Bekijk originele versie : Met bedrijfswagen naar Marokko
tasefart
26-05-2010, 20:51
Heeft hier iemand ervaring met het binnengaan met een bedrijfswagen in Marokko?? De wagen is op naam van de vennootschap, en de vennootschap is ook van mij.
Moet ik iets speciaals van papieren meenemen of moet ik ergens zeker rekening mee houden??
Simssima
26-05-2010, 21:53
ik heb zelf geen flauw idee vraag me wel af hoe het zit met eigenaren van bedrijfen mogen die bv ook alleen maar 500 km prive rijden?
tasefart
04-06-2010, 20:29
Hierbij het antwoord dat ik heb bekomen uit rondvraag en eigen ervaring.
Je hebt dus zobizo een volmacht nodig om naar marokko te gaan met een auto die niet op jouw naam staat. De eigenaar van de wagen schrijft een brief met daarin dat hij volmacht geeft aan jou om met zijn auto naar Marokko te reizen. Daarna ga je met die persoon naar het gemeentehuis, daar kijken ze de echtheid van de handtekening na en stempelen ze af. Vervolgens begeef je je best ook naar het Marokkaanse consulaat in je regio, deze stempelen ook af.
Vergeet best ook niet de statuten van de vennootschap mee te nemen, dit om de hoedanigheid van volmachtgever te kennen.
Ik ben zelf op deze manier te werk gegaan en was geen probleem, werd gecontroleerd door Spanje en Marokko...
Zonnige groeten vanuit Maghreb :goedzo:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.