Bekijk originele versie : vraagje!!
babybruidje
04-08-2004, 17:50
Salaam aleykoem
stel je wilt niet met mannen samen werken wat voor werk kan je dan doen??
schoonmaak werk
op kinderen passen
juf
nog meer???
nadoriazin
06-08-2004, 01:00
apothekers asistente
Origineel gepost door nabil_4200
Volgens mij voor een moslima huishouden voor je zelf jou man en kinderen goed zorgen, lekker keuken hou je het gezellig voor je zelf en je man lijk me veel betere werk dan je gaat buiten werken.als je die genoemde werkzaamheden goed doet dan heb je belijkbaar geen tijd om te gaan buiten werken.
als je woont gezond en gezellig met je gezin dat lijk me veel belangrijker dan beide man en vrouw gaan werken aan het eind van de dag komen beide thuis met veel stress en door kleine dingen gaan door elkaar haren vliegen dat lijk me toch geen leven.
dit was mijn idee voor moslima meiden die kunnen zich niet op hun gemaak voelen samen werken met mannen.
:goedzo:
heel mooi verwoord
Vergeet niet dat werk waarin je mensen helpt ook veel goeds met zich meebrengt b.v. verpleegkundige op kinderafdeling, OK-assistente, klassen-assistente of lerares en noem maar op. En als je met mannen werkt is de proef alleen maar groter om deze door te staan.
Mysticalia
06-08-2004, 11:07
Als vrouwen helemaal niet werken, waar moeten onze moslimzusters naar toe als ze ziek zijn? bij manelijke dokters? :confused:
Als ze haar job kan uitoefenen tussen vrouwen en haar huiselijk leventje er niet onder lijdt, waarom niet?
Enerzijnds ben ik ermee akkoord, moslimvrouw die thuisblijft en zorg draagt voor gezin en haar huisje, mits de middelen het toelaten...
:belgie:
Amattallah
06-08-2004, 22:49
ik ebn het met mysticalia eens, want als je naar dokter wilt dan wil je ook naar vrouwelijke dokter, of verloskundige wil je ook vrouwelijke hebben of kraamhulp etc etc.
dounia1986
07-08-2004, 12:29
inderdaad meisjes, want als elke moslimvrouw thuisblijft waar moeten we dan naartoe voor medische zorgen enzovoorts
babybruidje
08-08-2004, 13:31
klopt zeker alleen moeten we het dan wel doen op de weg van Allah swt dus niet met mannen samen
Zusterke001
08-08-2004, 19:07
Amien.
Voor mij is het ook onmogelijk hier in Belgie om een job te zoeken énkel met vrouwen. En poetswerk is écht niets voor mij!
Ik dacht er wel eens aan om op een kind te passen van werkende Moslimouders. Maar dan wel bij mij thuis.
Hoe ga je hiervoor te werk?
Babybruidje,
Meer keus is er niet meer.
Je kan ook ********* doen voor bedrijven maar hoe je hiervoor te werk gaat ??
ikie_kiki
09-08-2004, 17:19
waarom zou je nou niet met mannen willen werken ga je dan ook alleen naar de supermarkt als je zeker weet dat er geen mannen zijn ofzo
mannen kom je overal tegen en als je werkt is dat zakelijk en je houding is ook zakelijk toch
Zusterke001
10-08-2004, 12:26
Nee niets te idd. Jullie moeten zaken die niet toegestaan makkelijk maken.
Ga me aub niet vertellen dat op je werk met mannen het 100% halal is. Ik heb zelf gewerkt met mannen en heb ook altijd gezegd dat het toch niet zooo erg is maar als je gaat nadenken met gezond verstand...dan MOET je toegeven dat het voor een moslima HELEMAAL niet toegestaan is! Een knipoog, een schouderklopje, een gesprekje, een "zakelijk" etentje kom op zeg...dat is voor de koufar een normale zaak !
Sabah_2003
11-08-2004, 15:32
Origineel gepost door Rajae_15
idd
precies
Lella_Roosje
09-09-2004, 14:49
********* natuurlijk!! Je kan dat heeeeeeel goed met het huishouden combineren! Als je kindje even om aandacht vraagt, of het moet gevoed worden, kan je dat gewoon doen & daarna weer verder werken. :)
Tegenwoordig staan de kranten vol met advertenties voor ********* en ook op internet staan er genoeg vacatures. Het zijn meestal dingetjes inpakken, bestempelen ofzo.
Als je wilt, babybruidje, zet ik hier wel een paar websites.
Wa assalaam aleikoum :zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.