Bekijk originele versie : Vraag alleeen aan zwangere meiden ??
Dawud_24
05-08-2004, 21:04
Het gaat over mijn vrouw ze is ook in verwachting de vraag is dat veel meiden tijdens hun zwangerschap vooral in het laste maanden krijgen hevige jeuk aan zijn buik en dijen wanneer gaan ze die krabbellen de huid word verscheurd waardoor ontstaat kleine strepen op zijn buik en dijen na het bevallen als littekens over. ik hoop dat zwangere meiden begrijpen wat ik er mee bedoeld. Ik heb wel eens gehoord dat er smeer crème zijn die word gebruik niet alleen de jeuk te verminderen maar ook de zwangerschapsterepen die na de bevalling lelijke littekens vormen kan ook voorkomen.
Wie heeft ervaring met zo een crème ???
Benieuwd naar jullie reacties
ouassilla24
06-08-2004, 08:43
Hoi daar
Je schrijft een beetje onduidelijk maar ik begrijp wel wat je bedoelt!
Dat jeuken wat jij zegt klopt op de ene of andere manier niet, en ik kan het weten want ik heb zelf een kind.
Goed ik zal je proberen uit te leggen hoe het ongeveer in elkaar ziet.
Kijk als een vrouw zwanger is dan groeit het kindje in haar buik, en dat wil zeggen dat de buik van de vrouw meegaat, dus het kindje groeit en we krijgen dan een buik. Jij vraagt naar een soort creme om je in te smeren tegen zwangerschapstrepen, nou die creme's bestaan wel, maar of ze helpen dat is nog de vraag. Ga naar de apotheek en ze kunnen je zoveel soorten geven.
Mijn ervaring tijdens mijn zwangerschap is dat ik best veel aangekomen ben, en ik dacht ook dat ik strepen over zou houden, maar alhamdoelilah ben ik weer zo slank als vroeger, en ik heb geen enkele streep op mijn buik of dijen. Als mensen mijn buik zien dan staan ze altijd versteld dat ik geen buik meer heb en ook geen strepen, maar het verschilt echt per persoon. De ene vrouw heeft een huid die zich weer snel terug trekt en de andere weer niet.
Als ik me met mijn vriendin vergelijk dan lijkt het soms net of ik geen kind op de wereld heb gezet.
Nou succes met je vrouw en sterkte met de zwangerschap, en maak je geen zorgen over de zwangerschapstrepen en dat soort dingen, maar maak je meer zorgen over dat alles goed gaat, en dat jullie incha allah een gezond kind op de wereld zetten.
groetjes
salaam broeder,
ik heb van een nederlandse collega gehoord dat je dat kunt insmeren met babyolie en dan maseren dat moet je dan elke dag doen, zij deed dat tijdens de zwangerschap en zij heeft geen strepen op haar buik
groetjes
Dawud_24
06-08-2004, 10:08
Origineel gepost door ouassilla24
Hoi daar
Je schrijft een beetje onduidelijk maar ik begrijp wel wat je bedoelt!
Dat jeuken wat jij zegt klopt op de ene of andere manier niet, en ik kan het weten want ik heb zelf een kind.
Goed ik zal je proberen uit te leggen hoe het ongeveer in elkaar ziet.
Kijk als een vrouw zwanger is dan groeit het kindje in haar buik, en dat wil zeggen dat de buik van de vrouw meegaat, dus het kindje groeit en we krijgen dan een buik. Jij vraagt naar een soort creme om je in te smeren tegen zwangerschapstrepen, nou die creme's bestaan wel, maar of ze helpen dat is nog de vraag. Ga naar de apotheek en ze kunnen je zoveel soorten geven.
Mijn ervaring tijdens mijn zwangerschap is dat ik best veel aangekomen ben, en ik dacht ook dat ik strepen over zou houden, maar alhamdoelilah ben ik weer zo slank als vroeger, en ik heb geen enkele streep op mijn buik of dijen. Als mensen mijn buik zien dan staan ze altijd versteld dat ik geen buik meer heb en ook geen strepen, maar het verschilt echt per persoon. De ene vrouw heeft een huid die zich weer snel terug trekt en de andere weer niet.
Als ik me met mijn vriendin vergelijk dan lijkt het soms net of ik geen kind op de wereld heb gezet.
Nou succes met je vrouw en sterkte met de zwangerschap, en maak je geen zorgen over de zwangerschapstrepen en dat soort dingen, maar maak je meer zorgen over dat alles goed gaat, en dat jullie incha allah een gezond kind op de wereld zetten.
groetjes
bedank voor je reactie,
had je wel tijdens jouw zwangerschap smeer creme's gebruikt om zwangerschapstrepen te voorkomen ?
Replay4life
06-08-2004, 10:49
die scheuren heet; stria! dat ontstaat als de huid te snel scheurt! je hebt ze overal joh bij iedere drogist en apotheek. Van dr. van den hoog is best goed. Stria-vreme en is rond de €11.-
baai
Replay4life
06-08-2004, 10:51
Enne, stria gaat (jammer genoeg) nooit weg. Je huis is egt gescheurd.. Het kan wel heel erg verdwijnen.. Wil je stria vermijden? dan moet je vanaf het begin van je zwangerschap je helemaal gek smeren met die creme/olie..
baai
Amattallah
06-08-2004, 11:34
Origineel gepost door Dawud_24
Het gaat over mijn vrouw ze is ook in verwachting de vraag is dat veel meiden tijdens hun zwangerschap vooral in het laste maanden krijgen hevige jeuk aan zijn buik en dijen wanneer gaan ze die krabbellen de huid word verscheurd waardoor ontstaat kleine strepen op zijn buik en dijen na het bevallen als littekens over. ik hoop dat zwangere meiden begrijpen wat ik er mee bedoeld. Ik heb wel eens gehoord dat er smeer crème zijn die word gebruik niet alleen de jeuk te verminderen maar ook de zwangerschapsterepen die na de bevalling lelijke littekens vormen kan ook voorkomen.
Salaamoe Ailaykoem,
Broeder ej vrouw moet proberen niet te krabben, want daar krijg je inderdaad oop striemen van.
ze moet als ze jeuk krijgt olie op smeren, of iets dergelijks, die creme voor striemen helpt niet echt ik heb het ook gebruikt.
en striemen ontstaan ook als de buik ineens hard gaat groeien dan gaat je huid scheuren als het ware, en als je buik weer terug gaat dan hou je striemen over.
het is lelijk maar hoort erbij, en zie het zo als aandenking dat ze ooit zo'n dikke buik had en haar babytje erin zat.
ouassilla24
06-08-2004, 12:56
He Dawud_24
Ik heb in mijn zwangerschap helemaal niks gebruikt, geen creme's of olie of iets dergelijks. Ik vind het allemaal onzin, ik ken mensen die dat de hele zwangerschap bijgehouden hebben, echt elke keer insmeren en zo, maar toch hebben ze strepen en littekens over. Ik heb me daar tijdens mijn zwangerschap niet druk over gemaakt, ik zat wel heel erg met de kilo's die aangekomen was, en die ben ik nu gelukkig kwijt.
Ik ben in een korte tijd 12 kilo afgevallen.
Nou succes met je vrouw mocht je wat willen weten hoor ik het wel.
groetjes
Amattallah
06-08-2004, 12:57
Elke vrouw en haar zwangerschap en buikgroei is anders, de een kan het hebben en de ander niet.
Nissrine_1983
06-08-2004, 19:03
Origineel gepost door Dawud_24
jah, het beste is als je het elke dag insmeert met babyolie, teminste iets wat een beetje vettig is.
Het heet trouwens strieë.
Mijn vriendin had het heel erg, zij heeft een creme van het merk MARBERT gebruikt.
Het heet ook anti-strieë..
Insha'Allah heb je r wat aan. :zwaai:
Amattallah
06-08-2004, 22:22
Origineel gepost door Nissrine_1983
jah, het beste is als je het elke dag insmeert met babyolie, teminste iets wat een beetje vettig is.
Het heet trouwens strieë.
Mijn vriendin had het heel erg, zij heeft een creme van het merk MARBERT gebruikt.
Het heet ook anti-strieë..
Insha'Allah heb je r wat aan. :zwaai:
ik heb begrepen dat anti- stree afgeraden wordt tijdens de zwangerschap, omdat er een bepaalde stof in zit of dergelijks.
en stree is wat een vrouw meestalop haar boven benen. billen heeft dat zijn strepen die komen als je aan en afvalt.
Meestal is daar niks aan te doen, die zalfjes en smeersels helpen vaak niet, gewoon zonde van je geld..
Het is gewoon dat de ene vrouw scheurt en de andere niet... Ik zelf zou er niet mee zitten, je brengt een kind op aarde ik bedoel maar..
shakirabouss
09-08-2004, 19:36
als je het krijgt krijg je het als je er aanleg voor hebt anders niet en het helpt als je heel dun bent dan krijg je minder strepen dan als je al dik was..ook bestaat er een dermabrasie behandeling voor...maar het blijft vervelend je moet maar zo denken tis of een kindje en neem de strepen toe of geen kinderen en geen strepen....
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.