenbaar maken en dat is dat je prive en zakelijk strikt gescheiden houdt.
Daarnaast moet je voorstellen ( indien dit niet reeds gedaan is ) om een geheimhouding te ondertekenen. Daarmee toon je ook aan dat je je werk serieus neemt.
Wij moslims worden sinds het bestaan van de Islam als vreemden gezien.
Ghier insha-Allah en moge Allah je helpen en beschermen tegen het Kwade, amien.
Sun-Kissed
16-06-2010, 14:23
Je hebt toch een geheimhoudingsplicht? Dus de politie heeft niets te vrezen of wantrouwig te zijn als je dat papiertje hebt ondertekend. Je moet nog een keer met ze praten en de situatie nu uitleggen zoals in je verhaal.
ghazouani
16-06-2010, 14:24
ik heb een soort gelijke incident meegemaakt, ik werk bij een stichting en mijn kind zat op de islamitische school die falliet werd verklaard. ik kwam samen met een andere mevr op televisie at5 om daar over te praten plus ik reageerde op een advertentie in de krant die over de islamitische school ging. dat hebben ze gezien en wilde met mij een gesprek, dat ik mij daar buiten moest houden, ik heb duidelijk laten weten dat ik het niet over mij werk heb maar over de school. ik sta ook niet achter wat ze van mijn vragen ,dat heb ik ze ook verteld.
ik vind dat je goed moet onderzoeken of ze dat wel van je mogen vragen
als je lid bent van de fnv kun bij hun laten inlichten en anders informatie vragen bij zo'n gratis spreek uur bij een advokaat dan sta je sterker in je schoenen. heel veel sterkte
M_Signore
16-06-2010, 17:13
Broer,
Als politiezijnde mag je zelfs met Mohammed B. aan tafel als hij tenminste niet wordt vervolgd. Het is een mens en dat ben jij ook. Jij mag en hebt de vrijheid om met iedereen te praten. Ik zou dat echter vermijden om dit soort kwesties te voorkomen.
Maargoed. Ik adviseer je om een advocaat te nemen.
Bespreek de mogelijkheden. Jouw vrouw en jij moeten stevig in hun schoenen staan en niet over je laten lopen.
Je bent een Moslim El Hamdoelilah. Jij en Allah is alles wat je nodig hebt. Zoals je jij je verhaalt verteld spelen ze het keihard. Ik zou zeggen speel het twee keer zo hard ;)
pretador
19-06-2010, 21:05
broer je zal nooit van je leven geaccepteerd worden in deze stink land, daarom moet je ook niet je best doen om te bewijzen dat je soort van wil integreren, daarom zeg ik altijd fuck nederland ik ben marokaan ik blijf marokaan en als ze mij niet willen accepteren hoe ik ben dan kunnen ze direct dood vallen en het liefst ter plekke nog, kaaskoppen zijn de grootste viezerikken en mietjes die er zijn.
Pavel_Nedved
19-06-2010, 21:42
broer je zal nooit van je leven geaccepteerd worden in deze stink land, daarom moet je ook niet je best doen om te bewijzen dat je soort van wil integreren, daarom zeg ik altijd fuck nederland ik ben marokaan ik blijf marokaan en als ze mij niet willen accepteren hoe ik ben dan kunnen ze direct dood vallen en het liefst ter plekke nog, kaaskoppen zijn de grootste viezerikken en mietjes die er zijn.
Ja tuurlijk.... waarom altijd een vinger wijzen naar de ander ?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.