Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Massa en elite

Pagina's : [1] 2

LZN
02-08-2004, 00:17

De gehele mensheid is in te delen in massamensen óf elitemensen. De elite is de leidende klasse, de massa is de niet-leidende, of beter gezegd: de geleide klasse. Mensen uit de elite hebben macht over mensen uit de massa, andersom niet. De elite is een - voor de massa - gesloten kring van mensen die macht heeft buiten zijn eigen kring. De massamens kan nauwelijks macht uitoefenen over zijn eigen leven. Wij leven in een hiërarchische wereld, de top geeft de opdracht en de basis voert ze uit. Zowel in kapitalistische landen als in communistische systemen is er een machtige elite en een machteloze massa. De verhouding tussen leiding en voetvolk is op de meeste plaatsen in de wereld 5% - 95%. De elite is per definitie corrupt. Het groepsbelang van de elite overheerst, omdat men van de andere elitemensen waar men het meeste contact mee heeft de meeste persoonlijke druk ervaart. Daarom houdt de elite in de eerste plaats rekening met de gedachten en wensen van de mede-eliteleden en niet met die van de massa. De elite en de massa leven in verschillende werelden en de elite daalt maar zelden af tot de wereld van de massa. Er is geen wisselwerking tussen bestuurders en bestuurden. Vroeger bestond de elite uit koningen, graven, hertogen en andere adellijke personen. Hun rangen werden aangevuld met wat `nouveau riche` uit de industriële revolutie. Uit deze oude tijden zijn wat resten overgebleven en de rijkere adellijke aristocratie, met niet op de laatste plaats `onze` konink-lijke familie, heeft nog steeds onevenredig grote invloed. Onderzoek heeft uitgewezen dat de `nomenklatura` in Frankrijk, maar ook in ons eigen land, erfelijke eigenschappen bezit. Posities in de top zijn nog steeds erfelijk, ook al is dat in tegenspraak met de democratische gedachte. Wat vinden jullie hier nu van?. :D Drop it..

Junkie
02-08-2004, 00:20
Ik vind het schandalig.

new
02-08-2004, 01:16
Origineel gepost door Velenoso Bent U dan echt niet ouder dan mij? To the point. Dribbelen doe je maar op het veld!. :D voor dribbelen is zij te zwaar zij is een sociaal geval die om aandacht schreeuwt en snakt maar sociale gevallen dienen geholpen te worden desnoods met dwang :rolleyes: :D

gaviel
02-08-2004, 10:16
Origineel gepost door Velenoso De gehele mensheid is in te delen in massamensen óf elitemensen. De elite is de leidende klasse, de massa is de niet-leidende, of beter gezegd: de geleide klasse. Mensen uit de elite hebben macht over mensen uit de massa, andersom niet. De elite is een - voor de massa - gesloten kring van mensen die macht heeft buiten zijn eigen kring. De massamens kan nauwelijks macht uitoefenen over zijn eigen leven. Wij leven in een hiërarchische wereld, de top geeft de opdracht en de basis voert ze uit. Zowel in kapitalistische landen als in communistische systemen is er een machtige elite en een machteloze massa. De verhouding tussen leiding en voetvolk is op de meeste plaatsen in de wereld 5% - 95%. De elite is per definitie corrupt. Het groepsbelang van de elite overheerst, omdat men van de andere elitemensen waar men het meeste contact mee heeft de meeste persoonlijke druk ervaart. Daarom houdt de elite in de eerste plaats rekening met de gedachten en wensen van de mede-eliteleden en niet met die van de massa. De elite en de massa leven in verschillende werelden en de elite daalt maar zelden af tot de wereld van de massa. Er is geen wisselwerking tussen bestuurders en bestuurden. Vroeger bestond de elite uit koningen, graven, hertogen en andere adellijke personen. Hun rangen werden aangevuld met wat `nouveau riche` uit de industriële revolutie. Uit deze oude tijden zijn wat resten overgebleven en de rijkere adellijke aristocratie, met niet op de laatste plaats `onze` konink-lijke familie, heeft nog steeds onevenredig grote invloed. Onderzoek heeft uitgewezen dat de `nomenklatura` in Frankrijk, maar ook in ons eigen land, erfelijke eigenschappen bezit. Posities in de top zijn nog steeds erfelijk, ook al is dat in tegenspraak met de democratische gedachte. Wat vinden jullie hier nu van?. :D Drop it. The mob. Heeft niks te zeggen. Dat vond keizer nero al en stak toen Rome in brand. Zwaar achterhaald dus. Maar achter die zogenaamde "rijken" staat nog een veel hogere :D macht.

L9awaad
02-08-2004, 16:00

Origineel gepost door Velenoso En als je mij op straat ziet doodbloeden, ga jij mij dan ook doodleuk natrappen of zeg je "hoe kan ik zo'n sweety op de grond laten doodbloeden, als een zwart schaap tijdens het offerfeest!" ?. Please! :D lgra 9alek switi

gaviel
02-08-2004, 21:43
Origineel gepost door Velenoso Zwaar achterhaald?......in andere woorden zeg jij, dat de massa gewoon moet toekijken hoe zij WEER worden genaaid door "mighty wankers"!?!. Doe niet alsof u de ' zieke geschiedenis ' kent en hier een lering van getrokken heeft......werkelijk waar, wat u ons nu duidelijk probeert te maken, is voldoende reden om u door te verwijzen naar "het Land der Gapers!". :D Gaviel, schattige oma, u leeft in 2004!.....ja-knikken behoort tot het verleden!. ;) Velenoso En wat wilde de gij daaraan veranderen???? Juist dus droom zacht verder......ik weet in welke tijd we leven nu jij nog! Maar even over jouw evoluitieleer. Een verarmde familielid van de elitefamilie, heeft die ook de genen geerfd??? Zal hij veel aan hebben als putjeschepper is geworden. Raar vergelijk maar je weet wat ik bedoel. Dat er speciale groeperingen zijn die (achterom dan) zelfs de regeringen naar hun wil laat dansen is mij ook bekend. Wil jij dat veranderen? Als jij weet hoe help ik je met graagte. Of zou dat toch dom zijn aangezien ik niet weet hoe ik een land moet besturen, laat staan de wereldgeschiedenis, JIJ WEL?

gaviel
03-08-2004, 08:50
Origineel gepost door Velenoso Ik versta er geen reet van.....en nu in 2004-correct nederlands? Alvast thx Vele. :D Ooooo gaat het om correct nederlands!!! Wist in niet :eek:

bionic
03-08-2004, 13:07
hmmm ik vind dit juist wel een interesant toppic, alleen de reacties zijn compleet off toppic, zid de mod te slapen ofsow waarom worden zinloze reacties die niet inhoudelijk op een toppic ingaan niet gewoon verwijderd en de afzender gewaarschuwd? Zo vervuild het forum jammer grtz BioniC

Pagina's : [1] 2