Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : De waarde van het gebed en waarschuwing voor wie hiervan afziet.

LZN
02-08-2004, 06:42

Assalaamu alaikom 1. Allah heeft gezegd: En degenen die waken over hun Salaat. Zij zijn degenen die in de tuinen worden geëerd (70:34,35) 2. En Allah heeft gezegd: De Salaat weerhoudt van de gruweldaad en het verwerpelijke (29:45) 3. En de Verhevene heeft gezegd: En wee hen die de Salaat bidden, die hun Salaat uitstellen (107:4,5) 4. En Allah heeft gezegd: Waarlijk de gelovigen slagen. Degenen die nederig zijn in hun Salaat (23:1,2) 5. De Verhevene heeft ook gezegd: Maar na hen volgden andere generaties, die de Salaat achterwege lieten en de begeerten volgden. Dus zij zullen in de hel worden gegooid (19:59) 6. De Profeet ( sallatu wa salaam ) heeft gezegd: " Als iemand van jullie een rivier voor zijn deur zou hebben, waarin hij zichzelf elke dag vijf keer zou wassen, zou er dan iets van viezigheid op hem blijven? Zij ( de metgezellen ) zeiden: nee, er zal niets van viezigheid op hem blijven. De profeet ( sallalahu 'aleihi wa salaam )zei toen: Zo zijn ook de vijf gebeden; Allah scheldt er de zonden mee kwijt " ( Buchari en Moslim ) 7. De Profeet ( 'Allaihy sallatu wa salaam ) heeft ook gezegd: " De gelofte tussen ons en hen is de Salaat. Wie de Salaat (na)laat begaat Kufr " ( Authentiek , overgeleverd door Achmed en anderen ) 8. Hij ( sallalahu 'leihi wa salaam ) heeft ook gezegd: " Tussen de mens en Shirk en Kufr zit het (na)laten van de Salaat " (Moslim) Bselema 'aliekom.

Lady_moi
02-08-2004, 07:37
Djazakou allah gayran beste broeder.

Nousria
02-08-2004, 08:50
TJa zo zie je maar hé Persoonlijk vind ik het ook moeilijk om vol te houden weet je zo elke dag 5 keer per dag bidden. Maar toch moet je volhouden zeker hé Thanks was heel interessant :zwaai:

Azzzizzz
02-08-2004, 10:19
Waarom overheersen er niett zulks informatief en interssant topics op deze forum. waarom niet waarom niet Origineel gepost door Talibu3ilm20 Assalaamu alaikom " De gelofte tussen ons en hen is de Salaat. Wie de Salaat (na)laat begaat Kufr " ( Authentiek , overgeleverd door Achmed en anderen ) het moet zijn: de Belofte tussen ons en hen............ Wa allahoe Aálam

Saartje20
02-08-2004, 12:09

Origineel gepost door Azzzizzz Waarom overheersen er niett zulks informatief en interssant topics op deze forum. waarom niet waarom niet het moet zijn: de Belofte tussen ons en hen............ Wa allahoe Aálam 1/ omdat ten eerste: wat informatief voor jou is, is dat misschien niet voor een ander. Er zijn ook mensen op de gehele community die levensfilosofische topics starten (er zijn er weinigen I know) en die worden ook niet geapprecieerd door sommigen ;) 2/ ten tweede: we zitten hier op het forum : Marokkaanse jongeren, liefde en relaties. Als je informatieve en interessante topics wil lezen betreffende het gebed/salaat en de gevolgen ervan, de Islam dus ==> daarvoor is het Forum "Islam en levensbeschouwing" gemaakt. En van daaruit kan je nog kiezen tussen:Islam & ik + Koran & Hadith. Zelfs op het forum jongeren en actualiteit kan je diepe discussies voeren. 3/ ten slotte: als je diepzinnige en levensbeschouwelijke informatieve forums wil zien, wat doe je dan steeds op het Yasmina Forum dat voornamelijk gaat over liefde, sex, relaties? zoals ik in het 2de puntje al uitlegde, er is voor elke interesse (Koken, vrouwen en islam, business, poezie,actualiteit, educatie/onderwijs, onzin, filosofie enzz.) een forum op deze community. Gegroet, Saartje

Azzzizzz
02-08-2004, 12:16
Origineel gepost door Saartje20 1/ omdat ten eerste: wat informatief voor jou is, is dat misschien niet voor een ander. Er zijn ook mensen op de gehele community die levensfilosofische topics starten (er zijn er weinigen I know) en die worden ook niet geapprecieerd door sommigen ;) 2/ ten tweede: we zitten hier op het forum : Marokkaanse jongeren, liefde en relaties. Als je informatieve en interessante topics wil lezen betreffende het gebed/salaat en de gevolgen ervan, de Islam dus ==> daarvoor is het Forum "Islam en levensbeschouwing" gemaakt. En van daaruit kan je nog kiezen tussen:Islam & ik + Koran & Hadith. Zelfs op het forum jongeren en actualiteit kan je diepe discussies voeren. 3/ ten slotte: als je diepzinnige en levensbeschouwelijke informatieve forums wil zien, wat doe je dan steeds op het Yasmina Forum dat voornamelijk gaat over liefde, sex, relaties? zoals ik in het 2de puntje al uitlegde, er is voor elke interesse (Koken, vrouwen en islam, business, poezie,actualiteit, educatie/onderwijs, onzin, filosofie enzz.) een forum op deze community. Gegroet, Saartje TNX, zo zwart wit zag ik het niet maar inderdaad, ik ben verkeerd bezorgd.

Saartje20
02-08-2004, 12:25
Origineel gepost door Azzzizzz TNX, zo zwart wit zag ik het niet maar inderdaad, ik ben verkeerd bezorgd. z zwart/wit zou de ongenuanceerde vorm zijn. Ik denk dat ik wel genoeg diversiteit en nuance heb aangebracht om het duidelijk te maken en iedereen in zijn waarde te laten.

Azzzizzz
02-08-2004, 12:31
ik heb het iedee dat je als maar er op hamert om ons duidelijk te maken dat de nederlandse taal geen geheimen voor je kent, en dat je deze waarschijnlijk bij jou met de paplepel is ingebracht. zal best, maar verwacht hetzelfde nivauw niet van een 5 jaar in nederland wonende allochtoon als ik, die nog niet eens zijn papieren heeft. en om terug te komen de de discussie., fijn dat je vindt dat ik dan ergens anders moet zijn voor het gene wat ik zoek, maar hetgene wat ik zoek wil ik overal vinden. abraham gaat niet naar de berg, de berg gaat naar abraham .

mmalaine
02-08-2004, 12:31
kom op zeg doe ff normaal het is al warm genoeg. moet ik nog moeite doen ook.

sneakynawal
02-08-2004, 12:33
Huh?

Saartje20
02-08-2004, 12:52
Origineel gepost door Azzzizzz ik heb het iedee dat je als maar er op hamert om ons duidelijk te maken dat de nederlandse taal geen geheimen voor je kent, en dat je deze waarschijnlijk bij jou met de paplepel is ingebracht. zal best, maar verwacht hetzelfde nivauw niet van een 5 jaar in nederland wonende allochtoon als ik, die nog niet eens zijn papieren heeft. en om terug te komen de de discussie., fijn dat je vindt dat ik dan ergens anders moet zijn voor het gene wat ik zoek, maar hetgene wat ik zoek wil ik overal vinden. abraham gaat niet naar de berg, de berg gaat naar abraham . 1/ Wat heeft de Nederlandse taal en het feit dat jij een allochtoon bent die hier 5 jaar woont met deze discussie te maken? Ik heb toch al meerdere messages van jouw gezien en het forumgebeuren kent duidelijk ook geen geheimen voor jou te zien aan de vele soms terechte en soms ook onterechte kritieken. Wil je dat ik daar rekening mee hou of zo dan? Als Abraham een hond slaat, dan moet hij ook verwachten dat die hond scherpe tanden heeft :D (algemene gezegde) 2/ hetgene wat je zoekt wil je overal vinden ==> is in de meeste COMMUNITIES (dat is het hier en niet the real world) een uitlating dat op niets slaat. Onderwerpen zijn onderwerpen en in deze forum ga ik bv. geen onderwerp over "westerse politiek" vinden, daarvoor ga ik wel naar de Actualiteiten. Logica. gegroet, Sarah

Azzzizzz
02-08-2004, 14:09
www.klaagmuur.nl

Saartje20
02-08-2004, 16:02
www.volwassenheid.nl

cj_tetuani
02-08-2004, 16:37
In naam van God, de Barmhartige, de Genadevolle. Het gebed {Salaat} Enkele uitspraken van de geliefde Profeet, sallaAllho 3aleihi wasallam. Over het gebed{Salaat} Van alle dingen die Allah {swt} gebonden heeft, zijn Imaan { geloof} en {Salaat} het meest waardevol. Als er iets beters bestond dan gebed, zou Allah {swt} het de engelen gebonden hebben. Van hen zijn sommige altijd in ruku, anderen altijd in sadjdah.’ ‘Het gebed {salaat} is het licht voor het hart. Laten zij die dit wensen hun harten Verlichten.’ ‘Elke stukje grond waarop Allah {swt} is herdacht, voelt zich trots tegenover de rest van de aarde.’ ‘vrees Allah {swt} omtrent het gebed.’ ‘Salaat is de steunpilaar van de Islam’ ‘En in de Salaat ligt de verkoeling van Mijn {saws} ogen en vrede van Mijn geest.’ ‘Als iemand van u de Salaat verricht, heeft hij een vertrouwelijk gesprek met zijn Heer ( Rabb)’ ‘ Salaat is het allereerste wat door Allah {swt} is voor geschreven, en het zal allereerste zijn waarover Hij {swt} ons zal vragen op de Dag des Oordeels. • Salaat is de oorzaak van Allah’s genoegen. • Is geliefde bij de engelen. • Is een gewoonte van de Profeten • Geeft Verlichting van Allah {swt} • Zorgt dat de smeekgebeden worden verhoord • Zegen het dagelijkse brood • Is de kern van de Imaan( absolute Geloof) • Verfrist het lichaam • Is en wapen tegen de vijand • Zal een verdediger zijn voor zijn beoefenaar • Is licht in de nacht • En metgezel in de eenzaamheid van de graaf • Is een antwoord op de vragen van de engelen • Is schaduw tegen de hitte, op de Dag des Oordeels ( yawm al-Qiyammah) • Is een bescherming tegen het Vuur van de hel ( Djahannam) • Is een gewicht op de weegschaal van goede daden • Is een middel om snel de Siraat ( brug) over te steken • En is een sleutel tot het Paradijs ( Djannah). Moge Allah subhana wa ta’3ala, ons de kracht geven de Salaat te verrichten, ons vergeven en onze verhoren.