Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : over de aanslagen op die kerken!!!

Pagina's : [1] 2

AboeAbdullah
02-08-2004, 21:43

Nu zat ik net "Mensenrechten in de Islam" te lezen van Abul A'la Mawdudi. Doodt geen mensen die zich op plaatsen van aanbidding bevinden . (Musnad - ibn Hanbal) Toen dacht ik aan de aanslagen in Irak dit weekend.

AboeAbdullah
02-08-2004, 21:46
oja, www.islamlinks.tk voor ik het vergeet

Heiba
02-08-2004, 21:47
Origineel gepost door AboeAbdullah oja, www.islamlinks.tk voor ik het vergeet :moe: Gij zult niet spammen.

AboeAbdullah
02-08-2004, 22:45
Origineel gepost door totheloo Goh, dus als mensen NIET aan het bidden zijn, dan mag je ze wel doden???????????????????? He, merkwaardig, wie is die Musnad ibn Hanbal, een psychopatische moordenaar of zo? Nou dit laat al zien hoeveel kennis je over de Islaam hebt : geen dus Ook laat dit al zien wat je doelen zijn : Islaam aanvallen Ga maar op het forum van nieuwrechts je onzin uitkramen :zwaai: :zwaai: :zwaai:

Perez
02-08-2004, 23:50

Heel goed AboeAbdullah, dat je dit aan ons meedeelt. Zelf zeg ik ook altijd tegen mijn medechristenen dat ik heel veel moslims ken die de daden van terrorisme helemaal niet goed islam vinden. Maar soms schrik ik wel van de uitspraken van enkele moslims hier op het forum. Dan denk ik:'Of heb ik het mis? Ben ik mensen aan het geruststellen, terwijl blijkt dat ik het mis heb?' Maar ook al ben ik zelf geen moslim. Ik heb wel in de Koran gelezen, en ik denk dat de Koran veel wordt misbruikt om strijd en oorlog en moorden en aanslagen te rechtvaardigen. Net zoals in o.a. Ierland helaas de Bijbel ook is misbruikt om hun strijd te rechtvaardigen.

Deliana
03-08-2004, 00:01
Origineel gepost door AmazoullouII Weet je wat jij zou moeten Shimon Perez? Je eens verdiepen in de middeleeuwse Kerkgeschiedenis in Europa en in het Midden-Oosten en hoe ze omgingen met jouw soort 'vrijdenkende' Christenen. Dan kun je tenminste achterhalen wie de eerste terroristen zijn en wie de termen "rechtvaardige oorlog" en heilige oorlog" heeft uitgevonden. Dan hoef je jouw bekrompen collega-Christenen niet meer twijfelend te overtuigen. Precies, de middeleeuwse kerkgeschiedenis, daarom zo schokkend dat de molsims nog steeds in die middeleeuwen leven en als zodanig handelen. Amazoulou, ga een geit n.euken of zo looser.

Heiba
03-08-2004, 06:08
Origineel gepost door AmazoullouII De middeleeuwse Kerkgeschiedenis. Daar weet Hare Kuttekop niets over. Ze is enkel in staat om teksten te copieren en erop los te zwammen. Hopelijk is haar vibra-tor voorzien van nieuwe batterijen anders gaat het hier morgen weeral stormen. Leer het nu eens een keer... Dit soort posts kunnen niet.

babyvanbelisma
03-08-2004, 08:52
Elberfeld, over dat laatste ben ik toevallig een boek aan het lezen: Angels and Demons, van Dan Brown (Het Bennini Mysterie in het Nederlands). Dit gaat over de geschiedenis van de sekte Illuminati, en hun samenwerking met iemand die van de sekte komt waar jij het over hebt. De hassassins ,in het Engels, werden dwars gezeten door de kruisvaarders en waren de eerste die in opstand kwamen. Deze mensen zijn aan hun naam gekomen door de manier waarop ze hun overwinningen vierden: met 'hashies'. Het woord is inmiddels verbasterd tot "assassins" wat dus gewoon moordenaars is. Het punt dat AboeAbdullah maakt is wel goed en we moeten ook echt goed beseffen dat de mensen die verantwoordelijk zijn voor alle aanslagen van de afgelopen tijd, niet de mensen zijn die volgens de letter van de Koran leven en GEEN voorbeeld voor moslims zijn. Helaas denken sommige moslims dat deze mensen de echte mujahideen zijn, maar nee, dat zijn ze niet. Deze mensen werken schijnbaar in naam van het geloof maar als je gaat kijken wat ze allemaal doen, dan weet je dat ze het geloof alleen maar als smoes gebruiken om te kunnen moorden en iedereen die ze niet bevallen kunnen uitschakelen...:jammer:

RitaMaria
03-08-2004, 18:47
Origineel gepost door AboeAbdullah Nu zat ik net "Mensenrechten in de Islam" te lezen van Abul A'la Mawdudi. Doodt geen mensen die zich op plaatsen van aanbidding bevinden . (Musnad - ibn Hanbal) Toen dacht ik aan de aanslagen in Irak dit weekend. Ik heb ook 'wat' ..misschien een tikkie beter.. :) "En laat de haat van een volk dat jullie weert van de Gewijde Moskee jullie er niet toebrengen overtredingen te begaan, maar ondersteunt elkaar bij het goede en Taqwa (godsvrucht). En ondersteunt elkaar niet bij zonde en agressie." Koran, al-Ma'ídah(5),

Perez
03-08-2004, 19:36
Er bestaat geen enkele HEILIGE oorlog! Een oorlog betekent altijd veel leed en ellende en onschuldige doden. Of toch .... er is wel één heilige oorlog. Daar heeft John Bunyan een boek over geschreven dat ook 'de heilige oorlog' heet. Dit boek gaat over de oorlog in ons innerlijk tegen het kwaad in ons. Het innerlijke gevecht tegen de verleidingen van satan. Die oorlog is alleen heilig. Zullen we die gaan voeren?

arabchrstn
03-08-2004, 20:05
Origineel gepost door Perez Er bestaat geen enkele HEILIGE oorlog! Een oorlog betekent altijd veel leed en ellende en onschuldige doden. Of toch .... er is wel één heilige oorlog. Daar heeft John Bunyan een boek over geschreven dat ook 'de heilige oorlog' heet. Dit boek gaat over de oorlog in ons innerlijk tegen het kwaad in ons. Het innerlijke gevecht tegen de verleidingen van satan. Die oorlog is alleen heilig. Zullen we die gaan voeren? Die zit. Ik voel dat God overal is, zelfs op Internet. Dankje.

Perez
03-08-2004, 20:19
Origineel gepost door arabchrstn Die zit. Ik voel dat God overal is, zelfs op Internet. Dankje. La shoukran allo wachib. En je hebt gelijk. God is overal. Zo voel ik dat ook. Het is ook heerlijk als dat in ieder klein iets van je leven mag meegaan. Daarin kan ik zoveel van m'n kleine meisjes leren. Kinderen kunnen geloven zo heel eenvoudig toepassen in heel kleine dingen dat je daar als volwassene beschaamt tegenover staat dat wij die eenvoud en dat pure hebben laten gaan. Groetjes Perez

Perez
03-08-2004, 20:47
Origineel gepost door Yugurthen In de islam heet zoiets JIHAD (ook gebruikt als meisjesnaam) en kan niet vertaald worden als "Heilige Oorlog", dat is een westers verzinsel om de islam door het slijk te halen. 'Jihad' = 'Strijd' die iedere mens innerlijk voert. "Heilige Oorlog" is iets waarmee de Paus van Rome mee uitpakte 1000 jaar geleden. Waarom schuift het Westen al haar wandaden in andermans schoenen? Hebben de Westerlingen zo weinig moed om zelf de verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen wandaden? Ach ach ach, hebben die westerlingen het weer gedaan???? Als de paus wat zegt, is dat dan het hele westen?? Wat de paus zegt is in ieder geval niet mijn mening. Mijn mening is dat het tijd wordt voor z'n bejaardentehuis. Het woord Jihad ken ik ook wel. En als de vertaling daarvan is zoals jij het schrijft, dan komt dat heel veel overeen met dat wat ik zei dat in het boek van John Bunjan beschreven is. Dan zijn we het dus eens dat dit de enige goede oorlog is. Of je het dan heilige oorlog wil noemen of Jihad of innerlijke strijd; dat is gewoon een goede strijd. Maar jij weet net zo goed als ik dat de het woord jihad de laatste tijd ook heel veel verkeerd gebruikt wordt. Niet alleen door die westerlingen, maar ook door Al Quaida en Al Zarqawi en Bin Laden, enz. Zulke oorlogen en andere oorlogen zijn gewoon nooit heilig. Dat is wat ik schreef. En mijn reactie was gericht naar Elberfeld die enkele 'heilige' oorlogen opsomde. Mijn reactie daarop was: Deze oorlogen zijn zo onheilig als maar kan.

Palestine
04-08-2004, 11:47
De paus hoort in een bejaardentehuis.

Pagina's : [1] 2