Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : De Naakte Islam

caprio
03-08-2004, 21:41

Met betrekking tot media en beeldvorming in relatie tot actualiteit kun je nu in Duesseldorf de tentoonstelling: Africa Remixed, gaan zien, met onder andere, Hassan Musa's schilderij "Groot Amerikaans Naakt", gewoon om al die ellende hier eens met andere ogen te bekijken: http://www.rp-online.de/layout/showbilder/3533-laden.jpg website: http://www.museum-kunst-palast.de/eng/sites/home.asp

Heiba
03-08-2004, 21:50
Vind het maar een rare gewaarwording, nogal kinderachtig voor iets wat voor kunst-niveau door moet gaan. Dat je nu op het Net Photoshop-bewerksels vindt...

Heiba
03-08-2004, 21:52
Het stuit mij overigens tegen de borst dat ze Bin Laden als "de Islam" presenteren.

caprio
03-08-2004, 21:54
Origineel gepost door Heiba Het stuit mij overigens tegen de borst dat ze Bin Laden als "de Islam" presenteren. Ja dat is ook mijn fout uiteraard, ik probeer natuurlijk de boel net een beetje te zeer verdraaid voor te stellen. Ik geloof niet dat er veel gekken zijn gelukkig die Bin Laden als de Islam zien, dat zou treurige boel voor de Islam met haar honderden jaren van wel-beschaving zijn.

Heiba
03-08-2004, 21:57

Origineel gepost door caprio Ja dat is ook mijn fout uiteraard, ik probeer natuurlijk de boel net een beetje te zeer verdraaid voor te stellen. Ik geloof niet dat er veel gekken zijn gelukkig die Bin Laden als de Islam zien, dat zou treurige boel voor de Islam met haar honderden jaren van wel-beschaving zijn. Maar goed... Als je moderne kunst enigzins begrijpt dan is zijn zaken als verdraaide werkelijkheid, provocatie, en een aanzet tot denken dikwijls het topje van de ijsberg.

sneakynawal
03-08-2004, 22:08
Iehw, het is maar wat je kunst noemt he.

Heiba
03-08-2004, 22:20
Origineel gepost door sneakynawal Iehw, het is maar wat je kunst noemt he. Ieder z'n meug.

sneakynawal
03-08-2004, 22:42
Origineel gepost door Heiba Ieder z'n meug. Stimmt!

caprio
03-08-2004, 23:10
Origineel gepost door Heiba Maar goed... Als je moderne kunst enigzins begrijpt dan is zijn zaken als verdraaide werkelijkheid, provocatie, en een aanzet tot denken dikwijls het topje van de ijsberg. Het herdefinieren van de werkelijkheid is de kunst (in vele opzichten). Om Bin Laden die men eigenlijk-lijk alleen maar kent in zijn pose van bleke Saudi met Dove-huidje en Hagelwitte jurk, met een MK47 in zijn baby handjes gedrukt, nu in de vorm van een sex symbool af te beelden, en nog wel niet in de eerste plaats als een diva voor Islam-geile psychopaten maar voor Amerikanen, biedt op velerlei wijzen een motief tot herbezinning van het fenomeen Bin Laden en terrorisme: Bin Laden als "American Icon".