Bekijk originele versie : Ik heb hulp nodig (belasting)
Ik heb een baan in een zwembad voor een paar uurtjes per week op oproep. Verdient 7 euro per uur, via een uitzendbureau. Paar uurtjes bedoel ik mee 10 ofzo.
Nu is het niet genoeg en heb ik een baan aangeboden gekregen bij TNT voor pakketen sorteren. Hier zal ik per uur ook rond de 7,50 krijgen. Eventueel nachttoeslag van 50%.
Hoeveel uur zou ik er dan nog bij kunnen werken bij TNT, of moet ik de uren in het zwembad juist minderen.
Of helemaal ontslag nemen in het zwembad?
Help alsjeblieft?
Zikroellah
29-05-2010, 11:13
Je kan gewoon bij beide werkgevers werken. Alleen moet je bij de werkgever bij wie je het meest verdiend (per maand), Loonheffingskorting laten toepassen en bij de andere niet. Dit kun je doen met het blauwe formulier wat je krijgt als je net indienst komt.
Het is belangerijk dat je dit doet, omdat je anders aan het einde van het jaar een naheffing kan krijgen.
Groetjes.
Ja maar het probleem is, ik verdien bijj allebei 7.00? Dus moet ik dan kijken naar waar ik het meest werk? En gaat er dan niet heel veel belasting af van het werk waar ik geen loonheffingskorting heb toegepast.
Ja maar het probleem is, ik verdien bijj allebei 7.00? Dus moet ik dan kijken naar waar ik het meest werk? En gaat er dan niet heel veel belasting af van het werk waar ik geen loonheffingskorting heb toegepast.
Je loonheffingskorting kan je het beste toepassen bij het werk waar je de meeste uren maakt inderdaad.
Zikroellah
29-05-2010, 14:17
Als je bij beide hetzelfde verdiend, dan maakt het niet uit waar je het laat toepassen. Als je het maar niet bij allebei doet.
Je salaris waar je het laat toepassen wordt iets meer en bij de andere (waar je het niet toepast) wordt iets minder.
Zikroellah
29-05-2010, 14:22
Je loonheffingskorting kan je het beste toepassen bij het werk waar je de meeste uren maakt inderdaad.
Het gaat niet om hoeveel uren je maakt, maar hoeveel je verdiendt.
Dus ook al werk je bij de een minder uren en je derdiend meer, moet je het daar toepassen.
Heel simpel: bij het hoogste salaris laten toepassen
Is het salaris het zelfde: dan maakt het niet uit.
Let op. Alleen bij 1 werkgever toepassen, dit om naheffing te voorkomen.
Het gaat niet om hoeveel uren je maakt, maar hoeveel je verdiendt.
Dus ook al werk je bij de een minder uren en je derdiend meer, moet je het daar toepassen.
Heel simpel: bij het hoogste salaris laten toepassen
Is het salaris het zelfde: dan maakt het niet uit.
Let op. Alleen bij 1 werkgever toepassen, dit om naheffing te voorkomen.
Hij zegt toch dat hij beide 7 euro verdiend.?
Maar zoals ik nu zie zou hij de loonheffingskorting toe moeten passen bij TNT.
Zikroellah
29-05-2010, 14:47
ja indd, je hebt gelijk.
Aangezien het baantje bij het zwembad op oproepbasis is zal hij waarschijn meer verdienen bij TNT en het daar laten toepassen.
Dus stel ik werk 18 uur bij TNT en 10 bij het zwembad. Betaal ik niet veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer aan belasting?
112233moh
29-05-2010, 17:52
wat voor werkzaamheden verricht je dan bij de zwembad?
Opzoek-meid
29-05-2010, 17:57
Dus stel ik werk 18 uur bij TNT en 10 bij het zwembad. Betaal ik niet veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer aan belasting?
Als je de belastingschijf bedoelt dan kom je nog steeds in de 1e categorie terecht dus nee je betaalt niet meer belasting. Zorg er wel voor dat je de heffingskorting dan alleen bij TNT laat toepassen aangezien je daar meer zult verdienen.
112233moh
29-05-2010, 18:03
Topicstarter woon jij in Adam?
wat voor werkzaamheden verricht je dan bij de zwembad?
Van alles. Restaurant, surveilleren en dat soort dingen.
Ja ik kom uit Amsterdam.
Als je de belastingschijf bedoelt dan kom je nog steeds in de 1e categorie terecht dus nee je betaalt niet meer belasting. Zorg er wel voor dat je de heffingskorting dan alleen bij TNT laat toepassen aangezien je daar meer zult verdienen.
Wat is de belastingschijf dan en hoe werkt dat. Bij TNT zal ik niet erg veel meer verdienen. Misschien 20 cent.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.