Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Reactie op A-haselhoef's openbrief aan Osma Bin laden.

Pagina's : [1] 2 3 4

LZN
06-08-2004, 12:35

Salamoe'alaikoem Warahmatoelahhi wabarakatoe A_ Haselhoef, Allahoe Akbar Allahoe Akbar Allaho Akbar!!! Ik getuig dat er geen God is dan Allah (SWT) en ik getuig dat Profeet Mohamed (SWS) Zijn Boodschapper is.[/ COLOR] Vrede en vrede zij met mijn meest geliefde, leider, onderwijzer, voorbeeldige profeet Mohamed (SWS). De Profeet (SWS) heeft het geloof van Allah voltooid, overgebracht en adviseerde dit volk. Moge Allah tevreden zijn met de metgezellen van Profeet Mohamed (SWS) [COLOR=red]Buigt niet neer voor het Witte Huis in Washington, de Knesset in Jeruzalem en het Europese Parlement in Brussel! Moge Allah (SWT) het Witte Huis en de Knesset in Jeruzalem doen VERNIETIGEN met al hun criminele parlementsleden die Uw volk heeft verziekt en vernietigd. U schrijft een openbrief naar Osama Bin Laden waarin u een aantal dingen aan de kaak stelt. Zo gaat u er al persoonlijk vanuit dat Osama Bin Laden de fysieke persoon is achter de aanslagen van 11 september in USA. Tot op heden heeft niemand bewezen dat de persoon Osama Bin Laden de aanslagen van 11 september georganiseerd heeft. Ik geloof zelf NIET dat Osama Bin Laden de vrdachte is van deze aanslagen. Waarom niet? Omdat hij, zover mijn kennis daarover strekt, met zijn integere persoonlijkheid in de jaren 80 als Mujahid, strijder op de weg van Allah (SWT) gevochten heeft tegen de criminele ongelovige communistische Russen. Bovendien geloof ik ook niet dat de beelden van Osama Bin Laden die door Al Jazeera en CNN uitgezonden worden ECHT zijn. Mocht het wel zo zijn dan hadden de criminele leden van het Witte Huis aan de hand van de beelden de locatie oftewel de verblijfplaats van Osama Bin laden al ee lange tijd kunnen achterhalen. Ik als moslim mag er dan vanuit gaan dat ik niet twijfel in de integriteit van deze man. Het zou mij niet verbazen dat de vijanden van Allah (SWT) achter deze aanslagen zitten om zo de wereldsituatie in haar onevenwicht te brengen. Er zijn talloze voorbeelden van criminelen die dit soort wandaden plegen tegen de mensheid. Voor de Islam maakt het niet uit want de moslim staat altijd paraat voor vrede en Jihaad. Ik zeg dan ook: "Wil je vrede, pak mijn hand, wil je oorlog, dan zal ik op de weg van Allah (SWT) jou bestrijden." Opmerkelijk is ook dat je het had over de vele miljoenen moslims die in het westen hun bestaan hebben opgebouwd. Wat wilt u daarmee zeggen? Ik proef hieruit dat je dan maar geen Jihaad mag voeren tegen de vijanden van Allah (SWT) in Washington? Ik wil u eraan herinneren toen Profeet Mohamed (SWS) fel bestreden werd in Mekka in de eerste perioden van zijn Profeetschap. Het criminele volk van Qorais (het volk dat zich keerde tegen het Profeetschap van Mohamed SWS) organisseerde de meest vreselijke activiteiten om het geloof van Mohamed (SWS) te doen stoppen. Zo werd een economische boycot ingesteld tegen de volgers van Profeet Mohamed (SWS), vrouwen en mannen werden vermoord en dat alleen maar, omdat zij kozen voor het geloof van Profeet Mohamed (SWS). De Profeet (SWS) had het erg moeilijk en werd ook erg emotioneel van, maar hij bleef doorgaan met het geloof van Allah SWT te verkondigen: SOBHANNALAH! Hiermee wil ik dus zegen dat die opmerking van u hierover dus van de tafel geveegd kan worden. Al zullen moslims moeten lijden, en met mij er ok bij in Nederland bijvoorbeeld omwille van ht gloof van Alah SWT. Weet dat Aboe Bakker Siddiq Raddiallahoegen in de grot met Profeet Mohamed SWS ernstig BANG was toen zij gedwongen werden te verstoppen in de grot. Zij waren toen op de lucht geslagen voor de vijanden van Allah SWT. Aboe Bakker vreesde NIET voor zijn leven of die van Profeet Mohamed SWS, maar hij VREESDE voor de beeindiging van het geloof van de Islam: SOEBHANALAH! Allah SWT zond de Profeet Mohamed SWS een stuk uit de koran: "Weest NIET bang, Allah is met ons". Ik denk dat dat het verschil is met uw instelling van nu A_Haselhoef. Moge Allah SWT ons doen sterk maken opdat wij ook deze instelling in onze harten krijgen voor de Islam. Ik als moslim ben hier in Nederland geboren, voel me Nederlander en Marokkaan. Ik heb ook hier mijn werk. Ik zal mijn geloof nooit opgeven voor de wereldse zaken. Al geven zij mij het presidentschap van Nederland of de USA bij wijze van. Alles is tijdelijk wat Allah (SWT) heeft geschapen. wasalamoe'alaikoem warahmatoelahi wabarakatoe..

jamalb6
06-08-2004, 13:19
Barrak allahu feek! Diegene die dit tegenspreekt is een aanhanger van Bush en sharon!!! En nu ga ik naar het vrijdaggebed inshallah!

Noena
06-08-2004, 13:55
Origineel gepost door jamalb6 Barrak allahu feek! Diegene die dit tegenspreekt is een aanhanger van Bush en sharon!!! En nu ga ik naar het vrijdaggebed inshallah! Ik vind het onboeiend..Maakt dat me dan ook meteen een aanhanger van Bush en Sharon?

jackomaroq
06-08-2004, 14:24
Origineel gepost door jamalb6 Barrak allahu feek! Diegene die dit tegenspreekt is een aanhanger van Bush en sharon!!! En nu ga ik naar het vrijdaggebed inshallah! Wel van die k*ontjes voor je afblijven he?! WuhahahWuhahaha....

Peej
06-08-2004, 14:25

Origineel gepost door jamalb6 Barrak allahu feek! Diegene die dit tegenspreekt is een aanhanger van Bush en sharon!!! En nu ga ik naar het vrijdaggebed inshallah! Jij bent net zo erg als Bush. "Wie niet voor ons is is tegen ons"

rnaj
06-08-2004, 14:31
Origineel gepost door jackomaroq Wel van die k*ontjes voor je afblijven he?! WuhahahWuhahaha.... Tja, ben benieuwd of ie tijdens het gebed aan zijn eigen discussie denkt... :hihi: Waarschijnlijk staat ie op de achterste rij, het leven is te kort om risico te nemen

zoekertje75
06-08-2004, 15:32
Origineel gepost door Nousratakoum Salamoe'alaikoem Warahmatoelahhi wabarakatoe A_ Haselhoef, Allahoe Akbar Allahoe Akbar Allaho Akbar!!! [COLOR=red]Ik getuig dat er geen God is dan Allah (SWT) en ik getuig dat Profeet Mohamed (SWS) Zijn Boodschapper is.[/ COLOR] Vrede en vrede zij met mijn meest geliefde, leider, onderwijzer, voorbeeldige profeet Mohamed (SWS). De Profeet (SWS) heeft het geloof van Allah voltooid, overgebracht en adviseerde dit volk. Moge Allah tevreden zijn met de metgezellen van Profeet Mohamed (SWS)] as salaam alaykum, jij vroeg mij te reargeren bij deze.. ][/QUOTE] Buigt niet neer voor het Witte Huis in Washington, de Knesset in Jeruzalem en het Europese Parlement in Brussel! Moge Allah (SWT) het Witte Huis en de Knesset in Jeruzalem doen VERNIETIGEN met al hun criminele parlementsleden die Uw volk heeft verziekt en vernietigd.][/QUOTE] Ik vind dit veel te hard gesteld, iedereen moet ophouden elkaar de dood toe te wensen , hoeveel onschuldige slachtoffers moeten er nog vallen voordat de wereld wakker wordt???? Ik snap ook niet hoe je Allah kan vragen iets te vernietigen wat hij geschept heeft dat noem ik misbruik maken van de schone naam van Allah. De criminelen en slechte mensen krijgen hun straf!! ][/QUOTE] U schrijft een openbrief naar Osama Bin Laden waarin u een aantal dingen aan de kaak stelt. Zo gaat u er al persoonlijk vanuit dat Osama Bin Laden de fysieke persoon is achter de aanslagen van 11 september in USA. Tot op heden heeft niemand bewezen dat de persoon Osama Bin Laden de aanslagen van 11 september georganiseerd heeft. Ik geloof zelf NIET dat Osama Bin Laden de vrdachte is van deze aanslagen. Waarom niet? Omdat hij, zover mijn kennis daarover strekt, met zijn integere persoonlijkheid in de jaren 80 als Mujahid, strijder op de weg van Allah (SWT) gevochten heeft tegen de criminele ongelovige communistische Russen. Bovendien geloof ik ook niet dat de beelden van Osama Bin Laden die door Al Jazeera en CNN uitgezonden worden ECHT zijn. Mocht het wel zo zijn dan hadden de criminele leden van het Witte Huis aan de hand van de beelden de locatie oftewel de verblijfplaats van Osama Bin laden al ee lange tijd kunnen achterhalen. Ik als moslim mag er dan vanuit gaan dat ik niet twijfel in de integriteit van deze man. Het zou mij niet verbazen dat de vijanden van Allah (SWT) achter deze aanslagen zitten om zo de wereldsituatie in haar onevenwicht te brengen. Er zijn talloze voorbeelden van criminelen die dit soort wandaden plegen tegen de mensheid. Voor de Islam maakt het niet uit want de moslim staat altijd paraat voor vrede en Jihaad. Ik zeg dan ook: "Wil je vrede, pak mijn hand, wil je oorlog, dan zal ik op de weg van Allah (SWT) jou bestrijden." ][/QUOTE] Ik weet ook niet zeker of Osama bin Laden iets te maken heeft met de aanslagen , maar het zijn ws wel terroristische groepen die op een zeer laag niveau hun standpunt kenbaar maken..(misschien is Hasselhoef wat te vroeg met deze stelling??) Jammer genoeg moeten ze dit soort middelen aangrijpen om de wereld te laten zien dat het menens is.. Waar blijft men met de vreedzame Islam, de florerende cultuur , het vooruitstrevende geloof.. Ook vraagt Hasselhoef zich af waar Osama bin Laden het vandaan haalt om Afghanistan zo te misbruiken onder de noemer Islam , wie heeft hem daar gekozen als leider? Osama bin Laden strijdt op de manier die volgens mijn idee de Islam als laatste mogelijkheid ziet, hij stijdt tegen de ongelovigen , maar heeft Allah dat in die zin geboden? Je kanmoeilijk de hele wereld uitroeien.. Jij stelt hier dat de vijanden van de Islam er waarschijnlijk achter zitten maar wie bedoel je dan ? de Joden de Christenen , de niet gelovigen? ][/QUOTE] Opmerkelijk is ook dat je het had over de vele miljoenen moslims die in het westen hun bestaan hebben opgebouwd. Wat wilt u daarmee zeggen? Ik proef hieruit dat je dan maar geen Jihaad mag voeren tegen de vijanden van Allah (SWT) in Washington? Ik wil u eraan herinneren toen Profeet Mohamed (SWS) fel bestreden werd in Mekka in de eerste perioden van zijn Profeetschap. Het criminele volk van Qorais (het volk dat zich keerde tegen het Profeetschap van Mohamed SWS) organisseerde de meest vreselijke activiteiten om het geloof van Mohamed (SWS) te doen stoppen. Zo werd een economische boycot ingesteld tegen de volgers van Profeet Mohamed (SWS), vrouwen en mannen werden vermoord en dat alleen maar, omdat zij kozen voor het geloof van Profeet Mohamed (SWS). De Profeet (SWS) had het erg moeilijk en werd ook erg emotioneel van, maar hij bleef doorgaan met het geloof van Allah SWT te verkondigen: SOBHANNALAH! Hiermee wil ik dus zegen dat die opmerking van u hierover dus van de tafel geveegd kan worden. Al zullen moslims moeten lijden, en met mij er ok bij in Nederland bijvoorbeeld omwille van ht gloof van Alah SWT. Weet dat Aboe Bakker Siddiq Raddiallahoegen in de grot met Profeet Mohamed SWS ernstig BANG was toen zij gedwongen werden te verstoppen in de grot. Zij waren toen op de lucht geslagen voor de vijanden van Allah SWT. Aboe Bakker vreesde NIET voor zijn leven of die van Profeet Mohamed SWS, maar hij VREESDE voor de beeindiging van het geloof van de Islam: SOEBHANALAH! Allah SWT zond de Profeet Mohamed SWS een stuk uit de koran: "Weest NIET bang, Allah is met ons". Ik denk dat dat het verschil is met uw instelling van nu A_Haselhoef. Moge Allah SWT ons doen sterk maken opdat wij ook deze instelling in onze harten krijgen voor de Islam. Ik als moslim ben hier in Nederland geboren, voel me Nederlander en Marokkaan. Ik heb ook hier mijn werk. Ik zal mijn geloof nooit opgeven voor de wereldse zaken. Al geven zij mij het presidentschap van Nederland of de USA bij wijze van. Alles is tijdelijk wat Allah (SWT) heeft geschapen. wasalamoe'alaikoem warahmatoelahi wabarakatoe. [/QUOTE] nogmaals vrede is het beste en ik vind dat Hasselhoef het heel mooi verwoord heeft, Jihad op die manier heb je niks aan , alleen maar ellende en verdriet. Ik ben absoluut niet pro-Bush (hem zouden ze samen met de idiote wereldleiders(sharon, bush, osama, saddam , etc, etc)ergens op een onbewoond eilandje minsten 3 jaar moeten laten bekoelen en ze vooral vrede indoctrinaties moet geven. ;) Wat ik dus bedoel is: Vrede komt van twee kanten , je kan niet de Joden of America of "het westen" overal verantwoordlijk voor stellen en ik vind dat Hasselhoef dat in zijn brief mooi heeft duidelijk gemaakt!! Saffie . misschien he ik het niet mooi verwoord maar mijn intentie is ok , ik be niet zo'n schrijver, meer een lezer..

jamalb6
06-08-2004, 17:55
Origineel gepost door jackomaroq Wel van die k*ontjes voor je afblijven he?! WuhahahWuhahaha.... Nog steeds gefrustreerd? :D

jamalb6
06-08-2004, 18:06
Origineel gepost door rnaj Tja, ben benieuwd of ie tijdens het gebed aan zijn eigen discussie denkt... :hihi: Waarschijnlijk staat ie op de achterste rij, het leven is te kort om risico te nemen Deze homo is dus ook nog steeds gefrustreerd? :giechel:

A_Haselhoef
06-08-2004, 18:53
Origineel gepost door Nousratakoum Salamoe'alaikoem Warahmatoelahhi wabarakatoe A_ Haselhoef, [B]Buigt niet neer voor het Witte Huis in Washington, de Knesset in Jeruzalem en het Europese Parlement in Brussel! Moge Allah (SWT) het Witte Huis en de Knesset in Jeruzalem doen VERNIETIGEN met al hun criminele parlementsleden die Uw volk heeft verziekt en vernietigd. In naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle Wa alaikoem salaam, Allah de Verheven roept ons op om onze verdragen na te komen en de verbonden die gesloten zijn na te komen en geen verraad te plegen. Een ieder die een Europees of Amerikaans verblijfsdocument accepteert gaat met dat land en haar inwoners een verbond aan. Een verbond waarin je te zamen met de burgers van dat land de grondwetten die in dat land zijn, accepteert. Kun je of wil je dit niet dan of als je het gevoel hebt dat je hier niet als moslim op een goede wijze kunt leven dan is de Hidjerah (emigratie) voor jou een verplichting geworden. U schrijft een openbrief naar Osama Bin Laden waarin u een aantal dingen aan de kaak stelt. Zo gaat u er al persoonlijk vanuit dat Osama Bin Laden de fysieke persoon is achter de aanslagen van 11 september in USA. Tot op heden heeft niemand bewezen dat de persoon Osama Bin Laden de aanslagen van 11 september georganiseerd heeft. Dat dacht ik ook. Ik heb zelfs een eigen 'draaiboek' gemaakt op welke wijze de aanslag ook uitgevoerd had kunnen worden. Dit heeft mij - terecht- veel kritiek opgeleverd. http://www.google.nl/search?q=cache:xNotW8jRgFsJ:www.maghrebonline.nl/forum2000/viewtopic.php%3FTopicID%3D1850+haselhoef+complot+v liegtuig&hl=nl Sommige onderzoeksjournalisten zeggen dat sommige moordernaars de gelegenheid krijgen van veiligheidsdiensten (Pim Fortuyn, Kennedy) om een politieke moord te begaan, soms worden zij zelfs geholpen - zonder dat men dat beseft-. Het bestaan van veiligheidsdiensten en hun staatsterroristische activiteiten in Zuid-Amerika bijvoorbeeld is een feit en ik acht hen tot elke denkbaar mogelijke scenario toe in staat, want het doel heiligt volgens hen elk mogelijk middel. Dus daarom had deze zinloze oorlog in Irak, Afghanistan voorkomen kunnen worden als de VS niet arrogant, hoogmoedig en wraakzuchtig waren geweest en het aanbod van de Taliban hadden geaccepteerd om OBL te berechten in Afghanistan onder leiding van een Internationale Islamitische rechtbank. Als men dit had gedaan, dan was net zoals het VN-tribunaal inzake Milosovic het een zaak geweest van '' bewijs en verdediging". Het geeft echter te bedenken dat het land van 'law en order' elke mogelijke internationale veroordeling wilt voorkomen, door zichzelf buiten de bevoegdheid van het Internationaal recht te plaatsen. OBL had als elke mogelijke verdachte terecht moeten te staan om zijn schuld of onschuld te bewijzen. Ik geloof zelf NIET dat Osama Bin Laden de vrdachte is van deze aanslagen. Waarom niet? Omdat hij, zover mijn kennis daarover strekt, met zijn integere persoonlijkheid in de jaren 80 als Mujahid, strijder op de weg van Allah (SWT) gevochten heeft tegen de criminele ongelovige communistische Russen. Bovendien geloof ik ook niet dat de beelden van Osama Bin Laden die door Al Jazeera en CNN uitgezonden worden ECHT zijn. Osama heeft inderdaad met veel eigen middel en met inzet van zijn leven veel goeds gedaan in de strijd tegen de Russen. Want je echter niet mag vergeten dat hij net zoals Saddam Hoessein deel uitgemaakt heeft van een politiek wat uitges******d is door de CIA. Mocht het wel zo zijn dan hadden de criminele leden van het Witte Huis aan de hand van de beelden de locatie oftewel de verblijfplaats van Osama Bin laden al ee lange tijd kunnen achterhalen. Ik als moslim mag er dan vanuit gaan dat ik niet twijfel in de integriteit van deze man. Dat is je goed recht. Echter in alle boodschappen en ook deze laatste brief aan de Amerikanen keurt hij het de aanslagen van het WTC niet af. Alle grote Islamitische theologen hebben keer op keer deze aanslagen op burgers en niet militaire doelen afgewezen als niet Islamitische zijnde. Waarom als OBL onschuldig hieraan is, ontkent hij deze aanslagen niet? Het klopt, hij heeft ze ook niet opgeist. Maar hij heeft wel de daders geprezen en verheerlijkt. Wat dat betreft is hij dan voor mij wellicht niet fysiek verantwoordelijk geweest, maar hij draagt wel spirituele en geestelijke verantwoordelijkheid voor dit soort misdaden tegen de menselijkheid. Het zou mij niet verbazen dat de vijanden van Allah (SWT) achter deze aanslagen zitten om zo de wereldsituatie in haar onevenwicht te brengen. Er zijn talloze voorbeelden van criminelen die dit soort wandaden plegen tegen de mensheid. [quote] Dat kan heel goed zijn. Waar wij moslims echter voor moeten waken is dat wij geen misdaden goedkeuren. Het maakt niet uit wie geweld of moord pleegt. Een moord is een moord. In het geval van Israeliers of Palestijnen, bestaat er mijns inzien niet iets als een goede moordpartij. Dit betekent niet dat ik mensen, met behulp van mijn intelligentie of emotie niet zou kunnen begrijpen, maar het betekent dat ik op basis van mijn geweten een dergeljik gedrag, zeker niet van een moslim, kan en wil accepteren. [quote]Voor de Islam maakt het niet uit want de moslim staat altijd paraat voor vrede en Jihaad. Ik zeg dan ook: "Wil je vrede, pak mijn hand, wil je oorlog, dan zal ik op de weg van Allah (SWT) jou bestrijden." Ali r.a. ging met een ezel naar de Jihad, zodat wanneer hij de vijand zou ontmoeten, hijzelf niet kon wegvluchten en wanneer de vijand zou wegvluchten hij hen niet achterna kon opjagen. Opmerkelijk is ook dat je het had over de vele miljoenen moslims die in het westen hun bestaan hebben opgebouwd. Wat wilt u daarmee zeggen? Ik proef hieruit dat je dan maar geen Jihaad mag voeren tegen de vijanden van Allah (SWT) in Washington? Wij -miljoenen moslims- zijn ook een deel van het westen. Doormiddel van participatie op de arbeidsmarkt en de politieke besluitvorming kunnen wij invloed uitoefenen. Daarom is het argument wat OBL gebruikt 'wij tegen zij' vals. Daar ik overtuigend heb aangetoond dat ' wij is niet wij en jullie is niet jullie' maar dat de waarheid en de samenstelling van beiden groepen veel verscheider ligt dan OBL doet voorkomen. Ik wil u eraan herinneren toen Profeet Mohamed (SWS) fel bestreden werd in Mekka in de eerste perioden van zijn Profeetschap. Het criminele volk van Qorais (het volk dat zich keerde tegen het Profeetschap van Mohamed SWS) organisseerde de meest vreselijke activiteiten om het geloof van Mohamed (SWS) te doen stoppen. Zo werd een economische boycot ingesteld tegen de volgers van Profeet Mohamed (SWS), vrouwen en mannen werden vermoord en dat alleen maar, omdat zij kozen voor het geloof van Profeet Mohamed (SWS). De Profeet (SWS) had het erg moeilijk en werd ook erg emotioneel van, maar hij bleef doorgaan met het geloof van Allah SWT te verkondigen: SOBHANNALAH! Is het nu een strijd tegen de Islam of is het een strijd om olie en macht? Als er in dit gebied eskimo's hadden gewoont denk je dat er geen strijd had geheerst? De eerste gebruikers van biologische oorlogsvoering waren de bezetters van het andere beloofde land, die aan de indianen gratis besmette dekens met pokken gaven. Beste broeder, het gaat niet zozeer om Islam het gaat om land, olie en macht. Het feit dat er echter moslims daar wonen is een prettige bijkomstigheid, die het mogelijk maakt hen naar de wapens te doen grijpen en hen tegen elkaar te doen laten vechten onder mom van het geloof overigens. Ik als moslim ben hier in Nederland geboren, voel me Nederlander en Marokkaan. Ik heb ook hier mijn werk. Ik zal mijn geloof nooit opgeven voor de wereldse zaken. Al geven zij mij het presidentschap van Nederland of de USA bij wijze van. Alles is tijdelijk wat Allah (SWT) heeft geschapen. wasalamoe'alaikoem warahmatoelahi wabarakatoe. Vele van onze broeders en zusters in de olie en andere delfstoffen rijke Islamitische landen doen dit wel. Daarom is de strijd tegen uitbuiting en onrechtvaardigheid gerechtvaardigd, echter de vijand zijn wijzelf op de allereerste plaats.

caprio
06-08-2004, 21:05
echter de vijand zijn wijzelf op de allereerste plaats. De jihad is in de eerste plaats een strijd tegen het kwaad in onszelf, wat dat betreft wens ik Nousratakoum veel sterkte en kracht in zijn geloof in Allah en de profeet toe, want het kwaad ligt als een adder onder zijn tong verscholen.

A_Haselhoef
06-08-2004, 21:45
Origineel gepost door achmad masha allah, mooi stuk broeder. bent u ervoor om een moslim zijn schuld of onschuld, desnoods bij een kafr rechtbank, te laten bewijzen? :confused: Het Islamitisch recht is veel ouder en heeft veel meer logischer jurispudentie dan het de opvolgers van het Romeinsrecht of de Angelsaksiche. In iedere geval in alle rechtspraken is iedereen schuldig totdat het tegendeel wordt bewezen. In het geval van OBL zou het interresant zijn om meer over de contacten en samenwerking tussen hem en de CIA te weten te komen. In iedere geval als OBL voor het Nederlands recht zou komen, dan zou Nederland hem formeel niet mogen uitleveren aan de VS omdat hij daar de doodstraf zou krijgen. De VS zou op dat moment hem desnoods geweld 'bevrijden' en hem ontvoeren naar de VS. Voor een Islamitische rechtbank zou hij overigens ook de doodstraf krijgen als het bewezen zou worden dat hij verantwoordelijk is geweest voor de aanslagen. Overigens zover ik altijd heb begrepen had Mullah Oemar hem ook verboden om aanslagen te plegen. Abdullah

MaarJong
07-08-2004, 13:06
heeft haselfhof wel ens meegedaan de jihad? zo nee, dan is zijn uitspraken niet geldig. ook al kent hij honderden islamisitsche boeken uit zijn hoofd... zijn uitspraken lijken op die van een islamistische geleerde die fatwa gaf over Al Haj terwijl hij nooit naar mekka is geweet..

maly_pense
07-08-2004, 18:22
Origineel gepost door Nousratakoum Ik ben het daar helemaal mee eens. Dat zijn de woorden van Allah SWT. Ik leg me darbij neer. Wilt u dan ook de uitleg hiervan geven. Of het een Medinische of mekkaanse vers is bijvoorbeeld, en wanneer dit stuk is neergedaald op mijn geliefde Profeet Mohamed SWS. Dit stuk heeft betrekking op een gebeurtenis, op haar plaats en tijdstip. Graag wens ik hier een uitleg wat met dit stuk bedoeld wordt. Ik wil u namelijk meegeven dat er vele stukken in de Koran heel wat anders geinterpreteerd worden door mensen. Ik denk damelijk zelf dat u met het plaatsen van dit stuk de aya (een stuk uit de Koran) uit haar verband haalt. Allah SWT wet het best.[B] Hier snap ik werkelijk niets van. Eerst zeg je dat je er helemaal eens bent en later roep je dat het uit zijn context is gehaald. Dus ben je er niet mee eens. Wat is die context dan wel ? Ook helemaal mee eens. Ik ben hier in Nederland geboren met en Marokkaanse achtergrond. Tot op heden hb ik geen of nauwelijks problemen in Nederland. Ik houd mij aan de regels van het land. Zeker aan die van de Grondwet. Ik ben verplicht als moslims zijnde daar respect voor te hebben. Ik ga een verbond aan met de burgers van dit land. Ik discriminer NIET, NIET naar ras, geloofof sexuele geaardheid van de mens. Ik behandel een ieder gelijk ongeacht de huidskleur, ras etc.. Hoe moet ik dan jouw uitlating zien dat homo's minder dan varkens en honden zijn ? ( http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&postid=5747768#post5747768) Bedoel je dat je die anderen ook minder dan varkens en honden acht ? Ik geef andersdenkenden en andere gelovige mensen, Christenen/ Joden/ Hindoe's/ Atheisten etc.. alle VRIJE ruimten om hun recht te kunnen uitoefenen. Ik heb er geen moeite als een kerk of synagoge bij mij in de wijk komt. Ik moedig dat alleen aan, liever een synagoge/ kerk dan een disco in mijn wijk. Het leven is meer dan enkel een rechtenkwestie.Hoe zou je reageren als je nauw met een homoseksuele collega zou moeten samenwerken. Zou je aan hem een dienst vragen bijv. ivm Ramadan en zou je bereid zijn ook een dienst voor hem te doen. Hoe zou je reageren als jouw dochter met een atheïst trouwt of dat je zoon zich homoseksueel beschouwt ? Ja wat bedoel je precies als je zegt dat je hun respecteert ? Nu draai ik de situatie eens om. De moslim wordt gediscrimineerd door de 'oorspronkelijke' bewoners van Nederland, de zogenaamde autochtonen. moslimvrouw met hoofddoek op wordt niet gezien als een volwaardige burger van Nederland. Volop discriminatie als het daarom gaat. . Worden de moslims wel gediscrimineerd enkel vanwege het moslim zijn. Werd de godsdienstvrijheid van El Moumni niet gerespecteerd ? Mogen moslims geen islamitische scholen stichten, mogen ze geen eigen politieke partijen oprichten, werken niet veel werkgevers mee aan dat hun moslim-werknemers hun verplichtingen jegens hun familie en de Islam kunnen voldoen. Is het niet zo dat verreweg de meeste vluchtelingen op dit moment uit moslims bestaan ? Of is het zo dat moslims net zogoed als christenen en hindoes, soms beperkingen ervaren, niet altijd hun zin krijgen ? 40 Procent van de bedrijven/ organisatie zal een moslim niet aannemen als deze zou solliciterenEen ZEER ERNSTIGE situatie lijkt mij . Ik ontken niet dat er vaak ethno-centristische elementen een rol spelen zeker bij de kleinere familiebedrijven. Echter dat is niet de enige factor: taalbeheersing, opleiding en sociale capaciteiten zijn zeker ook belangrijk in dit opzicht. Een moslima die plompverloren met een hoofddoek op sollicitatiegesprek gaat, kan de indruk wekken te weinig rekening met anderen te willen houden. Een medewerker die niet functioneert is een grote kostenpost voor een bedrijf, dus vandaar is het wel begrijpelijk dat kleine bedrijven huiverig zijn om mensen met een totaal afwijkende levensvisie aan te nemen.. De moskeeen krijgen NIET de vrije ruimte om gebouwd te worden. De hele buurt, lees de autochtonen, komt in opstand. Niets krijgt de vrije ruimte om zomaar gebouwd te worden. Niet een dakkapel, een snelweg, geen azielzoekerscentrum. Hoeveel moskeeën zijn hier in Nederland ? Trouwens een onderzoek onder allochtonen in Den Haag wees laatst uit dat ook zij vinden dat Nederland wat minder allochtonen moet opnemen. Gezien deze situatie moet ik een verbond aangaan met dit volk? NEE! Emigreren? Ik zeg NEE, ik blijf strijden totdat ik mijn recht haal bij de rechter. Als jij rechten wilt ontlenen aan dat verbond, dan moet je het eerst wel erkennen. Alleen ligt de situatie heel wat complexer dan wat u citeert. Maar vooral voor complexer dat de tegenstelling moslims-autochtoon die jij schetst. Hoe zit het met moslims homo's en lesbiënnes ? Wij zijn nog NIET het VOLWAARDIGE deel van het Westen. Puur vanwege het feit dat wij nog gediscrimineerd worden. Overduidelijk lijkt mij toch? Wij participeren voldoende t.o.v. vele andere etnische gelovige groeperingen. Wij, moslims, hebben in het land altijd reactie/ mening over vele kwesties die in Nederland zich voor doen. Wat overigens alleen maar heel erg POSITIEF is! Het gaat dan om scholing/ arbeidsmarkt/ publieke ruimten etc... Daar mag geen wijfel over bestaan. Je ziet ze zelf. De moslimmannen met baarden en Islamtische kleding. Kijk eens naar u zelf! :) , vrouwen met hoofddoeken op scholen en werk. Oproepen van de salaats die soms te horen zijn in de publieke domein van de Nederlandse straten wat wens je nog meer aan participatie???? Dus moslims worden helemaal niet structureel achtergesteld; ze krijgen niet altijd hun zin, dat is wat anders. Ik denk juist dat andere gelovigen, bijvoorbeeld de Joodse mensen, dat zij zich HEEL ERG afzonderen van de autochtonen gemeenschap in Nederland. Eigen scholen, eigen sportvereniging, eigen winkels, buurten, kijk eens in Amsterdam of Antwerpen als we even een kijkje nemen in ons buurland Belgie . De Joden hier in Nederland hebben inderdaad hun eigen organisaties. Maar zijn wel zo slim geen provocerende uitspraken over homo's te doen ook al staan soortgelijke teksten bij hun in de Thora. PARTICIPATIE: Hmmmmmmmmmm, heel frapant dat je daar een tekortkoming inziet bij de Islamtische gemeenschap in Nederland . Nou, wat mij betreft mogen de moslims zich wat meer profileren als het om zaken gaat die niet direkt het geloof aangaan. En misschien is het goed dat zij een eigen politieke partij oprichten zodat misschien een platform wordt gecreëerd waar heikele punten uitgesproken worden zonder dat iemand zich persoonlijk aangevallen voelt en allerlei verwensingen over de tafel vliegen. [B]U heeft gelijk! De ware moenaffiqien! En die hun geloof verkoopen voor wereldse zaken of macht! Maar jij bent toch niet anders, jij pleegt toch ook verraad aan je geloof voor een beetje luxe hier ?

maly_pense
07-08-2004, 21:05

Origineel gepost door Nousratakoum Maly_pense: Als u VREDE wilt, dan geef ik als eerst mijn hand aan u! Wilt u OORLOG, PRIMA, dan ben ik tevens bereid om jouw handelingen te bestrijden teneinde mij fysiek te verdedigen! Beste Nousratakoum, Natuurlijk wil ik vrede, maar dan echte vrede binnen welke oprechte wederzijdse kritiek mogelijk moet zijn om uiteindelijk beiden beter van te worden. Waar denk je dat ik werkelijk op uit ben ? Misschien dat je wat eerdere postings van mij kunt lezen o.a. in discussie met Adrianus en Reporter. Dan begrijp je in ieder geval dat er voor mij een wereld van gradaties bestaat tussen slijmen en een haatcampagne. En over fysiek bedreigingen, ik weet niet of jij daar ooit mee te maken hebt gehad enkel en alleen omdat je moslim bent. In ieder geval ik wel als homo-aktivist van het allereerste uur.

Pagina's : [1] 2 3 4