Bekijk originele versie : ARABSAT, BADR 4/6 en Nilesat in Amsterdam?
startselect
25-05-2010, 08:28
salamo aleikom beste broeders en zusters,
Ik wil graag Arabsat, badr 4/6 en Nilesat in Amsterdam kunnen ontvangen.
Ik hoor velen zeggen dat je een 120 cm schotel moet hebben, of een 110 cm triax.
Ik vraag me wie van jullie hier daadwekelijk ervaring mee heeft.
Wie ontvangt thuis deze richtingen beste broeders en zusters.
wa shokran.
Hebben jullie ook ervaring met dreamboxen, en in hoe ver is deze nodig voor deze richtingen?
Graag jullie advies.
Arabsat is nu badr geworden. Met een 1.10 schotel van merk triax kan je veel kanalen van badr en nilesat ontvangen maar niet allemaal, je moet ook een schotelmotor kopen als tussen nilesat en badr wil switchen.
Een satellietreceiver hoeft niet duur te zijn, eentje van 50 euro is ruim voldoende.
startselect
25-05-2010, 15:24
Arabsat is nu badr geworden. Met een 1.10 schotel van merk triax kan je veel kanalen van badr en nilesat ontvangen maar niet allemaal, je moet ook een schotelmotor kopen als tussen nilesat en badr wil switchen.
Een satellietreceiver hoeft niet duur te zijn, eentje van 50 euro is ruim voldoende.
Dus als ik Arabsat kan ontvangen, dan zitten de kanalen van badr 4/6 erbij?
Kun je niet twee lnb's op je schotel plaatsen, zoudat je geen motor hoeft te kopen om te switchen tussen arabsat en niledat?
wa shokran beste broeder.
Dus als ik Arabsat kan ontvangen, dan zitten de kanalen van badr 4/6 erbij?
Kun je niet twee lnb's op je schotel plaatsen, zoudat je geen motor hoeft te kopen om te switchen tussen arabsat en niledat?
wa shokran beste broeder.
Badr is geen kanaal maar een satelliet en vroeger heet arabsat.
je kan twee LNB's gebruiken zonder gebruik te maken van een motor.
startselect
25-05-2010, 16:27
Badr is geen kanaal maar een satelliet en vroeger heet arabsat.
je kan twee LNB's gebruiken zonder gebruik te maken van een motor.
Gewoon 2 lnb's, eentje voor Arabsat (http://www.arabsat.com) en eentje voor nilesat ?
en dan een triax 110 cm..
dan moet genoeg zijn beste Faris?
:goedzo:
salimrmaf
25-05-2010, 18:54
NEE, je kunt gewoonweg niet 2 "koppen" kopen om met 1 schotel beide posities te ontvangen. Astra 1 en 3 zullen bijvoorbeeld weer wel lukken. Niet alleen omdat het verschil maar 4 graden is, maar ook omdat de Astra's op Europa zijn gericht en niet op het Midden-Oosten.
Je moet dus kiezen:
-120CM schotel voor Nilesat
-120CM schotel voor Badr
Of allebei, maar dan zit je met 2 lelijke schotels.:nijn:
NEE, je kunt gewoonweg niet 2 "koppen" kopen om met 1 schotel beide posities te ontvangen. Astra 1 en 3 zullen bijvoorbeeld weer wel lukken. Niet alleen omdat het verschil maar 4 graden is, maar ook omdat de Astra's op Europa zijn gericht en niet op het Midden-Oosten.
Je moet dus kiezen:
-120CM schotel voor Nilesat
-120CM schotel voor Badr
Of allebei, maar dan zit je met 2 lelijke schotels.:nijn:
Thx voor corrigeren.
Gewoon 2 lnb's, eentje voor Arabsat (http://www.arabsat.com) en eentje voor nilesat ?
en dan een triax 110 cm..
dan moet genoeg zijn beste Faris?
:goedzo:
Ik moet je teleurstellen, het kan helaas niet wegens de afstand. Nilesat is in het westen 7 graden en badr in het oosten 28 graden..... Ik zou voor badr kiezen als geen motor wil nemen omdat de signaalsterkte is stukken beter dan van nilesat.
startselect
26-05-2010, 21:39
Shokran allemaal,
Dus als ik het goed begrijp moet ik gewoon een motor kopen voor mijn triax 110 cm. Dan ik switchen tussen:
nilesat, badr/arabsat, astra 1, astra 2 , astra 3 en hotbird.
voor een goede lnb? een inverto kopen neem ik aan?
Of is het verstandig om twee lnb's te plaatsen i.c.m. een motor?
salimrmaf
26-05-2010, 23:24
2 LNB's en motor vind ik dom. Beter 1 Inverto Black Ultra op een 120CM schotel.
als je marokko wilt blijven ontvangen moet je ook hotbird blijven ontvangen want via nile en arab/badr kun je marokko niet ontvangen in nl
Shokran allemaal,
Dus als ik het goed begrijp moet ik gewoon een motor kopen voor mijn triax 110 cm. Dan ik switchen tussen:
nilesat, badr/arabsat, astra 1, astra 2 , astra 3 en hotbird.
voor een goede lnb? een inverto kopen neem ik aan?
Of is het verstandig om twee lnb's te plaatsen i.c.m. een motor?
Met een motor kan je alleen een lnb gebruiken en niet meer. Voor €15 heb je een goeie, hoef niet perse een inverto. Schotel instellen is de belangrijkste van alles en als geen ervaring hebt, kan je beter door iemand laten doen.
Volgens mij je raakt nog steeds in de war over arabsat en badr, arabsat bestaat niet.
startselect
27-05-2010, 10:08
Shokran allemaal,
dan wordt het dus een 1 Inverto Black Ultra + een motor + mijn triax 110 cm.
MOCROMAN21
31-10-2011, 20:20
faris ik heb je hulp nodig, weet jij shie goede satteliet ontvanger?
3adil212
01-11-2011, 03:54
In Nederland is alleen Badr 4 te ontvangen. Badr 5 en 6 kan helaas niet, gevolgen hiervan zijn dat je geen Aljazeera Sport kanalen kan ontvangen.(die zijn op hotbird in Europa te ontvangen). Mocht je ze toch wel wil hebben, dan moet je een schotel 1.20 op Badr 4 (26.5 E) richten + een extra kop voor Hotbird.
zoiets:
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTjeimX06SPwuWm_8reRrhwOwpftTXUl uqaMOqrsQeY3v9qVqv7nz8Hm7YdAw
PS: Marokkaanse kanalen zijn ook op Badr 4 behalve 2m en medi1.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.