Bekijk originele versie : leest deel 2
super_marrokaan
02-08-2004, 20:26
leest tot jullie zullen begrijpen ( wat vast niet gaat gebeuren)
De bevolking van Antiochië waren ongelovigen en zij noemden de discipelen voor het eerst “Christenen”, volgelingen van Christus, van Jezus (vzmh). Dus niet volgelingen van God, maar van een profeet. Ook heeft Jezus (vzmh) deze naam niet zelf gegeven, want hij was een moslim.
Ook het gebed verrichtte hij als een moslim.
Matteüs 26:39 blz. 27 …Hij wierp Zich met het aangezicht ter aarde en bad…
Meerdere verzen beschrijven de manier van bidden zoals het nu nog steeds in de Islam gebeurd.
Numeri 20:6 blz. 130 …en zij wierpen zich neder op hun aangezicht…
1 Koningen 18:39 en 42 blz. 303…wierpen zij zich op hun aangezicht… en …boog zich ter aarde en legde zijn aangezicht tussen zijn knieën…
Psalmen 96:9 blz. 531 …Buigt u neder voor de Here…
nou, Jezus lijkt dus het meest op ons, en zijn gewoonte was dus niet om te bidden vlak voor het slapen gaan, met de knieen op de grond en elleboogjes op bed, en dan bidden, maar net als een ware moslim! :D
Maar Jezus leefde een eeuw of wat voor de profeet Mohammed. Dus misschien kun je beter zeggen dat Mohammed en moslims bidden als Jezus. ;)
Ik lees trouwens niks over bidkleedjes of de gebedsrichting?
super_marrokaan
02-08-2004, 21:12
gebedsrichting en gebedskleedje zijn op dit moment niet erg relevant. Het gaat erom dat men bidt op de manier waarop het God behaagt. En als Jezus vzmh leefde in de tijd van Mohammed vzmh, dan had hij geen keus dan de leer van de profeet Mohammed vzmh te volgen omdat de rituelen van het gebed direct door God, via de engel gabriel zijn geopenbaard.
Maar het feit dat men geen waarde hecht aan de leefwijze van de profeet Jezus vzmh, uit zich door middel van de vele innovaties die zijn gedaan. (Het geloof wordt verandert naar eigen wens en verandert naarmate de tijd verstrijkt door middel van slijtage in een soort van sprookje).
Origineel gepost door super_marrokaan
gebedsrichting en gebedskleedje zijn op dit moment niet erg relevant. Het gaat erom dat men bidt op de manier waarop het God behaagt. En als Jezus vzmh leefde in de tijd van Mohammed vzmh, dan had hij geen keus dan de leer van de profeet Mohammed vzmh te volgen omdat de rituelen van het gebed direct door God, via de engel gabriel zijn geopenbaard.
Maar het feit dat men geen waarde hecht aan de leefwijze van de profeet Jezus vzmh, uit zich door middel van de vele innovaties die zijn gedaan. (Het geloof wordt verandert naar eigen wens en verandert naarmate de tijd verstrijkt door middel van slijtage in een soort van sprookje).
Jezus schonk ons de kerstboom. ;)
super_marrokaan
02-08-2004, 21:19
Origineel gepost door Junkie
Jezus schonk ons de kerstboom. ;)
dat is een mooi voorbeeld van de verbastering van het christelijke geloof :D
Christenen leven doorgaans meer naar de geest van de bijbel dan naar de letter.
Persoonlijk vind ik dat wel verstandig. Het gaat er toch meer om dat je een goed mens bent dan dat je je aan allerlei (in mijn ogen pietluttige) regels houdt.
Maar ik ben geen christen. Het is eigenlijk beter dat de christenen hier reageren.
De kerstboom stamt volgens mij uit het Germaanse bijgeloof!!!!
In ieder geval niet vanuit de Bijbel.
En de naam christenen is inderdaad niet speciaal in de Bijbel gegeven, maar het is ook niet een naam die tegen het bijbels ingaat. Het is denk ik een naam gekregen of gegeven om duidelijk te maken dat ze geloofden in Jezus Christus. Om zich te onderscheiden van degenen van de joden die Jezus Christus verwierpen.
Moslims worden trouwens ook nogal eens mohammedanen genoemd. Maar misschien willen zij niet zo genoemd worden. Nou ik heb geen moeite met de naam christen. Ik bid dat ik deze naam waard mag zijn.
Christenen nemen juist de levenswijze van Jezus heel veel als voorbeeld. De levenswijze van Jezus bestaat niet alleen uit de manier van bidden. En Jezus heeft duidelijk laten merken in Zijn levensstijl dat Hij niet hield van extra wetjes maken die niet Bijbels gegrond zijn. Daar sprak Hij de farizeëers juist vaak op aan. Ik denk dat het Jezus / God ook niet veel uitmaakt in welke houding we bidden. Maar veel meer dat we respectvol bidden. En daarom vouwen veel christenen de handen, zodat ze niet met hun handen andere dingen kunnen doen. En sluiten ze de ogen, zodat ze niet worden afgeleidt door andere dingen die ze zien.
Zelf bidt ik trouwens ook heel verschillend. Ik leer m'n kinderen ook bidden met de handen geopend naar boven toe. Of soms met elkaars handen in elkaar, zodat je echt samen bidt. Ook bidt ik als ik alleen ben heel vaak op de grond geknield. Dus ... met het aangezicht ter aarde. Deze gebedshouding wordt door heel veel christenen gedaan, maar vaak niet in het openbaar.
Een veel gebruikt kindergebedje begint:
'k vouw mijn handjes,
'k sluit mijn oogjes,
'k buig mijn knietjes voor de Heer.
En de meeste kinderen leren dit avondgebedje ook opzeggen op hun knietjes voor het bed.
Jezus is dus volgens jou een moslim? En jij wilt dus leven naar het voorbeeld van Jezus? Heb je de bergrede van Jezus al gelezen? Ook heel leerzaam! Deze staat onder andere in Lukas 6 vanaf vers 17.
Een stukje ervan:
Maar Ik zeg ulieden, die dit hoort: Hebt uw vijanden lief; doet wel degenen, die u haten.
Zegent dengene, die u vervloeken, en bidt voor degenen, die u geweld doen.
Dengene, die u aan de wang slaat, biedt ook de andere; en dengene, die u den mantel neemt, verhindert ook den rok niet te nemen.
Maar geeft een iegelijk, die van u begeert; en van dengene, die het uwe neemt, eist niet weder.
En gelijk gij wilt, dat u de mensen doen zullen, doet gij hun ook desgelijks.
En indien gij liefhebt, die u liefhebben, wat dank hebt gij? Want ook de zondaars hebben lief degenen, die hen liefhebben.
En indien gij goed doet dengene, die u goed doen, wat dank hebt gij? Want ook de zondaars doen hetzelfdel
En indien gij leent dengenen, van welke gij hoopt weder te ontvangen, wat dank hebt gij? Want ook de zondaars lenen den zondaren, opdat zij evengelijk weder mogen ontvangen.
Maar hebt uw vijanden lief, en doet goed, en leent, zonder iets weder te hopen; en uw loon zal groot zijn, en gij zult kinderen de Allerhoogsten zijn; Want Hij is goedertieren over de ondankbaren en bozen.
Weest dan barmhartig, gelijk ook uw Vader barmhartig is.
En oordeelt niet, en gij zult niet geoordeeld worden; verdoemt niet, en gij zult niet verdoemd worden; laat los, en gij zult losgelaten worden.
Geeft, en u zal gegeven worden; een goede, neergedrukte, en geschudde en overlopende maat zal men in uw schoot geven; want met dezelfde maat, waarmede gijlieden meet, zal ulieden wedergemeten worden.
Nou aan dit voorbeeld en deze woorden van Jezus heb ik mijn hele leven lang m'n handen vol. Neem nou bijvoorbeeld vergeven. Klinkt zo simpel, maar moeilijk is het hoor! En toch vraagt Jezus dat van ons. Maar gelukkig wil Hij ons er ook bij helpen.
Groetjes Perez
Origineel gepost door tonk
Christenen leven doorgaans meer naar de geest van de bijbel dan naar de letter.
Persoonlijk vind ik dat wel verstandig. Het gaat er toch meer om dat je een goed mens bent dan dat je je aan allerlei (in mijn ogen pietluttige) regels houdt.
Maar ik ben geen christen. Het is eigenlijk beter dat de christenen hier reageren.
Ja Tonk, dat ben ik helemaal met je eens. En ook Jezus Christus wees daarop. Hij had er een afschuw van wanneer je volgens de wetjes en regeltjes heel precies leefde en misschien zelfs nog wel strenger dan nodig èn dat er innerlijk geen liefde tot God was en geen echt geloof. Dat vond Hij veel belangrijker. Daar wees Hij ook vaak de wettische schriftgeleerden en farizeëen op. Hij noemde hen addergebroed en Hij noemde ze witgepleisterde graven (van buiten mooi wit, en van binnen is de dood) Jezus was niet mis in de veroordeling van huichelachtigheid.
leest tot jullie zullen begrijpen ( wat vast niet gaat gebeuren)
De bevolking van Antiochië waren ongelovigen en zij noemden de discipelen voor het eerst “Christenen”, volgelingen van Christus, van Jezus (vzmh). Dus niet volgelingen van God, maar van een profeet. Ook heeft Jezus (vzmh) deze naam niet zelf gegeven, want hij was een moslim.
Ook het gebed verrichtte hij als een moslim.
Matteüs 26:39 blz. 27 …Hij wierp Zich met het aangezicht ter aarde en bad…
Meerdere verzen beschrijven de manier van bidden zoals het nu nog steeds in de Islam gebeurd.
Numeri 20:6 blz. 130 …en zij wierpen zich neder op hun aangezicht…
1 Koningen 18:39 en 42 blz. 303…wierpen zij zich op hun aangezicht… en …boog zich ter aarde en legde zijn aangezicht tussen zijn knieën…
Psalmen 96:9 blz. 531 …Buigt u neder voor de Here…
nou, Jezus lijkt dus het meest op ons, en zijn gewoonte was dus niet om te bidden vlak voor het slapen gaan, met de knieen op de grond en elleboogjes op bed, en dan bidden, maar net als een ware moslim! :D
Ik wordt een beetjeee melig. Maar zou het komen omdat de grond toen nog schoon was?
Nu ja ik ga slapen trusten en schande schande ik ga zelf niet eens op mijn knietjes.
Schietgebedjes zijn tegenwoordig in :rolleyes:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.