Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Gehoorzaamheid aan echtgenoot

Pagina's : [1] 2 3 4

Mysticalia
04-08-2004, 09:20

Salaam :D Vrouw moet man gehoorzamen dat weten we ondertussen. Maar hoe bereik je dit zonder van binnen te ontploffen :o ? Moet je op alles maar knikken? is dat de bedoeling ervan? Kan iemand me dit toelichten? :D :belgie:

Atlas_Gebergte
04-08-2004, 11:13
Origineel gepost door Mysticalia Salaam :D Vrouw moet man gehoorzamen dat weten we ondertussen. Maar hoe bereik je dit zonder van binnen te ontploffen :o ? Moet je op alles maar knikken? is dat de bedoeling ervan? Kan iemand me dit toelichten? :D :belgie: Je moet sbar hebben, maar het is ook niet zo dat je maar moet knikken hoor, het moet van beide kanten komen. En comminicatie in een huwelijk is heel belangrijk, zo voorkom je ruzie's.

OemShaheed
04-08-2004, 11:18
Ja je moet op alles knikken zolang het binnen de grenzen van de islam is, maarreee het moet wel van beide kanten komen.....En je weet het he het is maar een beproeving, Allah SWT is met de geduldigen....

Mysticalia
04-08-2004, 11:22
O.... ok. Thnx voor je reacties dames.:) :belgie:

Mysticalia
04-08-2004, 11:35

Rare onderwerpen? :jammer: Find the exit en stort jezelf op onderwerpen die je wel AANSPREKEN en jou AANGAAN :D :belgie:

peacefull
04-08-2004, 13:42
Gehoorzamen vind ik niet het juiste woord! Het lijkt net of de hond moet gehoorzamen aan zijn baasje! Ik bekijk het meer als alles bespreken samen en overeenkomen! Zolang je mannetje niet tevreden is, handel dan niet! Ik vind dat het wel van beide kanten mag komen, ik zelf zou ook niets slechts voor mijn echtgenoot willen, dus als ik zeg dat ik het niet goed vind mag hij het ook wel respecteren!

Mysticalia
04-08-2004, 13:55
In het Arabisch is het 'Ta3a' als ik me niet vergis. Gehoorzamen heeft een negatieve bijklank dat geef ik toe. :belgie:

Atlas_Gebergte
04-08-2004, 13:58
Origineel gepost door Mysticalia In het Arabisch is het 'Ta3a' als ik me niet vergis. Gehoorzamen heeft een negatieve bijklank dat geef ik toe. :belgie: Ik vind persoonlijk dat je gewoon over alles moet overleggen en praten, anders komen er misverstanden van.

Mysticalia
04-08-2004, 14:02
Ja Atlasgebergte, dat vind ik ook. Maar ik vraag me af hoever die gehoorzaamheid aan de man gaat in de Islaam. :belgie:

Atlas_Gebergte
04-08-2004, 14:10
Origineel gepost door Mysticalia Ja Atlasgebergte, dat vind ik ook. Maar ik vraag me af hoever die gehoorzaamheid aan de man gaat in de Islaam. :belgie: het moet binnen de grenzen van de islam blijven, helaas maken sommige mannen er misbruik van en gaan eigen regels van maken, en roepen gelijk dat het in de koran staat, terwijl dat het niet zo is.

Mysticalia
04-08-2004, 14:12
:verdriet: klopt helaas. elghier inshAllah.

Atlas_Gebergte
04-08-2004, 14:17
Origineel gepost door Mysticalia :verdriet: klopt helaas. elghier inshAllah. Amien

jaimy
06-08-2004, 11:55
Lieve meid, Ik heb zo´n hekel aan het woord gehoorzamen het is zo kleinerend. En wat gehoorzamen in een huwelijk meot je geven en nemen en als hij dat niet doet is het geen echte moslim. Man en vrouw zijn gelijk in een huwelijk. Maar het is jouw leven en daar kan niemand iets aan veranderen alleen jij. Probeer met hem te praten als dat toto hem doordringt. zo niet praat dan met jouw ouders dat ze met hem praten of zijn ouders als je daar mee goed om gaat of zijn zussen. Want 9 van de 10 keren luisteren ze wel naar familie ipv jou. Als het maar helpt. Ik weet zeker dat na het plaatsen van dit bericht weer commentaar ga krijgen en citaten uit de koran dat een vrouw zijn men moet gehoorzamen. Hou die commentaar maar voor j ewil ik niet horen. Meid ik wens je alle geluk en sterkte van de wereld want het gaat om immers jouw leven.

DaNGeRouZLy
06-08-2004, 12:06
gehoorzamen kan je op 2 manieren opvatten haal me sloffen NU! maak thee voor me en snel een beetje:zweep: is het eten niet op tijd klaar:auw: dus dat je een soort slaafje bent:jammer: maar bijv. je man wil liever niet dat s`avonds alleen buiten loopt of dat je niet achter de kassa gaat werken dan bespreek je dat en kom je tot een oplossing. Als je man je wil behoeden voor slechte dingen dan moet je hem gehoorzamen maar elke weldenkende man die gaat dit in overleg doen met zijn vrouw denk ik.

babybruidje
06-08-2004, 12:26

Origineel gepost door Mysticalia Salaam :D Vrouw moet man gehoorzamen dat weten we ondertussen. Maar hoe bereik je dit zonder van binnen te ontploffen :o ? Moet je op alles maar knikken? is dat de bedoeling ervan? Kan iemand me dit toelichten? :D :belgie: ik wil heel graag zo'n vrouw zijn die haar man gehoorzaam maar ik kom uit een familie waar een vrouw zeker haar stem ook mag laten horen en haar man natuurlijk mag tegen spreken en tot mijn grote verbazing is het dan toch best moeilijk om een gehoorzamen vrouw te zijn...

Pagina's : [1] 2 3 4