Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Nederlandse meisjes en hoofddoek

Pagina's : [1] 2 3

Missyhollanda
10-12-2002, 10:34

Ik wil graag weten hoe Nederlandse meisjes het ervaren hebben toen ze besloten om de hoofddoek te gaan dragen? Kreeg je veel negatieve reacties? Of juist positief? En hoe reageerden je ouders erop en de Nederlandse mensen, hoe kijken die je aan? Wat vinden marokkanen eigenlijk ervan als Nederlandse meisjes besluiten om een hoofddoek te dragen. wassalaam.

minora
10-12-2002, 10:36
ken een nederlands meisje die het draagt omdat ze het mooi vindt staan, niet om andere redenen. jammer :( maar vriendin draagt 'm sinds de ramadan. echt geweldig, ik leer zelfs van haar :) ze is echt een toppertje :zwaai:

Missyhollanda
10-12-2002, 12:08
Inshallah zal ik de hoofddoek snel gaan dragen. Ik wil het zo graag. Vaak heb ik hem op, maar durf nog niet goed ermee naar buiten. Bang dat mensen mij uitschelden of dat ze me gek aankijken. Ik ben toch een Nederlandse met hoofddoek. Ik zie het in mijn omgeving niet echt veel.

Salaama
10-12-2002, 13:27
Origineel gepost door Arab_Grote_Neus Ik vind het een beetje raar NL meisjes met hoofddoek. Hoe kan je dat nou raar vinden ze doet het om geloofsovertuigingen niet voor jouw. En trouwens hoofdoek is voor iedereen die maar in één God (Allah) gelooft, het maakt niet uit waar je vandaan komt. Meneertje,,,Ga mensen niet in hokjes plaatsen. Zelf vind ik het wel netjes staan.

Saffja
10-12-2002, 13:31

Ik ben zelf een marokkaanse meid die geen hoofddoek draagt. Ik kan wel spreken voor mijn Nederlandse vriendin, die de hoofddoek nu al ong. een maand draagt.. Zij is ook echt bekeerd tot de Islam, en draagt de hoofddoek niet omdat zij het mooi vindt, maar omdat zij vindt dat dat bij haar geloof hoort.. Natuurlijk kreeg zij in het begin veel kritiek van vooral Hollandse mensen, maar ook kreeg zij veel complimenten van zowel niet moslims al wel moslims.. Het was ook niet makkelijk voor haar, maar zij vocht voor haar doel in dit leven.. Het is haar gelukt.. We zijn allemaal heel erg trots op haar,

sherine
10-12-2002, 13:36
je kan je ook bekeren tot de islam zonder hoofddoek ik vind het echt geen gezicht nederlandse meisjes met hoofddoek....sorry maar ik denk dan echt goed getrained hoor.....ik ken wel meer nl meisjes die hoofddoek dragen ik zeg het ook tegen ze .......beter eerlijk tenminste weet je hoeveel mensen om hun lachen en roddelen zo ben ik bniet ! ik vind het ook dom van marokkaanse als ze nooit hoofddoek dragen en dan gaan ze trouwen en dan de hoofddoek op...of je ziet meisjes met strakke kleren met een hoofddoek....doe het goed of doe het niet weet je....:rolleyes:

RodRambone
10-12-2002, 13:41
Ik vind het verkeerd NL meiden met hoofddoek. Als ik een later een dochter zou krijgen en die zou hijab gaan dragen dan is het voor mij over. Dan heb ik geen dochter meer.

sherine
10-12-2002, 13:42
jah ik wou net zeggen dat zou even mooi worden !!!!!!! ik vind het gewoon niet mooi staan bij nederlandse ze hebben er het hoofd niet voor je ziet het gelijk dan denk ik echt zo goed afgetraind hoor.kijk weet je is mijn mening.het hoeft ook niet mooi te zijn voor mij hoor ik val toch niet op meisjes.ik kijk gewoon op de manier hoe andere mensen ook kijken veel mannen bv lachen daar gewoon vet om een nederlandse met hoofddoek. en tsja mensen zijn nou eenmaal dom.:rolleyes:daar kan ik niks aan veranderen.....

Letizia
10-12-2002, 13:43
sherine je ehbt toch wel gelijk, van betreft dat meisjes die hoofddoek dragen en dan wel met strakke kleren. Dan moet je het niet doen want het staat dan niet ! dan is het gewoon van : kijk mij eens ik draag hoofddoek dus ik ben goed bezig. Of meisjes met hoofddoek die zich ontezettend dellerig gedragen die zie je steeds meer,...... ik ken genoeg moslima's zonder hoofddoek die zich hartstikke goed weten te gedragen en er netter uitzien dan de meiden met hoofddoek. Maar ja ieder is weer anders, het dragen van de hoofddoek maakt je geen beter mens, het moet echt vanuit je geloofsovertuiging komen en niet om te showen hoe heilig je wel niet bezig bent zogenaamd dan.

sherine
10-12-2002, 13:45
helemaal met je eens......tiesjrab sjee????we kunnen wel een thee kransje beginnen....

sherine
10-12-2002, 13:47
een nederlandse je ziet het verschil heus wel ....kijk naar gezichtsuitdrukking.lijnen.beeld uit ogen.... het heeft niks met kleur te maken....want ik ben ook een melkfles...je ziet het heus wel

kautar17
10-12-2002, 13:49
als je hoofddoek draagt dan doe je dat voor jezelf en niet voor iemand anders.ik ken meisjes die hoofddoek dragen en een jointje roken en naar een raiparty gaan,dat gaat toch niet.maar ja er zitten van die mensen bij die niet sporen nu hebben ze er schijt aan maar als ze dood gaan dan merken ze wel dat er en god is.

Letizia
10-12-2002, 13:51
ik ben half nederlands en heb bruin haar en donkerbruine ogen, mensen zien me aan voor turks, joods, spaans, israelisch en marokkaans. dus blond en blauwe ogen hoeft niet kijk maar anar mij !

kautar17
10-12-2002, 13:53
als en hollandse meisje moslim woord dan word ze er ook echt een,ze houd zich dan ook aan alle regels maar veel van die marokkaaanse meisjes dragen wel zhema hoofddoek maar zijn niet zo heilig als ze lijken

spidey
10-12-2002, 13:58

Een beetje diversiteit is goed in onze samenleving. Maar het is natuurlijk een zaak van jezelf als je hollands bent en hijab draagt. Je moet wel rare blikken verwachten natuurlijk. Zo zijn mensen nou eenmaal. Ik ben indo maar word vaak aangezien voor turk of marok. Als ik met mijn moeke ergens zit (die blond is met blauwe ogen) dan moet je mensen soms eens vreemd zien kijken.

Pagina's : [1] 2 3