redouan112
30-05-2010, 13:30
Beste mensen, Een familielid en ik zijn op het idee gekomen om een eigen onderneming op te zetten. Veel mensen denken dat natuurlijk, maar onze situatie ligt net wat beter dan de meeste ondernemers. Wij zijn beiden pas 21 en hebben beiden een ondernemersdiploma. Wij willen ons eerst een jaar of anderhalf orienteren, marktonderzoeken doen en een goede strategie opzetten. Van school uit hebben we veel hulp gehad om een goede ondernemingsplan te schrijven en je uiteindelijk hier ook aan te houden. Ik zie bij veel Marokkaanse ondernemers dat het te veel gokken is en te weinig gebasseerd op kennis van zaken doen. Wij willen ons dus onderscheiden door ons echt te professionaliseren en vooraf goed onderzoek te doen. Wij zijn dus nog hele jonge ondernemers, maar dat heeft als voordeel dat je flexibeler bent en bepaalde risico's kunt dekken doordat je minder verantwoordelijkheden hebt zoals een gezin bijvoorbeeld. Hebben jullie nog tips voor ons als jonge ondernemer? Ik hoor ze graag. Wasalaamoe3alaikom. :goedzo: