Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Islamitisch boek over Liefde en Seks.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

Scottie
03-08-2004, 16:48

Nou, het is dan wel door die Van Bommel geschreven, maar omdat hij de enige deskundige is met in plaats van twee paspoorten kennis van twee talen, moeten we hem maar geloven. Geloof of het niet, deze tekst kwam uit het meest ronkende homoblad, ooit: "Gay&Night". Wij, homo's gaan ver, heel ver om onze afdwalende schaapjes bij de kudde te houden. Was het andersom ook maar zo. Zelf geloof ik niet het merendeel van de jonge moslims op zoek zijn. Misschien op zoek naar geluk en welvaart maar niet naar zoiets vaags als "hun" islamitische achtergrond. A. bestaat die hier dan nog? B. wat hebben ze er dan aan? Ik zie dat de meeste moslims veel last hebben van hun geloof of die cultuur die door dat geloof is ingekapseld. Kijk maar om je heen. Wie wil er nog moslim zijn in Irak? Wie wil er straks z'n kinderen in een bodybag bij de krater van een aanstaand "soft target" komen identificeren? Scottie. ABDULWAHID VAN BOMMEL ISLAM, LIEFDE EN SEKSUALITEIT Het merendeel van de jonge moslims in het Westen is op zoek naar de betekenis van hun islamitische achtergrond. Ze worstelen daarbij met het feit dat ze weinig oriëntatiepunten hebben in een wereld die op tal van gebieden veel vrijheid kent. Onderling praten ze nauwelijks over hun seksualiteit of over hun seks-leven. http://members.chello.nl/nastol/BoekVB.JPEG In Islam, liefde en seksualiteit nodigt de auteur hen uit tot een dialoog, zonder voorschriften en richtlijnen, maar in het perspectief van een islamitische ethiek die verbonden is met het mysterie van mens en schepping. In acht essays gaat de auteur in op onderwerpen als: liefde, seksuele vrijheid en onvrijheid, het huwelijk en gemengde huwelijken en de bronnen van de islam.

Heiba
03-08-2004, 16:58
Origineel gepost door najibsri Moderator gaarne deze topic verplaatsen naar Marokkaanse jongeren en seksualiteit rubriek. Moderator MJS meldt zich, en vind dat deze topic toch beter tot zijn recht komt op MJA omdat het een interessant discussie standpunt is. Ow well... Ik doe Najibsri een plezier en kopieer hem!

Heiba
03-08-2004, 17:12
En nu weer ontopic! :)

a3ir
03-08-2004, 17:17
juist Origineel gepost door Mangin Tja Najibsri... Zeg maar nee. Dan krijg je er twee ! :haha: juist

sneakynawal
03-08-2004, 17:21

Ik ken het boek.

Bazba
03-08-2004, 17:23
Origineel gepost door sneakynawal Ik ken het boek. en?

Heiba
03-08-2004, 17:26
Okay, de topic ging dus over.... Ontopic: A. De Islamitische achtergrond bestaat zeer zeker nog mijn beste Scottie, anders dan voorheen lijkt de Islamitische jeugd zich meer in z'n Islamitische achtergrond te verdiepen als je het mij vraagt. De Islam is een stukje identiteit waar de jongeren van vandaag de dag zich aan vastklampen, daarom zie je dat in Nederland percentueel meer Marokkaanse jongeren zich met de Islam bezigen, dan in het vaderland. B. Zoals ik al zei, identiteit, het gevoel hebben dat ze ergens bijhoren. Ze voelen zich niet geaccepteerd als Nederlander of Marokkaan, dan maar Moslim zijn, de Islam is entiteitloos (thans dat is de bedoeling). Ik vind de vrije denker Imam Abdulwahid van Bommel vernieuwend, en ik vind zeer zeker dat hij geschikt is om de Nederlandse Moslim te vertegenwoordigen. Ik kijk tegen hem op, al was het alleen al dat ik als kind met lectuur van Abdul Wahid van Bommel ben opgevoed. Mijn moeder is zoals jullie weten Nederlandse en is naderhand Moslima geworden. Haar geruim 25 jaar oude Moslima-bewijs (een soort van acte voor Moslimschap, komt van pas als je naar Mekka gaat, en ook als je een Islamitische begravenis wilt) is nog ondertekend door Imam Abdul Wahid van Bommel. Het boek is dus wat mij betreft een aanrader!

tonk
03-08-2004, 17:53
Ik ken wel het boek Islam en homoseksualiteit van Omar Nahas. Dat vond ik niet zo'n goed boek. Niet erg prettig leesbaar en nu en dan domweg onduidelijk. Soms ook ineens een 'hieruit volgt dus dat' waarvan ik dacht 'hoezo volgt daaruit dat?' Maar ik vond het wel interessant, dus misschien moest ik het boek van Van Bommel ook maar eens lezen.

Heiba
03-08-2004, 17:57
Origineel gepost door najibsri Jij bent dus een moslima en getuigd dus dat allah 1 is en geen deelgenoten heeft en dat Muhammed zijn boodschapper is. De vraag is waarom vind jij dat Bommel geschikt is om ned.moslims te vertegenwoordigen? omdat hij de sunnah volgt of omdat hij van de sunnah en koran afwijkt om de leer van de islam niet tegenstrijdig te maken met de democratie? Een ander vraag is wat vind je van deze uitspraak van de profeet salallahu alehie wa salam: "Wa kulla Bid'atin dhaialah, wa kulla dhalatin fin-naar" Najib Omdat Nederlandse Moslims nu eenmaal een vertegenwoordiger (het liefst een groep vertegenwoordigers) nodig hebben. Dit maakt dat de politiek en de media 1 vast aanspreekpunt hebben, en wij Moslims ons beter kunnen organiseren, en ons beter kunnen verwoorden. Van Bommel is een soeniet, en hij volgt de Islam naar mijn weten op zoals Allah swt het ons heeft voor geschreven, maar of dit werkelijk zo is weet alleen Allah swt. Ik denk dat je prima als Moslim-zijnde kunt leven binnen de mazen van de democratie en de Nederlandse wetgeving. Dit hoeft geen enkel probleem te zijn, wat jij?

Heiba
03-08-2004, 18:19
Origineel gepost door najibsri Je schrijft: Kijk nu naar de uitspraak van de boodschapper salalahu 3alehie wa salam: Wa kulla Bid'atin dhaialah, wa kulla dhalatin fin-naar" Is dat niet een beetje tegenstrijdig mevr. Heiba. Volgens jou is hij sunniet (is ie overigens niet) maar tegelijkertijd zie je hem als vernieuwend, klopt niet echt. Ja je kunt hier leven als een moslim, dat is helemaal geen probleem. Het wordt pas een probleem als moslims als van Bommel bid3a introduceren in de religie om zo een aanspreekpunt te worden in de politiek en compromissen kunnen sluiten. ( zie de directeur van de azhar uni. in Cairo, omtrent hoofddoek in Fr.). Daarom wordt hij vrijwel door iedere moslim met islamkennis bekritiseerd. kijk naar de uitspraak van de boodschapper salalahu 3alehie wa salam Je snapt het niet. Misschien had ik wat vollediger moeten zijn: Van Bommel vind ik vernieuwend, omdat hij als "nieuwe" Moslim een frisse en nuchtere kijk op de Islam heeft. Veel Moslims beleiden de Islam zoals zij dit van huis uit hebben meegekregen, en dikwijls is dit wat vermengt met cultuur en hebben ze niet altijd een even brede kijk op de Islam (De Islam zelf bestuderen is voor iedereen een must!). Simpele feitjes zoals hoe de profeet saws eigenlijk nu omging en vrijelijk sprak, over wat nu als taboe wordt bestempeld... Heel simpel, heel basic, daarom fris en vernieuwend. Omdat iemand de Islam belicht zoals hij de Islam heeft leren kennen, en dit niet zo van huis uit heeft meegekregen. Islamitische jongeren verbazen zich soms over de meest voor de hand liggende zaken, over hoe vrij de Islam eigenlijk is, hoe modern qua opvattingen, en hoe de Islam er voor zorg draagt haar volgelingen het leven te vergemakkelijken, en dit is het bewijs dat de Islam eigenlijk nog enorm leeft en tijdloos is. Is alleen maar mooi, vind je niet? Ik vind dat Van Bommel juist vanwege zijn niet-van-huis-uit-Moslim-zijn er in slaagt dit te beaccentueren en dit op een juiste manier te belichten.

Heiba
03-08-2004, 19:10
Origineel gepost door najibsri Laten we ff analyseren wat zijn "sunnitische" standpunt is. Hij zegt: Laatst vroeg een jonge moslim aarzelend aan hem of ****** eigenlijk door de islam wordt toegestaan. De jongen sloeg zowat steil achterover toen Abdulwahid van Bommel hem antwoordde dat élke seksuele handeling tussen man en vrouw is toegestaan zolang beide partners er maar mee instemmen Dit is natuurlijk voor een 'imam' die zich profileert als een imam die de sunnah volgt zeer merkwaardig. Bovendien geeft hij een antwoord over oraal sex in de islam waar de Grootste 3ulamma nog over discussieren, dat hij gemakshalve uitgaat van de moderne tijd zegt al genoeg. Zelfs jij weet dat anaalsex verboden is in de islam, weet je dat niet ? dan weet je het nu. Bommel keurt iets goed wat de profeet verbied: The Prophet (pbuh) said: don't enter your female through anus (Ahmed, Tirmidhi, ibn Maajah) The Prophet said: Allah curses those who approach men (homosexuality) or women for anal intercourse (Tirmidhi, Nasee, ibn Hibban) According to the first narrative in Tirmidhi, the Prophet (pbuh) said:"Do not enter your women in their anus" Daar gaat Bommel goed de fout in en hij weet dat. Maar hij is een vrijdenker en dus trekt hij niks van de profeet vzmh. Bommel zegt ook:"Hoewel homoseksualiteit in zijn algemeenheid door de islam wordt veroordeeld, vond de profeet het geen enkel bezwaar dat homo's naar de moskee kwamen. Ook sprak hij zich niet negatief uit over hun kans op eeuwig heil. Hij vond dat een zaak tussen de mens en zijn Schepper." Nou ja wat kan ik hier over zeggen behalve dan dat hij geen sunniet is en helemaal niet de moslims kan vertegenwoordigen in nederland. Het feit dat hij tegenstrijdig is met de boodschapper van allah en de koran is al een reden genoeg om hem te ontwijken. Ik kan hier tig standpunten van hem hier plaatsen die regel recht tegen de islam gaat, maar heeft geen zin. Het is algemeen bekend dat hij niet voor de moslims kan spreken. Je ziet het totaal verkeerd als je het mij vraagt. Maar natuurlijk is sodomie haram, dat staat vast, en ik weet op zeker als je dit aan Abdul Wahid van Bommel zou vragen dat hij jou exact hetzelfde zou vertellen. Dat sodomie haram is staat zélfs aangegeven in de Koran. Onomstotelijk dus. (zelfs voor een Koraniet :p ) Echter. Wat maakt een homofiel een homofiel? Simpel: Hij valt op zijn eigen geslacht. Wat zegt de Islam over gedachten en daden? Indien je alleen iets bedenkt te gaan doen wat slecht is, en je doet het niet, dan wordt dit je niet aangerekend. Bedenk je iets wat goed is en je neemt je voor dit te doen, dan is het alsof je al deze goede daad hebt verricht. Denk je niet dat dit bij homofilie anders is? Stel jij was homofiel, en je hield dit voor jezelf, en je deed er niets mee... Rekent Allah swt je dit dan aan? Kan toch niet... (Maar Allah swt weet dit het beste.) Allahoe allam. Waarom zou je als heteroseksueel je te buiten kunnen gaan aa sodomie of andere haram kwestie's en dan nog op een later je berouwvol tot Allah swt wenden (Taubah), en de moskee betreden? Zijn homo's in deze anders? Verdient niet ieder mens het om ook maar de kans te hebben zich te kunnen beteren? Berouw te tonen? Vergiffenis te vragen? Verbeeld je vooral niets; geen mens is vrij van zonden.

Heiba
03-08-2004, 19:42
Origineel gepost door najibsri Vast, ik had het meer over anale activiteiten met je partner (hetero) Weet bijna zeker dat hij dat nooit gezegd kan hebben, of mijn geheugen moet mij ERNSTIG in de steek laten, ik zal zijn boek nog ns van mijn moeder lenen, en dan zal ik je op het overtikken. Origineel gepost door najibsri Daar heb ik het niet over Enig idee wat sodomie betekent? Je hebt het daar dus wel over. Origineel gepost door najibsri Tegenstijdig met de islam of niet ? ik weet vrijwel zeker dat het tegenstrijdig is. Tuurlijk zijn deze gedachten tegenstrijdig met de Islam maar zoals ik al reeds heb uitgelegd: Wat zegt de Islam over gedachten en daden? Indien je alleen iets bedenkt te gaan doen wat slecht is, en je doet het niet, dan wordt dit je niet aangerekend. Bedenk je iets wat goed is en je neemt je voor dit te doen, dan is het alsof je al deze goede daad hebt verricht. Origineel gepost door najibsri Klopt maar wat heeft dat te maken dat Bommel zegt dat de profeet zei: dat homo's gewoon mee kunnen bidden...in een moskee? Wetend dat het in de context is van praktiserende homo's en dat het ok is om een homo moslim te zijn. Er bidden in een moskee gerust wel grotere "zondaars" dan homo's, alcohol-gebruikers, mannen die vrouwen aanranden, ik zei het al overal heb je mensen die verkeerd doen, geen mens is zonder zonden. Is het niet tussen Allah swt en die persoon om wel of niet in de moskee te gaan bidden ondanks die zonden? Of ben je soms bang dat je in je kont wordt geknepen tijdens je rak3a's? Wat niet in de moskee mag, mag niet in de moskee, iedereen die in de moskee bidt dient zich aan deze normen te houden. Wie ben jij? Wie ben ik, om uit te maken welke mensen met wel balast aan zonden wel of niet de moskee in mogen? Origineel gepost door najibsri Precies wallahu a3lam ...al is het wel bewezen dat pure homo's gedachten verandert in daden....daarom zegt allah FA TAQoLLAHA WA ASLI7OE DATA BENIE KOEM WA ATI3OELLAHA WA RASOELLAHOE IEN KOENTOEM MOE'MINIEN. Lees Soerat el kafiroen eens. Laat anderen die geen Moslim zijn in hun waarde. Bedenk jij je nooit om een bank te gaan beroven en zo schathemelrijk te worden. Niet iedere gedachte staat garant voor bepaalde daden. Origineel gepost door najibsri Natuurlijk als iemand oprecht berouw toont . Maar dit ging om moslimhomo's die praktiseren en dat het ok is om samen te bidden met de moslimien. En hij verwijst naar de profeet.....een grote leugen nooit en te nimmer heeft de profeet dat ooit kenbaar gemaakt. Ik kan hier uit concluderen dat hij zijn hawa volgt. Weet niet, dan zou ik de Hadieth moeten nagaan waar Van Bommel in deze naar verwijst, denk niet dat hij zomaar wat zegt. Origineel gepost door najibsri ANyway ...je moet nog veel leren over de islam. Wie niet? Zelfs de Oelama kunnen genoeg bijleren over de Islam, dus waarom zou ik verwaand zijn om mij het tegendeel te verbeelden. Origineel gepost door najibsri Ik ga eten en wens je nog een prettige avond Tot morgen in schalla Salaamoe alleikum Dankjewel, en eet smakelijk! Wa alaikoum Salaam.

Heiba
03-08-2004, 20:17
Origineel gepost door najibsri MOeite met lezen dear Heiba? Je schrijft: Kijk nu naar de uitspraak van de boodschapper salalahu 3alehie wa salam: Wa kulla Bid'atin dhalalah, wa kulla dhalatin fin-naar" Is dat niet een beetje tegenstrijdig mevr. Heiba. Volgens jou is hij sunniet (is ie overigens niet) maar tegelijkertijd zie je hem als vernieuwend, klopt niet echt. Ja je kunt hier leven als een moslim, dat is helemaal geen probleem. Het wordt pas een probleem als moslims als van Bommel bid3a introduceren in de religie om zo een aanspreekpunt te worden in de politiek en compromissen kunnen sluiten. ( zie de directeur van de azhar uni. in Cairo, omtrent hoofddoek in Fr.). Daarom wordt hij vrijwel door iedere moslim met islamkennis bekritiseerd. kijk naar de uitspraak van de boodschapper salalahu 3alehie wa salam Laten we ff analyseren wat zijn "sunnitische" standpunt is. Hij zegt: Laatst vroeg een jonge moslim aarzelend aan hem of ****** eigenlijk door de islam wordt toegestaan. De jongen sloeg zowat steil achterover toen Abdulwahid van Bommel hem antwoordde dat élke seksuele handeling tussen man en vrouw is toegestaan zolang beide partners er maar mee instemmen Dit is natuurlijk voor een 'imam' die zich profileert als een imam die de sunnah volgt zeer merkwaardig. Bovendien geeft hij een antwoord over oraal sex in de islam waar de Grootste 3ulamma nog over discussieren, dat hij gemakshalve uitgaat van de moderne tijd zegt al genoeg. Zelfs jij weet dat anaalsex verboden is in de islam, weet je dat niet ? dan weet je het nu. Bommel keurt iets goed wat de profeet verbied: The Prophet (pbuh) said: don't enter your female through anus (Ahmed, Tirmidhi, ibn Maajah) The Prophet said: Allah curses those who approach men (homosexuality) or women for anal intercourse (Tirmidhi, Nasee, ibn Hibban) According to the first narrative in Tirmidhi, the Prophet (pbuh) said:"Do not enter your women in their anus" Daar gaat Bommel goed de fout in en hij weet dat. Maar hij is een vrijdenker en dus trekt hij niks van de profeet vzmh. Bommel zegt ook:"Hoewel homoseksualiteit in zijn algemeenheid door de islam wordt veroordeeld, vond de profeet het geen enkel bezwaar dat homo's naar de moskee kwamen. Ook sprak hij zich niet negatief uit over hun kans op eeuwig heil. Hij vond dat een zaak tussen de mens en zijn Schepper." Nou ja wat kan ik hier over zeggen behalve dan dat hij geen sunniet is en helemaal niet de moslims kan vertegenwoordigen in nederland. Het feit dat hij tegenstrijdig is met de boodschapper van allah en de koran is al een reden genoeg om hem te ontwijken. Ik kan hier tig standpunten van hem hier plaatsen die regel recht tegen de islam gaat, maar heeft geen zin. Het is algemeen bekend dat hij niet voor de moslims kan spreken. Voortaan beter lezen...Een moderator betekent niet dat je slim bent, zoals jij goed laat zien. Je valt in herhaling nu, en dat verveelt me heel erg snel. Feit is dat jij een andere mening hebt over van Bommel dan ik heb, wil niet zeggen dat ik of jij nu meer of minder gelijk of verstand hebben. Ik weet het, ik weet het, Najibje van me, alle mannen willen 1 ding: .... ......... Heh bah, viespeuk, dat je dat ook maar dacht. Mannen willen maar 1 ding: Gelijk hebben. Werkelijk geef een kerel zijn gelijk, en hij eet van je hand. Ik kan niets nieuws terugvinden in de hier bovenstaande tekst. Behalve ditte dan: "Voortaan beter lezen...Een moderator betekent niet dat je slim bent, zoals jij goed laat zien." Ik geloof nooit dat ik je te kennen heb gegeven dat ik mij verheven voel boven de rest omdat ik Moderator ben, en zo nu een dan een topicje verplaats als nevenactiviteit op het forum. Een forum modereren kun je het beste vergelijken met vuilnisman/vrouw zijn, je ruimt de rommel van anderen op, en als dank krijg je stank, oftewel stank voor dank. Maar goed dat zoiets mij maar weinig kan schelen en dat ik er zelfs een aardigheid in heb hier en daar wat op te ruimen. Je mag gerust weten, al wat jij mij voorschoteld aan wat AbdulWahid van Bommel gezegd zou hebben slik ik niet zomaar voor zoete koek. Ik ga liever zelf de bronnen na waar ik over beschik en kom ik dan pas met een pasklare conclusie, en dit dan wel gebasseerd op een citaat.

Heiba
03-08-2004, 20:20
Origineel gepost door najibsri Zijn uitspraken zijn duidelijk toch ? tenzij jij geen sunniet bent dan begrijp ik dat je met hem eens bent :zwaai: Denk niet dat ze op zichzelf staan, en dat jij het niet hebt nagelaten om een eigen invulling er aan te geven. Maar goed... Mocht je gelijk hebben, wat ik niet als onmogelijk acht, tja, dan heb je gelijk, maar dan heb ik het wel voormezelf nader onderzocht en bekeken.

sneakynawal
03-08-2004, 20:26

Origineel gepost door nostradamus Je kent het, maar heb je het ook gelezen? En is het de moeite waard om het te kopen? Je kreeg hem cadeau als je een abonnement op de Mzine nam :o Neen, helaas heb ik het boek nog niet gelezen. Maar dhr Van Bommel ken ik wel (van zijn stukken die hij in Mzine publiceert) en hij levert goed werk. Eindelijk een imam, die ook Nederlands kent :p (don't take it personal, i was only joking ;) )

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9