Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Britse drugshond overlijdt aan overdosis

Pagina's : [1] 2 3

Raihana
02-08-2004, 14:14

De 7-jarige viervoeter was in het Noord-Engelse plaatsje Preston aan het werk in een auto toen hij er ineens slecht uit begon te zien. De politieagent nam de hond mee naar een dierenarts, die vaststelde dat het dier een overdosis amfetamine had binnengekregen. Todd werd naar de afdeling intensieve zorg van de universiteit van Liverpool gebracht, maar het mocht niet baten. Negen uur later overleed de Springer spaniël. Volgens de sergeant van het politiekorps in Preston zijn de eigenaar en diens gezin zeer geraakt door het verlies. "De hond woonde bij hen en ze gingen altijd samen wandelen", aldus de sergeant in de Daily Mirror. Politiehonden hebben in het verleden wel vaker last gehad van een overdosis, maar dit zou de eerste keer zijn dat er een is overleden. De politie wacht het onderzoek naar Todds dood af. :confused:

Raihana
02-08-2004, 14:49
Origineel gepost door Corrie Het probleem is dat als je zo'n hond traint dat de lucht van drugs een beloning is, zodra hij dat vind krijgt hij een speeltje en is iedereen hartstikke blij... De hond zoekt geen drugs omdat hij dat slecht vind, hij zoekt het omdat hij het ronduit geweldig vind. Het risiko dat daarin schuilt is dat hij de drugs pakt en zelfs inslikt/binnen krijgt... Toch vind ik het een vorm van dierenmishandeling!

Firdous26
02-08-2004, 15:03
Origineel gepost door Corrie Het probleem is dat als je zo'n hond traint dat de lucht van drugs een beloning is, zodra hij dat vind krijgt hij een speeltje en is iedereen hartstikke blij...(dat is training, later valt het speeltje weg, dat wordt dan alleen nog in opfristrainingen gedaan) De hond zoekt geen drugs omdat hij dat slecht vind, hij zoekt het omdat hij het ronduit geweldig vind. Het risiko dat daarin schuilt is dat hij de drugs pakt en zelfs inslikt/binnen krijgt... Zeg, aangezien je er veel van lijkt te weten, vertel me alsjeblieft of het waar is dat die honden zelf ook drugs krijgen toegedient. Iemand vertelde het me eens en legde uit dat dat gebeurde om die honden verslaafd te maken waardoor ze die dwangmatige behoefte voelen drugs te vinden. Is het waar?

Firdous26
02-08-2004, 15:53
Bedankt voor je uitleg Corrie. Ik geloof dat iemand me vertelde dat honden al dood kunnen gaan van een reep chocolade dus dat drugsverhaal lijkt inderdaad nonsens. Misschien ook moet ik gewoon niet meer luisteren naar wat mensen me vertellen.

babyvanbelisma
02-08-2004, 16:00

Het is wel jammer dat sommige mensen gewoon niet weten hoe ze met dieren moeten omgaan, zo zielig!!

Firdous26
02-08-2004, 16:02
Origineel gepost door Corrie Chocolade is idd puur gif voor honden en katten... Er zit een bestandsmiddel in dat een hartaanval kan veroorzaken(in 48-72 uur), zelfs kleine hoeveelheden zijn al gevaarlijk... :( Ik eet mijn chocolade dan wel zelf op :cool: :giechel: :zwaai:

Firdous26
02-08-2004, 16:04
Origineel gepost door babyvanbelisma Het is wel jammer dat sommige mensen gewoon niet weten hoe ze met dieren moeten omgaan, zo zielig!! Kan zielig voor de dieren zijn ja. Je kunt gewoon niet alles weten. Als je aan een huisdier begint moet je wel zorgen dat je een 'handleiding' leest.

Firdous26
02-08-2004, 16:10
Origineel gepost door najibsri Als een beest mij loopt te snuffelen kan hij een ros verwachten. Denk je dat het beest zoiets overleeft? Ik heb het hier over het snuffelen wel te verstaan. Zeg in de toekomst het goede of zwijg.

Bazba
02-08-2004, 16:10
Origineel gepost door najibsri Als een beest mij loopt te snuffelen kan hij een ros verwachten. Waarom zo agressief? Waar ben je bang voor?

Firdous26
02-08-2004, 16:14
Origineel gepost door Bazba Waarom zo agressief? Waar ben je bang voor? Suggereer je dat hij drugs op zak heeft? ;)

Firdous26
02-08-2004, 16:15
Origineel gepost door najibsri Ah gut heb ik een fanatieke doggy liefhebber gekwetst ? Hier voor jou : Ik houd niet van honden. Het gaat gewoon om je taal. Die is weinig islamitisch. Probeer eens fatsoenlijk te praten.

Firdous26
02-08-2004, 16:18
Origineel gepost door Mangin Misschien moet je beginnen met guppies of een stel goudvissen. Als je sociaal dan iets meer ontwikkeld bent bouwen we het voorzichtig op naar een dwerghamster. Ik denk dat hij liever meteen aan een schaap begint. :zwaai:

Firdous26
02-08-2004, 16:27
Origineel gepost door najibsri :rolleyes: heel origineel ... Je schiet je doel voorbij .... Ik probeerde niet origineel te zijn maar waarheidsgetrouw. Je bent een hufter, daarom praat ik niet meer tegen je, je brengt het slechte in een mens boven. Het gaat niet om 'rossen'... Het gaat om hoe jij praat overal op dit forum.

new
02-08-2004, 19:51
sorry mensen maar ik denk dat najibsri heel goed op zijn voeten staat hij heeft goede argumenten en een sterke karakter ikzelf respecteer ieder levend en dode wezen maar mijn familie en menselijke wezens gaan voor

Heiba
03-08-2004, 19:26

Origineel gepost door Corrie Een goede daad verrichten naar een dier toe wordt hetzelfde beoordeeld als een goede daad naar een mens toe, een slechte daad naar een dier toe geld hetzelfde voor... Allah beoordeeld de daden naar mens en dier toe dus hetzelfde... Vreemd hoor als de een minder is dan de ander... Nogmaals nergens zeg ik dat jij een dier boven een mens moet zetten, ik zet MIJN dieren boven JOU, dat is een wezelijk verschil... Mijn persoonlijke mening namelijk... Jij zegt dat je een hond die aan je snuffelt een ros geeft, dat mag dus niet volgens jouw eigen geloof!!!! Daarvoor zal je je moeten verantwoorden op de dag des oordeels en allah zal niet blij zijn als je zegt, ik heb gewoon een hekel aan die beesten, ze verharen, ze kwijlen en ze stinken... Maar jij bent dus ook zo'n moslim die alles wat hem niet aanstaat aan zijn geloof maar snel opzij schuift??? Een dier is ook een schepping van Allah swt... Ergens had ik een ontroerende hadieth gelezen over iemand die een hond water gaf, en dat Allah swt hem hiervoor beloonde... Weet niet meer precies, ik ga hem eens opzoeken in mijn mega-stapel boeken.

Pagina's : [1] 2 3