Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Moslims en Nederlanders in NL moeten hier rekening mee houden...

Pagina's : [1] 2

Raihana
04-08-2004, 15:44

Wisten jullie... dat Israël producten uit nederzettingen in de bezette Palestijnse gebieden exporteert naar Europa als Made in Israel? In strijd met regels en afspraken profiteren die producten daardoor van Europese handelsvoordelen. De EU dus ook Nederland kijkt intussen toe. Dat terwijl de nederzettingen illegaal gebouwd zijn op Palestijns land en vrede in de weg staan.. Ik vind dat wij hier allemaal rekening mee moeten houden, en hier op moeten letten.. En dit soort produkten dus ook niet kopen!! Wat vinden jullie?

mocroroosje15
04-08-2004, 15:48
macdonalds... hema.. mars.. coka cola... walt disney producten... fanta.. en nog veeeeeeeeel meeer!

Raihana
04-08-2004, 15:56
Origineel gepost door Corrie Om welke producten gaat het????? Dit gaat echt voornamelijk om groente en fruit.. Zoals tomaten advocados.. Elk burger heeft gewoon het recht om niet misleid te worden over de ware oorsprong van die produkten.. En er is een ook een petitie die iedereen kan tekenen! http://www.made-in-israel.nl/doc.phtml?p=petitie#form

Danielle2
04-08-2004, 16:07
Tja, dilemma...als je die produkten boycot worden de palestijnen ook de dupe. Die werken ook aan de productie van die goederen. Dus bedenk goed wie er het meest onder een boycot zal lijden, ik denk niet dat het Israel zal zijn...

rnaj
04-08-2004, 16:28

Origineel gepost door Raihana Dit gaat echt voornamelijk om groente en fruit.. Zoals tomaten advocados.. Elk burger heeft gewoon het recht om niet misleid te worden over de ware oorsprong van die produkten.. En er is een ook een petitie die iedereen kan tekenen! http://www.made-in-israel.nl/doc.phtml?p=petitie#form Meid je hebt helemaal gelijk.... http://www.omroep.nl/rvu/sites/kvw/tv/vis2.html En kijk of en toe naar het dinsdag avond programma op ned3, "Keuringsdienst van Waarde" goed programma als je wilt weten waar je voedsel vandaan komt en wat er mee gebeurd :zwaai:

Raihana
04-08-2004, 18:53
Origineel gepost door nostradamus Graag gedaan, als jij maar tevreden bent met jezelf, ben ik dat eveneens. En nu even on-topic.. Had je nog iets boeiends te melden over dit belangrijke berichtje?

maly_pense
05-08-2004, 21:07
Origineel gepost door Raihana Wisten jullie... dat Israël producten uit nederzettingen in de bezette Palestijnse gebieden exporteert naar Europa als Made in Israel? In strijd met regels en afspraken profiteren die producten daardoor van Europese handelsvoordelen. De EU dus ook Nederland kijkt intussen toe. Dat terwijl de nederzettingen illegaal gebouwd zijn op Palestijns land en vrede in de weg staan.. Ik vind dat wij hier allemaal rekening mee moeten houden, en hier op moeten letten.. En dit soort produkten dus ook niet kopen!! Wat vinden jullie? Dat Europa en Nederland intussen deze praktijken stilzwijgend laten gebeuren, is gewoon niet waar! Ik trof het volgende artikeltje aan de site van Groen Links, mijn politieke partij die zich al jaar en dag kritisch opstelt tav Israel: EU neemt maatregelen tegen nederzettingenproducten 20 november 2001 Vier jaar lang hebben de Europese Unie en Israël stilletjes erover geruzied. Vallen producten uit de illegaal bezette gebieden onder de voordelen van het handelsakkoord tussen de EU en Israël of niet? De Europese Commissie vond van niet. De internationale gemeenschap heeft de bezette gebieden in bijvoorbeeld de Gazastrook of op de Golaanhoogte nooit erkend als deel van Israël. Desondanks importeerde de EU jarenlang producten uit deze gebieden als zijnde ‘Made in Israel’. Op vragen van verontruste europarlementariërs reageerde de Commissie meestal met het argument, dat dit met name een technisch probleem was en dat beide partijen er verder over zouden praten. Nu komt er eindelijk beweging in de zaak. Nadat alle technische procedures zijn doorlopen, heeft de EU voorgesteld de kwestie aan arbitrage te onderwerpen. Importeurs zijn alvast gewaarschuwd. Zij hebben van de Commissie opdracht gekregen producten uit de West Bank, de Gazastrook, Oost-Jerusalem en de Golaanhoogte terug te sturen of anders rekening te houden met een naheffing.(http://www.groenlinks.nl/europa/dossiers/eu-middenoosten/id-gldb-4000990/view) Ik vind het zeer juist als de EU op deze wijze haar protest kenbaar maakt.

Pagina's : [1] 2