Bekijk originele versie : Islam-o-fobie?
Hoewel de ongeveer 700.000 moslims die Nederland telt, de grootste religieuze minderheid vormen, en de moslims internationaal gezien vaker in de media komen, is de Islam het beste te omschrijven als de "grote onbekende".
Groot omdat het één van de grootste wereldgodsdiensten is die op alle continenten voorkomt en zeker 1,2 miljard aanhangers heeft. Ongeveer 800 miljoen van hen leven in 56 onafhankelijke, Islamitische landen die zich over Azië, Europa en Afrika uitstrekken. De overgebleven 400 miljoen moslims, ongeveer een derde van de totale Islamitische natie, leven in landen waarin niet-moslims de meerderheid vormen. Van de 1,2 miljard moslims is 240 miljoen van Arabische oorsprong.
Onbekend omdat de kennis van de meeste Nederlanders in het bijzonder en Westerlingen in het algemeen omtrent Islam beperkt is tot een klein aantal onsamenhangende uitspraken. Vele van deze uitspraken zijn voortgekomen uit de eeuwenlange anti-Islam houding van de vroegere christelijke kringen en groeperingen en hebben de vorm aangenomen van vooroordelen, waarvan sommige zo diepgeworteld zijn dat ze voor waarheid doorgaan.
Willen we ons openstellen voor de Islam, voor de waarheden die in deze goddelijke openbaringsreligie besloten liggen, en de betekenisvolle rol die zij in de geschiedenis voor de mensheid gespeeld heeft, dan moeten wij bereid zijn oude aannames ter discussie te laten stellen en vooroordelen los te laten en omver te werpen. Vele aannames zullen worden aangevochten en stereotypen met frisse blik worden bezien, bijvoorbeeld (Bart Top," Als de berg niet naar Muhammed komt…, beeldvorming en achtergronden van moslims in Nederland", Utrecht, 1989,3.)
[A.Khurshid: Islam and the West: cooperation or confrontation, ………….
eenzijdige informatie:Islamitische vrouwen worden slecht behandeld en worden onderdrukt;
vijandsbeeld: de Islam is gewelddadig en intolerant;
populaire misvatting: moslims hebben de Islam verspreid met het zwaard in de rechterhand de koran in de linkerhand;
angstbeeld: moslims rukken op en gaan Nederland overnemen;
onbegrip: moslims voeden hun kinderen met geweld op;
omdraaiing: de Islam isoleert de moslims van de overige Nederlanders;
generalisatie: alle moslims zijn fanatiek; ze bestormen christelijke kerken, hindoetempels, ambassades, vechten zinloze oorlogen uit, verbranden boeken, zetten executiepelotons op vliegtuigen.....;
simplisme: omdat ze de Koran letterlijk volgen, zijn ze niet in staat en ook niet bereid tot veranderingen en integratie
Udo Schaefer stelt dat er geen religie te vinden is die "in het Westen vanaf het begin zo verafschuwd, zo belasterd, zo verkeerd begrepen en tot in onze tijd zo misvormd en verwrongen werd voorgesteld als de zusterreligie van het christendom: de Islam".
Verder schrijft hij: "het beeld dat de Europeaan van de Islam heeft, is vertroebeld door eeuwenoude vooroordelen en misverstanden, ten dele ook door kwaadwillige, belasterde voorstellingen die confessionele kringen gaven van deze met afschuw, vrees en haat beschouwde zusterreligie van het christendom en jodendom".
Belangrijk bij het loslaten en verwerpen van deze vooroordelen en stereotypen is te zien hoe en waarom ze ontstaan zijn, welke de oorzaken zijn geweest van deze anti-Islam houding, wat de mogelijke gevolgen van deze diepgewortelde stemming en de fictieve beeldvorming en wat de mogelijk realiseerbare oplossingsstrategieën zijn om de heersende mythen, vooroordelen en misverstanden ten aanzien van de Islam te overwinnen en te veranderen in erkenning, oordeel en begrip die gebaseerd zijn op neutraliteit, objectiviteit en rechtvaardigheid.
Origineel gepost door nostradamus
Héhe..alweer. :rolleyes:
... :zwaai:
Héhe..alweer. :rolleyes:
Meneer Nostradapus als je zo irriteert waarom ga je niet lekker in het zonnetje zitten buiten. Ik zou er maar van genieten voor dat je het weet is het weer voorbij en dan mag je je regenjas weer uit de kast pakken!! :)
Origineel gepost door Uhhh
Klitten afhakken, gedwongen uithuwlijken, niet sociaal vrij zijn.
1e heeft niets met Islam te maken :kwaad: , 2e doen alleen onverantwoordelijke ouders :( , 3e: .... :confused: ? WTF l*l jij nou?
Betrokken bij zo een beetje iedere oorlog in de afgelopen
decenia, zegt genoeg
Dat heet zelfverdediging, maar dat ken NL natuurlijk niet...
(zoals jullie de moffen over jullie heen lieten walsen..)
????????? Dat heb ik nog nooit iemand horen zeggen,
eehh... geen commentaar.. :cool:
? right, ze hebben absoluut geen enkele macht in nederland, al het bezit en bestuur zit bij de autochtonen, van schoonmakers en automonteurs hebben we nooit genoeg
Islam is nog steeds het snelst groeiende religie ter wereld :rolleyes:
..en dat laatste slaat nergens op... :rolleyes:
....uhhh ......... die worden opgevoed?? die hangen gewoon op straat rond en niemand kijkt er naar om
nee, nou heb je het over NL- bastaards..
omdraaiing van wat?
van het feit dat Nederlanders moslims isoleren...
Nee blazen bussen op, terroriseren oude vrouwtjes en eigenaaren van strandtenten.
Alleen van degenen die erom vragen... :goedzo:
Iemand die vind dat homo's dood moeten vanwege zijn geloof zal inderdaad nooit integreren
Homo's zijn verboden en die moeten we doden... :goedzo:
Citaat uit 4e alinea:
....... dan moeten wij bereid zijn oude aannames ter discussie te laten stellen en vooroordelen los te laten en omver te werpen. Vele aannames zullen worden aangevochten en stereotypen met frisse blik worden bezien.......
Je hebt gelijk Benkiro. Er zijn veel misverstanden onder niet-moslims over wat de islam werkelijk inhoudt.
Maar er zijn bijvoorbeeld ook veel misverstanden onder moslims en/of allochtone nederlanders over hoe autochtone nederlanders doen en denken en wat hun levensbeschouwing is. En over wat het christelijk geloof en andere geloven werkelijk inhoudt.
Dit is dus wel wederzijds.
Mijn vraag aan moslims en/of allochtone nederlanders is om ook moeite te doen andersdenkenden te leren kennen en begrijpen en hun werkelijke denken te leren doorgronden. En dat kost veel tijd. Zelf ben ik met een marokkaanse moslim getrouwd en ik ben een christelijke nederlander, maar ik denk dat we tot aan onze 80e nog wel voor verrassingen over elkaars denkwijze en zienswijze zullen komen te staan.
Een kwestie van je mening blijven bijschaven en altijd vragen naar de achtergrond van iets wat je niet begrijpt en nooit zomaar aannemen dat je wel weet waarom!
Gaarne niet in mijn Quote posten, nog even en mensen gaan jouw achterlijke antwoorden voor mijn antwoorden aanzien.
Mijn mening is net zo min achterlijk als de jouwe..
1) Welles 2) Onverantwoorde Islamitische ouders 3) door je broers etc overal in de gaten gehouden worden nergens alleen heen.
1) dank u, dr. Islam.. 2) nogmaals bedankt.. 3) dat heet verantwoordelijkheid en op elkaar passen..
Hoe waren jullie jezelf aan het verdedigen toen er een vliegtuig het WTC inging?
ik begrijp niet wat je bedoelt...
- Dat was strategisch HEEL slim. aangezien we het toch van de duitsers verloren zouden hebben en zo zijn heel veel mensen levens gespaart gebleven.[/B]
Zulke mensen worden lafaards genoemd...
Mooi ik dan ook niet.
[/B]
...
De snelst groeiende levensovertuiging in nederland is mensen die niet in geen god geloven dat zijn er meer als moslims en het groeit harder.[/B]
mijn gelijk(en die van miljarden) zal op de Dag Des Oordeels bewezen worden..
Dat laatste slaat wel zeker ergens op, al word 80% van Nederland Moslim, jullie krijgen dan nog steeds geen macht. Jullie worden namelijk uit de belangrijke posities gehouden. Daarbij heeft degene die het kapitaal heeft de macht en dat krijgen jullie al helemaal nooit in handen.
[/B]
wat zal gebeuren zal gebeuren; aan geld zul je niets hebben wanneer je tegenover Hem zal staan...
Bla bla, je weet zelf ook donders goed dat nederlande ouders hun kinderen stukken beter opvoeden, ze doen het beter op school en zijn minder crimineel.[/B]
ow ja, jullie zijn allemaal stuk voor stuk onschuldige engelen...
Kijk maar eens naar je laatste uitspraak en als je het dan nog steeds vreemd vind.
Ik regageerde op dit:
gezien jouw antwoord kan ik er dus vanuitgaan dat jij het met dit "vooroordeel eens bent?.[/B]
heb jij mijn avatar al gezien?
En daarom is de islam een geweldadige ontolerante en totaal achterlijke godsdienst! [/B]
dat is precies mijn mening over jullie fascistische, imperialistische samenleving
Homo's die dood moeten??? DAT is een achterlijke mening. Ongeveer even dom als ik zou gaan verkondigen dat alle moslims dood moeten, maar dat doe ik ook niet.
...natuurlijk doe je dat niet...(ik ben niet degene die je in hol wilt n*uken)
En hoe was jij precies tot de conclusie gekomen dat ik homosexueel zou zijn, volgens mijn vriendin ben ik dat namelijk niet.
je begrijpt me verkeerd; ik noem je geen homo, ik bedoel dat het voor een homo niet veel zal uitmaken of jij er ook een bent of niet...
jij bent er zo een die denkt dat als je bukt bij een homo in de buurt dat je meteen zijn geslachtsdeel in je ster hebt hangen?
Geloof me als ze interesse tonen, doen ze meestal niet erg subtiel leg je hem gewoon uit dat JIJ geen homo bent, gaan ze vanzelf op zoek naar een ander. Wat is de big deal?
nou nee, zo'n stereotype beeld heb ik niet; en geloof het of niet, ik moet met zo een samenwerken: het is een goeie gast, slim enzo niet zo'n leeghoofd, maar er zijn nou eenmaal regels...
homosexualiteit is niet toegestaan(de daad dan) BASTA!
goed, jij gelooft er niet in, ala; wat jij wilt... maar ik geloof er toevallig wel in...
Mevrouw ramona, het irriteert mij helemaal niet.
Maar men vervalt alweer in herhaling, meer niet.
En met zo'n weer gaan enkel gekken in de zon zitten, slimme mensen blijven met deze temperaturen uit de zon.
En als het regent, nou ja, dan regent het maar, de zon kan niet altijd schijnen.
Het is Mevrouw Raihana... Oellewapper. :zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.