Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : job-werkstudenten (België)

Berberse__
29-05-2010, 11:36

Ey, ik heb nvraagje.. :) ik heb gewerkt in september onder het statuut van werkstudent, maar omdat mijn ma vond dat het te ver was (da werk) moest ik stoppen, zo gezegd zo gedaan.. Na 1dag werken ben ik gestopt. Sindsdien heb ik niet meer gewerkt. Tot vandaag., kmoet nl werken in een winkel ma hiervoor heb ik wel een contract getekend als jobstudent. Nu is mijn vraag: is het mogelijk om te werken in eenzelfde jaar als job- én werkstudent? En wat zijn de gevolgen als je dit wel doet? Kwas wa ant twijfelen, en heb het dus opgezocht ma ik vond dus nergens een antwoord op mijn vraag. Alleen wa ik wel vond was dat je wel kon veranderen van statuut ma je moet dan zorgen dat het niet in eenzelfde kalenderjaar valt. Nu een kalenderjaar is van januari-december; dus dacht ik van ja tis geen probleem want toen ik werkte als werkstudent (vr da 1dom dagje :moe:) was da in september dus in principe vorig kalenderjaar, dus zit ik nu ni in de problemen.. Allé da denk ik toch :p Of zit ik verkeerd? Can somebody help me out !!!! :(

tangeroise86
29-05-2010, 14:10
hey meid Als je bent ingeschreven als werkstudent dan blijft het zo gedurende 1 jaar Je kan pasi n januari 2011 veranderen van statuur, dan kan je pas overgaan naar jobstudent. Ik zou als werkstudent blijven dan kan je meer werken tijdens het jaar. Als jobstudent mag je niet zo veel werken.

Berberse__
29-05-2010, 17:26
ja ma behoort dien dag dat ik dan gewerkt heb (in september) ni tot vorig jaar? want n kalenderjaar is van januari tot december hé, dus dacht ik da ik geen probleem heb ma nu maak je me in de war.. Kheb vdg al gewerkt als gwne jobstudent en kga dan zo mijn 23dagen willen afmaken of gaat da ni? Goh kga maandag ies gwn na interim gaan, want nu ben ik echt ant twijfelen :maf2: Ma kheb dan nu gekozen voor jobstudent omdat dat nog te combineren valt met mijn studies. Tis zo da ik gwn zaterdagvoormiddag 3uurtjes moe werke safe, t wordt goe betaald, tis makkelijk werk, en tis ma 3uurtjes in de week.. Dus makkelijk te combineren nu ook met mn examens en herexamens ps: krijg je nsoort van boete ofzo als je in ngwne schooljaar zowel als werk-als jobstudent hebt gewerkt? Of moet je gwn opt einde vant jaar die RSZ (13,07%) er ng bij betalen..