Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Moslimvrouwen mogen met kleren aan zwemmen

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

Noena
03-08-2004, 13:45

PIACENZA - In een openbaar zwembad in de Italiaanse stad Piacenza hoeven moslimvrouwen zich niet eerst in een badpak te hijsen: ze kunnen gewoon in hun traditionele islamitische kledij een frisse duik nemen. Dat meldde de Italiaanse krant La Repubblica dinsdag. Zwembadgangers hadden geprotesteerd tegen een 12-jarig moslimmeisje dat met haar gewaad in het water was gegaan. Maar de directeur van het zwembad had geen boodschap aan de kritiek, als zou met kleren aan zwemmen onhygiënisch zijn. "Vijftig jaar geleden zwommen Italianen ook nog in hun kleren", aldus de directeur. Waar gaat dit heen??..Vandaag of morgen is het ook nog eens de normaalste zaak om met schoenen en al het zwembad in te duiken..En het gewoon niet onhygiënisch vinden??? :confused:

tonk
03-08-2004, 13:47
Het eventuele onhygienische aspect was niet waar ik direct aan moest denken. Mijn eerste gedachte was "Maar dat zwemt toch helemaal niet prettig met kleren aan!?"

Noena
03-08-2004, 13:50
Origineel gepost door tonk Het eventuele onhygienische aspect was niet waar ik direct aan moest denken. Mijn eerste gedachte was "Maar dat zwemt toch helemaal niet prettig met kleren aan!?" Ik vraag me dan weleens af of die vrouwen dan ook met kleren en al onder de douche staan..ik bedoel..als ze het in een openbare zwembad al niet erg vinden..

ZeYNeP_Z
03-08-2004, 13:55
Origineel gepost door Noena PIACENZA - In een openbaar zwembad in de Italiaanse stad Piacenza hoeven moslimvrouwen zich niet eerst in een badpak te hijsen: ze kunnen gewoon in hun traditionele islamitische kledij een frisse duik nemen. Dat meldde de Italiaanse krant La Repubblica dinsdag. Zwembadgangers hadden geprotesteerd tegen een 12-jarig moslimmeisje dat met haar gewaad in het water was gegaan. Maar de directeur van het zwembad had geen boodschap aan de kritiek, als zou met kleren aan zwemmen onhygiënisch zijn. "Vijftig jaar geleden zwommen Italianen ook nog in hun kleren", aldus de directeur. Waar gaat dit heen??..Vandaag of morgen is het ook nog eens de normaalste zaak om met schoenen en al het zwembad in te duiken..En het gewoon niet onhygiënisch vinden??? :confused: Ik vind het walgelijk om te zien hoe vrouwen in kleren gaan zwemmen,niet wetend dat het NOG OPVALLENDER is en NOG DOORZICHTIGER dan gewoon een bikini of zwempak. En ik snap al helemaal niet waarom een 12-jarig meisje met een gewaad rondloopt?Een hoofddoek is o.a verleiding te voorkomen.Kan zo'n meisje wel verleiden of denkt zo'n jong meisje er uberhaupt wel aan?Ik denk eerder aan barbies en Beyonce's. Maar goed,zal vast wel leuk zijn om te zwemmen met een gordijn om je heen :confused:

ZeYNeP_Z
03-08-2004, 13:57

Origineel gepost door Mangin van het feit dat er dus wel degelijk sprake is van een achterstand... In de roos :D

Noena
03-08-2004, 14:12
Origineel gepost door najibsri Nee dat gepoep en geplas is hygienisch... Verder bezit u de kennis niet van wat en waarom . Dus bij deze zal ik geen tijd meer aan u besteden, en lekker met mijn vrouw de zwembad induiken in traditionele kleren. :zwaai: Gaaaatver..doe me dan nog wel eff een plezier en vertel mij dan eff van tevoren welke zwembadden jij en je stink vrouw dan onveillig gaan maken, want dan weet ik dat ik daar in elk geval niet moet komen! ;)

Noena
03-08-2004, 14:20
Origineel gepost door najibsri Maak je niet druk maak maar een grapje... Denk je nou echt dat ik al die naakte mensen wil zien samen met mijn vrouw? Wij huren altijd af ....geen last meer van die bekrompen mensen als jij. En hoeven we ook geen kleren meer aan bij het zwemmen. Hahaha bekrompen?? Eff serieus..Wie is hier nou bekrompen? Jullie zitten hier toch duidelijk met een probleem..Ik kan mezelf in me sexy bikini gewoon vertonen hoor! NIKS BEKROMPEN AAN! En uh als je toch een HEEL zwembad moet afhuren alleen om wat baantjes te kunnen zwemmen met je vrouw alleen KOOP er dan zelf 1 of laat er 1 leggen in je achtertuin..alhoewel..doe dat maar niet want misschien kunnen de buren gluren naar dat goddelijke lichaam van je vrouwtje :giechel:

arabchrstn
03-08-2004, 14:20
In mijn eigen zwembad heb ik er nooit zoveel last van het feit wat ik wel of niet aan zal trekken...

Noena
03-08-2004, 14:22
Origineel gepost door arabchrstn In mijn eigen zwembad heb ik er nooit zoveel last van het feit wat ik wel of niet aan zal trekken... JOU zwembad is eigendom dus geen OPENBARE gelegenheid..dus uuh dat vind ik niet zo gek..

Jupiter
03-08-2004, 14:25
Mensen, terwijl jullie hier aan het bekvechten zijn over zwemkleding, kan ik jullie zeggen dat ik net terug ben van het strand hier in de buurt van Rabat. Het stikt hier van de sexy kleding en de vrouwen die met kleren en al gaan zwemmen heb ik nog niet kunnen ontdekken. Wel een aantal die (gekleed) langs het strand zitten te wachten tot manlief en de kids weer terug zijn van een welverdiende duik in de zee.

MidarBoy
03-08-2004, 14:25
heerlijk

Scottie
03-08-2004, 17:27
Nu, met kleren aan in die hitte. Als ze die kleren fatsoenlijk uittrekken hoeven ze water niet in. Nou, ja, het scheelt in ieder geval weer een milieubelastende wasbeurt. Per was gaat er toch maar 1 djelaba in de trommel. Met zoveel onnodig textiel mogen die mensen wel twee wasmachines hebben... Ik zie dat bij mijn buren. Droegen ze normale kleren toen ze hier kwamen wonen, sinds er zo'n voorganger langs kwam gaan ze traditioneel. Zonwering hebben ze niet meer nodig, die kon weg, de waslijnen hangen nu full-time met haar en zijn jurken te wapperen in de frisse Hollandse wind. "Zwemmen met je kleren aan", doet moest ik om mijn diploma reddingszwemmen te halen. Ik wil niet door zo'n vrouw gered worden, je zal maar in al die lappen verstrikt raken, net als die vrouwen. Verstrikt, in het water en op het droge. Scottie, zwemmend redder.

Heiba
03-08-2004, 17:31
Origineel gepost door Noena PIACENZA - In een openbaar zwembad in de Italiaanse stad Piacenza hoeven moslimvrouwen zich niet eerst in een badpak te hijsen: ze kunnen gewoon in hun traditionele islamitische kledij een frisse duik nemen. Dat meldde de Italiaanse krant La Repubblica dinsdag. Zwembadgangers hadden geprotesteerd tegen een 12-jarig moslimmeisje dat met haar gewaad in het water was gegaan. Maar de directeur van het zwembad had geen boodschap aan de kritiek, als zou met kleren aan zwemmen onhygiënisch zijn. "Vijftig jaar geleden zwommen Italianen ook nog in hun kleren", aldus de directeur. Waar gaat dit heen??..Vandaag of morgen is het ook nog eens de normaalste zaak om met schoenen en al het zwembad in te duiken..En het gewoon niet onhygiënisch vinden??? :confused: Ik vind dit helemaal niet gek, en ik kijk er allerminst van op. Ik heb een paar keer op zondagavond op een tijd gezwommen dat er speciaal voor Moslimvrouwen zwemgelegenheid is. Ik zwem dan met een sportbroek of een legging tot op de knie, en een Stretch t-shirttje tot aan de polsen met een badpak er onder. Ook als ik duiktraining heb dan draag ik een warm-water duikerspak... Is daar wat mis mee? Je hebt er geen last mee, hoor, met zwemmen.

mobo24
03-08-2004, 17:47
Dit is zeker een berichtje dat in de in de Telegraaf stond, is het niet? De krant waarvan ik vind dat deze moslims continue aan het stigmatiseren is.

Deliana
03-08-2004, 17:50

Ik zou een kind van 12 nooit aan zoveel kritiek blootstellen, dan maar niet zwemmen.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7