Bekijk originele versie : Later...
Ik zie haar vaak op de bank zitten. Gehuld in een wijd gewaad met daaroverheen een dik vest. Haar gezicht in haar handen. Haar ogen, glazig en vochtig door de tranen, als eenzame parels, aangespoeld op een vreemd strand.
Ze kijkt dwars door me heen, alsof ze naar iets kijkt wat alleen zij kan zien. Haar eigen wereld. Haar gezichtsuitdrukking maakt me bang. Het is een vreemde soort angst, die bevangend en verstikkend is. Een angst waarvan je weet dat je die vroeg of laat onder ogen moet komen. Later.
Ik kan haar nooit langer dan een seconde aankijken. Ik wil niet denken aan Later. Ik zie aan haar dat ze zich zorgen maakt om ons. Ze maakt zich zorgen om Later. Ook zij is bang voor Later, maar om een Later dat zij zelf nooit zal meemaken.
Ik laat niet merken dat ik haar droevige blik heb opgemerkt en probeer net te doen alsof er niets aan de hand is. Later is nog zo ver weg, houd ik mezelf voor, wetend dat ik mezelf voor de gek aan het houden ben.
Dan kijkt ze me opeens recht aan. Ik word geconfronteerd met mijn eigen, maar ook met haar angst. Ze probeert mij vast te houden in haar pijnlijke blik. Ik probeer nog steeds net te doen alsof er niets aan de hand is en kijk haar heel even recht aan. Dat ene moment is genoeg voor haar om mijn ziel aan het huilen te maken, terwijl haar blik mij recht in mijn hart treft. En ik kijk net iets te snel weg…
berbertje00
09-12-2002, 21:34
echt een mooi stukje!!
Uitgeblust
09-12-2002, 21:58
Wordt het nog vervolgt :(
Ik krijg er nu al tranen van :traan1:
Origineel gepost door Uitgeblust
Wordt het nog vervolgt :(
Ik krijg er nu al tranen van :traan1:
Nee, is niet de bedoeling :)
Wat prachtig.
Ik huil nooit maar dit keer zijn mijn ogen vochtig. :(
Origineel gepost door chemie
Wat prachtig.
Ik huil nooit maar dit keer zijn mijn ogen vochtig. :(
:blauwkus:
Origineel gepost door Cina
:blauwkus:
Je bent een natuurtalent.
Ik vind dat je echt mooi zulke dingen kunt verwoorden.
Al je gevoelens en emoties. :)
Je bent een natuurtalent.
Ik vind dat je echt mooi zulke dingen kunt verwoorden.
Al je gevoelens en emoties. :)
Dank je lieverd :)
Ik heb nog lang niet mijn doel bereikt...probeer gewoon hier en daar wat te schrijven ;)
Dank je lieverd :)
Ik heb nog lang niet mijn doel bereikt...probeer gewoon hier en daar wat te schrijven ;)
Maar je bent erg goed en dat mag gezegd worden.
Ga zo door.
:goedzo:
:Iluvu:
Maar je bent erg goed en dat mag gezegd worden.
Ga zo door.
:goedzo:
*Bloos*
KusKusKusKus :blauwkus:
*Bloos*
KusKusKusKus :blauwkus:
:D:D
:D:D
wat prachtig cina dit slaat echt alles is gewoon prachtiggggg :Iluvu: jammer genoeg moet ik nu offline want ik wou ook wat van mij erbij zetten maar dat kom je nog wel tegen :blauwkus:
SamiaGirl
10-12-2002, 20:28
Prachtstukje :traan1:
Origineel gepost door Chaimaa
wat prachtig cina dit slaat echt alles is gewoon prachtiggggg :Iluvu: jammer genoeg moet ik nu offline want ik wou ook wat van mij erbij zetten maar dat kom je nog wel tegen :blauwkus:
Oke lieverd!
Iedereen mag trouwens wat aanvullen ;)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.