Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Advies,,

vis_meisje
04-06-2010, 12:25

Salaam, Ik heb een vraagje. Ik weet niet wat ik moet doen. Het gaat over mijn werk. Vorige jaar ben ik aangenomen als leerling in de zorg. De opleiding duurt 3 jaar. Ik ben in het eerste jaar ziek geworden (bevallen van een te vroeg kindje, mijn zoontje is hierbij ook overleden) Ik heb toen uitsel gekregen voor mijn opleiding en mag/mocht weer beginnen in augustes. Alleen ik heb net een gesprek met mijn mangarer gehad en die vroeg of ik door wilde gaan met de opleiding, ik zei ja dat was wel het plan. Ze weten dat ik een kinderwens heb en dat heb ik ze ook duidelijk gemaakt, ik kan niet 3 jaar niet zwanger zijn. Mijn manager zei dat ik er goed over moest nadenken over of ik de opleiding wel ga volgen vanwegen mijn kinderwens. De opleiding niet volgen betekend ook geen baan/salaris. Ze wilde me wel wat uren aanbieden maar dat is ook maar 12 uur. Nu weet ik niet wat ik moet doen, moet ik zeggen dat ik toch door ga met die opleiding en gewoon zwanger proberen te raken inschallah? Of zal ik me gewoon ziek melden?

Quoter
04-06-2010, 13:10
Domste wat je kunt doen is vertrouwen schaden. Als je ervoor gaat en dus geen kind neemt gedurende je opleiding. Hou je daar dan ook aan. Wordt anders een nasty koffie vlek op je c.v.

Muslim_NL
06-06-2010, 12:26
Heel erg voor je dat je zoontje is overleden. Wat betreft je opleiding,.... Ik zou als ik jou was sowieso niet de zorg ingaan, om allerlei redenen, o.a. onislamitische werkomstandigheden. Maar daarbuiten........... Je manager heeft je gevraagd goed na te denken of je wel of niet de opleiding wil doen met de kinderwens. Dus wat maakt dat jij vraagt of je gewoon ja zegt, of dat je zegt "nee, geen goed idee. Daarom zal ik niet zwanger worden" en het vervolgens wel wordt en je ziek meldt? Snap de achterliggende reden niet, want zoals je het schrijft mag je ook gewoon de opleiding doen met kinderwens. Inshallah een voorspoedige zwangerschap bij de volgende zwangerschap :).

tangawija
06-06-2010, 13:27
Heel erg voor je dat je zoontje is overleden. Wat betreft je opleiding,.... Ik zou als ik jou was sowieso niet de zorg ingaan, om allerlei redenen, o.a. onislamitische werkomstandigheden. Maar daarbuiten........... Je manager heeft je gevraagd goed na te denken of je wel of niet de opleiding wil doen met de kinderwens. Dus wat maakt dat jij vraagt of je gewoon ja zegt, of dat je zegt "nee, geen goed idee. Daarom zal ik niet zwanger worden" en het vervolgens wel wordt en je ziek meldt? Snap de achterliggende reden niet, want zoals je het schrijft mag je ook gewoon de opleiding doen met kinderwens. Inshallah een voorspoedige zwangerschap bij de volgende zwangerschap :). Je zegt o.a onislamitische werkomstandigheden. Dus een moslima moet niet in de zorg werken???

Muslim_NL
06-06-2010, 16:25

Vind jij het wel een islamitische omgeving dan?

Tyfoon
06-06-2010, 17:49
Salaam, Als eerst gecondoleerd met het verlies van je kindje (rahmata allaho 3layh) verder kan niemand en zeker niet 1 of en ander manager verbieden om kinderen te krijgen gewoon door gaan met je opleiding als je dan zwanger raakt dan neem je gewoon weer een tussen stop het is beter dan 3 jaar lang helemaal niks doen. dus door gaan met je opleiding raak je zwanger moet je je gewoon weer zwangerschap verlof nemen dat is jouw recht.

tangawija
06-06-2010, 20:18
Vind jij het wel een islamitische omgeving dan? Ik ben van mening, dat moslim( a`(s)) zeker wel in de zorg moeten werken. zodat zij er voor mij/jou en al onze zusters en broeders staan in tijden waarin wij ze nodig zullen hebben. Zodat we verzorgt en verpleegt kunnen worden door moslims, die de normen en waarden van het geloof respecteren.

LuctorEtEmergo2
06-06-2010, 20:33
Heel erg om te horen dat je je kind bent kwijt geraakt. Een troost is wellicht dat een kind altijd in de hemel terecht komt. Wat betreft je werk en een kinderwens... Je werkgever mag daar wettelijk gezien geen issue van maken, hierdoor wordt de arbeidsmarktpositie van de vrouw (immers alleen vrouwen kunnen zwanger worden) enorm verzwakt. Dit is dus indirecte discriminatie. Ze moegn in principe niet eens vragen stellen over jouw kinderwens... Wat ik je zou adviseren: zeg gewoon dat je voor de studie gaat en voor je werk, hiermee wil ik niet zeggen dat je moet liegen. Want ik neem aan dat je ook echt gewoon voor je werk wilt gaan maar je hebt daarnaast een kinerwens waar je werkgever helemaal niets mee te maken heeft. Het is een privé aangelegenheid. Doet je werkgever moeilijk en wordt je bijvoorbeeld ontslagen dan heb jij het recht aan jouw kant en kun je een behoorlijke vergoeding krijgen (tenzij je eist dat je gewoon daar werkzaam wilt blijven). Succes! Ik hoop dat je hier iets aan hebt.