Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Al geven jullie mij een berg met goud..................................

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

LZN
05-08-2004, 13:46

Beste lui, Al geven jullie mij berg met goud dan nog zal ik mijn geloof Islam niet daarvoor INRUILEN! En ik blijf lachen! :).

asma_201
05-08-2004, 14:18
Origineel gepost door Nousratakoum Beste lui, Al geven jullie mij berg met goud dan nog zal ik mijn geloof Islam niet daarvoor INRUILEN! En ik blijf lachen! :) Ik ook..... :D

nathalie2
05-08-2004, 14:25
Origineel gepost door Nousratakoum Zoals profeet Mohamed SWS ons heeft geleerd. Hij kreeg de keus om OF te sterven of nog voortleven. Profeet Mohamed SWS koos voor het hiernamaals (de dood) dus. Hij legde ons namelijk uit dat wat alles is geschapen is zeer TIJDELIJK is en het leven in het hiernamaals oneindig is! Allahoe akbar! Als dit zo is, is er dan nog reden om je best te doen hier op aarde? En dan bedoel ik niet alleen de regels uit de Koran e.d. naleven, maar veel meer je best doen dan dat. Is er dan reden om verder te komen?

luis_in_de_pels
05-08-2004, 14:42
Origineel gepost door Nousratakoum Beste lui, Al geven jullie mij berg met goud dan nog zal ik mijn geloof Islam niet daarvoor INRUILEN! En ik blijf lachen! :) Niemand vraagt je toch om je geloof ergens voor in te ruilen. Deze topic kan dus regelrecht naar het onzinhoekje. Desalniettemin veel geluk toegewenst in je geloof.

batata112
05-08-2004, 14:46

Origineel gepost door Corrie Maar ook al geef je mij een berg met goud, moslim zal ik niet worden. leuk

Hussler
05-08-2004, 15:03
Origineel gepost door Nousratakoum Zoals profeet Mohamed SWS ons heeft geleerd. Hij kreeg de keus om OF te sterven of nog voortleven. Profeet Mohamed SWS koos voor het hiernamaals (de dood) dus. Hij legde ons namelijk uit dat wat alles is geschapen is zeer TIJDELIJK is en het leven in het hiernamaals oneindig is! Allahoe akbar! Heb je hier keiharde feiten over? Als je het kan bewijzen wordt ik direct Moslim. Tot die tijd verwijs ik het naar het rijk der fabeltjes. :zwaai:

A_K_A
05-08-2004, 15:26
Origineel gepost door totheloo Gezien de toestroom van mensen uit landen met een arabisch-islamitiese signatuur naar het land met de Gouden Bergen, het Westen dus, ben jij 1 van de weinigen, Snous! Maar jij hebt toch wel de genen van je ouders geerfd, die er WEL zo over dachten, dus, nog maar even afwachten voordat je zulke dappere statements doet. Maar ja, het is komkommertijd ( allemaal onbeduidende "nieuws"berichten in de media, tijdens de vakantieperiode!) Marokko, Al Maghrieb is vanuit het arabisch letterlijk vertaald Het Westen. Dus daar gaat je punt.

prinsesdemaroc
05-08-2004, 16:25
Hoi Nousratakoem, je heb gelijk geen berg goud of elders kan ons geloof van ons weghalen. De islam is een geloof waar je de liefde, veilligheid en geborgenheid vind en dat is een van de eerste levensbehoeften van een mens. wie geeft dat nou op voor een berg goud????????????????????????????????? als je dat doet moet je wel heel ver van huis zijn denk ik en dan ben je ook niet echt een moslim. groetjes moi.

caprio
05-08-2004, 16:41
[QUOTE]Origineel gepost door Nousratakoum Beste lui, Al geven jullie mij berg met goud dan nog zal ik mijn geloof Islam niet daarvoor INRUILEN! QUOTE] Er zullen er weinig zijn die je daarvoor een gouden berg zullen geven. Al geeft mij iemand twee gouden bergen, ik stop ook niet te geloven, dat religie onzin is.

KARIM_FADIL
05-08-2004, 19:09
Origineel gepost door caprio Er zullen er weinig zijn die je daarvoor een gouden berg zullen geven. Al geeft mij iemand twee gouden bergen, ik stop ook niet te geloven, dat religie onzin is. [/B] 39.71 En de ongelovigen zullen naar de hel worden gedreven, wanneer zij deze bereiken, zullen de poorten worden geopend en haar wachters zullen tot hen zeggen: "Kwamen er geen boodschappers van uit uw midden tot u, de tekenen van uw Heer verkondigende en u waarschuwende voor de komst van deze Dag?" Zij zullen antwoorden: "Ja zeker!" Maar nu is de uitspraak van de straf tegen de ongelovigen van kracht geworden. 47.34 Waarlijk, de ongelovigen, die van het pad van Allah afleiden en sterven, terwiil zij ongelovig zijn, Allah zal hen zeker niet vergeven. 51.60 Wee over de ongelovigen vanwege de Dag waarmede zij worden bedreigd! 47.18 Zij [de ongelovigen] wachten op niets dan het Uur dat onverwachts over hen kan komen. De tekenen er van zijn reeds gekomen, maar hoe zal voor hen de herinnering zijn wanneer het [Uur] werkelijk tot hen komt? 11.123. En aan Allah behoren de geheimen van de hemelen en de aarde en naar Hem zal het geheel worden teruggebracht. Aanbid Hem daarom en leg uw vertrouwen in Hem. En uw Heer is niet onachtzaam over hetgeen gij doet. 11.121. En zeg tot degenen die niet geloven: "Handelt naar uw vermogen, wij handelen ook, en wacht af, wij wachten ook." Dus we wachten af en zien wel wie er gelijk heeft!

Perez
05-08-2004, 19:17
En dat is nou een verschil met de Bijbel. Die zegt niet: laat die ongelovigen maar rustig naar de verdoemenis lopen. Maar die zegt waarschuw ze in liefde als daar de ruimte voor is en bid in ieder geval voor hen!

A_K_A
05-08-2004, 19:26
Origineel gepost door Perez En dat is nou een verschil met de Bijbel. Die zegt niet: laat die ongelovigen maar rustig naar de verdoemenis lopen. Maar die zegt waarschuw ze in liefde als daar de ruimte voor is en bid in ieder geval voor hen! Bidden voor iemand die hoogmoedig is ten aanzien van mijn Heer maakt geen verschil. Ook is dit niet mogelijk, omdat iemand die kwaad spreekt over de Waarheid en spot met de Almachtige jou persoonlijk raakt, aldus kun je nooit oprecht medelijden voor hen voelen.

A_K_A
05-08-2004, 19:45
Origineel gepost door The_Kwizatz En wat nou als Jahwe ineens voor je neus staat met de mededeling sorry Nous de Christenen hebben gelijk; Jezus is mijn zoon, Allah bestaat niet en Mohammed was slechts een mens die misschien wel goede bedoelingen had maar zeker niet mijn boodschapper was! Hoe zou je dan reageren? Zou je dan ruilen? Jezus was ook "slechts" een mens. Jezus (vrede zij met hem), de zoon van God. Of; Jezus (vzmh), een zoon van God. Zoals we allemaal “een zoon van God” kunnen zijn. Ook is het vreemd om te denken dat God zijn enig geboren zoon zo heeft laten sterven. God heeft alle profeten beschermt, maar zou God dan niet in staat zijn om “zijn zoon” te beschermen? Lees ook de volgende verzen over Jezus (vzmh). Marcus 11:13 blz. 43…En toen Hij (Jezus) van verre een vijgeboom zag, die bladeren had, ging Hij daarheen om te zien of Hij er ook iets aan vinden zou. En erbij gekomen, vond Hij er niets aan dan bladeren; want het was de tijd niet voor vijgen… Jezus (vrede zij met hem) was dus onwetend over de seizoenen. Hij was ook maar een mens. Matteüs 1:21 blz.1 …Want Hij is het, die zijn volk zal redden van hun zonden… Matteüs 15:24 blz. 15 …Ik ben slechts gezonden tot de verloren schapen van het huis Israëls… Niet voor de hele wereld (???) en Jezus (vzmh) is gezonden, zoals elke andere profeet door God gezonden is. Matteüs 10:5-6 blz. 9…Deze twaalf heeft Jezus uitgezonden en Hij gebood hun, zeggende: Wijkt niet af op een weg naar heidenen, gaat geen stad van Samaritanen binnen; begeeft u liever tot de verloren schapen van het huis Israëls… Jezus (vrede zij met hem) zou dus verschil maken. Het woord van God zou dus niet voor iedereen zijn. Heeft niet iedereen recht op de waarheid?

batata112
05-08-2004, 19:48
Origineel gepost door The_Kwizatz En wat nou als Jahwe ineens voor je neus staat met de mededeling sorry Nous de Christenen hebben gelijk; Jezus is mijn zoon, Allah bestaat niet en Mohammed was slechts een mens die misschien wel goede bedoelingen had maar zeker niet mijn boodschapper was! Hoe zou je dan reageren? Zou je dan ruilen? en als als als en wat als als als en stel je nou is voor als dat als. kom op zeggen we zitten niet meer in groep 3 een beetje betere argumentatie graag

Deliana
05-08-2004, 19:54

Origineel gepost door batata112 kom op zeggen we zitten niet meer in groep 3 een beetje betere argumentatie graag En wat is de argumentatie van de gemiddelde moslim hier, een beetje met de koran zwaaien, waarvan de teksten nog verkeerd worden geinterpeteerd ook. In het ene topic het heilige boontje, en in het andere topic mensen uitschelden, en onthoofdingen toejuichen. Hoe bedoel je groep 3 :rolleyes:

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7