Bekijk originele versie : Gebruik antidepressiva blijft stijgen
Gebruik antidepressiva blijft stijgen
Uitgegeven: 5 augustus 2004 13:14
DEN HAAG - Het gebruik van antidepressiva blijft stijgen. Vorig jaar zijn er in Nederland 5,1 miljoen antidepressiva op voorschrift verstrekt via de openbare apotheken. Dat is 4 procent meer dan in 2002.
Alleen al in de laatste maanden van 2003 haalden ongeveer 600.000 Nederlanders een antidepressivum bij de apotheek. Dat is donderdag gebleken uit cijfers van de Stichting Farmaceutische Kengetallen. Antidepressiva behoren tot de meest voorgeschreven geneesmiddelen in ons land.
In 1998 slikten 667.000 mensen de pillen. Vier jaar later was dat aantal al opgelopen 885.000.
Cc.
Origineel gepost door KohiNoor
Hmm zou graag de oorzaak willen weten.
De oorzaak is dat die medicijnen vergoedt worden en dat artsen/apothekers flinke bonussen kunnen krijgen van de fabrikanten die dit produceren. Anders hadden die artsen wel een flinke boswandeling voorgeschreven of een stevige......
Ik weet niet waarom de mensen denken dat de artsen en de apothekers zo veel verdienen aan generieke medicijnen. Dat is een foute gedachte.
Je moet daarvoor zijn bij de grote farmaceutische concerns, en de zorgverzekraars, dat zijn de grote spelers. Artsen en apothekers zijn een peulenschil in dat opzicht
Ik ben zelf artsvertegenwoordiger geweest en ik kan je zeggen dat er heel wat verdiend wordt, alleen niet iedereen maakt daar gebruik van. Dat weer wel
Origineel gepost door KohiNoor
En bij de GGZE word daar ook verdiend?
Overal blijft het geld aan de strijkstok hangen, en iedereen is tevreden. Als de patienten maar pillen blijven slikken.......
Misschien komt het wel door de vieze vervuilde lucht die wij inademen!
Je weet het maar nooit..
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.