Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : 10 adviezen aan de moslim vrouw.

Pagina's : [1] 2

spaROOD-
07-06-2010, 20:59

Tien adviezen aan de moslimvrouw... 1. Maak een smeekbede om jouw huwelijk succesvol te maken. Alle goede zaken komen van Allah de Verhevene. Vergeet Allah de Verhevene niet te vragen om een succesvolle huwelijk te hebben die in deze wereld begint en verder zal gaan met de wil van Allah in de Paradijs. 2. Luister en gehoorzaam! Je man gehoorzaam zijn is Fard (verplicht)! Jouw man is het hoofd van jullie gezin. Geef hem dat recht en dat respect… 3.Tracht altijd je man tevreden te stellen, hij is jouw sleutel naar het paradijs. De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd dat wanneer een vrouw overlijdt en haar man tevreden over haar is, zij het Paradijs zal betreden. Dus… stel hem tevreden. 4. Een woordentwist is net een brand in huis. Blus het door simpel je excuses aan te bieden ook al was het jouw fout niet. Als je terugvecht dan zorg je ervoor dat je hout bij het vuur gooit. Kijk hoe aangenaam een discussie eindigt wanneer je vriendelijk zegt dat het je spijt en dat je weer vrienden wilt zijn. 5. Dank je echtgenoot constant voor de goede leuke dingen die hij doet. En dank hem nogmaals. Dit is belangrijk want de tegenovergestelde van dit is de karaktereigenschap van de vrouw in de hel. 6. Speel en maak grappen met jouw man. De geheim van de man is dat zij zoeken naar vrouwen die luchthartig zijn en die gevoel voor humor hebben. De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) gaf aan Jabir het advies om te trouwen met iemand die hem kon laten lachen en die hij kon laten lachen… 7. Draag jouw sieraden en kleed je mooi aan thuis. 8. Onderzoek de eigenschappen van de Hoor Al-Ayn en probeer hen na te bootsen. De Qor’aan en de Soenna beschrijft de vrouw in het Paradijs met de zekere eigenschappen. Zoals de zijde die ze dragen, gebruik kohl voor je ogen om je ogen groter doen te lijken en zing voor je echtgenoot. 9. Als je man thuiskomt, ontvang hem met een wonderbaarlijke begroeting. Stel je voor: je man komt thuis, jullie huis is schoon, een prachtige goede mooie geklede vrouw, het avondeten staat klaar, de kinderen zien er goed verzorgd uit, een schone slaapkamer - wat zou dit doen voor zijn liefde voor jou? En stel je voor wat het tegenovergestelde met hem zou doen. 10.Gebruik de goede eigenschappen die jij hebt om op een toegestane manier de hart van jouw echtgenoot te overwinnen. Alle vrouwen hebben een sieraad waar Allah hen mee gezegend heeft. Gebruik de schoonheid die Allah jouw geschonken heeft om de hart van je echtgenoot te overwinnen. Wa alaikom assalam warahmatu Allah wabarakatuh

waqlaho
19-06-2010, 15:22
die zijn moeilijk te vinden tegenwoordig!!!! andersom ook!!!

Saroma
19-06-2010, 20:36
Ik zal het in mijn achterhoofd houden

Diamond__19
21-06-2010, 23:45
die zijn moeilijk te vinden tegenwoordig!!!! andersom ook!!! Zeker, maar blijf vertrouwen hebben in Allah swt!

DiepOngelukkig_
22-06-2010, 00:58

2,3,4,5 zijn echt hele domme adviezen!

DiepOngelukkig_
22-06-2010, 01:02
daarom ben jij diep ongelukkig! :D Nee, ik vind dat je gewoon jezelf moet kunnen zijn bij je man.

DiepOngelukkig_
22-06-2010, 01:05
Ik lees nergens dat je niet jezelf mag zijn, dat maak jij er van. Je moet ook begrijpend lezen.

DiepOngelukkig_
22-06-2010, 01:21
Ik had altijd een voldoende voor begrijpend lezen. Je moet toch ook naar je ouders luisteren dat zegt niet dat je niet jezelf mag zijn want dat beweer jij. Ik moet niks. Ik luister alleen naar mezelf. Ik kan het mij gewoon niet invinden met 2,3,4,5.

DiepOngelukkig_
22-06-2010, 08:53
Je moet niks en je hebt de keuze om naar jezelf te luisteren. Je kan ook het advies van onze profeet vzmh volgen. Het is maar een tip. 3.Tracht altijd je man tevreden te stellen, hij is jouw sleutel naar het paradijs. De profeet (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd dat wanneer een vrouw overlijdt en haar man tevreden over haar is, zij het Paradijs zal betreden. Dus… stel hem tevreden. En wat moet ik daaronder verstaan? Tracht altijd je man tevreden te stellen? Dus altijd maar doen hij wil en wat hij goed vindt en wat hij wenst en wat hij vraagt, altijd presies het gene zeggen wat hij wil horen en presies hetgene doen wat hij graag ziet. Dat bedoel ik nou met 'ik wil mezelf kunnen zijn'.

LegalEagle
22-06-2010, 14:10
Het is, naar mijn bescheiden mening, niet zozeer een kwestie van blinde gehoorzaamheid. Ik denk dat het de bedoeling is dat je respectvol bent naar elkaar toe. Er is niets wat ik niet zou doen voor mijn (insha Allah) toekomstige echtgenoot, hij mag me àlles vragen, maar ik zou het leuk vinden als ook hij rekening zou houden met mijn gedachten/ gevoelens, je kunt elkaar niets verbieden, maar als je attent bent voor elkaar kan dat alleen jullie huwelijksgeluk ten goede komen. :banana: Als ik weet dat mijn partner rekening met mij houdt en hij is lief voor me, ga ik nog méér van hem houden, dat is toch normaal? ;) Wat het aanbieden van je excuses betreft: dat is écht waar, niet enkel in een huwelijk, maar bij alle menselijke interacties. Vroeger had ik nogal een kort lontje, en als ik een discussie had met iemand op straat ofzo, mondde dat altijd uit in een ruzie. Nu probeer ik iets nieuws: dan mag het nog de schuld van de andere persoon zijn, ik bied altijd mijn excuses aan. (ja ook als het een racistische opmerking is :eek: ) Het maakt immers niet uit wie in fout is, het kan eender wie zijn; vergissen is tenslotte menselijk. Ik merk dat ik nu veel minder onaangename discussies heb, wat zorgt voor meer persoonlijke rust elhamdulillah ;) Het is niet wat je meemaakt dat telt, wél hoe je erop reageert. Ik denk dat het hélemaal niet moeilijk is om gelukkig getrouwd te zijn; verliefd zijn is iets anders, maar ik denk dat je- als het een goeie moslim is- van iedereen kunt houden.. Maar dan moet je wel lief zijn voor elkaar, man EN vrouw, moet kunnen, toch? :goedzo:

DiepOngelukkig_
22-06-2010, 15:30
Als mens kun je niet iedereen geheel tevreden stellen want niemand is perfect. Jij gaat alleen heel erg van het negatieve uit terwijl je de boodschap ook positief kunt lezen. Jouw beeld van je toekomstige man is een verschrikkelijke kerel want jij hebt niks voor hem over. Ik hoop voor je dat jouw gedachten daarin veranderen en jij een hele leuk man zal ontmoeten waarin je alles voor hem over zult hebben :p Peace! Ja ik begrijpppppp wel..Walakayen het is zooo breed. In islamitsche huwelijken moet je altijd je man tevreden zien te stellen anders bega je een zonde. Een vrouw mag zonder de toestemming van haar man niet eens haar ouders bezoeken. Je dient je man hierin te gehoorzamen. Het is duidelijk een geen twijfel over dat hij je je ouders niet mag ontzeggen maar als hij weigert dien je hem te gehoorzamen, want je moet je man tevreden houden. Ik heb het dan meer over zulke dingen. Mijn man tevreden stellen als hij vraagt mag ik macaroni eten in plaatst van spaghetti ja hoor daarin wil ik hem wel zijn zin geven. No problemo. Maar er spelen belangerijke factoren mee, je man heeft het recht bijna om je van alles te verbieden zonder dat hij daar op aangerekend wordt, en wij moeten maar als domme ganzen volgen.. Ik wil ook wat te zeggen hebben!!

DiepOngelukkig_
22-06-2010, 15:33
Zo denk ik er precies over. Je omschrijft het perfect. :goedzo: Overal maar ja en amen opknikken.

Amira_1986
22-06-2010, 15:38
(wederzijds) Respect is een fundameel component binnen het huwelijk.

LegalEagle
28-06-2010, 00:28
Zo denk ik er precies over. Je omschrijft het perfect. :goedzo: Hihi, dank je :o Momma didn't raise no fool u know :cool:

Pagina's : [1] 2