Bekijk originele versie : problemen met baas
broeder-fi-dien
12-06-2010, 00:00
Ik werk als maatschappelijk werker. Ben zelf van Marokkaans komaf en ik zoals de meeste Marokkanen veel Marokkanen. Incidenteel praat ik wel eens met andere Marokkanen bv in de moskee of in de stad en daar zitten sommige erbij die niet bekend zijn bij de politie. Ik heb daar al afstand van genomen omdat ik vanwege mijn werk weinig vrije tijd meer heb en dat goed benut. Maar omdat onze marokkaanse gemeenschap gehecht is en best klein kent iedereen elkaar. Vandaag kreeg ik van de politie een telefoontje en ze vroegen aan mij of ik langs wilde komen om wat over mij funtie te vertellen. Eenmaal aangekomen begonnen ze gelijk met de deur in huis vallen van het kan niet dat wij met jou overleggen en in de avond zit je met die marokaanse tuig in de auto etc. Nou jullie mogen gerust weten dit heeft mij echt diep geraakt. Ze zeggen tegen mij zo van we vertrouwen je niet en willen dus ook niet meer dat je bij overleggen erbij zit. Ze zeggen als er een overleg is en ik zit daar bij gaan ze opstaan en lopen ze weg totdat ik bewijs dat ik geen contact meer met ze heb. Ik vind dit echt belachelijk want ik heb allang geen contact meer met ze maar als ik ze een keer tegen kom in de stad of ergens praat ik dat is niet te vermijden. Vervolgens zeiden ze ook dat ze het niet naar mijn werkgever gingen communiceren maar het kan wel zo zijn dat ze ooit dan vragen waarom ik niet bij overleggen zit waar ook de politie erbij zit maar ik zat er echt mee en heb dat zelf maar gedaan. Toen ik met mijn teamleider ging praten werd ik zo emotineel dat ik ervan moest huilen dit komt echt nooit voor dat ik ging huilen maar het raakte mij omdat je je best doet en je wordt nog niet geaccepteerd. Nu is mijn contract bijna verlopen ze deden eerst moeilijk om mijn baard en nu heb ik elhamduliah een mooie baard en daar zijn ze nu aan gewend geraakt maar. Nadat ik mijn teamleider heb gesproken is hij met de politie gaan praten ik