Bekijk originele versie : leest
super_marrokaan
02-08-2004, 20:21
moslima's worden onderdrukt, ze worden onderdrukt, wij niet, wij zijn westers en gestudeerd. wij hebben stemrecht, wij mogen ons ook mengen in discussies op straat ( christelijke vrouwen )
1 Korintiërs 14:33-36 blz. 157-158…Zoals in alle gemeenten der heiligen moeten de vrouwen in de gemeenten zwijgen; want het is haar niet vergund te spreken… en …want het staat lelijk voor een vrouw te spreken in de gemeente…
:rolleyes: mensen, oordeel zelf :D
1. Wat hebben westerse vrouwen te maken met wat er in 1 Korintiers zoveel staat?
2. Voor zover ik weet wordt deze regel wel in enkele christelijke kerken toegepast en volgt eruit dat vrouwen geen dominee mogen worden. En splinterpartijtje SGP trekt het door naar de politiek: vrouwen mogen geen lid worden van deze partij.
Verder trekken westerse maatschappijen en westerse vrouwen zich gelukkig niks aan van deze ridicule regel.
super_marrokaan
02-08-2004, 21:05
nou, als de "woorden van Jezus" niet waardevol acht, en doet en laat wat je wil, hoe kan je jezelf dan gelovig noemen. Men markeert de makkelijke en uitvoerbare dingen en vergeet de rest. Welk recht heeft men dan het paradijs te betreden?
Origineel gepost door super_marrokaan
nou, als de "woorden van Jezus" niet waardevol acht, en doet en laat wat je wil, hoe kan je jezelf dan gelovig noemen. Men markeert de makkelijke en uitvoerbare dingen en vergeet de rest. Welk recht heeft men dan het paradijs te betreden?
Volgens mij is Korintiers een brief van Paulus.
Niks geen woorden van Jezus.
Origineel gepost door achmad
hoe dan ook tonkieponkie, de westerse normen en waarden zijn gebasseerd op de bijbel hoor......(zeggen ze wanneer het hun uitkomt'''
Niks mis met een beetje goed knip en plakwerk.
Wat je er goed aanvindt of wat je goed uitkomt neem je over en de rest negeer je.
Christelijk zou ik het dan niet meer noemen.
Voor de genen die het nog niet wisten: Nederland is een seculiere samenleving. Dit betekent dat kerk en staat zijn losgekoppeld.
super_marrokaan
02-08-2004, 21:16
Origineel gepost door nostradamus
Wie zegt dat men gelovig moet zijn?
En wie zegt dat men in het paradijs moet geloven?
nou nostradaklier, geloof jij dan niet in het paradijs? ben jij niet gelovig ? het is je eigen wil, en ik psreek alleen degenen aan, die zich aangesproken voelen. Dus hou je erbuiten, als je niet gelooft.
Origineel gepost door najibsri
Is dat een voorbeeld voor een seculiere staat ? Ik dacht dat kerk en staat juist gescheiden zijn en dus geen normen en waarde die religieus getint zijn zal worden geaccepteerd, ongeacht de juistheid van deze norm en waarde.
Correct me if I'm wrong ...
PS: zou SGP niet verboden moet zijn in een seculiere staat ?
Een seculiere staat kan natuurlijk best wetten hebben die zijn overgenomen van een religie. Waarom niet? Als jij een wet ontwerpt en merkt dat een geloof daar al uitstekende regels voor heeft, dan kun je dat toch gebruiken?
En inderdaad de SGP zou verboden moeten zijn. Het is een ondemocratische partij die streeft naar een dictatuur.
super_marrokaan
02-08-2004, 21:35
Origineel gepost door nostradamus
Eeerlijk gezegd ben ik liever een ongelovige die zijn best doet anderen met respect te behandelen, dan een gelovige die mij een klier noemt omdat ik ongelovig ben.
Doet me wat griezelen dat soort gelovigen
ohw, maar volgens mij spotte jij ook met mijn geloof en mijn Heer. Jij straalt ook niet al teveel respect af. Jij kraakt liever anderen af, en haalt ze naar beneden. en daarna zeg je dat je mensen respecteert of met respect behandelt, nou, dat blijkt.
maly_pense
02-08-2004, 21:42
Origineel gepost door super_marrokaan
[...] Jij kraakt liever anderen af, en haalt ze naar beneden. [...]
Wat is dan de eigenlijke bedoeling van deze discussie die jij gestart bent ? Wat wil je dan met dat citaat uit de Bijbel bereiken, als je niet beoogd hebt om christenen af te kraken en neer te halen ?
Daarom hebben veel kerken dus geen vrouwelijke dominees. Ook hier staat dat dit in de gemeente zo hoort te zijn.
Maar daarnaast heeft een vrouw een hele mooie taak in het gezin. Zij is toch degene die (over het algemeen genomen) het meest bij de kinderen is en met hen veel kan praten over de Bijbel en bidden en zingen. Ik zelf ben blij met de bijbelse rolverdeling. Man en vrouw zijn één. Samen vormen zij een evenwicht. Allebei met haar / zijn eigen kwaliteiten en gaven. Allebei heel verschillend maar allebei heel waardevol. Een kind kan niet zonder zijn moeder, maar ook niet zonder zijn vader. Een volk kan niet zonder vrouwen, maar ook niet zonder mannen. We kunnen niet zonder elkaar. We zijn allemaal verschillend, maar allemaal waardevol in onze eigen specifieke taken en gaven.
super_marrokaan
02-08-2004, 21:46
Origineel gepost door maly_pense
Wat is dan de eigenlijke bedoeling van deze discussie die jij gestart bent ? Wat wil je dan met dat citaat uit de Bijbel bereiken, als je niet beoogd hebt om christenen af te kraken en neer te halen ?
ik kraak niet af, ik heb geprobeerd te laten zien, dat de het christelijke geloof geinnoveerd is, en dus niet meer zuiver en perfect. En daarmee probeer ik men op een ander pad te brenegn dat wel perfect is, namelijk de islam. Maar jullie geven geen gehoord aan mijn adviezen, en dat zullen jullie later voelen.
Origineel gepost door Perez
Daarom hebben veel kerken dus geen vrouwelijke dominees. Ook hier staat dat dit in de gemeente zo hoort te zijn.
Maar daarnaast heeft een vrouw een hele mooie taak in het gezin. Zij is toch degene die (over het algemeen genomen) het meest bij de kinderen is en met hen veel kan praten over de Bijbel en bidden en zingen. Ik zelf ben blij met de bijbelse rolverdeling. Man en vrouw zijn één. Samen vormen zij een evenwicht. Allebei met haar / zijn eigen kwaliteiten en gaven. Allebei heel verschillend maar allebei heel waardevol. Een kind kan niet zonder zijn moeder, maar ook niet zonder zijn vader. Een volk kan niet zonder vrouwen, maar ook niet zonder mannen. We kunnen niet zonder elkaar. We zijn allemaal verschillend, maar allemaal waardevol in onze eigen specifieke taken en gaven.
Maar wat als je als vrouw een gezin niet ziet zitten?
Hoe wordt daar tegenaan gekeken in jouw kerk?
Origineel gepost door tonk
Een seculiere staat kan natuurlijk best wetten hebben die zijn overgenomen van een religie. Waarom niet? Als jij een wet ontwerpt en merkt dat een geloof daar al uitstekende regels voor heeft, dan kun je dat toch gebruiken?
En inderdaad de SGP zou verboden moeten zijn. Het is een ondemocratische partij die streeft naar een dictatuur.
Dat laatste wat jij zegt is pertinent niet waar, Tonk! De SGP is voor democratie en wil dit ook houden. Alleen ze hebben niet altijd dezelfde mening als de niet-christelijke partijen of de gematigder christelijke partijen. Ze worden vaak gezien als superirritant omdat ze altijd dwarsliggen met hun stemmen wanneer de zedelijkheid weer eens onbeperkte vrijheid moet hebben. En terecht dacht ik. Ook SGP mag in deze democratische maatschappij haar stem laten horen. Ook al vinden anderen dat irritant, omdat het hun onzedelijke gedrag in het openbaar belemmerd. Weet je, van SGP mag je in jouw huis en in jouw tuin best in je nakie rondhupsen, maar niet in de supermarkt! Gelukkig maar. Want niet iedereen wil andermans nakie zien, terwijl ze wel naar die supermarkt moeten. Op het naaktstrand kan je gewoon kiezen weg te blijven, maar in een supermarkt niet.
Origineel gepost door tonk
Maar wat als je als vrouw een gezin niet ziet zitten?
Hoe wordt daar tegenaan gekeken in jouw kerk?
Dan begin je toch geen gezin? Niemand verplicht je om te trouwen of om kinderen te krijgen hoor. Wel zijn we vanuit ons geloof tegen samenwonen of sexueel samenzijn voor het huwelijk.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.